CBB Jussi Vilkkilä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On toi Jussi kyllä sellainen alfa että oksat pois. Äijästä huokuu 50 metrin päähän sellainen energia, että huh huh. Komea ja supliikki musklen mies, jolla on todennäköisesti vielä suunnaton kulli. :nolo:
Kaikki muu tässä nyt on liioiteltua, paitsi tuo kulli.
 
Kahdeksan viikkoa sitten päätin, että lähden kokeilemaan Finlandia Marathonilla täyspitkää maratonia (42km).
Viime lauantaina itse H-hetki koitti.
Minkälaisia fiiliksiä oli ennen juoksua, mille meno tuntui matkan varrella ja kuinka lopulta maaliin saavuttiin.
Nämä kaikki ja paljon muuta alla olevasta videosta! 🙂


View: https://www.youtube.com/watch?v=ZNIO-vXBdiA
 
Kyllä tuo maraton 4.10 95 kiloiselle suht kylmiltään juostuna on hyvä suoritus. Puhuit videolla että aiot juosta 10km alle 40min. Juokseppa se 10km ihan radalla niin on sitten oikein virallinen matka niin ei voi kukaan jossitella? 25 kierrosta on 10000m. Pidän itse sinun tapauksessa jos juokset 10km alle 40min kovempana suorituksena kuin tuo maratonin läpijuoksu. Se on ihan eri maailma 4min km vauhti kuin maravauhti noin 6min km. Tuossa 4min vauhdissa olet maksimihapenoton alueella koko ajan.

Sulla on ihan selvästi luontaista lahjakkuutta hapenottokyvyssä. Jos et olis bodari ja painaisit vaikka 60-70kg niin tiedä mitä aikoja juoksisit ihan treenaamattakin. Voisit mennä siellä Jyväskylässä Kihun mattotestiin niin saataisiin oikein testatut lukemat hapenotosta ja kynnystasoista.
 
Viimeksi muokattu:
Kova suoritus! Täältä hattua lähtee päästä! Mukava muutenkin seurata Vilkkilän meininkiä. Hyvä tuuli tarttuu👍
Kiitos. 🙂


Hyvä suoritus. Seuraavaksi ehdotan Vasaloppet hiihtoa Ruotsissa. 90km tasatyöntämällä? Siinä ei lihaksistakaan ole niin paljon haittaa kuin juoksussa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=9RpHfquo__A

No tässä olisi melkoinen urakka. 😅 Jos juoksun jälkeen oli olkapäät aivan hapoilla, niin mitähän ne tuon jälkeen olisi.. 😂
Talvisin olen vapaalla hiihtämässä käynyt, niin täytyy sitä joku hiihtohaaste myös kehitellä. 🙂


On se kova.
Toi vasaloppet olis aika hyvä. Ja finlandia hiihtoon ainakin vetää se 65km.

E. Onko muuten paikat kipeenä?
Finlandia hiihdon voisi käydä sivakoimassa, jos vaan ensi vuonna järjestetään. 🙂
Maratonin jälkeinen yö meni aika pitkälti valvoessa. Makoilin puoli kolmen aikaan yöllä sohvalla, kun ei vain pystynyt nukkumaan, sen verran kierroksilla kroppa kävi.
Nyt parin päivän jälkeen alkaa jo tuntumaan suhteellisen normaalille ja huomenna palataan salille treenailemaan. 🙂

Kyllä tuo maraton 4.10 95 kiloiselle suht kylmiltään juostuna on hyvä suoritus. Puhuit videolla että aiot juosta 10km alle 40min. Juokseppa se 10km ihan radalla niin on sitten oikein virallinen matka niin ei voi kukaan jossitella? 25 kierrosta on 10000m. Pidän itse sinun tapauksessa jos juokset 10km alle 40min kovempana suorituksena kuin tuo maratonin läpijuoksu. Se on ihan eri maailma 4min km vauhti kuin maravauhti noin 6min km. Tuossa 4min vauhdissa olet maksimihapenoton alueella koko ajan.

Sulla on ihan selvästi luontaista lahjakkuutta hapenottokyvyssä. Jos et olis bodari ja painaisit vaikka 60-70kg niin tiedä mitä aikoja juoksisit ihan treenaamattakin. Voisit mennä siellä Jyväskylässä Kihun mattotestiin niin saataisiin oikein testatut lukemat hapenotosta ja kynnystasoista.

Itse uskon että tuollainen 10km on itselleni aika optimaalinen matka, sillä pystyn pitämään suhteellisen kovaa tahtia yllä, mutta kun matka venyy esim maratonin mittaiseksi, alkaa vain yleisesti kaikki paikat väsymään ja vauhti väistämättä hidastuu.
Annetaan hetki paikkojen palautua ja käydään sitten kameralle tuo 10km kokeilemassa. 🙂

Tuohon matolla tehtävään maksimaaliseen hapenottokyky testiin tarkoitus mennä ja tästä myös video tehdä.
Nyt vain annettava paikkojen kunnolla palautua ja sitten käyn tuon kokeilemassa. (y)
 
Nyt kun tuo polkujuoksukin on hallussa, niin joku ihan oikea suunnistuskisa loppusyksystä. Ensi kesänä Sulkavan soudut, saa samalla kunnon selkätreenin :) Pitkällä juoksumatkalla bodarin käsivarret alkavat tuntumaan, johtuisko olkapääkipu ihan siitä. Voi olla, että hiihdossa jopa helpompaa koska saavat liikettä eri tavalla.
 
 
Kymppi alle 40 minuutin on kova suoritus. Se on yhtä kuin 3x kolmen tonnin cooperia putkeen ja viimeinen kilometri kiritään vielä vähän kovempaa.
 
Kymppi alle 40 minuutin on kova suoritus. Se on yhtä kuin 3x kolmen tonnin cooperia putkeen ja viimeinen kilometri kiritään vielä vähän kovempaa.

Vähän ihmetyttää tuo "viimeinen kilometri kiritään vähän kovempaa", kun juoksuvauhti on laskennallisesti tasan sama 10km/40min ja 3km/12min, eli 4 minuuttia kilometrillä.
 
Vilkkilän pitää lähteä Finlandian 65km vapaan hiihtoon, tarjoan oman kakkosparin alle, jos Jussi painaa noin 90 kiloa helmikuun lopulla (NNN-side, kapulat 85 kiloiselle)... Lupaan ettei suoritus karahda huonoon sukseen... Veikkaan, että jos soittelet kisatoimistoon ja kerrot projektista "bodari hiihtämässä", irtoaa lähtöpaikka ekasta lähtöryhmästä...

Tuo maraton ei selvästikään mennyt ihan vahvuusalueella, maraton on jo niin pitkä matka, että se vaatii ihan eri tavalla juoksureeniä, kuin vaikka puolikas. Hiihtely on tietysti ihan eriasia, kuin juoksu. Itse olen hiihdellyt ihan hyvää vauhtia massahiihdoissa 88 kiloisena, hieman Jussia lyhyempänä. Liuku antaa paljon anteeksi, jos alla on soiva kapula ja lihaksissa jonkin verran voimaa.... Massahiihdoista Pogosta taitaa kuitenkin sopia "paksulle pojalle" parhaiten, kun siellä suurin osa nousuista on ns. heittäviä, eli suoraan laskun jälkeen ja silloin läskeistä saa maksimaalisen hyödyn ylämäkeen. Ensi vuoden Pogostassa on poistettu myös viimeinen Parppeinvaaran nousu, joka tappoi paksut pojat ennen loppukiriä...
 
Vähän ihmetyttää tuo "viimeinen kilometri kiritään vähän kovempaa", kun juoksuvauhti on laskennallisesti tasan sama 10km/40min ja 3km/12min, eli 4 minuuttia kilometrillä.
Ihmettele pois vaan. Väännetään rautalangasta, siis kysehän oli ALLE 40 min ajasta. Esim. loppuaika 39.50 ja viimeinen kirikilometri 3.50.
 
Käy heittämässä jokin estejuoksukilpailu suomessa tai ruotsissa? Vauhti on niin hyvä lyhyellä matkalla, että sijoitus saattaisi olla ihan kova 💪


Tätä on muutamat tutut käynyt kokeilemassa ja kuullut kyllä hyvää palautetta! :) Hyvin voisi lähteä tuota kokeilemaan!

Henna niskaan ja menoksi. 😅 Hennallakin vaan painoa taitaa olla reilu +60kg, joten ei mikään kevyin taakka kantaa. 😆 Mutta ehkä minullakin kehittyy muskelit paremmin, jos sitä siellä kantelen. 🙂

Voit sen kympin juosta myös tuolla ensi kesänä?

Tuollahan se ennätys olisi komea juosta.
Vaan jos Takamaalta kysytään, pitäisi ensiksi teipata meisseli reiteen kiinni, jottei kovin pahasti köli laahaa juostessa maata.

Kymppi alle 40 minuutin on kova suoritus. Se on yhtä kuin 3x kolmen tonnin cooperia putkeen ja viimeinen kilometri kiritään vielä vähän kovempaa.
Itse uskon että tuota kolmen tonnin coopperi tahtia pystyisin suhteellisen pitkään pitämään, mutta riittäisikö se kymppitonniin, jää nähtäväksi. 🙂

Vilkkilän pitää lähteä Finlandian 65km vapaan hiihtoon, tarjoan oman kakkosparin alle, jos Jussi painaa noin 90 kiloa helmikuun lopulla (NNN-side, kapulat 85 kiloiselle)... Lupaan ettei suoritus karahda huonoon sukseen... Veikkaan, että jos soittelet kisatoimistoon ja kerrot projektista "bodari hiihtämässä", irtoaa lähtöpaikka ekasta lähtöryhmästä...

Tuo maraton ei selvästikään mennyt ihan vahvuusalueella, maraton on jo niin pitkä matka, että se vaatii ihan eri tavalla juoksureeniä, kuin vaikka puolikas. Hiihtely on tietysti ihan eriasia, kuin juoksu. Itse olen hiihdellyt ihan hyvää vauhtia massahiihdoissa 88 kiloisena, hieman Jussia lyhyempänä. Liuku antaa paljon anteeksi, jos alla on soiva kapula ja lihaksissa jonkin verran voimaa.... Massahiihdoista Pogosta taitaa kuitenkin sopia "paksulle pojalle" parhaiten, kun siellä suurin osa nousuista on ns. heittäviä, eli suoraan laskun jälkeen ja silloin läskeistä saa maksimaalisen hyödyn ylämäkeen. Ensi vuoden Pogostassa on poistettu myös viimeinen Parppeinvaaran nousu, joka tappoi paksut pojat ennen loppukiriä...
Kyllä sen verran paljon tuota Finlandiaa ehdotettu, että jos tuo vain ensi talvena järjestetään, niin tuonne lähden kokeilemaan.
Tuossa toki vaikuttaa jo paljon ihan hiihtotekniikka, sillä pidempää matkaa juostessa, ei tarvitse kuin laittaa tossua toisen eteen ja toivoa ettei hyydy. 😅
Joka talvi olen jonkun verran hiihtänyt, mutta varmasti mielenkiintoinen matka tuostakin tulisi! 🙂

Nyt tarkoitus hetki panostaa saliin enemmän ja samalla aloittaa dieetti. Tuosta kun raapaistaan 10kg rasvaa pois, nousee jalka varmasti lenkkipolullakin sutjakkaammin.


View: https://www.instagram.com/p/CFfHwkQF5oi/
 
Back
Ylös Bottom