Jupinaa: Keskittyminen (epä)olennaiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MKM
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Samat asiat itseänikin arveluttavat kuin MKM:ää.
Kaveri joka teki mulle treeniohjelman ja sai kiinnostumaan treenauksesta on nyt 16 vuotta treenannut ja täysin rivimiehen näköinen..

Frendi jaksoi 2 ekaa vuotta mitä käytiin samalla salilla mollata
kaikkia vähänkin isompia tyyppejä Hormooni pettereiksi,
ja väitti että kukaan ei kehity pelkällä treenillä isoksi.

Nyt jouduttiin sit kyseisen jampan kanssa samaan työporukkaan
ja johan alkoi nappi Villeksi nimittely.

1 Havainto minkä huomasin miksi kyseinen kaveri ei kehity
löytyy just tuolta ruokapuolesta.
Jampalla on 8 tunnin +2h työmatkalle varattu 1-2 omenaa.
"Diettijakso".

2 Havainto Kaveri ei tee lainkaan maastavetoja + "kyykkyä" ehkä kerran 2 kuukauteen.

3 Havainto Jamppa Harrastaa aerobista liikuntaa viikossa varmaan 10h. "Jääkiekko + Sulkapallo"

Pointti tähän vuodatuseen oli lähinnä siinä että tämä laji ei ole pelkkää raudan nostamista, vaan paljon muuta.

Originally posted by Iceman
mun neuvo on, että lääkitys kohdalleen...:D

Sanoo jamppa, joka on parhaimmillaan ollut kolmen kuurin jälkeenkin 184cm/92kg, nyt 184cm/82kg (tosin 6kk reenitauon jälkeen, mutta kumminkin), lähde: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=6345 :rolleyes:

Anteeksi vain, pakko oli kuitata. Mun mielestä 184cm jampan pitäisi geeneillä kuin geeneillä pystyä kehimään vähintään n. 90-95kg:n paino kohtuullisilla (n. 15%) rasvoilla natuna, kun on reenit ja ruokavalio kuosissa.

Originally posted by Iceman
mun neuvo on, että lääkitys kohdalleen...

:D

Se JJJ:n imitoimisthreadi on tuolla yleisellä puolella...:kippis1:

Originally posted by Iivili
Sanoo jamppa, joka on parhaimmillaan ollut kolmen kuurin jälkeenkin 184cm/92kg, nyt 184cm/82kg (tosin 6kk reenitauon jälkeen, mutta kumminkin), lähde: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=6345 :rolleyes:

Anteeksi vain, pakko oli kuitata. Mun mielestä 184cm jampan pitäisi geeneillä kuin geeneillä pystyä kehimään vähintään n. 90-95kg:n paino kohtuullisilla (n. 15%) rasvoilla natuna, kun on reenit ja ruokavalio kuosissa.

öö... tuo oli kyllä ihan tzoukkina heitetty, ja siks oli siinä hymiö perässä jos ymmärrät pointin.

Mitä tulee mun treenaamiseen, niin ainoastaan yhden kuurin olen onnistunut ottamaan, mistä on ollut hyötyä pitemmällä tähtäimellä. 1. ja 2. kuuri oli enemmänkin kokeiluja, kun ei oikein tajunnu mistä on kyse... Kuitenkin kantapään kautta piti oppia. Oikeassa oot, että varmasti jokainen yli 180-cm:n jamppa pääsee 90-95kiloon treenamalla natuna. Mut kauan saa tehdä töitäkin. Itse halusin ottaa kaikki keinot käyttöön ideana: mitä nopeammin, sen nopeammin. Tämä johtui siitä kun erinäisten vammojen, ja elämäntilanteiden myötä olin päässyt niinkin hulppeaan kuntoon kuin 184/64... elokuussa -2000. Tarkoitus oli kuitenkin päästä nopeasti suh. hyvään kuntoon uudestaan ja silloin päätin, että tehdään kaikki mahdollinen, että pääsee edes ns. normitasolle takaisin. Toukokuussa 2001 olin sit 184/92, (alle 10% rasvoilla sit jotain 88-89kg) ja yhden "kunnon" kuurin otin tuona aikana. Sen jälkeen treenailin ihan natuna, kunnes vanha vaiva iski uudestaan. Sit tuli 6kk:n tauko, ja siitä sit ollaan uudestaan alettu treenaamaan.

Aivan varmasti natuna saa loistavan kehityksen, ja voi sit kehua työstäneensä 10 vuotta luomukroppaa, mut itse ainakin haluan kehitystä mahdollisimman nopeasti, ja varmasti käytän kaikki keinot, koska ikinä ei tiedä mitä seuraava päivä tuo tullessaan, ja 35-vuotiaana voi kiinnostaa täysin eri asiat. Nyt vain treenataan jos kroppa kestää, ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Typerää tai ei, mut luonteenpiirre on sellainen, että ei tod. jaksa suunnitella jotain 10 vuoden treenitähtäimiä. Ja että mihin pitää päästä natuna ja mihin ei... lihas on lihasta... ja ihan aitoa se on, oli sit käytetty luomutuotteita sen hankintaan tai ei...

no mä oon työstänyt nyt 6v tätä luomuruhoa 186/97 rasvaa on kyllä vähän mut sitä kertyy väkisin jos natuna treenaa ja aikoo vähän massaa ottaa..tavotteet on johki 100-105 väliin ilman et pakki pahasti kasvaa..siihen varmaan menee vielä pari vuotta,sen verta vaikea on kuitenkin saada rasvatonta ruhoa.

Luomutreeniä takana reilut kolme vuotta. Lähtötilanne 180/70, nyt 180/98. Kehittyy sitä natunakin.

asiallista jupinaa !

Todella hauska lueskella noita vastauksiakin, koska havaitsee että on täällä useampiakin joita huvittaa/ärsyttää tuo epäolennaisuuksien jahkaaminen.

Tuntuu olevan monelle vaikeaa ymmärtää, että isot ja vahvat vaan yksikertaisesti treenaavat parhaiten (yleensä myös koviten), syövät fiksusti ja kuuntelevat kroppaansa ja lepäävät sen tarpeiden mukaan. Ja mitä vahvempi tai isompi niin sitä kauemmin on treenanut, syönyt ja levännyt fiksusti!

tervetuloa palstalle MKM !

Mä oon ihan samaa mieltä. Itse käytän lisäravinteina protskua (ihan sama mitä protskua) ja kreatiinia. Yritän syödä terveellisesti ja paljon. Mun on ihan turha lähteä mukaan noihin methodoxyanaaliprotskupillereihin joissa on kaikenmaailman hienot hydrodoksit mukana. Mä oon ihan satavarma että tommosen kalliin aineen vaikutus on ihan yhtä tyhjän kanssa ellei muut elämän tavat ole lähellä täydellistä. Miksi panostaa johonkin epäolennaisuuksiin, kun on isompiakin ongelmia treenin tiellä. Kuten työ ja viikonloppukännäykset. Sitten toi on ihan ok miettiä noita pikkuasioita, kun ravinto, lepo ja treenit on todella kunnossa.

Mun treenit kulminoituu lähinnä siihen että seuraavassa treenissä nostetaan enemmän ja jos ei nosteta enempää nostetaan lujempaa.

Pakko yhtyä Tomppaan. En itsekään pidä minkäänlaista treenipäiväkirjaa ja kalorit lasken n.500kCal:n tarkkuudella. Jos harrastan kehonrakennusta, tärkein kehityksenmittari on ehdottomasti PEILI, toinen voisi olla vaikka mittanauha. Muutenkin jatkuvien sarjamäärien sekä tulosten kirjaaminen ja niiden ylläpito veisi kaiken vapaa-ajan, kun treeniohjelmatkin vaihtuu tämän tästä :p

Mut tyylinsä kullakin. MKM:n tekstissä oli kyllä pointtia, mut mun mielestä tämä nyt oli enemmän voimanostajan puheenvuoro. Kyllähän voiman lisäys on itsellekin tärkeää lihasmassan ohessa, mut jos saan eri liikkeillä paremman eristyksen juuri haluaamani lihasryhmiin, niin aivan varmasti käytän niitä. Ja toiset lihasryhmät saavat tarvittavaa lepoa. Raskaat perusliikkeet on varmasti ykkösasia, mut siinä vaiheessa kun täytyy päättää, että haluaako treenata vielä vuosia ja kasvaa VAMMOITTA, niin kyllä itse oon joutunu luopumaan joistakin raskaista perusliikkeistä.

Voin kuitenkin laittaa omat valokuvani 5 vuoden päästä forumille, jos saan treenattua loukkaantumatta. Päätelkööt jokainen sit siitä, onko kyseessä linnun jalat, erilliset legopalikat vai siltä väliltä...:D

pistähän kuvia tulemaa :lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
paljonko tällänen 174 ja 78 kilonen pitäis syödä kaloreita päiväs. työ ei ole raskasta ja salilla käyn kolme kertaa viikos ja sählyä parina iltana pelaamassa. ja oisko mitään esim. ruokalistoja?

paljonko tällänen 174 ja 78 kilonen pitäis syödä kaloreita päiväs. työ ei ole raskasta ja salilla käyn kolme kertaa viikos ja sählyä parina iltana pelaamassa. ja oisko mitään esim. ruokalistoja?

http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

Tosta tulee jonkinlainen suuntaa-antava arvo ja sitten kun seuraat säännöllisesti painon kehitystä niin voit sen perusteella hienosäätää syömisten määrää tarvittavaan suuntaan.

Tuntuu, että valtaosa kuntosaliharjoittelijoista ei osaa erotella olennaista ja epäolennaista toisistaan.

Ruokavalio:

Aloittelevat 15-vuotiaatkin osaavat bodaus-lehtien (=lisäravinnekataloogien) ansiosta keskustella henkeviä kreatiinitankkauksista ja proteiinipulverien hydrolisoinneista. Sen sijaan heillä tai valtaosalla pidemmälle ehtineistäkään ei tunnu olevan minkäänlaista tietoa edes päivittäisestä kalorimääräästään.

Treeni:

Suurin osa treenaajista jaksaa kitkuttaa loputtomasti sarjoja kaapeleilla kaksoistaljassa ja hauiskoneessa. Mutta kun pitäisi tehdä kyykkyä tai maastavetoa - liikkeistä rasittavimpia ja siksi tehokkaimpia - alkavat käymään vain leuat: "Pyöräilen ja kävelen paljon, ei näitä tarvitse", on sellaista ja tällaista vaivaa jne. Jengi osaa keskustella jostakin bodaus-lehtien fantasiamaailmasta, kuten fysiologian nykytietämyksen vastaisista sisärinnan muotoiluista yms., mutta lihashermojärjestelmän toiminnan perusperiaatteetkaan eivät ole hallussa.

Tulipas vuodatettua...

Joo, tuota on nähty. Asiallisin 'avautuminen' minkä voi tehdä. Kyllä ne perusliikkeet jää aika monilta kuntoilijoilta ja ns. bodareilta. Penkkipunnerrusta monet pelkäävät yksin harjoitella, kun pelkäävät ottavansa liian ison painon: mä laitan turvalankun niin ei haittaa se mitään. Ihmisillä on se, että kuvitellaan että jos ei jatkuvasti halua kehittyä ja pakottaa hermostoa/lihaksistoa tekemään kovemmalla taakalla niin kehitytään silti. On se vaan niin, että pelkkä kaapeli/pumppailu kevyillä painoilla/liikkeillä ei saa muuta aikaan kuin tilapäistä nesteen kertymistä kroppaan - kyllä niitä raskaita painoja pitää käyttää jos pihviin paksuutta mielii saada. :worship:

Olen käynyt kohta 20 vuotta salilla. Tuona aikana suuri(n) osa harjoittelijoista on ehtinyt tuloksiinsa pettyneinä lopettamaan ja niistä jotka yhä harjoittelevat, suuri(n) osa näyttää yhä siltä kuin ei olisi salilla koskaan käynytkään. Tuntuu, että valtaosa kuntosaliharjoittelijoista ei osaa erotella olennaista ja epäolennaista toisistaan.

Ruokavalio:

Aloittelevat 15-vuotiaatkin osaavat bodaus-lehtien (=lisäravinnekataloogien) ansiosta keskustella henkeviä kreatiinitankkauksista ja proteiinipulverien hydrolisoinneista. Sen sijaan heillä tai valtaosalla pidemmälle ehtineistäkään ei tunnu olevan minkäänlaista tietoa edes päivittäisestä kalorimääräästään. Nykyaikaisessa tietotulvassa 2%:n merkityksiset nippelitiedot hallitaan, mutta ei ole ymmärrystä 98%:n asioihin. Ihmiset eivät tunnu tiedostavan sitä, että aloittelijavaiheen jälkeen naturaalibodari ei tavallisesti pysty kasvattamaan lihaksia ja polttamaan rasvaa samanaikaisesti: on jaksotettava. Syönti - kulutus = 0 -ruokavaliolla, joilla suurin osa väestä saleilla on, ei tapahdu juuri mitään. Nähdessään lihaskimpun, kysellään mitä (lisä)proteiinia käytät, mistä saa nappeja tms. Siitä ei monikaan tunnu olevan kiinnostunut, että montako kaloria yli/alle kulutuksen tulee syödä.

Treeni:

Suurin osa treenaajista jaksaa kitkuttaa loputtomasti sarjoja kaapeleilla kaksoistaljassa ja hauiskoneessa. Mutta kun pitäisi tehdä kyykkyä tai maastavetoa - liikkeistä rasittavimpia ja siksi tehokkaimpia - alkavat käymään vain leuat: "Pyöräilen ja kävelen paljon, ei näitä tarvitse", on sellaista ja tällaista vaivaa jne. Tosiasiassa suuri osa treenaajista on veteliä ja sisuttomia pehmoperseitä, josta seurauksena jalat ovat kuin linnuilla ja tosielämässä tärkeimmät keskivartalon lihakset ovat kuin hyytelöä. Kaapelinvinguttajan lihakset ovat kuin irrallisia legopalikoita, joilla ei ole toiminnallista yhteyttä toisiinsa. Jos raskaita perusliikkeitä (muitakin kuin sitä perse ilmassa pomppopenkkiä) tehdään, tyyli on tavallisesti kaikessa egotrippailussaan karmaiseva.

Jengi osaa keskustella jostakin bodaus-lehtien fantasiamaailmasta, kuten fysiologian nykytietämyksen vastaisista sisärinnan muotoiluista yms., mutta lihashermojärjestelmän toiminnan perusperiaatteetkaan eivät ole hallussa.

Tulipas vuodatettua...

Onkohan tullut mieleen että välttämättä kaikki eivät halua yhtä paljon lihaksia kuin mitä sinulla on?

Kaikilla ei ole aikaa tai halua panostaa niin kuin sinulla.

On aloittelijoilla/harrastelijoilla varmaan helvetin mukava käydä salilla jos joku näin ajattelee viereisellä penkillä.

"Tosiasiassa suuri osa treenaajista on veteliä ja sisuttomia pehmoperseitä, josta seurauksena jalat ovat kuin linnuilla ja tosielämässä tärkeimmät keskivartalon lihakset ovat kuin hyytelöä. Kaapelinvinguttajan lihakset ovat kuin irrallisia legopalikoita, joilla ei ole toiminnallista yhteyttä toisiinsa."

Just joo.

Just tollanen olit myös sinä kun aikoinaan aloitit reenaamisen, vai synnyitkö lihaksikkaana?

Onhan niitä sellaisiakin ihmisiä jotka voi olla myös oikeasti vaivaisia eivätkä pysty tekemään mavea tai kyykkyä jonkun vanhan vamman takia. Jos joku yksittäinen liike tuntuu pahalta niin eikait sitä kannata kokonaan lopettaa treenaamista ja jättää tekemättä se mitä on tehtävissä? Vähän eriasia sitten jos ihan vaan laiskuuttaan tai rintahauispelleyttään jättää perusliikkeet pois.

siis tottahan ton ekan postin juttu on. Mutta tosiaan.. eise multa ole pois jos joku haluaa tulla salille tekemään vaikka rannekkääntöhä kaheksi tunniksi. Onhan se toki hassua kun välillä näitäkin vierestä seuraa, mutta käynhän mäkin lätkää huvikseen pelaamassa talvisin ja mukavaa se on vaikken kaikkea tekisikkään kuten sm-liigassa =)

Jos haluaa panostaa jalkoihin niin voihan se olla aika kovaa hommaa. Tällä hetkellä itellä on maanantaina etureisipäivä jollon on kyykky, jalanojennus, jalkaprässi. Sarjoja on aina yleensä 12-15 + lämmittelyt. Tiistaina teen jalan lähentäjiä ja loitontajia ja jotakin takamus (gluteus maksimus lihakseen) konetta ja illalla tuun uudestaan salille tekemään kädet. Sitten loppuviikosta on vielä omalla kerralla takareidet. Onhan tää tavallaan aika pakkopullaa ja ymmärrän jos joku haluaa jättää tämmöset jalat väliin.

Mutta toisaalta, oon nähnyt monia 40 vuotiaita joilla jalat onku riisitikut joten käveleeköhän ne enään 80 vuotiaina. Parasta se on jalkoihin panostaa koska niiden avulla tuut elämäsi liikkumaan.

Oon huomannut että ne jotka ei tykkää tehdä jalkoja niin ne ei lämmittele ollenkaan. Jos ei lämmittele jalkapäivänä vaan alkaa heti tehdä kovaa sarjaa niin se on niin tuskallisen kivuliasta että ei ihmekkään että se lopetetaan kesken. Mutta jos lämmittelee kunnolla niin et tunne silloin mitään tuskaa. Tunnet vain pumpin ja endorfiinit kehossasi ja joskus treenin loputtua tekee mieli jäädä pumppaamaan koska se on niin nautinnollista mutta ei salilla voi koko päivää asua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom