- Ikä
- 48
Originally posted by Tomi
Minkä takia vuosien takaiset tulokset pitäisi muistaa? Mitä niillä on merkitystä? Minulle on aika samantekevää, että sainko vinopenkistä 2 vuotta sitten 8 x 110 vai 12 x 100. Eri asia on, jos laji on esim. voimanosto.
Pakko yhtyä Tomppaan. En itsekään pidä minkäänlaista treenipäiväkirjaa ja kalorit lasken n.500kCal:n tarkkuudella. Jos harrastan kehonrakennusta, tärkein kehityksenmittari on ehdottomasti PEILI, toinen voisi olla vaikka mittanauha. Muutenkin jatkuvien sarjamäärien sekä tulosten kirjaaminen ja niiden ylläpito veisi kaiken vapaa-ajan, kun treeniohjelmatkin vaihtuu tämän tästä :p
Mut tyylinsä kullakin. MKM:n tekstissä oli kyllä pointtia, mut mun mielestä tämä nyt oli enemmän voimanostajan puheenvuoro. Kyllähän voiman lisäys on itsellekin tärkeää lihasmassan ohessa, mut jos saan eri liikkeillä paremman eristyksen juuri haluaamani lihasryhmiin, niin aivan varmasti käytän niitä. Ja toiset lihasryhmät saavat tarvittavaa lepoa. Raskaat perusliikkeet on varmasti ykkösasia, mut siinä vaiheessa kun täytyy päättää, että haluaako treenata vielä vuosia ja kasvaa VAMMOITTA, niin kyllä itse oon joutunu luopumaan joistakin raskaista perusliikkeistä.
Voin kuitenkin laittaa omat valokuvani 5 vuoden päästä forumille, jos saan treenattua loukkaantumatta. Päätelkööt jokainen sit siitä, onko kyseessä linnun jalat, erilliset legopalikat vai siltä väliltä...:D