Juoksemisesta pohje kipeäksi

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Elikkäs kun käyn juoksemassa mulla tulee pohkeessa tai siinä ympäristössä yks lihas kipeäksi. En ole varma mikä lihas se on mutta se on tossa vasemmasta jalasta katottuna sääriluun oikealla puolella siinä kohtuu edessä, saattaisko olla soleus (leveä kantalihas?).

Mikä siinä saattais olla että kipeytyy? Miten kannattais hoitaa, esim. miten pystyis tuota venyttämään? Olen yrittänyt hieroa mutta ei ole juuri auttanut, eikä normaali pohjelihasvenytystään tunnu vaikuttavan.

Kansan kielellä penikkatauti. Onneksi olkoon ja tervetuloa kerhoon. Kokeile lenkin jälkeen kylmää<->kuumaa vesisuihkua vuorotellen sekä hierontaa. Penikkataudin saa helposti jos astuu "väärin" tai sulla on itsellesi sopimattomat lenkkarit tai juoksee liian kovalla alustalla. Itse kipu tulee käsittääkseni siitä että kyseinen lihas kiinnittyy luuhun tai lihaskalvo/pussi on liian ahdas. Jos kipu ei hellitä lenkkareitten vaihdosta / hieronnasta / kylmä<->kuuma hoidosta huolimatta niin sitten on aina vaihtoehtona leikkauspöytä. Hinnasta en tiedä mutta se taitaa olla edessä mullakin jos aion juosemista yli 1 kertaa viikossa jatkaa.
Googleta penikkatautia tai odottele että joku tietävämpi vastailee / korjailee nää mun jorinat.

Jahas, noh ihan hyvä tietää. Saattais varmaan johtuu siitä että oon juossu tässä nyt tennislenkkareilla kun en erillisiä juoksukenkiä viittinyt ostaa. Vois nyt yrittää hieroa tota jalkaa ja tota vesihommaa ja vetää kiukulla siihen asti että tulee lumet ja vaihtaa juoksemisen hiihtämiseen ja sitten keväällä ostaa ihan oikeat juoksukengät ja kattoa muuttuuko tilanne.

Originally posted by Bogetus
2-3 kertaa viikossa juoksen, joten pitäisin sitä säännöllisenä.

Tarkoitin lähinnä että onko sulla pitkästi takana tota "säännöllistä" lenkkeilyä. Jos oot kuukauden juossu niin voi hyvinkin kipeytyä paikat, mutta kivut yleensä poistuu kun rasitus pysyy säännöllisenä ja kroppa tottuu. Jos olet juossut jo pitempään (kuukausia/vuosia), niin silloin ilmestyvään säännölliseen rasituskipuun kannattaa suhtautua jo vakavammin ja tutkituttaa asiaa viisaammilla, joka BTW en ole minä :david:

Kävin surffailee netissä tosta penikkataudista ja se osuu kyllä täydellisesti mun kipuihin.

Alotin mun juoksuharrastuksen tässä syksyn aikana joten kai se on vielä ihan alussa. Ajattelin nytten noitten sivujen perusteella joita surffasin ni vähän vähentää tota juoksuu ja hieroo jalkoja ja ostaa jossain vaiheessa uudet kengät.

Pitäis vissiin niitä kenkiä kattella sitten jonkun vähän pätevämmän jampan kanssa että tulee sopivat jos tossa astunnassa on jotain vikaa tjms. ettei turhaan osta uusia sopimattomia kenkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom