- Ikä
- 38
Joo pelkästään ylimääräisen painon karsiminen tulevan talven aikana pitäisi kantaa aika pitkälle (86->n.73-75 kg)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo pelkästään ylimääräisen painon karsiminen tulevan talven aikana pitäisi kantaa aika pitkälle (86->n.73-75 kg)
:-D teoriassa toi riittää pelkästään. Kunhan siis pidät nykyisen kuntotason. Kokemusta on. Jo viiden kilon pudotuskin nostaa tuloksia huomattavasti.
Itse painan vuoden alussa yleensä noin 78-79 ja keväällä juoksukauden alussa 75-76.
edit. Ja tarkoitan siis juoksukaudella juoksutapahtumia. Harjoitteluhan kestää läpi vuoden, määrät vaan lisääntyy kesä kohti.
Mulla on muuten ihan samat paino rutiini. Laskeeko painosi luonnollisesti treenin lisääntyessä vai vähennätkö esim hiilareita?
McMillan suosittelee pitkien 2-3h juoksemista aamulla tyhjällä vatsalla ja pelkällä vedellä, jotta keho oppisi käyttämään tehokkaammin rasvaa energian tuottoon. Kiinnostaisi kokeilla ja varmaan rasvaprossakin laskisi tehokkaasti.. Mitenköhän lihakset sulavat tuolla rutiinilla? Vai onkohan hajottava vaikutus pientä isossa kuvassa, jos siis proden saanti on muuuten riittävää. Onko kellään kokemusta tästä?
Olisiko teillä kokeneemmilla juoksioilla antaa jotain treeni vinkkejä miten lisätä vauhtia / treenata 10 km pätkiä varten? Eli tässä on syksyllä pari juoksutapahtumaa joissa haluan juosta 10 km alle 50 min.
Aloitin tuossa helmi-maaliskuussa laihduttamisen yhteydessä lenkkeilemään juosten lyhyitä matkoja. Heinäkuu oli taukoa mutta sitä ennen juoksin 5 ja 7.5 km matkoja noin 4:30 - 4:50@km . Nyt olen pari kertaa käynyt tuon 10 km juoksemassa ja 7 km jälkeen alkaa tahmaamaan todella rajusti. Syke ei karkaa mutta jalka ei vaan nouse kuten pitäisi ja mietinkin että onko tämä enemmän jokin psykologinen ongelma. Joka tapauksessa 10 km matkalla keskivauhdiksi tulee 5:05 - 5:10@km.
Tällä hetkellä käyn salilla 3 krt viikko jossa joka kerta lämmittelen kuntopyörällä suht. rivakasti ja kyykkään aluksi. 2 krt viikko käyn juoksemassa. Kävelylenkkejä en ole harrastanut.
Tuo 4:30 - 4:50 tulee suhteellisen helposti noilla 5 - 7.5km matkoilla. Taitaa olla että nyt puuttuu nimenomaan tuota "raastomentaliteettiä" mitä pitää lähteä hakemaan. Mitenkäs sykkeiden osalta.. maksimisyke minulla on siellä 195 paikkeilla. Lenkeillä keskisyke on jossain 170 - 177 välillä, mikäli tajuan katsoa mittaria ja huomaan sykkeen kipuavan päälle 180 alan yleensä himmaamaan. Onko jotain tiettyä aluetta jossa sykettä kannattaisi koittaa pitää?
Voisi alkaa raivaamaan tilaa viikonlopulle ja käydä radalla koittamassa noita vetoja. Onko "vedoissa" tarkoitus vetää mahdollisimman lujaa?