Juoko mimmit alkoholia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emely
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus juon enemmän, joskus vähemmän, mut nykyään vähän vähemmän. Nyt en oo pariin - kolmeen viikkoon ottanut yhtään kun on ollu tässä semmonen kevyt 13 päivän duuniputki, eikä kyllä edes tee mieli. Mun juomiskulttuuri on muutenkin vähän muuttunut tässä viimeaikoina, et en oikeestaan edes tiedä nyt tän hetkistä tilannetta että mikä mulla on tapana ja mikä ei... :D Ennen olutta meni helposti huomaamatta päivässä yhdestä muutamaan ja ainakin yhdet kännit viikossa. Johtuneeko iästä, seurasta vai mistä, en tiedä. Seura on kyllä pysynyt suhteellisen samana tässä viimevuodet että ehkä syytän tapahtumista vaan itseäni :D

Nykyään harvemmin edes tissuttelen, saunakaljakaan ei oikeestaan ole viimeaikoina maistunut. Mistä lie johuu... Mut sitten kun otan, otan yleensä kunnolla, yleensä kuitenkin semmonen kerta kuussa on vähimmäismäärä nollaukselle. Paitsi ens perjantaina mulle luvattiin tarjota kotona ruokaa ja viiniä, ehkä pari lasillista siis tulee kumottua, mut kuitenkin niin ettei seuraavan päivän duunit ja treenit kärsi :)

Harvemmin tulee mitään huiviin kumottua, punkkua kolme kertaa vuodessa ja sillonkin lasillinen ruoan yhteydessä. Oon tullu vanhaks eikä enää jaksa :P

Todella vähän tulee nykyisin juotua.
Kunnon kännien vetäminen ei kiinnosta enää tipan tippaa. Myös treenit vaikuttaa siihen, että yhä vähemmän tulee otettua. Jos esim. on ollut samana päivänä treenamassa tai aamulla meinaa mennä niin ei tule otettua edes yhtä koska ajattelen että treeni kärsii... en tiedä, tuskin yhdellä vaikutusta on mut se on mulle joku henkinen juttu.
Viimeksi tosiaan taisin ottaa yhden oluen kuukausi sitten.

Kaiken kaikkiaan, voin paljon paremmin henkisesti&fyysisesti ilman alkoholia :)

Lopetin satunnaisen dokaamisen vajaa vuosi sitten. Sen jälkeen alkoikin sitten riittämään voimia ja motivaatiota treenaamiseen. Olin seitsemän kuukautta kokonaan ilman alkoholia ja vähensin sinä aikana melkoisesti myös sokerin ja (varsinkin vaaleiden ja muiden höttöjen) viljojen käyttöä, koska niitäkin olin mielestäni kuluttanut ihan liikaa.

Nyt kun olen viimeisten kuukausien aikana koittanut juoda edes yhtä saunaolutta tai lasillista punaviiniä, olen saanut palkinnoksi vain räjähtävän ilmapallon fiiliksen vatsaan (bissestä) tai matkapahoinvoinnin kaltaista huippausta ja jomotusta (punkusta). Oon miettinyt, että kuinka paljon tää voi johtua aktiiviliikkumisen aiheuttamista muutoksista elimistössä. Mut varmaankin vähäsokerinen ja -viljainen ruokavalio vaikuttaa tässä enemmän.

Aika hurja muutos, kun ennen pystyi illan aikana juomaan vaikka pullollisenkin punaviiniä ja sixpackin olutta ihan huoletta.

Mut parempi näin. Mihinkäs mä sitä alkoholia tartteisin, kun mul on mun runner's high.

Harvoin. Loppukeväästä syksyyn olin 7kk juomatta. Mun on helppoa olla selvinpäin baarissa, kuskina kavereille jne. Sit ku juon ni yleensä juon vähän liikaa. :( Sen kun opettelis vielä hallitsemaan.. Alkoholin vaikutukset terveyteen, treenaamiseen, vartaloon (ryyppyreissujen kalorit kokonaisuudessaan on varmasti aika huimia. Lihon helposti ilman niitäkin...) ja rahan kuluminen ovat asioita, jotka vaikuttavat juomattomuuteeni.

Minä en koskaan lähde "yhdelle". Ja tahdon hyvissä ajoin tietää milloin tulee se bailuilta tms kissanristiäinen jolloin otan. Voin näin treeninkin ja syömisen osaltakin rytmittää elämäni. Ja kun otan, otan kunnolla, tai sitten en ota vaan lähden kotiin kun siltä tuntuu. Kun ne krapulat on niiiin hirrrveitä ja maailmani pysäyttäviä ettei niitä kyllä halua montakaan yhteen vuoteen. Argh!

Lopetin satunnaisen dokaamisen vajaa vuosi sitten. Sen jälkeen alkoikin sitten riittämään voimia ja motivaatiota treenaamiseen. Olin seitsemän kuukautta kokonaan ilman alkoholia ja vähensin sinä aikana melkoisesti myös sokerin ja (varsinkin vaaleiden ja muiden höttöjen) viljojen käyttöä, koska niitäkin olin mielestäni kuluttanut ihan liikaa.
Varmasti energisyys johtuu ruokavaliomuutoksesta enemmän, jos et alkoholisti ollut aikaisemmin. :D Itse olen vähentänyt karkin syöntiä melko runsaasti
ja lisännyt proteiinia ruokavalioon ja se on vaikuttanut jaksamiseen paljon.

Oma juominen on joko nautiskelua viinilasillisen / olut/siideripullollisen / lonkeron kera tai sosiaalista juomista (yleensä hyvin runsasta :rolleyes: ).
Harvoin pääsen mihinkään, joten harvoin tulee vedettyä perseitä, ja nautiskelujuominenkin rajoittuu yleensä viikonloppuun, mitä nyt joskus kylminä
talvi-iltoina tulee rommikaakaota hörpittyä viikolla. Ilman alkoholia en ole ajatellut olla, en näe siihen tarvetta. Toisinaan on oikeasti mukava nollata
aivot ja hörhöillä baarissa tai jossain (hyvässä hengessä tietty), vaikka toiset sitä kieroon katsovatkin ja meinaavat niiden hommien kuuluvan teineille...

Mää olin aika kova juhlija ja juomari, mutta jätin alkoholin pois elämästäni kokonaan vuos sitten. Todellakin kannattavaa!

Tosi harvoin juon (muutaman kerran vuodessa) ja silloinkin vain pieniä määriä: lasi viiniä, 0,33 lonkero tms. Ei yksinkertaisesti huvita kusta ruokavaliojuttuja sokerilitkuilla ;)

Mulle ei alkoholi oikein maistu, joten eipä tuu paljon juotua. Joskus tosi harvoin menee yksi karpalolonkero.

Back
Ylös Bottom