Juoko mimmit alkoholia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emely
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on ainakin juominen vähentynyt viime vuosina tosi paljon. Alaikäisenä se oli jotenkin siistinpää ja sitä mukaan kun sai alkaa itse ostamaan ei alkoholi enää maistunutkaan. Nykyisin juon 3-5 kertaa vuodessa. Ja paljoa en tarvitse, että olen aivan kännissä. Bileissä ja baarissa käyn silti, vesi on oikein hyvä juoma, aamulla ei ole krapulaa ja treeni kulkee :)

Minä lopetin juomisen n puoli vuotta sen jälkeen kun olin tosissani punttailun aloittanut. Ei vaan maistunut ja ei ollut tarvetta, eikä ole edelleenkään. Päätöstä juomattomuudesta en ole tehnyt, jos jonin päivänä siltä tuntuu, että tekee mieli viunaa niin mikä ettei, mutta pariin vuoteen ei ole sitä tunnetta vielä tullut.

Olen oikeastaan lopettanut juomisen kokonaan. Lasi punaviiniä ruoan kanssa menee kyllä melko usein, ja sitähän en laske juomiseksi ollenkaan. Suomalainen humalakulttuuri lähinnä vituttaa nykyisin, mihinkään illanviettoihin ei edes viitsi lähteä.

Tästä on kyllä tullut vähän niinku sosiaalinen ongelma. En oikeastaan tajunnutkaan, kuinka moni kevyemmistä ihmissuhteistani lepäsi pubissa turisemisen päällä :(.

Noin kerran kuukaudessa tulee juotuu humalahakuisesti. Mä vaan tarviin ne kännit nollaamaan stressin. Ei siinä sen ihmeempää.

Eilen olin erään mahtavan artistin keikalla selvinpäin (tänään oli töitä) ja muistin taas yhden syyn miksi en juo. Olen humalassa erittäin ärsyttävä rääväsuinen vittupää. Say no more.

Mä tykkää hyvistä viskeistä, mut en oo niitä viime aikoina juurikaan juonut. Ylipäätään mun juominen on nykyään pari lasia punkkua kotona tai saunakalja kavereitten kanssa. Ei vaan jaksa eikä huvita tällä hetkellä erityisemmin bilettää.

Mulla tuppaa jostain syystä menemään usein yöunet jos juon joku 2-4 annosta alkoholia eli pikkuhiprakan. Uni on sellasta hyvin kevyttä ja ei-virkistävää, koko yön tuntuu, että on siinä unen ja valveen rajamailla ja aamulla herää about yhtä väsyneenä kuin nukkumaan mennessäkin. Tästä syystä tissuttelu ei oikein sovi mulle. Joko juon ei-yhtään / max 1 tai sitten vähän reilummin. Tykkäisin kyllä toisinaan juoda illallisen kanssa esim. poikakaverin kanssa puokkiin pullon punkkua, mutta ei voi ainakaan keskellä viikkoa tehdä :( Seuraavan päivän treeneissä tunnen kyllä ainakin sen univajeen.

Alkoholihan ylipäätään kyllä vaikuttaa unenlaatuun heikentävästi, mutta meneekö muilla tissuttelustakin yöunet?

Aika samanlaisia ajatuksia tullut kuin itselläni on... varsinkin se kun joku sanoi ettei tarvitse alkoholia mihinkään. Tähän yhdyn täysin. Suklaata tarvitsen silloin tällöin, siideriä en :)

Noin kerran kuukaudessa tulee juotuu humalahakuisesti. Mä vaan tarviin ne kännit nollaamaan stressin. Ei siinä sen ihmeempää.

Samma här! Mutta ei mitään ördäyskännejä ikinä..ainakaan tarkotuksella! Ja seuraava päivä pitää ehdottomasti olla vapaapäivä, ei muuten voi ottaa yhtään. Mä en myöskään ymmärrä mitään "yhdellä" käymisen ideaa, aivan turhaa.

Mä oon ollu ihan hivee punkku- ja lonkkusieppo. Elokuussa, kun aloitin dieetin niin alkoholi jäi luonnollisesti pois. Nyt ei enää tee yhtään mielikään. Punkkua maistoin muutama viikko sitten ja se ei kyllä ollut hyvää. Siideriä join viime viikonloppuna 2 pulloa, kun oltiin kylässä. Ei maistunut kyllä sekään erityisen hyvälle ja humalaan tulin jo noin pienestä määrästä! Enpä taida siis vähään aikaan juoda.

Multa tulee ei alkoholille. Oon todennu, että ei siitä ole hyötyä mulle mitenkään ja osaan pitää hauskaa selvänä varsin hyvin. :)

Hmm... Ennen mä yhdyin hyvinkin tiukasti teihin tytöt enkä juonut yhtään, mutta sitten kun tulin vaihdosta takaisin suomeen ja muutin Helsinkiin, niin johan pomppas! Tää opiskelu-syksy on mennyt enemmän ja vähemmän kosteissa merkeissä... Kerran tai kaks viikossa on tullut otettua kunnolla viinaa ja joka darra päivä lupaan itelleni, et ei enää koskaan :D ei oo menny kauheen hyvin. Noh, mä lupaan et halloween on viimenen kerta pitkään aikaan!

Myönnän kyllä tykkääväni humaltumisesta ja nousuhumalan tunteesta. Missään älyttömässä soosissa en niin välitä olla. Alkoholin sietokyky on mulla tosi huono, ja raja pienen huppelin ja selvän kännin välillä on helposti ylitetty. Joskus nuorempana kyllä join perseet olalle ihan säänöllisesti, mutta nykyään koitan välttää vahvaa humaltumista. Muutaman kerran kuussa juon kotona tai kylässä ruuan kanssa jokusen annoksen, väliltä 1-4. Neljä annosta tosin saa mut jo selvästi känniin. Sitten ehkä muutaman kerran vuodessa tässä elämäntilanteessa (mulla on pieni lapsi) käyn viihteellä enkä ole niin tarkka sen juomisen kanssa.

Harvoin tulee juotua...tykkään hyvästä punaviinistä ruuan kanssa, sitäkin tulee juotua lähinnä vaan ravintolassa. Mut muuten juon ihan pari -kolme kertaa vuodessa (onko tämäkin liioittelua) humalaan asti, yleensä siideriä. Mulle tulee helposti huono olo ja seuraava päivä menee nukkumiseen/ärsyttävää lepäilyyn ja tuntuu että päivä menee hukkaan. Kyllä sitä parikymppisenä vielä jaksoi, mut ei enää. :D

Vähän vaihtelevasti. Viimeksi join perjantaina kun oltii kattomassa bändejä(tosin 4kevyt siideriä), mutta sitä ennen 21.9... Ja nyt tulevana perjantaina varmastikin juon paljon kun kavereita tulee meille juhlistamaan mun synttäreitä :) Sen jälkeen menee varmastikin taas pitempi aika että juon. En juo joka kk, mutta maksimissaan 2kertaa kuussa.

Mää en taas käsitä kavereita jotka valittelee rankasta viikosta ja että sen takia pitää nollata känneillä.
Onpa tosi rentouttavaa selviytyä krapulasta seuraavaan arkipäivään.

Mä oon tainnu pienessä hiprakassa olla heinäkuussa? viimeks :D
Maistellut kyllä olen viiniä, viskiä, saunalonkeroa tms mutta ei humaltumiseen saakka.

Treenaamisen myötä on juominen vähentyny koko ajan. Enää ei tuu juotua juuri ollenkaan. Jouluna meni pari lasia punaviiniä ruuan kanssa. Ei vaan enää tee mieli juoda kun ei se kroppa alkoholia mitenkään tarvitse. Tietenkin jos joku juhlan paikka tulee eteen ja tekee mieli ottaa lasi hyvää viiniä niin miks ei. Keho ja mieli tuntuu vaan paljon virkeemmältä ku ei oo missään tuhannen tuuterissa tai ees hiprakassa :D

Suhtaudun neutraalisti alkoholiin ja sen käyttöön. En roudaile alkoholijuomia kotiin "varastoon", koska en millään lailla kaipaa niitä koti-/normioloissa, mutta tämä ei tarkoita sitä, ettäkö olisin raivoraitis ja sylkisin lasiin. Kun olen jossain kinkereissä (tai vaikka baarissa), jossa alkoholia on tarjolla, juon sen verran, miltä juuri sillä hetkellä tuntuu. Yleensä tämä määrä tuppaa olemaan reilusti pienempi, kuin se, mitä muut kiskovat. Jotenkin kai sitä on oppinut löytämään sen rajan, joka erottaa kivan fiiliksen ja "nyt on kivaa mutta huomenna ei" -fiiliksen :rolleyes:

Itselleni alkoholi ei siis ole sen kummemmin pelottava mörköpeikko kuin kielletty hedelmäkään. Se nyt vaan on olemassa, ja jos sen läsnäolo toisinaan hetkellisesti sotkeutuu omaani, niin sotkeutukoon :)

Viimeksi muokattu:
Harvemmin nykyään. Ehkä kerran kuussa, jos sitäkään, tulee juotua itsensä siihen pikkuhiprakkaan. En näe ollenkaan syytä miksi pitäisi juoda saunakaljoja sun muita "yhden kaks", joten ne jäävät kokonaan pois. Baarissa tai pippaloissa sitten sen verran kun on kivaa, ei örveltämiseen asti. Krapulaa ei tule aamuisin, joten ei alkoholin satunnainen käyttö vaikuta päivärytmiin :)

Ennen kyllä - Nykyään en. Tuloksia? Todellakin.
Heitin syksyllä puolen vuoden vedon alkoholilakosta pientä panosta vastaan.
Ei oo tehny tiukkaakaan pitäytyä siinä. Veikkaan että 4kk jälkeen jatkan samaa settiä.
Elämäni kunnossa :)

Back
Ylös Bottom