Juoko mimmit alkoholia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emely
  • Aloitettu Aloitettu
Nuorempana join kuin sieni, lähivuosina oon tainnut käydä 2 kertaa baarissa :D Ei vaan kiinnosta, tulee paha olo ja nyt työn kautta oon saanut katsella niitä känniääliöitä ihan tarpeeksi, omalla vapaa-ajalla en todellakaan halua enää tehdä tuttavuutta!

Eipä ole tunne että mitään olisin menettänyt, päinvastoin. Miehen kanssa joskus juodaan viiniä, siihen se sit jää ( ja 2 lasista tulee jo ihan kamala olo, kestävyys on melko huono)

Mulla on taipumusta alkoholin liikakäyttöön, jos lähden baariin tai "bilettämään" muuten. Ja tulee hölmöiltyä, sekä se darra ja morkkis on ihan sietämätön.

Pääosin juon siis pari lasia punkkua kotona viikonloppuna, harvemmin enää viitsin lähteä baareihin, kun mulla ei pysy se homma oikein lapasessa. Olen mm. kadottanut ja hajottanut kalliita tavaroita, alkanut riidellä ventovieraiden päänaukojien kanssa, kaatunut, yrjöillyt jne. Eli ei kovin järkevä tapa mulle viettää aikaa. :jahas:

Siis jos kaverit ois kaikki absolutisteja niin olisin kyllä minäkin :D Se on vaan niin vaikee olla selvinpäin kun kaikki muut juo. Oon nyt aatellu kahden kuukauden tipatonta, mutta en oikein ite usko siihen ja ei kyllä kukaan muukaan. Pystyis reenaamaan kunnolla ja just niinä päivinä kun itse haluaa. Toisaalta jonkinlainen veto vois kyl zempata muaki niinkuin Trisiä. Toisaalta koen olevani vielä niin nuori että alkoholi ja bilettäminen vaan kuuluu mun elämään. Ja alkoholia en maun takia osaa juoda, eli jos lähetään parille niin juon mieluummin sit jotain alkoholittomia.

Tulee juotua liikaa, etenkin nyt kun on ollut jonkin aikaa taukoa salitreenistä ja kyllä sen huomaa äkkiä kun juominen lisääntyy ja treenit jää välistä. Nyt kuitenkin kirjauduin tännekin pitkästä aikaa, jospa saisi itteään niskasta kiinni. :)

Ainoa positiivinen asia juomisessani on, että en juo mitään yksiä pitkin viikkoa vaan sitten kun tulee pippalot kohdalle niin sitten otan, tosin otan kunnolla. Mutta mitään "tissuttelua" ei tule harrastettua..

Mutta yhtäkuin tyhjiä kaloreita ja morkkishan se alkoholi on. Pitäis vähentää, mutta lopettamassa meikä ei ole, se rajoittaisi liikaa sosiaalista elämää näin opiskeluaikoina. :)

Ja mulla alkoholin sietokyky on kuitenkin hyvä, ei (yleensä) mitään hirvittävää humalaa tai krapulaa eikä oksentelua ole, ne kalorit on mulle suurin ongelma.

Kertaakaan ei oo tänä vuonna tullu koskettua alkoholiin. Mitä vähemmän juo, sitä vähemmän tekee mieli juoda. On pystyny treenaa kunnolla ja eipähän oo menny rahaa kurkusta alas, ainaskaan alkoholin muodossa.

Tulee valitettavasti n. kerran kuussa juotua ja se o ihan sosiaallisista syistä. :D Surullista, mutta totta. Tuntuu, että sosiaallinen elämä jää kauhean pieneksi, jos ei lähde kaverien kanssa rellestämään ja en mä kestä ite sitä touhua sivusta selvinpäin katsoa. :D Se on varmaan vielä tämä ikä, kun kaikki juoksee viikonloput vain baareissa. :P

Tulee valitettavasti n. kerran kuussa juotua ja se o ihan sosiaallisista syistä. :D Surullista, mutta totta. Tuntuu, että sosiaallinen elämä jää kauhean pieneksi, jos ei lähde kaverien kanssa rellestämään ja en mä kestä ite sitä touhua sivusta selvinpäin katsoa. :D Se on varmaan vielä tämä ikä, kun kaikki juoksee viikonloput vain baareissa. :P

Minä taas rellestän mukana, mutta useimmiten selvinpäin, sillä aivoistani löytyy joku hulluus-moodi, jonka osaan naksauttaa ON-asentoon juuri siinä vaiheessa, kun muiden meno menee ns. selvälle sietämättömäksi ;) Eipä muuten ole 1 ja 2 kertaa kun jengi on kuvitellut minun olevan pahemmissakin sooseissa ja sitten sitä saa vakuutella, että noup, kaksi tuopillista vettä on tullut kitattua :lol2:

Hyödyllinen taito, etten sanoisi, kandee opetella! ;)

Minä taas rellestän mukana, mutta useimmiten selvinpäin, sillä aivoistani löytyy joku hulluus-moodi, jonka osaan naksauttaa ON-asentoon juuri siinä vaiheessa, kun muiden meno menee ns. selvälle sietämättömäksi ;) Eipä muuten ole 1 ja 2 kertaa kun jengi on kuvitellut minun olevan pahemmissakin sooseissa ja sitten sitä saa vakuutella, että noup, kaksi tuopillista vettä on tullut kitattua :lol2:

Oikea asenne ;) Ja mun mielestä hyvät ystävät ei välitä siitä jos ei juo, kuhan on mukana pitämässä hauskaa...

:D Pitää kyllä opetella! Treenitki pysyis kunnossa tuolla taidolla. :P

Kerran, korkeintaan kaksi kertaa kuussa tulee otettua reippaammin. Siihen päälle mättöä pari päivää niin on ainaki seuraavan viikon kunnon turvotukset päällä... Oon kyllä vähentänyt paljon alkoholin käyttöä koska niin selvästi näkee mitä se tekee sekä mielelle että kropalle. Vähentämisen myötä on toisaalta myös kuihtunut sosiaalinen elämä: arkena ei tahdo jaksaa nähdä kavereita pitkien päivien takia ja viikonloppuisin taas suurin osa on menossa. No, täytyy yrittää etsiä hiljalleen jonkinlaista tasapainoa... :)

No ens kuussahan se 18 vasta tulee täyteen mutta...

Tulee aina otettua joko lidlin light siidereitä, rainbown lighteja tai kurkon super kevyt lonkkuja.
Aikamoista myrkkyä on ja helposti tulee huono olo.
Ja eikös ne lightit mene juuri helpoiten päähän kun ei ole sitä sokeria niissä ja vastaavasti paljoa energiaa.

Ja ne olot tulee helposti mun kokosella ihmisellä. Aamulla joka paikka tärisee ja voi jeesus sitä mättöjen himoa...

Nojoo.

En juuri juo alkoa. Viiniä silloin tällöin ruoan kanssa sekä ruoanlaitossa ja likööriä ehkä kerran kuussa herkutteluun/jälkiruokiin. Suurin osa päihdejuomista maistuu hirveältä ja lisäksi reagoin puoleen desilitraankin, mikä estää kaipaamasta alkoholia erityisesti.

Mä en koskaan käy yhdellä, en juo saunakaljaa, enkä edes lasia viiniä ruoan kanssa. Kun harvakseltaan otan, noin kerran kk tai vähän harvemminkin, otan kunnolla. Yhdellä terassisidukalla ei ole mulle mitään annettavaa, juon alkoholia kännin takia. Mä en usko, että lopettaisin koskaan kokonaan, mutta useampi kerta kuussa ei sovi mulle. Humalassa on hauskaa, mutta harvakseltaan, jotenkin se hohto vaan katoaa, jos "joutuu" joidenkin kissanristiäisten takia ottamaan kahtena viikonloppuna peräkkäin.

Koskaan en juo ns. saunasiideriä/-olutta tai lähde "vain yhdelle". Kun otan niin otan muidenkin puolesta. Tätä tulee harrastettua vain muutaman kerran vuodessa ja toipuminen vie yleensä päiviä.

Juon hyvin vähän, kännit ehkä kahdesti vuodessa ja silloinki ihan pikku huppeliin ja sit loppuilta vettä... saunakalja 1kpl kerrallaan menee noin kerran 3kuukaudessa. Kyllähän sitä on ihmiset kritisoineet, ihmetelleet, ja suurinosa ei sitä usko. Tuli teininä juotua ihan tarpeeksi ei jotenki enää kiinnosta en saa siitä enää mitään hyvää fiilistä, enemmänkin pahaa ja ainaki aamulla;D
:dance:

Viiniä tulee otettua välillä, avaan ehkä pari pulloa kuussa. Juon lasillisesta muutamaan, en ikinä niin paljoa että tarvitsisi tuhrata seuraavaa päivää krapulaan. Joskus ruuan kanssa ja joskus ihan vain siksi että rakastan punkkua. Kesällä grilliruuan kanssa bisse on ihan ehdoton, mutta se on mulle ruokajuoma enkä juo sitä humaltuakseni. Mitään makeaa alkoholia en juo ja väkevistäkin ainoastaan salmiakkikossua jos ihan pakko on.

Muahhaah, olen ihan samanlainen. :D Kuulin kerran eräässä illanvietossa viereisestä huoneesta seuraavan keskustelun:

"Mitä sä teet?"
"Sekotan [punttifantille] drinksua, tarjoon sille!"
"Elä! Ei se juo mittään, se on raivoraitis!"
"Mutta sehän on ihan sooseissa!"
"Ei ku se vaan ON tollanen!"

Joillekin on hankala käsittää tätä, mutta rennolla juhlamielellä voi olla ihan selvinkin päin ;) Se muitten känni vaan helpottaa asioita, silloin kun nekin on rennolla tuulella. Ei mua haittaa muitten ottaminen. Mutta itselle ei maistu. Muita paheita mulla kyllä on, kahvi, ravintolaruoka ja yleinen laiskuus, muun muassa.

Joillekin on hankala käsittää tätä, mutta rennolla juhlamielellä voi olla ihan selvinkin päin ;) Se muitten känni vaan helpottaa asioita, silloin kun nekin on rennolla tuulella. Ei mua haittaa muitten ottaminen. Mutta itselle ei maistu. Muita paheita mulla kyllä on, kahvi, ravintolaruoka ja yleinen laiskuus, muun muassa.

No siis juurikin näin, eli hölmöksi voi heittäytyä, kun muutkin kerta ovat ;) Ja kahvi + laiskuus paheina täälläkin! :D

Minuakaan ei haittaa muiden juominen, ei millään tasolla. Kuten sanottu: suhtaudun neutraalisti :)

Mä taas juon useinkin (1-2 kertaa viikossa) vain yhden: saunan jälkeen, ruoan kanssa tms. Ja sitten vähän enemmän 3-4 kertaa vuodessa. Ja siis mä juon alkoholia maun takia, koska se maistuu hyvälle ja harvoin sen takia, että haluan vetää kännit.

Back
Ylös Bottom