Junnulle apua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herak
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Iltaa,

14v,168cm,65kg kyselee vähän vatsalihas & rintalihas treeniä, tarkoituksena siis saada ns "manboobsit" vähän pienempään muotoon, sekä vatsalihakset näkyviin eli siis käytännössä yläkroppaa kiinteemmäksi. En ole mielestäni lihava, sekä, kun katson itseäni peilistä seisten en ole lihava, ainoa silmäänpistävä asia on siis rinnat, mutta istuessa vatsa menee kasaan ja kyseessä on kuin iso pullataikina! :D Olen yleiskunnoltani hyvä. Toivoisin, että vastaukset ketjuun tulevat asiasta tietäviltä, eikä kommentteja esim. "nuo kuuluvat murrosikään", koska tuon tiedän, mutta tiedän myös, että asiaa on muokattavissa!

Tässä muutama fakta minusta vielä:

Harrastan

- Kuntonyrkkeilyä
- Tennistä
- Pesäpalloa

Olen myös käynyt fysioterapeutilla muutamaan otteeseen, viimeksi hän kertoi minulle oikean ruokavalion ja olen noudattanut sitä, kyseessä siis ++PROTEIININEN++ ruokavalio, koska liikun erittäin paljon. Koulumatkat talvella bussilla ja kesällä pyörällä.

Alanko käymään salilla? Osaako kukaan suositella kotiin mitään kuntolaitetta?

Vinkkejä odotellessa, hyvää kesää!

Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti, joten pelkällä rintalihas- ja vatsatreenillä ei katoa ne moobsit ja makkarat. Teh sixpack tulee sit näkyviin kun rasvan määrä pienenee ja lihaksesi suurenee koko kehossa. Isommat lihakset muualla venyttävät ihoa, joten pelkät vatsarutistukset eivät tuo parasta tulosta. Keskity siis koko kropan treenaamiseen, jos kuntosalille päätät mennä.

Ravintopuoli on luonnollisesti hyvin tärkeä, joten kiinnostais tietää miltä sun päivittäinen ruokailu suurin piirtein näyttää? "Proteiininen ruokavalio" ei vielä kerro oikeen mitään. Mitä tarkempaa infoa kerrot, sitä parempia vinkkejä voi antaa.

Tosiaan man boobsit ei sieltä mihinkään lähde jollei rasvaprosentti pienene. Ja kuten itse taidat tiedostaa, yksi tapa on vain odottaa murrosiän tuomaa kasvua. Toinen tapa on hankkia massaa JOKA PUOLELLE KEHOA jolloin paikat kiristyvät kun lihasmassaa tulee ja alkaa man boobseista löytyä jo lihaksen muotoa. Eli tosiaan ei hyödytä mitään jos rinta- ja vatsalihaksia reenaat, moobsit on ja pysyy silloin. Et pysty paikallisesti "kiinteyttämään". Kolmas on yksinkertaisesti dieetti. Syöt vähemmän kuin kulutat = paino tippuu. Mutta en suosittele tätä, koska murrosiässä tarvii kroppa mielettömästi energiaa kasvuun, ja jos yrität dieetata (=olla miinuskaloreilla), tällöin ei kroppa todellakaan saa tarpeeksi energiaa kasvuun ja voi kasvu kokonaan lopahtaa. Tämän takia ei suositella murrosikää ennen laihdutettavan..
Eli kannattaa odottaa murrosiän kasvua JA käydä salilla & laittaa ruokavalio kuntoon. Ja tosiaan toi "++PROTEIININEN++" ei kerro kekkostakaan ruokavaliosta. Eli laita suosiolla yhden päivän normisapuskat ylös ja tänne foorumille. Kellonaika, mitä söit, paljonko...

Moni tekee tuon virheen käytännössä sun iässä ja jättää kaiken muun treenaamatta. Tuloksia ei todennäköisesti synny nimeksikään->kyllästyt->tissit kasvaa entisestää :o :) Simppeliä. Otat koko kropalle aloittelija palstalta ohjelman ja lähdet hakemaan tekniikkaa kuntoon ja sitä kautta treenaamaan oikein. Koko kroppa kiinteytyy ja susta kasvaa iso poika. Musta ei kasvanu koska lopetin syömisen(vetelin niillä miinuskaloreilla) sun iässä. :) Ja niinkuin mainittiin pistä niitä päivän ruokailuja näkyviin, koska mietityttää paljonko niitä hiilareita syöt/saat syödä. Kuitenkin sulla on mukana kuntonyrkkeilyä ja muuta energiaa vaativaa urheilua, joten ei niitäkään kait kokonaan sovi unohtaa :)

Täysin edellisen linjoilla! :rock:
16-vuotiaan ei kannata vielä rasvanpolttoa miettiä ellei sitten ole ihan överi läski jota sinä et ilmoittamillasi mitoilla ole lähelläkään. Kannattaa ottaa mielummin ilo irti kasvuiän viimeisistä vuosista kun kasvuhormonit jyllää kehossa luonnostaan. Eli rautaa ilmaan ja ruokaa naamaan niin maan perkeleesti niin susta tulee roteva ja raamikas miehen alku. Rasvoja ehtii laihduttamaan sitten myöhemmin jos sitä alkaa kertymään.

Ohjelmasuositus: http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/
eli raskaat perusliikkeet haltuun, voit lisätä tohon vatsarutistuksia parille päivälle.

Kannattaa myös päntätä yleistä tietoa salitreenistä täältä: http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/

Noi sun aiemmat harrastukset on hyvä pitää mukana niin pysyy aerobinen ja yleiskunto hyvänä. Sovitat vaan 3 punttipäivää kalenteriin.

Ja on muuten hyvä muistaa, että kun niitä lihaksia alkaa kertymään niin eipä se paljoa haittaa jos sulla on hieman sitä rasvaa siinä kehon ympärillä 18-vuotiaana. Yllättävän nopeasti sekin siitä häviää helpoilla dieeteillä ja aerobisella harjoituksella. Vaikutat erittäin paljon samanlaiselta kuin mä tossa iässä ja mä sentään olin sua paljon lyhyempi ja pyöreämpi. Suosittelen vain jättämään sen yltiöpäisen rasvanpolton vielä pois tossa iässä. :)

KIITOS hyvistä kommenteista!

Tässä ruokavalioni, jonka siis fysioterapeutti teki minulle:

AAMUPALA
KLO:7-7.30 (jäänyt kesällä myöhäiseksi tai en syö ollenkaan, koska nukun pitkään)

1dl mysliä
1,5-2dl maustamaton rasvaton jogurtti (puolet Ehrman maitorahkaa)
1 hedelmä
TAI
2 runsaskuituista leipäviipaletta
norm. margariini
rasvaton/vährasv. leikkele 4 siivua
juustoa 2 siivua, rasvaton maito
hedelmä

LOUNAS
KLO:10.45-11.45
norm. kouluruoka (nyt kesällä vähän lipsunut ajasta, mutta syön vastaavan lämpöisen aterian)
AINA SALAATTIA
esim. 3 keskikokoista perunaa
1,5dl (kauhallinen) kastiketta
kunnolla ruokaa!
lasi maitoa
1-2 näkkäriä, ja vatsa sopivasti täyteen!

VÄLIPALA

hedelmä tai 2 leipää

PÄIVÄN HERKKUHETKI

esim. suklaa danino tai suklaa danino tai karjalanpiirakka, max 150-200kcal/pv

PÄIVÄLLINEN
(aika vaihtelee)
esim. kanaa ja riisiä
tai perunaa
hedelmä omenaa, appelsiiniä tai vihanneksia/salaatti
lasi maitoa

ILTAPALA

2 leipää + salaatti + leikkele + juusto
tai Ehrman maitorahka, hedelmiä, mehukeitto

Siinä ois sitten! Ja vinkiksi muille multa, että toi Ehrman maitorahka on hyvin jogurtin tapaista, aika löysää ja todellla proteiinipitoista, että korvaa oikein hyvin osan jogurtista. Ja ++PROTEIINI++ ruokavalion kuulin ft suusta. :P

Ja T0nzalle kannustavasta kommentista, olen viellä 14. Huima ero 16 vuotiaisiin. Ja lisäys edelliseen, että rasvaprosenttini on kuulemma normaali, mutta aika lailla rajamailla mennään!

Ähz, viellä yksi, T0ntza, linkkien tekstit sisältävät niin paljon 3x5x100 ja nimijä joita en ymmärrä, löydänkö ihan tältä sivustolta tulkitsemisohjeita:D ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom