Jumiliikkeet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Ainakin kolmessa liikkeessä voi jäädä jumiin jos voimat loppuvat, ei ole varmistajaa eikä minkäänlaisia tukirautoja.

- penkkipunnerruksessa jää tanko rinnan päälle
- jalkakyykyssä jää kyykkyyn tanko niskan päällä
- jalkaprässissä jää ala-asentoon

Onko näin usein päässyt salilla käymään. Miten raskaat ovat olleet painot. Penkissä ainoa apu taitaa olla painojen vieritys mahan yli ja kyykyssä painojen tiputus selkää pitkin lattialle, mutta prässiin jää kyllä pysyvästi jumiin jos on jäädäkseen.

Onko olemassa muita "jumiliikkeitä" näiden kolmen lisäksi?

Hyvää huomenta ja rinnalleveto. Jos rinnallevedossa sekoo tekniikka niin voi käydä aika pahasti.

Pitää olla kyllä aika:david: että saa itsensä selänojennus penkissä jumiin!:rolleyes:
Mä en oo nähny, että kukaan vääntäis sitä isoilla painoilla.

Yks liike mikä tuli mieleen niin niskantakaa punnerrus istualteen.

Originally posted by Ämmbee
Jos rinnallevedossa sekoo tekniikka niin voi käydä aika pahasti.

Selitäpäs tarkemmin. Itse en ole koskaan tehnyt rinnallevetoa. Tottakai tässä liikkeessä voi loukkaantua huonolla tekniikalla, mutta miten siinä voi muka jäädä jumiin.

Tä?

Miten hyväähuomenta liikkeeseen voi jäädä jumiin? takakyykkyyn ehkä... mutta eikö se tanko nyt millään putoa pois selästä?
Leuka rintaan kiinni, polvet vähän koukkuun ja perse kohti taivasta ??
Ja kyykky? Jos sen joutuu pudottamaan taakse niin eikös se perse mene niinku väkisinkin sieltä alta pois? Tai sitten vaan kaatuu kyykystä taaksepäin... Kolinaahan siitä tulee mutta on kai pienempi paha kuin se että jäis totaalisesti jumiiin?

Ja äh , Rinnalleveto. WTF! Siis siihen kyykkyvaiheeseen vai? Eli etukyykkyyn? Sitähän just voi tehdä yksinään kun se tanko on niin helppo pudottaa?

Emmä tiedä - treenaanko mä sitten ihan päin v....a? Varmaankin?

Originally posted by lappari

Yks liike mikä tuli mieleen niin niskantakaa punnerrus istualteen.

Mikä tässä on ongelmana. Eikös paino kuitenkin jää viimeisessä toistossa aina niskan taakse ja sitten vain noustaan pystyyn ja laitetaan tanko telineisiin. Vai pyritkö jättämään painon viimeisessä toistossa ylä-asennossa telineeseen kun iso paino niskassa on vaikea nousta pystyyn. Itse olen luihuhartiaisena käyttänyt maksimissaan 50 kg, jossa ei vielä ole mitään ongelmia pystyynnousemisen kannalta.

Originally posted by DOMS man
Mikä tässä on ongelmana. Eikös paino kuitenkin jää viimeisessä toistossa aina niskan taakse ja sitten vain noustaan pystyyn ja laitetaan tanko telineisiin. Vai pyritkö jättämään painon viimeisessä toistossa ylä-asennossa telineeseen kun iso paino niskassa on vaikea nousta pystyyn. Itse olen luihuhartiaisena käyttänyt maksimissaan 50 kg, jossa ei vielä ole mitään ongelmia pystyynnousemisen kannalta.

Yksi tuttuni ottaa niskantakaa sarjoja 180 kg... olisi hauska nähdä miten nousee telineestä seisomaan niiden kanssa ...täytyy unohtaa varmistaa ensi kerralla niin näkee miten toimii...:D

Originally posted by DOMS man
Selitäpäs tarkemmin. Itse en ole koskaan tehnyt rinnallevetoa. Tottakai tässä liikkeessä voi loukkaantua huonolla tekniikalla, mutta miten siinä voi muka jäädä jumiin.

Enpä tiedä jos menee jumiin mutta rinnallevedossa on ainakin vaaraelementti. Jos on huono asento kun ottaa painon kiinni niin ei ole hauskaa. Esim. jos polvet ovat huonosti ja selkä on pyöreä. Ei ole helppoa tehdä mitään.

Tehkää HH:ta niin kuin pitää, niin huomaatte millainen ansa liike voi olla.

DOMS: Joo, ei tullu ajatteeks tota, kun nopeesti joku liike piti keksii... Perkele munkin kanssa.:lol2:
Ite en oo ees oikeestaan tehny tota, pelkästää edestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by pikkupasi
Yksi tuttuni ottaa niskantakaa sarjoja 180 kg... olisi hauska nähdä miten nousee telineestä seisomaan niiden kanssa ...täytyy unohtaa varmistaa ensi kerralla niin näkee miten toimii...:D

Paljonko nostaa penkistä, kyykystä ja vedosta?

Jos lihakset ovat tasapainossa niin eikös penkkisarjojen pitäisi olla jo lähempänä 300:aa noilla niskantakaapunnerrustuloksilla.

No jos kaveris nostaa 180kg niskantakaa, niin eiköhän kyykkypainotkin ole sen verran kohallaan että ylös pääsee???

Originally posted by roni20
No jos kaveris nostaa 180kg niskantakaa, niin eiköhän kyykkypainotkin ole sen verran kohallaan että ylös pääsee???

Eiköhän tuolla muutkin tulokset ole kohdallaan... Mutta kokeilkaapa seuraavaa itse. Otat niskantakaa vaikka 100, kyykkysi on n.200 ja toi 100 jää niskaan. Siitä kun koitat sitten venkoilla ylös siten ettei mitään tipu tai mihinkään satu niin onnekas olet. Eli lykkyä... :whip:

Rinnallevedossa jumiin jäämisestä olen kuullut. Joku yleisurheilija oli tehnyt ko. liikettä isoilla romuilla ja jäänyt jäänyt jumiin. Eli kaveri oli jäänyt kyykkyyn tanko käsien, ei etuolkapäiden varassa, rinnalla ja kyynärpäät polvien päällä. Ranteet olivat menneet huonoksi.

Ja aikanaan kaveri väitti, että dippiä tehdessä voi myös jäädä telineeseen riippumaan. Lisäpainoja, korkea dippiteline, voimat loppuu ala-asentoon. Siinähän olet, jos et jalkoja saa maahan.

Eiköhän tuolla muutkin tulokset ole kohdallaan... Mutta kokeilkaapa seuraavaa itse. Otat niskantakaa vaikka 100, kyykkysi on n.200 ja toi 100 jää niskaan. Siitä kun koitat sitten venkoilla ylös siten ettei mitään tipu tai mihinkään satu niin onnekas olet. Eli lykkyä... :whip:
Jep jep, tämänkin takia on hyvä silloin tällöin treenata boxkyykkyä :D Eihän tuo ole yhtään sen kummempi "liike".

Originally posted by PMLats
Jep jep, tämänkin takia on hyvä silloin tällöin treenata boxkyykkyä :D Eihän tuo ole yhtään sen kummempi "liike".

jep... liikehän on periaatteessa boksi, mutta jos teline missä teet on se missä tanko otetaan etupuolelta ja jalkoja ei saa vietyä taakse niin voi kolina käydä. Eihän tuo painona ole mitään, mummonikin olisi todennäköisesti ottanut 100 kg boksilta, saati sitten tämä kaveri sen 180 kg :D

Muistuupa mieleeni eräs pikku "jumi" tilanne taannoin. Olin yksin salilla, seuranani vain pelkkä ilmastointikoneen hurina. Siinä sitten aloitin ottamaan kyykkyä, niskassa vaatimattomat 150kg. No ensimmäinen kyykky, toinen , kolmas , neljäs ja sitten Pam! Kaverini tuli salille enkä huomannut häntä. Huusi perkeleen kovaa jotain tähän tyyliin: "mitä se täällä yksin vääntää", oli lähellä etten paskantanut housuun kun säikähdin nin paljon. Painot heitin niskan takaa eteen pääni yli ja samalla pakenin alta pois. Meinasin vetää kaveria siltä seisomalta turpaan, tämän vain nauraessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom