Julkinen forum, muistaako sitä aina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Ei mua haittaa yhtään. Tredin idea oli vain aiheuttaa keskustelua. Monasti tuntuu että kirjoittelee about tuttujen kanssa vaikka tätä todellisuudessa lukee saatanasti ihmisiä.
Onko kukaan häirinnyt koskaan? Tunnistetaanko / vahdataanko sua? Kaupalla ei lasketa .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Faidra, et ole ainoa. Mullakin on joitakin sellasia tyyppejä, jotka mun mielestä kirjottaa järkeviä, mielenkiintoisia tai ihanan hyvälle tuulelle saavia juttuja, jotka on aina pakko katsoa. Kun lueskelee palstaa ja huomaa että joku tällainen henkilö on vastannut, on pakko katsoa. Ei siis sillä, että mitenkään kyttäisin kenenkään tekemisiä..:)

Mua ei haittaa jos joku mut tunnistaa, tosin en pyri siihen mitenkään tietoisesti.
Kirjoitan tänne tasan sellaista mitä voisin sanoa myös päin naamaa ja omana itsenäni.

Kieltämättä on joskus ihmetyttänyt, kun joku juttelee roinaamisistaan avoimesti JA pistää palstalle tai muualle nettiin kuvia omalla naamallaan. Miken kohdalla ko asiat eivät ihmetytä, nää oot tohon poikkeus. (pakkisasemasi, duunisi jne. takia, ei siinä mitään sen koukeroisempaa)

Joskus 2003 jo rupesin sitä miettimään, etten kirjoittele palstalle mitä sattuu, siis paljasta itestäni liikaa. Työjutuista, palkoista ja asuinpaikoista en kirjoittele siis juuri mitään. Myöskään en puhu tarkasti siitä, missä reenaan tai miten. Mä en halua, että salilla kuka tahansa tulee nykimään hihasta ja heittään läppää "Nii joo, nääkö oot se pakkiksen tollo nettipotaririmpula iivili?" tai "Aijjaa, nääkö oot se pakkiksen säkenöivän vixu ja näköjään tosi vaffa ja iso iivili?". Tuommoinen anonymiteetin suojelu (melko turhaa se on joka tapauksessa, tiedän) vähentää mun mahdollisuuksia palstan eri ominaisuuksien käytön suhteen, mutta ei voi mitään.

Mixun pieni demonstraatio kertoo hienosti, miten helposti täältä kokoaisi todella henkilökohtaista tietoa nopeasti. Nikkejä on varmasti häipynyt ja/tai muutettu siksi, että on kirjoitettu esim. roinaamisesta tai muista elämän asioista liian avoimesti ja tarkasti. Normaalia meininkiä sinänsä, että IRL myös joskus moni kirjoittaa ja/tai sanoo semmoisia, mitä ei pitäisi. Osittain asian voi korjata, osittain ei, kuten Huppe mainitsi.

Joskus hieman avoimemmin olen em. asioista irssissä jutellut, mutta pitäisi varmaan tiukentaa linjaa senkin suhteen, vaikka aika harvoin enää irssissä notkunkaan.

Enkä kaipaa mitään "No mitä se ny haittaa? Ookko nää pölijä?!? Mixet paa jo :kuvia:?" läppää. Ihan tarpeeksi sai joskus irssissä eräälle palstalaiselle noista vääntää rautalangasta ja perustella. Jos on periaate, ettei kaipaa julkisuutta eikä halua itestään pistää julkisesti nähtäväksi kuvia edes naama sutattuna toppavaatteet päällä, niin eikö sitä voi kunnioittaa ja antaa tyypin vain olla? Tuon takia oulumiitinkin suhteen vaadin, että kuvat pistetään salasanan taakse ja sitä ei anneta muille, kuin paikalla olleille.

Muuten pyrin siihen, että kaiken, mitä tänne kirjoitan, voisin sanoa naamatustenkin. Joskus ohimennen on tosin käynyt mielessä, että pitäisi enemmän rähjätä ja tylyttää, kun on vissiin niin kirkasotsaisen puhtopojun maine päässyt syntymään. :D Mutta mitäpä suotta, kiltti ja kohteliashan mää oikiasti oonkin.

Eipä tule isommin välitettyä. Kaikkea ei kuitenkaan viitsi paljastaa ja tuskin kovin montaa edes kiinnostaa. Sen verran monella foorumilla tulee oltua että kyllä sitä tietoa saa jos haluaa monestakin tyypistä. Tuleehan sitä välillä avauduttua mutta ei sitä jää pitkään miettii :)

Joskus ihan kirjautumista seuranneina päivinä kirjoitinkin tänne oman nakkikioski-kohelluksen, jossa "Pakkotoisto.com" näytteli tärkeää osaa.
Vieläkin naurattaa se - ei saatana. :hyper:
Kyllähän meidän koulussa monet tytötkin tietävät tämän ja sokerina pohjalla ylipainoinen fysiikan opettaja.

:offtopic:
Faidra sanoi:
edit2: Ja siis mikä se mun huoli oikein oli? Lähinnä tää kirjoittelu on tämmöistä retorista pohdintaa, en mä odottanut vastauksia sen kummemmin mihinkään kysymyksiin (tämä vastaus myös B.O.S.S:ille...).
Joo tajusin, että et tosissasi kiehu innostuksesta saada tietää mitä joku on susta mieltä :lol2: -mutta aattelin, että siinä olis mehevä threadin aihe (lähinnä sen takia, että sais vertailla muiden pelkän kirjoittelun perusteella saamia käsityksiä eri ihmisistä omaansa).

Niin joo, ja kyllä mäkin muuten helpommin avaan ketjun jos tietyt ihmiset treeni, ravinto tai yleisellä on justiinsa vastannu ketjuun tms. ja oonpa joskus jopa hakenu lisää posteja tietyiltä ihmisiltä -ei se IMO tiettyjen tyyppien "stalkkaaminen" kovin kummallista ole, kun vaihtoehto on selata päättömästi tätä p*skaa läpi. :eek: :)

Pyrin kirjoittamaan melko järkeviä juttuja, ja pysyn tällä(kin) foorumilla 100% anonyyminä joten ei juuri huoleta. Liikun useilla eri foorumeilla, lähes kaikilla anonyyminä ja eri tunnuksilla joita ei pysty käytännössä mitenkään liittämään toisiinsa joten en edes omaa oikeastaan minkäänlaista netti-identiteettiä :).

Kyllä mulla on aika kirkkaana mielessä se, että todellakin kuka tahansa voi näitä posteja lueskella, ja se toimii kyllä aika hyvänä suodattimena. Siksi en juurikaan kirjoittele yhteenkään "yksityisasioita" käsitteleviin trediin omia tai läheisten asioita, ja muutenkin pidän vähän asiallisempaa linjaa, kuin esimerkiksi pakkis-chatissa, joka taas on puolestaan edelleenkin pienempi yhteisö.

edit. Joskus kannattaa ihan huvikseen lukea omia postejaan taaksepäin pitkältäkin ajanjaksolta, ja katsoa, mitä kaikkea infoa sitä on tullut omasta elämästä tms. kirjoiteltua. :iik:

vilma-liina sanoi:
edit. Joskus kannattaa ihan huvikseen lukea omia postejaan taaksepäin pitkältäkin ajanjaksolta, ja katsoa, mitä kaikkea infoa sitä on tullut omasta elämästä tms. kirjoiteltua. :iik:

Parempi vaan kun ei tee tätäkään. ;)

Tosin itsekin joskus duuniasioita avauduin oikein oman ketjun kera. Toisaalta oli vähän toive, että sen olisi ihan oikeasti joku lukenut ja viesti sitäkautta mennyt perille. En tiedä tapahtuiko mitään tuollaista (epäilen vahvasti että ei) ja että olisiko sekään sitten hyvä juttu ollut.

Mutta enpä mä näe mitääno ongelmaa siinä, että olen esim. kämpän hinna, velkojen määrän ja palkan ja jotain vastaavaa täällä sanonut. Jos joku noita multa kysyy, niin varmasti vastaan kuten asiat on, joten miksi niitä salaisin täälläkään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom