Julkinen forum, muistaako sitä aina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Muutaman kerran jättänyt henkilökohtaisimmat asiat postaamatta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se koko ajan mielessä on, eli en kirjoita tänne mitään, mitä en voisi myös sanoa julkisesti ja/tai naamakkain.

Joskus kyllä tulee avauduttua hitusen liikaa. Mut sou not. Varmaan poistaisin vanhimmat yleisen osaston viestit jos helposti onnistus.

Kyllähän sitä vähän aina miettii. Itse ainakin yritän pitää omien postauksien linjan asiallisena. Vähän kyllä nolottaa postaukset mitä tuli sillon sali-harrastuksen alkupuolella laitettua intoa täynnä ja tietämystä vailla, trolliksikin joskus haukuttu. :)

Pakkis on kyllä aivan super ihq foorumi. Peukku sille! :thumbs:

Ajoittain tulee tuo Miken kysymys mieleen kun lukee esim. virallista känni- ja ryyppythreadia, mutta toisaalta jos haluaa sanoa välttämättä jotakin ja tuollainen on varta vasten foorumille laitettu, niin why not? Enemmän se mietityttäisi jos samoja asioita menisi tuhannen päissään selittämään satunnaiselle vastaantulijalle reaalimaailmassa. Varmaan jokainen mieluummin lukee omat möläytyksensä ko. ketjusta krapuloissaan kuin kuulee kavereiltaan seuraavana päivänä. ("Mitä sä oikein kävit eilen selittämään siellä baarissa sille yhdelle...heh heh")

Sama juttu vitutusthreadissa. Nettifoorumi antaa mahdollisuuden tunteiden purkamiseen ja mielipiteiden julkituomiseen anonyyminä, eikä se minun mielestäni ole ollenkaan paha asia. Jokainen tarvitsee joskus hieman omaa terapiaa.

Eipä tuota tule muistettua, mutta harvoinpa tulee mitään sellaista sanottua, minkä takana en seisoisi tilanteesta riippumatta.

Silloinkin kun on avautunut asiasta, joka on ollut henkilökohtainen, olen tehnyt sen siksi, että en ole voinut käsitellä asiaa sen ihmisen kanssa, johon se suoraan liittyy - syystä tai toisesta. Pakkiksen väki on tuonut näihin(kin) tilanteisiin perspektiiviä, jota olen itse ollut kykenemätön näkemään ja näin edelleen mahdollistanut asian käsittelyn paremmin.

Meikäläinen noudattaa tarkemmin ajatellen näköjään myös tuota Gillyannen periaatetta.

Kyllähän tuo tiedossa on mutta ei juurikaan haittaa kun tietää sen ettei täällä juuri kukaan tiedä mun henkilöllisyyttä. Pelkkä GoA ei kerro ihmisille mitään ja suurinta osaa se ei edes kiinnosta.

Yritän aina ajatella ennen kuin kirjoitan tänne ja näin ollen välttää turhia ja tyhmiä kirjoituksia. Olikohan tämä nyt sitten ihan turha ja tyhmä juttu?!

Ton oon pitäny mielessä. Kun (yrittää) kirjottaa järkeviä eikä hölmöile, niin ei kai sillä väliä vaikka koko maailma lukisi.

Vielä kun on naamat kuvissa ja videoissa näkyvissä, niin ei tuo Nickikään tuo minkäänlaista intimiteettisuojaa.

Gillyanne sanoi:
Kyllä se koko ajan mielessä on, eli en kirjoita tänne mitään, mitä en voisi myös sanoa julkisesti ja/tai naamakkain.

Sama :thumbs:

Muutenkaan en kirjoittele nettiin henkilökohtaisia asioitani omalla nimelläni (tai jos olen muuten tunnistettavissa), ikinä ei voi tietää, kuka sen viestin lukee ja mihin tarkoitukseen tietoa käyttää... Hah, ehkä mä oon vähän vainoharhainen :rolleyes: Johtuu vaan siitä, että oon kotoisin pienestä kyläpahasesta, jossa juorut kulki salamannopeudella. Vaikka kai ne joka paikassa kulkee samalla tavalla... ;)

"Vituttaa niin ankarasti"- threadista kyllä voisi joku ilkeä kaveri kaivaa tosi paljon yksityistietoa parista palstalaisesta. Mm.

- Missä hän asuu
- Missä hän käy salilla
- Missä hän käy töissä (julkinen / yksityinen)
- Millainen ruokavalio hänellä on
- Mitä hän viimeksi sairasti
- Mikä hänen palkkansa on
- Minkä verran hän sai mätkyjä tänä vuonna

Tähän asti varmaan parinkin palstalaisen pala nousi kurkkuun. No, jatketaans :)

"Sitä minä kadun"- threadista vasta saakin makeita löytöjä, jos törmää saman nimimerkin paljastuksiin.

- Hän petti kumppaniaan
- Pahoinpiteli nuorena vastaantulijan
- Sai ylinopeussakot ajaessaan 120 km/h 50 alueella.

Nyt ei enää varmaan täsmää keneenkään, hyvä koska en mä ainakaan ole tietoja kaivellut, kaikki nää on vain keksittyjä esimerkkejä:

"Kännithreadista" saakin sitten kuulla ihan tuoreimmat uutiset

"Sydänsurut"- thread, lisää yksityiskohtaista tietoa.

jatkuu. Jatkuu. JATKUU.

Gillyanne sanoi:
Tämä on kyllä hyvä periaate, karsii varmasti suurimman osan ei-toivottavista sanomisista pois. Mutta eipä tuokaan niiltä tyhmiltä möläytyksiltä pelasta, siis sellaisilta joita voi käydä myös normielämäntilanteissa... Tarkoitan juttuja, jotka eivät loukkaa tai halvenna ketään tms, vaan ovat vain sellaisia "plain stupid"-sammakoita. Keskustelutilanteissa on nettikirjoitteluun verrattuna se etu, että tuollaiset kämmit eivät jää ilmaan kirjoitettuna roikkumaan vaan häviävät miltei yhtä nopeasti kuin ilmestyivätkin... No joo, eli siis harkintaa kehiin ja spontaaniutta vähemmälle, niin pelastuu noiltakin. Täytyy alkaa harjoittelemaan.:D

Onneksi en ole ehtinyt vielä koskaan viralliseen kännithreadiin kirjoittamaan, kauhulla odotan sitä päivää:rolleyes:

Mike sanoi:
Ajatteletko koskaan, että tekstisi näkee kymmenet tuhannet, ellei sadat tuhannet ihmiset?
Tuskin nämä mun jutut ketään niin kauheasti jaksaa kiinnostaa. Eli ihan sama.

Noissa parisuhdekeskusteluissa olisi jollekin nettietsivälle mukavasti nuuskittavaa :)

Mike sanoi:
Tuli vain tossa yksi päivä mieleen, ettei tämä Pakkotoisto olekaan enää mikään sisäpiirin mesta, vaan tästä tietää vähän helvetin moni ja tätä lukee jos jokunen nettisurffaaja.

Ajatteletko koskaan, että tekstisi näkee kymmenet tuhannet, ellei sadat tuhannet ihmiset?
nyt aloin ajattelemaan...no mun jutut on yhtä tyhmiä myös IRL joten nou hätä (sitäpaitsi tutut ei lue tätä)

Oon muuten alkanut miettimään tätä asiaa vasta aivan viime aikoina. Eittämättä joskus tulee kirjoteltua ehkä vähän liikaa itsestään tänne, mutta todennäköisesti aika harva täällä tietää PikkuT:stä oikeasti mitään. Jotkut saattaa tunnistaa, mutta so what.

Onneksi en kirjoita tänne jurrissa. :D

Tässä tredissä on paljon pointtia, laittaa varmaan aika monen palstalaisen miettimään...

Juu eipä tule ajateltua.
Yleensä sitä vaan ajattelee kirjoittavansa lähinnä niille jotka ovat kulloiseenkin threadiin jo kirjoittaneet.
Taikka muuten vaan "tutulle" porukalle.

Nimimerkin taakse on niin helppo piiloutua, kunhan vaan muistaa ettei paljastele liikaa itsestään.

Juu, eihän sitä aina muista mutta onneksi noita voi jälkikäteen editoida vielä hetken ja siivoilla sanomisiaan. Onhan tästä useita kokemuksia mm. Keittiö.netin edustajan taholta kun avautui täällä tehdyistä kaupoista ja sitten ne piti editoida pois moderaattorin toimesta. Googlen välimuisti ei niitäkään keskusteluja unohda, ei koskaan.

.

eipä tuota kyllä tule yleensä mietittyä. Onneks ei mitään kamalan hullua avautumista ole tullu tänne laitettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom