Julkinen forum, muistaako sitä aina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Tuli vain tossa yksi päivä mieleen, ettei tämä Pakkotoisto olekaan enää mikään sisäpiirin mesta, vaan tästä tietää vähän helvetin moni ja tätä lukee jos jokunen nettisurffaaja.

Ajatteletko koskaan, että tekstisi näkee kymmenet tuhannet, ellei sadat tuhannet ihmiset?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sitä ikinä oikein ajattele. Mutta jos on asiaposteja niin ei se haittaa. Ircin puolella sitten ne härskeimmät jutut :lol2:

Kyllä, sen takia pyrinkin ilmaisemaan itseäni tyyliin "ajattele ensin, kirjoita ja postaa vasta sitten". Kun forum kasvaa niin myös sinne kirjoittajien vastuu kasvaa - kaikki eivät harjoita kritiikkiä lukiessaan muiden tekstejä.

Joskus muistan ja ajattelen asiaa, toisinaan en. Ilman huolta voin kuitenkin kirjoitella, luki kirjoituksiani 1 tai 100 000 ihmistä, sillä kirjoittelen vain asioita joiden takana voin jollakin tasolla seisoa ja joita ei tarvi hävetä :)

Silloin aina tajuaa että tätä lukee moni jos joku esim on quotannut pakkiskirjoituksiani toisilla forumeilla, tai jossakin eri yhteydessä joku tuntematon kertoo lukeneensa jonkun mielipiteeni jne

Kyllä forumin koko ja julkisuus vaikuttavat paljonkin kirjoittamaani. Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi, jotta mahdollisimman moni ymmärtäisi ensimmäisellä yrittämällä mitä yritän sanoa, eikä alkuperäisestä aiheesta eksyttäisi kovin kauas myöhempien selittelyjen takia. Kirjoitan myös suhteellisen neutraalisti, sillä kaikki eivät voi ottaa huumorilla samoja asioita kuin itse.
Mitään en jätä sanomatta foorumin julkisuuden vuoksi, mutta muotoilen asian ja valitsen sanani toisin. Pienessä ja tutussa piirissä olen huomattavasti asiattomampi ja piikikkäämpi, kun voin olla varma, että ihmiset ympärillä tietävät tarkoitusperäni ja ovat muutoinkin samalla aaltopituudella.

Edit: Itsensä ilmaiseminen kirjallisesti on myös hankalampaa siinä mielessä, että ruumiinkieli ja kasvonilmeet jäävät kokonaan puuttumaan. Väärinkäsityksiä syntyy helpommin.

Mä pyrin kirjoittamaan niin että voisin sanoa saman julkisesti. Tässä tietysti en aina välttämättä onnistu täysin, mutta yritän kuitenkin.

Äitiiiiiii Mä Oon Netissääää!!! Mä Oon Julkimo!!!!!

Eipä sitä kyllä tule mietittyä mutta en mä nää siihen aihettakaan, ei mun tekstit niin karmaisevia ole. Ja nimimerkin takaahan täällä kirjoitellaan..kukaan ei pysty yhdistämään mua yhtään mihinkään :evil:

Kyllähän se ottaa aivoon kun on postannut jotain hölmöyksiä ja siellä ne sitten on ja lepää kaikkien nähtävillä. Toisaalta, eihän tällaisilla foorumeilla yleensä mistään niin kuolemanvakavista jutuista keskustella, etteikö vähän hölmöilyjä mahtuisi mukaan... Mitään törkeyksiä, herjauksia tms. ei sentään tulisi mieleenkään kirjoittaa. Tuollaisten juttujen kirjoittelijoiden pitäisikin oikeasti vähän miettiä, ennenkuin painavat lähetä-nappia.

Luulen ettei kukaan reaalimaailmassa edes tiedä kuka mä olen, kaveritkaan eivät ole sen henkisiä että punttailufoorumia lukisivat. Eli tämä anonyymius helpottaa vähän niitä häpeän fiiliksiä! Sitten jos ja kun johonkin miittiin tulee lähdettyä, varmaan alkaa jo enemmän miettiä postauksiaan, kun sittenhän "NE" tietää munt...;)

Kyllä välillä miettii että on sen verran tullut yksityiselämääkin valotettua, että täytyy olla tarkkana henkilöllisyden suojaamisen kanssa. Ne harvat palstalaiset jotka mut livenä tuntevat ovat onneksi fiksua porukkaa :)

enpä pahemmin ajattele, paitsi sillon harmittaa oma käytös kun on hiukan pinna kireellä ja on kirjotellu tyhmiä, sillon saattaa mielessä käydä, kuinkahan moni luki sen, toivottavasti joku kirjottaa lisää että se hukkuu uusien postauksien joukkoon. (= ei sais kirjotella mitään kun sapettaa)

Aikoinaan on tullut tänne jossain vaiheessa tullut paljon postailtua kaikenlaista paskaa ajattelematta sen enempää. Vaikka toki asiaakin välillä. Mutta nyt on tullut postaamista vähennettyä, niin on paskan määräkin vähentynyt. Tosin asiapostausten prosentuaalinen määrä on entistäkin alhaisempi, mutta typerien viestien kokonaismäärä on pudonnut reilusti.

Pitäis tosiaan muistaa, että viestit ovat aina tuhansien luettavissa, eli just vitutuksessa kirjotettuja viestejä vois ainakin hiukan miettiä.

No, enempi taustailen nykyään.

Mä kirjotan hölmöyksiä ja kärjistyksiä välillä, mutta ei se haittaa, niitä mä puhunkin välillä. Paljastuksiakin teen, mutta yleensä asioista mistä voisin muutenkin puhua.

RRKalle sanoi:
Mä kirjotan hölmöyksiä ja kärjistyksiä välillä, mutta ei se haittaa, niitä mä puhunkin välillä.

:hyper: Samoilla linjoilla, myös tuon toisen RRKallen kommentin suhteen... Ite muistan foorumin julkisuuden mutta en koe sellasta juuri kirjottaneeni että tarttis murehtia tai katua. Joskus sitä ny miettii että vähän ahistaa jos joku minut täältä tunnistaa, mutta ei silläkään ole niin väliä. Vaikea uskoa että minusta tai mielipiteistäni kukaan olisi niin kiinnostunut että kirjoitelmistani jotenkin väärällä tavalla hyötyisi, eikä taas pelkän viattoman huomion kohteena oleminen minua (tai tekstejäni, itse asiassa) häiritse. Se vain kaduttaa kun tulee ilmaistua itseään sekavasti toisinaan ja aina tuntuu jäävän roimasti väärintulkinnan varaa. Mutta sellasta nyt sattuu.

Laaja julkisuus kyllä vaikuttaa ainakin omiin postauksiin, pitää miettiä suht' tarkasti mitä sanoo. Suuri käyttäjämäärä näkyy siinä, että ketjut täyttyy hyvin nopeasti ja huomaa, että monesti turha edes heittää omia kommentteja kun samat asiat on jo puitu läpi useaan kertaan.

En mää muutenkaan kauheesti ajattele mitä teen/sanon, niin eipä kyllä pakkiksellakaan tuu aina hirveesti mietittyä että tuhannet, ellei jopa sadat ihmiset saattavat lukea kirjoituksiani..Mut nyt kun asia tuli puheeksi niin onhan se aika mielenkiintoinen ajatus. Ja en mä kuitenkaan ihan mitään täyttä paskaa postaile, siitä propsit itselleni.:D

Ei taida yhtäkään tuttua kiinnostaa kehonrakennus, eli eivät kai täällä sitten pyörikään. Nimimerkki mikä nimimerkki.

Kyllä tulee mietittyä, ja se on toisaalta vähän huono homma, koska yleensä oma kirjoituskynnykseni ylittyy vasta kun joku asia pikkuisen enemmän nyppii. Eli siis kirjoitukseni saattavat vaikuttaa pääsääntöisesti aika negatiivissävytteisiltä. Mikä taas ei ole ollenkaan tarkoitus, kylhän mää ny ihmsist tykkään, enkä turhaan halua vittuilla:kippis1: (paitsi joskus;)
Julkisuus ei sinänsä häiritse, koska ei mua juuri kukaan tämän nimimerkin takaa tunne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom