Juhliminen ja dieettaus

Viikonloppuna on vaan niin mukava lähteä kupille ja nähdä kavereita. Sain kyllä balaa kasvamaan vaikka ryyppäsin melkeen joka viikonloppu. Tavoitteet ei ole lavalle. Hyväksyntää ja jotain perusteluja ryyppäilyilleni kaipaan :D Onko tuo dieettaaminen turhaa, jos ei korkkia pidä kiini?

Jossei mitää tavotteita ole niin anna mennä vaan. Mutta hyvän fysiikan rakentaminen ja päihteet eivät vain sovi kovin hyvin yhteen. Tosin ei pari olutta mitään kaada, mutta riski övereille on aina suuri :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tavoitteet lähinnä olla normaalipainoinen ja löytyä näkyvää lihasta. En Arnoldiksi halua, mutta eikait se yksi känni viikossa tee treeneistäni +-0 tilannetta? Ei varmaankaan, vaikka täällä niin saattaa saada ymmärtää.

Tai jos vedät kännit vaan joka toinen viikonloppu? ;)

Se ois kyllä jo selvästi parempi. Voi olla että tuohon tullaankin nyt talvisaikaan. Kesäaikana on enemmän tekosyitä juoda. Pitäis hommata emäntä, niin ei ois tarvetta juua oikeen koskaan :D

Eka posti, jeah! :hyper:

Itse olen diettaillut nyt 4 viikkoa ja juonut joka viikonloppu kerran kunnon kännit. Muina päivinä en alkoholia ole juonut tippakaan. Painoa lähtenyt 2.7kg, eli tollanen 0.7kg/vko. -500kcal kalorilaskurin mukaan ollaan tarkalleen menty joka päivä, paitsi tietty se ryyppypäivä. Cheattipäivän olen pitäny siis ryyppypäivänä, enkä sillonkaan mitään perhepitsoja ole vedellyt vaan yhen pitsan/purilaisaterian. Ja tosiaan mitat on 184cm/84.4kg ja sali taustaa 4v (ei säännöllistä) takana, en siis mikään tankkijytky.

Eli minun kohdalla ei juominen ei ainakaan dieettiä estä, vaan paremminkin sitä hidastaa. Mut sama se, kun tavoite ei ole pudottaa kun muutama hassu kilo (7), että meneekö siinä 12 viikkoa vai 14 viikkoa. Mut prkl, pakkohan se on sinkkuna jostaki niitä naikkosia yrittää ettiä. (tekosyy juomiselle.)

Täällä on kyllä todella ihme kommentteja. Niinkuin tuo 40v miehen kommentti jonka treenit menee sekaisin puolesta viinipullosta wtf?Varsinkaan nuoren miehen dieettaminen/kehitys ei pitäisi kaatua siihen että vetäsee kerran viikossa tumut, tai sitten jossain muualla on se ongelma. Koittakaa jo nyt ymmärtää se , eise voi olla niin vitun vaikeeta. Kukaan ei myöskään ole väittänyt että dokaamisesta olisi mitään hyötyä, mutta eisenyt vittu ole +-0 jos käy viikolla puntilla ja vetää vklp tumut. Se on reilusti plussan puolella, jos ei ole menkää lääkäriin.

Huom. nyt puhun nuorista miehistä(tai naisista), joten 55v papat jättäkää viikonkrapula pullollisesta viiniä -kommenttinne pois tästä keskustelusta.

Itse aikanaan vetäsin kännit varmaan vuoden putkeen jokikinen viikonloppu, nyt viimeiset 8kk ollut linjalla "kerran kuussa".

Ero omalla kohdalla on ollut se, että maanantain reeneissä ei enää kuole hikeen & sydämentykytyksiin. Tulokset on ollut mukavan nousujohteisia kummallakin tyylillä. En osaa sanoo onko tulokset olleet "niin paljon parempia" näin rauhallisemmalla kupittamisella, mutta huomattavasti kivempaa reenaaminen on ollut ;)

Nooooh, omasta kokemuksesta voin sanoa sen verran, että laihdutin 20kg (99-79) 5 kuukauden sisällä. Sinä aikana oli kausia, että join joka vkl ja kausia että join kerran kk.

Alotinkin ihan nollatasolta, mutta kyllä tuona aikana sai tulokset nousemaan hyvin ja pattia samalla tuli. (penkki 40->90, mave 3x100->6x140)

Pitää muistaa että ihmiset on yksilöllisiä, että tässäkin asiassa huomaat iha omasta kropasta, että mites se alkoholi sulla vaikuttaa.

Pakko melkeen vastata tähän ku omia kokemuksiakin löytyy tuosta alkomahoolista ja reeneistä :dance2:

Mulla on ollu massakausia ja dieettejä jolloin monesti oon juonu joka viikonloppu. Niin ja ihan kännit. Joskus kahetki kännit. Täytyy sanoa että siinä ku on kerran vaan juonut kohtuu humalat niin sillä en ole huomannut juurikaan vaikutusta treeneihin eikä dieetteihiin vaikka tosin sitähän en voi todentaa kun mittauksissa en ole käynyt ja täysin juomatonta pätkää ei ole mihin voisi verrata.

Massakaudella yleensä painoa oon nostanu muutamassa kuukaudessa (massakausi yleensä sen 6-8 kk) sen 5-12 kg, riippuen vähän kuin paljon on bulkannut ja mitkä on ollut tavoitteet. Dieetillä (kesto noin 3-5 kk) on sitten rasvoja polteltu ja paino on pudonnut aina vähemmän kuin mitä massakaudella on noussut ja lopputulos on joka vuosi ollut sama loppukireys ja painoa edellisvuoteen verrattuna 1.5 - 3 kg enempi. Niin ja tulostaso on pysynyt dieeteillä aina lähes samana (suorituskyky tippunut korkeintaan 95 % maksimista ja sekin vain joissakin liikkeissä), joskus dieeteillä on jopa voimat parantuneetkin.

Nämä siis natuna, treenivuosia takana reilu 10 joista vajaa 9 vuotta enempi tosissaan. Ikää nyt vähä vajaa 30 vuotta ja painoa tällä hetkellä "kohtuu" kireydessä kesken massakauden 88 kg (lähtötaso oli muuten 11 vuotta sitten 176cm/53kg eikä siltikään mitenkään kireä :evil: ).

Eli ei oo mun "bodyelämää" tuo juominen kaatanut, mutta sanoohan sen järkikin että parempiin tuloksiin varmasti jossakin määrin olisi päässyt kun ei olisi juonut niin paljon, tai sitten ollenkaan. Nyt oon massakauden vetänyt pitkästä aikaa tosi vähällä juomisella, sen 2-5 kaljaa ihan maksimissaan tullut juotua viikonloppuna. Lopputuloksena voisin ehkä sen todeta että kunto pysyy massakaudellakin kireämpänä ja on se kunto paremman näköinen. Dieetin tulen aloittamaan alkuvuodesta ja sillon kyllä tarkotus mennä tosi vähillä juomisilla, eli se pari kolme saunakaljaa viikossa hyväksyttäköön mutta muuten saa mennä ryyppäämättä. Tässä sen verran treenivuosia takana että nyt tekee mieli hakea se "huippukunto" kohdilleen ja järkikin sanoo että juomisen on vähennyttävä ja lähes jopa loputtava.

Absolutistiksi en siltikään ala koska haluan nauttia elämästä ja tiedän ettei tää touhu siihen tosiaankaan kaadu jos sillontällön vähä enempikin ottaa :kippis1: Mutta sen sanon että mitä kovemmat tulokset haluaa niin sitä vähemmän on syytä juoda mutta toisaalta se hyviin tuloksiin pääseminen ei kokonaan tosiaankaan kaadu siihen jos joskus sattuu mukia ottamaankin.

Ikinä en krapulassa oo treenannu (tai no oon yhen kerran nuorena kossina), eli jos lauantaina oon ottanu niin sunnuntaina tehään kaikki mahollinen että keho toipuu juopottelusta. Maanantaisin treeni on kulkenut lähes poikkeuksetta aina ihan 110 lasissa eli juopottelun haitat ei ole koskaan näkynyt enää siinä vaiheessa kun yksi päivä on ollut välissä palautua. Mutta nämäKIN asiat ovat varmasti yksilöllisiä ja tiedän kyllä kavereita joilla treenit ei kule vielä keskiviikkonakaan jos lauantaina on juopoteltu pitkän kaavan mukaan :wtf:

Kannattaa jokaisella kokeilla mikä toimii omalla kohdalla. Sen tiedän aika varmasti että juopottelu ei ainakaan mitää positiivista tee keholle mutta kerran viikossa tai vaikka pari kertaa kuukaudessa pikku juopottelu ei kuitenkaan estä kehittymästä eteenpäin tässä lajissa eikä välttämättä edes hirveästi hidasta. Ainakaan minulla. Itse vähennän kuitenkin koko ajan kun tavoitteet on koko ajan korkeammalla ja uskon kuitenkin siihen että edes "vähän" parempiin tuloksiin pääsee kuitenkin juomatta. Ja jos juonkin, niin 6 päivää 7:stä viikossa menee silloinkin hyvin suunnitellusti noudattaen ruokavaliota ja treenit on aina 4-5 kertaa viikossa. Näistä ei tingitä koskaan :thumbs:

Jos nyt joku haluu tästä jotain yleistystä vetää niin sen voi sanoa että ei siitä ainakaan hyötyä ole. Se miten paljon haittaa siitä on yksilöllistä.

Jos nyt joku haluu tästä jotain yleistystä vetää niin sen voi sanoa että ei siitä ainakaan hyötyä ole. Se miten paljon haittaa siitä on yksilöllistä.

Joo noin se varmaan on

Itsehän en juuri kärsi edes krapuloista, vaikka miten paljon joisin. Sellanen pieni hiprakka(alle 10 annosta) En välttämättä seuraavana päivänä edes huomaa mitään poikkeavaa olotilassani. En tiedä mistä johtuu, voi olla että minulle pahimmaksi ongelmaksi koituu ne ylimääräiset kalorit.

Nojuu, tuo nyt taisi olla hieman kärjistetty tapaus :)

Siitäkin huolimatta ei kai se kalja tai pari tai kori sillontällön nyt hirveätä vahinkoa tee.

Itse olen käynyt kerran-pari kuukaudessa dokaamassa dieetillä ihan onnistuneesti. Kyllä se aina takapakkia tuottaa ainakin muutaman päivän dieetin suhteen, mutta toisaalta jaksaa sitten taas paremmin dieettailla :D

Tunnen yhden tyypin, joka laihtui varmaan 20kg käyden silti 2-3 kertaa viikossa ryyppäämässä kunnolla. :rolleyes:

Aikoinaan kun ketodiettaili niin oli tapana korvata ne mässypäivän namit oluella.

Kyllä siinä pitkässä juoksussa painokin putos. Parin oluen jälkeen olo oli kuin piripäisellä kimalaisella, kädet tärisi hiilaripiikistä ja suu kävi turbolla. Pari lisää niin olo tasoittui.

Sittemmin tuli palattua kehälajeihin ja siihen muuten loppu ketoilut. Alkuun kokeilin iltahiilarien karsimista, mutta vitut, treeniä vaan ja saatanasti. Lomamaha katos kuin itsestään.

Nykyään meitsi juo yhden oluen illassa ennen nukkumaanmenoa. Rentouttaa iltatreenien jälkeen mukavasti. Dietata ei oikeastaa tarvi, kattoo vaan ettei ihan kaikkea paskaa suuhunsa tunge. Treenaa vaan kovaa ja paljon, syö ja lepää. Kännit joskus harvoin. Soon kivvoo.

Jos vielä muutama vuosi sitten tuollainen äijä olisi tullut kertomaan faktoja kaljasta ja bodaamisesta, olisin varmaan riipaissut samantien perseet. oikeasti pikkuisen tuputtavaa, tulee mieleen moni muu yhden neuvon elämäntapaneuvoja, vaikka tuossa nyt olikin reilusti enemmän asiaa.

Alkaa kolmas vuosi täysraittiina, ja hyvää tekee. Ihan sama mitä muut sanovat absolutismin terveydellisistä vaikutuksista, ne pitää itse kokea ennen kuin ymmärtää :D

Jos vielä muutama vuosi sitten tuollainen äijä olisi tullut kertomaan faktoja kaljasta ja bodaamisesta, olisin varmaan riipaissut samantien perseet. oikeasti pikkuisen tuputtavaa, tulee mieleen moni muu yhden neuvon elämäntapaneuvoja, vaikka tuossa nyt olikin reilusti enemmän asiaa.

Alkaa kolmas vuosi täysraittiina, ja hyvää tekee. Ihan sama mitä muut sanovat absolutismin terveydellisistä vaikutuksista, ne pitää itse kokea ennen kuin ymmärtää :D

Emmie mitään tuputtanu, höhlä. Kunhan kerroin, miten ittellä joskus meni, ja miten menee tänäpänä. Se vika fraasi on passiivissa, ei imperatiivissa kirjotettu.

Sun pitäis dokailla vähän niin rentoutuisit.

EDIT: "Absolutismin terveydelliset vaikutukset"??? Eiköhän se viinanjuonti oo ihan ihmisten keksimä homma, eikä näin olen mikään biologinen pakko. Sun pitäis kuiteski dokailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom