Juhliminen ja dieettaus

Voi vitun kakara. :lol2: Mulle tää dietti on ihan vitun toisarvoinen asia, jos vertaa baari elämään. Ja kysehän ei ollut mistään noista vaan threadin ideana oli saada muiden kokemuksia diettaamisesta ja dokaamisesta samaan aikaan. Mua ei edelleekään kiinnosta kenenkään mielipiteet jotka käyvät yhdeksännettä luokkaa, käyvät bodaamassa sillä mahtavalla saliohjelmalla joka löytyi internetistä ja menevät raapustamaan tämän jälkeen 2000 viestiä keskustelufoorumille hyräillen "tunnen monta tyyppiä, hih...".

kakara.. :rolleyes:
Paljonkohan sulla sit mahtaa olla sitä ikää? Rohkenisin väittää että mulla on jonkun verran enemmän kokemusta dieeteistä ja treenamisesta ilman viinaa ja viinan kanssa. Luulen et sä haet vaan hyvää syytä dokata "dieetillä"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ajatellaan normaalia "tauno tavista" joka ei ole bodari, ei halua sellaiseksi eikä ole pyrkimässä lavalle on varmasti turha antaa ohjeita "no lopeta se dokaaminen kokonaan, siitä on vaan haittaa". Motivaatio ei varmasti riitä viemään dieettiä läpi, kun yhtäkkiä pitäisi tehdä aivan totaalinen elämäntapojen muutos.

Siksi kerta viikossa kaatamista ei haittaa, ja laihtuakin voi, kun kyse on tauno taviksesta, kuten jo mainitsin (joillekin pitää vääntää rautalangasta). Eli jos mietitään valitaanko vaihtoehto a) dokaa kerran viikossa ja laihtuu hiljalleen tai vaihtoehto b) lopettaa dokaamisen kuukaudeksi, laihtuu ehkä jonkun verran jonka jälkeen luovuttaa ja jatkaa entiseen malliin koska "jos dokaa, kaikki on turhaa" on lopputulos vaihtoehdossa a varmasti parempi.

No ei se diettaaminen niin kova pala ole etteikö voisi muutamaa kuukautta olla juomatta/syömättä roskaa jne. Itselleni dieetti on ehkä ainut asia joka saa korkin menemään kiinni edes hetkeksi, ei mikään tekosyy juoda "jotta pää kestäisi". Paremminhan sitä muutenkin pää toimii kunhan saa itsensä vieroitettua alkoholista.

No ei se diettaaminen niin kova pala ole etteikö voisi muutamaa kuukautta olla juomatta/syömättä roskaa jne. Itselleni dieetti on ehkä ainut asia joka saa korkin menemään kiinni edes hetkeksi, ei mikään tekosyy juoda "jotta pää kestäisi". Paremminhan sitä muutenkin pää toimii kunhan saa itsensä vieroitettua alkoholista.

Bingo! :thumbs:

Jos se dieettaminen sit on niin rankkaa et on pakko dokata ni minkä takia sit ees haaveilee tiukemmasta kropasta. Sanokaa mua vaikka miten dorkaks ja epäkypsäks mulkuks mutta kyl se juttu niin on että 90% niistä ketkä puolustaa dokaamista dieetillä on niin selkärangattomia että tietää miten paljon hallaa se tekee dieetille mutta ei saa kaivettua siitä rangannysästä kiinni sen vertaa että ois vaikka sen huiman 2-3kk ryyppäämättä.
Ja puhun tosiaan omasta kokemuksesta, mul on semmonen 65 dieetattua kiloa takana mihin mahtuu viinaa ja viinattomuutta.

Ehkä olen jo liian vanha (lähes 40 vuotta), mutta en tiedä, miten pitäisi suhtautua tähän dokaamiskulttuuriin, jota jotkut täällä tuntuvat ihannoivan niin, etteivät kavereitaankaan voi nähdä kuin kännissä. Ihme juttu kerrassaan.

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että lounasviinilasillisen poistaminen ruokavaliosta (tällaisia lounaita 2-3 viikossa) ja viikonloppuillallisten kahden lasin poistaminen teki huomattavan eron painonhallinnassa, treenin tehokkuudessa. Tein tämän väliaikaisesti pelkästä uteliaisuudesta, sillä tämä määrä alkoholia ei ole ryyppäämisen luokkaa, vaan aivan normaali länsieurooppalainen ruokajuomamäärä.

Jos silläkin määrällä on vaikutusta, voin kuvitella mitä merkitystä treenin sujuvuuteen on kännipäisyydellä yhtenä tai kahtena iltana viikossa. Itselläni menee nykyään yli puolen viinipullon illallisesta toipumiseen yli 24 tuntia (siis niin, että harjoitus toimii ja tuntuu siellä, missä sen pitääkin). En voisi kuvitella olevani minkään sortin dieetillä, jos siihen liittyisi viikonloppuryyppääminen, kun muutamalla viinilasillisellakin on vaikutusta itseeni. Kohtuus kaikessa kuitenkin, niin alkoholin määrässä kuin sen välttämisessäkin. Elämän on oltava nautittavaa.

Tuli itse diettailtuu vähän aikaan sitten, painoa pudotin semmoiset 15kg... Asiaan, niin otin mässypäivän kerran kahteen viikkoon ja jokatoisena mässypäivänä (kerran kuussa) join muutaman kaljan saunan jälkeen (6-12 kaljaa), kuitenkin maistuu tuo kalja... En usko että mun tapauksessa kauheesti haittas diettailua, tuli 3kertaa 12viikon aikana juotuun... Oli kato jotain hyvää mitä ootella parin viikon välein ja jaksoi huomattavasti paremmin diettaila.. Tietenkin menee ihan överiks jos vetää pään täyteen kerran viikkoon, jäädään kohtuu hyvin +-0 tilanteeseen painon suhteen, paitsi että lihakset vaan lähtee.

Mie olen pojat juonu. Voi pojat mie olen kuule juonu. Olen mie salillaki käyny. Voi pojat mie olen käyny salilla. Olen mie syklitelly hiilareitakin. Voi pojat kuinka mie olen syklitellyt. Olenhan mie syöny nätisti. Voi kuule pojjaat ku mie olen syöny nätisti.

Ei ole huonoilla hiilareilla juhlittu. Ja ku mie tämän teille kerron, ni taivas repiää. Molen poka juonu laitti kalijaa koko kesä. Soon poka jämpti se.

Ja olenhan mie poijjaat kiristyny. Tais ollunna 83.3kg ku aloin nätisti syömään. Komiat oli keväthanget ja alako tyärilläki hamheet lyhenee. Tuli mietittyä, josko sitä pääsis vesirajjaa hulijauthaan.. mutta mietin mie sillon että liian löysässä kunnossa sitä olhaa. Eei ne tyäret minun rekhee hyppää. Vaativat perkele sitä "kutsia" niinku ne etelän hipsulit sannoo.

No nyt mie painan 76.7 ja ei ole lihaksia taivaalle palanu. Sen mie vielä sanon että en mie pulska ollu ku kiristyksen alotin. Näky ne ylimmät vattapalat ja pikkasen oli hanskassakin erottuvuutta. Ja sanon mie saatana että on naamaki paremman näkönen. Ei oo ennää niinku lehemän perse. Kiitosta.

vitun toisarvoinen asia, jos vertaa baari elämään.
Siinäpä se tuli. Kannattaa miettiä että kuinka paljon sille laihduttamiselle haluaa antaa. Jos ei ole pakko päästä äärimmäisen hyviin tuloksiin niin sen kuin rellestät. Mutta toisaalta on myös sitten turha myöhemmin ihmetellä jos ei laihdukaan niin paljon kuin haluaisi.

tredin alottaja kaipaili kokemus pohjaista tietoa diettaamisesta ja juhlimisesta mutta nyt tämä keskustelu on kääntynyt kovaan vääntöön muiden ihmisten erimielipiteistä.

tosiasiahan on että jos superstara on perttiperusjätkä joka just alottelee treenailua ja jolla on jonkuverran ylimäärästä laardia vartalossa niin pelkkä elämäntapamuutos auttaa jo laihtumaan
ja muokkaamaan vartaloa. nythän ei siis ollut kyse lavoille hamuavasta bodarista.

katselet vaan ruokavalion ja treenit kuntoon niin voit huoletta juhlia sen kerran viikkoon ja siinä samalla saada kroppaan muutosta.

Eri asia puhutaanko diettaamisesta vai painon pudotuksesta. Halutaanko lihaksia säilyttää samalla kun painoa pudotetaan. Vai riittääkö se, että lukemat putoaa puntarissa ja vyötärö pienenee.

Jos jälkimäisestä kyse niin voi huolella ottaa kuppia kerran viikkoon. Kyllä se paino alas tulee kun ja jos vähentää kaloreita.

Mutta jos diettaamisesta puhutaan ja kerran viikossa baarissa, niin kannattaa vaihtaa lajia.

Ja jos ei mietitä ees niitä vaikutuksia mitä viinalla on hormoneihin, ni se on melko sama ku sanois et hyvin voit dieetillä syödä koko päivän paskaa kerran viikossa. Ja krapula päälle, aika harva vetää mitään kaura-rahkamönjää jos on kankainen.

Mutta jos diettaamisesta puhutaan ja kerran viikossa baarissa, niin kannattaa vaihtaa lajia.
No ei se nyt kyllä ihan noinkaan ole. Ellei nyt mistään kisadietistä puhuta.
Jos kerran viikkoon kännit vetää ja samalla pudottaa painoa niin miultakin pitäis olla lähteny 20 kiloa painoa lihaksista poijes jos noin negatiivisesti ajattelee. Jostain syystä kumminkin minulla on lihaksia säilynyt ja rasvaa palanut. Vaikka noita kännejäkin olen vedellyt.

Toki itsekkin uskon että alkoholi on tässä harrastuksessa haitaksi, mutta en todellakaan siihen usko että alkoholi dietillä tai normi treeni kausilla on mikään maailman hirvein asia. Ehkä se hiukan hidastaa kehitystä, mutta ei nyt niin paljoa kun osa väittää.

Riippuu hyvinkin määristä joita vetää. Itsellä 120kg:ssa ei paino lähtenyt tippumaan ollenkaan vaikka syömisiä tiputtelin hiljalleen niinkin vähäisiksi että olisi luullut vaikka sitten lihasten kuihtuvan :D. Itsellä tosin se "baari-ilta" tarkoittaa sitten pahimmillaan yli 50 annosta, joista vieläpä suurin osa oluena. Tässä kokemuspohjaista tietoa. Jos taas se baari-ilta tarkoittaa jotain 10 kaljaa ja paria paukkua niin eihän se vaikuta edes seuraavan päivän treeneihin.

Tuokin nyt on niin henkilökohtaista. Itse jos rupeaisin juomaan 50 annosta, niin sammuisin jo puolimatkassa. Ja nyt puhuin siis normaalista baari-illasta, enkä viikon putkesta.

Tulikin vejettyä perseet jälleen kerran, vaikka piti juoda alle 7. Aina kun juon niin olen niin sekaisin, ettei mitään älyä. Kävelykyky ei ole koskaan mennyt, mutta muisti menee ja joskus lentelee laatta. Krapulaa ei liiemmin tule ja toipuminen muutenkin on varsin kivutonta. Onko tämä sitä nuoren ihmisen kestoa, vai onko tässä tulossa jotain vakavaa? Jos tuo juominen vähän vanhempana loppuis, kun tai jos järkeä tulee. Ikää on nytten 19. Annokset on siinä 20 tienoilla ja kerran kahteen viikkoon.

Tulikin vejettyä perseet jälleen kerran, vaikka piti juoda alle 7. Aina kun juon niin olen niin sekaisin, ettei mitään älyä. Kävelykyky ei ole koskaan mennyt, mutta muisti menee ja joskus lentelee laatta. Krapulaa ei liiemmin tule ja toipuminen muutenkin on varsin kivutonta. Onko tämä sitä nuoren ihmisen kestoa, vai onko tässä tulossa jotain vakavaa? Jos tuo juominen vähän vanhempana loppuis, kun tai jos järkeä tulee. Ikää on nytten 19. Annokset on siinä 20 tienoilla ja kerran kahteen viikkoon.

Mulla sama, annoksia menee helposti 15-20/illassa vaikka nainen oon, kävelykyky ei ikinä lähde (laatta saattaa lentää joskus) ja darraa ei ole jos syö jotain yöllä ennen ku menee nukkuun. Isä on vieläkin samanlainen, et ei se viinan kesto oo kaikilla edes ikään oo sidoksissa..

Viimeksi muokattu:
Nostetaan nyt aihetta kun vääntöä pitää saada tästä asiasta :)

Olen tutkiskellut noita alkoholijuomien kaloreita, niin on erittäin paljon merkitystä mitä juo. Esim 0,5l kossu esim kivennäisvedellä on reilu 1000kcal. Sitten 8 0,5l siideriä on 2000kcal ja näissä on sama määrä alkoholia. Dieetillä olen ja tarvetta kupille on kolme kertaa kuukaudessa lopetanko vai yritänkö arkena dieeta, liikkua ja syödä terveellisesti, mutta viikonloppuna vetää kännit? Mitään roskaruokia en syö. Tietysti tuon viinan jälkeen tulee vielä baarissa juotua max 5 siideriä. Ei luulisi yhden päivän seitsemästä pilaavan täysin hyvää kuutta päivää? Krapulaa minulla ei ole, joten dieettaus jatkuu oikeastaan heti.

Nostetaan nyt aihetta kun vääntöä pitää saada tästä asiasta :)

Olen tutkiskellut noita alkoholijuomien kaloreita, niin on erittäin paljon merkitystä mitä juo. Esim 0,5l kossu esim kivennäisvedellä on reilu 1000kcal. Sitten 8 0,5l siideriä on 2000kcal ja näissä on sama määrä alkoholia. Dieetillä olen ja tarvetta kupille on kolme kertaa kuukaudessa lopetanko vai yritänkö arkena dieeta, liikkua ja syödä terveellisesti, mutta viikonloppuna vetää kännit? Mitään roskaruokia en syö. Tietysti tuon viinan jälkeen tulee vielä baarissa juotua max 5 siideriä. Ei luulisi yhden päivän seitsemästä pilaavan täysin hyvää kuutta päivää? Krapulaa minulla ei ole, joten dieettaus jatkuu oikeastaan heti.

Kun se tuossa alkoholissa ei nuo pelkät kalorit ole se pahin homma, vaan muut vaikutukset mitä se aiheuttaa kropassa. Koittasit nyt tsempata dieetin selvinpäin, kysy ei nyt varmaankaan monien kuukausien miinuskaloridieetistä ole.

Viikonloppuna on vaan niin mukava lähteä kupille ja nähdä kavereita. Sain kyllä balaa kasvamaan vaikka ryyppäsin melkeen joka viikonloppu. Tavoitteet ei ole lavalle. Hyväksyntää ja jotain perusteluja ryyppäilyilleni kaipaan :D Onko tuo dieettaaminen turhaa, jos ei korkkia pidä kiini?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom