Juhannus 2013/2014 selvinpäin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silencio
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Nyt lähdetään liikkeelle jo hyvissä ajoin. :)

Upataan ketju sitten ylös lähempänä ko. ajankohtaa.

Ja edellisen vastaavan ketjun muutamille kommentoijille tiedoksi. Tempauksella ei ole tarkoitus "nostaa ketään jalustalle" saati työntää sieltä pois. Kyseessä ei myöskään ole "vittuun kaikki paskajuhlat/syödään rahkaa ja kyykätään- tyylinen tempaus.
Vertaisin "tapahtumaa" enemminkin "anna lapselle raitis joulu- kamppanjaan." :D

Hyvää kesää ja tommosta vaan kaikille! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä miksi se lapsien Juhannus ois parempi jos aikuiset juo pelkkää limpparia. Eikö niille saa näyttää esimerkkiä että sitä alkoholiakin voi ottaa nätisti ja ilman konttaamiskuntoa?

Edelleen en ole selvinpäin Juhannuksena vain periaatteen vuoksi. Nähtäväksi jää että ollaanko ihan kotosalla ja poltetaan kokkoa täällä, maaseudulla kun asutaan vai lähdetäänkö mökille. Varmaan mökille jos vaan aittoja on vapaana. Vuosi sitten oltiin lasten kanssa Silja Europalla. Vähän varauksella lähdettiin peläten että onko laiva täynnä känniördääjiä. Ei ollut, tosi mukava reissu oli.

En tiedä miksi se lapsien Juhannus ois parempi jos aikuiset juo pelkkää limpparia. Eikö niille saa näyttää esimerkkiä että sitä alkoholiakin voi ottaa nätisti ja ilman konttaamiskuntoa?

Edelleen en ole selvinpäin Juhannuksena vain periaatteen vuoksi. Nähtäväksi jää että ollaanko ihan kotosalla ja poltetaan kokkoa täällä, maaseudulla kun asutaan vai lähdetäänkö mökille. Varmaan mökille jos vaan aittoja on vapaana. Vuosi sitten oltiin lasten kanssa Silja Europalla. Vähän varauksella lähdettiin peläten että onko laiva täynnä känniördääjiä. Ei ollut, tosi mukava reissu oli.

No eikö olis parempi antaa se esimerkki siihen suuntaan että ei käytetä alkoholia ollenkaan? Oikeesti, mitä lisäarvoa elämään kellekkään alkoholi tuo?

Ite olen skidinä ihan tarpeeksi saanut katsella tuota aikuisten "hauskaa" pikkuhiprakkaa ja en ikinä tule tekemään vastaavaa omille lapsilleni. Saunaolut tai lasi punkkua hyvän pihvin kanssa on sitten erikseen.

Eli täällä mennään limppari & vissy linjalla, pelaillaan varmaan perheen kanssa ulkopelejä, uimaan ja saunomaan jos kelejä riittää.

Juhannus laivalla on muuten oikeesti ihan hyvä vaihtoehto :). Muutaman kerran oltu Virossa ja hyviä reissuja ollu !

joo, eiköhän se tämäkin juhannus mene selvinpäin, kun kaks vai kolme aikasempaa vuottakin on menny...

Luultavasti selvinpäin. Toivottavasti on hyvät kelit niin sais rillata kotona. Juhannuksen jälkeen viikoksi mökille, siitä suomenkiertuetta kehittämään. Tarkemmin paskat muusta suomesta, vain pohjanmaalla on merkitystä.

No eikö olis parempi antaa se esimerkki siihen suuntaan että ei käytetä alkoholia ollenkaan? Oikeesti, mitä lisäarvoa elämään kellekkään alkoholi tuo?

Ite olen skidinä ihan tarpeeksi saanut katsella tuota aikuisten "hauskaa" pikkuhiprakkaa ja en ikinä tule tekemään vastaavaa omille lapsilleni. Saunaolut tai lasi punkkua hyvän pihvin kanssa on sitten erikseen.

Eli täällä mennään limppari & vissy linjalla, pelaillaan varmaan perheen kanssa ulkopelejä, uimaan ja saunomaan jos kelejä riittää.

Hyvin samoilla linjoilla mennään. Mopo pysyy kyllä käsissä kuperkeikkajuoman kanssa, mutta siltikin lasten takia vesilinjalla mennään. Alkoholiin saavat kyllä tutustua, kun sen aika koittaa, mutta sitä päivää odotellessa en aio näyttää tässä asiassa minkäänlaista esimerkkiä.

Eiköhän tule vietettyä selvinpäin, kaverit varmaan ottavat keittoa olan takaa, mutta se ei ainakaan minua haittaa pätkääkään.

Juon jos siltä tuntuu. En välitä noista juhlapäivistä jolloin pitäisi tehdä jotain sen takia että on joku juhannus/vappu/jeesuksen paluu tms, toimin fiiliksen mukaan.

Tästä asiasta lienee melko turha alkaa vääntämään. Eli luovutan jo tässä kohtaa.

Jep ihan sama vaikka jois vähän enemmänkin. Jossei ole rähinämiehiä tai totaalinen juoppo niin kyllä perhe lapsista pystyy huolta pitämään. Ihan naurettavaa että perheellisen pitäs juoda vain 2 tuoppia ettei lähde lapasesta..

Tiedän että joillakin on ylitsepääsemättömiä ongelmia viinan kanssa mutta mä en muutu miksikään vaikka joisin litratolkulla.

Eli valinta on jokaisen oma.

Silti itse olen juomatta vaan koska seuraava viikko on mökkeilyä jolloin tulee varmaan juotua olutta ja rillattua pirusti sään suosimissa rajoissa.

Ne jotka jeesustelee juomisesta, niin poltatteko tupakkaa? Lasten nähden? Miettikää nyt sitten toinenkin kerta ennen seuraavaa jeesustelua, ihan sama onko vapoa vai mitä...

...hitto kun piti antaa olla, mutta tämän verran oli pakko.

kai tänne saa vastata nekin jotka ei ole? mä en ainakaan ole! juhannus, tuo vapun kiimainen isosisko tulee varmasti juhannuksen aikana työntämään nänniä naamalle. ja millaista nänniä?!? tsaijaijaijai!

Beer_at_a_grocery_store_in_New_York_City.JPG

siihen vielä seurapeliksi keilaus, jonka jälleen on varmasti osanottajatkin pienessä keilassa:

ohio-state-bowling.jpg

ja näin ihan vakavissaan onhan se nyt paljon hauskempi olla dokailemassa tuhansien muiden kanssa yhtäaikaa, entä yksin jonain tiistaina jos sattuu tuleen fiilis. ei mun puolelta tosiaan mitään moralisointeja, teki kukin mitä teki, mutta vähän toisenlainen näkökanta tähänkin ketjuun. joskus tulee varmasti se aika kun ei itseäkään nappaa ja silloin ei sit vaan nappaa, täts it.

Juhannus + sauna + vesi = kuolemaa

Juhannus + sauna + olut = elämää

Tää ny menee jo läpäks :D Onko teillä absolutisteilla yhtään kavereita? Vai mitä tällä elämättömyydellä ja vielä sillä leijailulla oikeen haetaan? Vai pyytääkö pomo juhannusaattonaki töihin ja te tottakai suostutte menemään et pääsee taas seuraavana aamuna tekemään sitä kuuluisaa jalkakyykkyä.

Tää ny menee jo läpäks :D Onko teillä absolutisteilla yhtään kavereita? Vai mitä tällä elämättömyydellä ja vielä sillä leijailulla oikeen haetaan? Vai pyytääkö pomo juhannusaattonaki töihin ja te tottakai suostutte menemään et pääsee taas seuraavana aamuna tekemään sitä kuuluisaa jalkakyykkyä.

Erittäin mielenkiintoista että kytket kavereiden lukumäärän ja alkoholinkäytön toisiinsa. Oon monesti todennu olevani onnellinen siinä suhteessa että mulla on ihan tarpeeksi hyviä kavereita ja ystäviä ja että ei tartte olla kännissä heitä nähdäkseen tai heidän kanssa jutellakseen.

Tiiän vaan lähipiiristä näitä joista oon tajunnu että aina kun niiden kanssa tahtoisi hengata niin pää pitää olla sekaisin. Toisin sanoen eivät näe koskaan ihmisiä koskaan oikeassa olotilassa vaan aina on joku aine vaikuttamassa joka tekee niistä erilaisia. Kaikki kaverit kohdataan yökerhon tiskillä.

Tietenkin tässäkin on paras se kultainen keskitie että joskus pidetään hauskaa sen viinan kanssa jos siltä tuntuu.

Mitä tulee aiheeseen niin ite varmaan kyykkään ja syön rahk--- eiku syön tosi hyvin.

En tiedä koska tuollainen juhla on tai miksi sitä juhlitaan, mutta selvin päin aion olla.
Kannattaisiko olla jollain tasolla edes vähän aikuisen ihmisen huolissaan jos ei tiedä milloin on juhannus.

Tiedätkö milloin on itsenäisyyspäivä ja miksi sitä juhlitaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom