Juhannuksena kuolevien määrästä lyödään vetoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reason
  • Aloitettu Aloitettu
No w..u, veikkaan että 25 menee manan majoille. Jos oon ite se 25:s niin sitäkin parempi, olinpahan oikeassa s...a! :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raven sanoi:
Edit: Ei mitään sittenkään. Et aivan ymmärrä mitä tarkoitan.. Mutta antaa sitten jeesusteluiden olla.
Anna tulla vaan. Olis kiva kuitenkin saada se sunkin pointtis selville. Mahdatko tarkoittaa sitä, miltä musta tuntuisi jos olisin mennyt voittamaan vedon johon on sisältynyt jonkun läheiseni kuolema? Ja mitä pullolle sen jälkeen tekisin?

Tähän voin vastata, että pahalta se tuntuu tottakai, eikä joku vedon lyönnin voittaminen sitä oloa paranna. Mutta ei pahennakaan, koska -kuten sanoin- en näe aiheuttaneeni heidän kuolemaansa, vaikka voitinkin heidän "avustuksellaan". En tiedä mitä pullolle tekisin, eikä mun sitä tarvitse oikeastaan edes ajatella. Tekisin mitä tekisin, se ei läheisiäni takaisin tuo.

blackie sanoi:
Mua vaan ihmetyttää että mitä tyydytystä ihminen siitä saa kun osallistuu tähän veikkaukseen..kossupullon? hyvän mielen? iloa muuten köyhään elämään?

EI varmaan mitään kummempaa: Tuo jotain erilaista arkeen sen työn ja muun olemisen lisäksi.
Jos jotain vaan kiinnostaisin niin ihan hyvin voisin laittaa vedon lyönnin omasta kuolemastai ja voittajalle kossu pullo. Mulle on ainaki ihan yks ja hailee veikkaisko siitä joku vai ei. Joskus kuolen kuitenki, hyvä et voin olla ees jollain tapaa muiden ilona ja piristyksenä.

Sekä tossa nyt on sitten niin kauheeta että kysymys on kuolemasta?? Sehän on mitö luonnollisin asia, samaan tapaan kuin syöminen, juominen, lisääntyminen.

kahlaajalintu sanoi:
Jos jotain vaan kiinnostaisin niin ihan hyvin voisin laittaa vedon lyönnin omasta kuolemastai ja voittajalle kossu pullo. Mulle on ainaki ihan yks ja hailee veikkaisko siitä joku vai ei.

...älä älä, ettei tuu järjestetty lopputulos :jahas:

kahlaajalintu sanoi:
EI varmaan mitään kummempaa: Tuo jotain erilaista arkeen sen työn ja muun olemisen lisäksi.
Jos jotain vaan kiinnostaisin niin ihan hyvin voisin laittaa vedon lyönnin omasta kuolemastai ja voittajalle kossu pullo. Mulle on ainaki ihan yks ja hailee veikkaisko siitä joku vai ei. Joskus kuolen kuitenki, hyvä et voin olla ees jollain tapaa muiden ilona ja piristyksenä.

Sekä tossa nyt on sitten niin kauheeta että kysymys on kuolemasta?? Sehän on mitö luonnollisin asia, samaan tapaan kuin syöminen, juominen, lisääntyminen.

Mulle aivan sama veikkaako joku, mutta itse en tunne saavani siitä mitään sisältöä lisää elämääni.
Syöminen, juominen, lisääntyminen jne. tuotta yleensä mielihyvää, kuolema ei toivottavasti kovin monellle. Vaikka se yhtä luonnollinen asia onkin.

tokkopaisto sanoi:
...älä älä, ettei tuu järjestetty lopputulos :jahas:
Ei muute vois vöhempää kiinnostaa :D Joskus se on aika kuitenki lähteä ja en kuitenkaaan sitte jää sitä muistelemaan että kuolinko nuorena vai vanhana.

blackie sanoi:
Mulle aivan sama veikkaako joku, mutta itse en tunne saavani siitä mitään sisältöä lisää elämääni.
Syöminen, juominen, lisääntyminen jne. tuotta yleensä mielihyvää, kuolema ei toivottavasti kovin monellle. Vaikka se yhtä luonnollinen asia onkin.

Eli siis jos se asia on paha tai tuottaa mielipahaa niin pitää vaan ummistaa silmät ja olla puhumatta siitä???

kahlaajalintu sanoi:
Ei muute vois vöhempää kiinnostaa :D Joskus se on aika kuitenki lähteä ja en kuitenkaaan sitte jää sitä muistelemaan että kuolinko nuorena vai vanhana.

Siulla on ainakin tuo elämänasenne kohdallaan :thumbs:

23

Pien Pirulaine sanoi:
Siulla on ainakin tuo elämänasenne kohdallaan :thumbs:
Joo niin onki :D Eri asia on jos mulla olis lapsia, sitten kiinnostas. Niin pitkään kun ei olle velvotteita tai sitoumuksia mihinkään suuntaan niin en jaksa ressata tollasia asioita millään tapaa.

blackie sanoi:
Monet veikkaa tota varmaan veikkaamisen takia, ei sen takia että nyt veikataan kuolemasta. En itsekään saa veikkaamisesta mitään sisältöä elämälleni, enkä aio nytkään veikata mitään. En edes muista milloin olisin viimeksi lyönyt vetoa jostain. Ei vaan oo mun juttuni. Mutta sama se mulle on mitä muut tekee, on aihena sitten mikä vaan.

kahlaajalintu sanoi:
Joo niin onki :D Eri asia on jos mulla olis lapsia, sitten kiinnostas. Niin pitkään kun ei olle velvotteita tai sitoumuksia mihinkään suuntaan niin en jaksa ressata tollasia asioita millään tapaa.

Eiköhän ole paljon parempi asia, että elää siinä hetkessä eikä murehdi turhaan mahdollisia tulevia asioita. Siinä hajottaa vaan pienen päänsä. Jos joku onneton nyt ittensä onnistuu hukuttamaan, niin eipä ole minun ongelma.

Luonto korjaa poies

kahlaajalintu sanoi:
Eli siis jos se asia on paha tai tuottaa mielipahaa niin pitää vaan ummistaa silmät ja olla puhumatta siitä???

Puhuminen taitaa olla vähän eri asia. Se, että olisin oikeassa miten monta ihmistä tulee kuolemaan ei tuota itselleni mitään mielihyvää.
Vaikka asiasta veikkaaminen ei varmasti vähennä tai estä ihmisten kuolemia.

Itse en vaan saa mitään tyydytystä asian veikkaamisesta, enkä halua osallistua asioihin joista joku voi saada 'hyvää fiilistä' tai muuta piristystä arkeen kun joku toinen ihminen kuolee.

Toivottavasti nyt joku ymmärsi miksi itse en pidä ajatuksesta niin paljoa :) Muut ihmiset tekee miten parhaimmiksi näkevät.

Ei saatana tuota "Ilttistä" :lol2:

Tuo oli taas oikein mallinäyte kunnollisesta journalismista. Erään Muropaketin käyttäjän "ilmianto" lisättynä hieman kukkahattuilulla oli julkaistu sellaisenaan, haastattelematta "syytettyä" (veikkauksen alullepanijaa) ja lainaamalla aloitusviestistä vain Iltalehdelle kelpaavat kohdat. Esim:

"Vuotuinen hupaisa Juhannusveikkaus käynnistyy tänäkin vuonna hyvissä ajoin! Hupaisan leikistä tekee, jos tämä vaatimaton muistutus saa edes murolaiset varomaan käyttäytymistään vesillä, liikenteessä ja viinapullon ääressä."

Tosin tuollaisen julkaiseminen olisi vienyt pohjan koko "sensaatiolta"... Tuon veikkauksen takia ei varmaankaan yhtään ihmistä kuole? Sen sijaan tuollainen veikkaus saattaa hyvässä lykyssä pelastaa henkiä. Toisaalta tuo Iltalehti teki hyvän teon antamalla veikkaukselle julkisuutta, sillä tällöin (toivottavasti) yhä useamman juhlijan mielessä pysyy vaarat, jotka vaanivat jussina.

Iltalehden toimittajille kummallekin yksi :david: ja yksi :arvi:

No, noita tilastoja on jussin jälkeen kuitenkin kaikki tiedotusvälineet täynnä, joten se on loppupeleissä aivan sama onko joku lyönyt niistä vetoa tai ei.
Tämä pitäisi ilmeisesti ymmärtää niin, että hukkumis- yms. tilastot kelpaava vauhdittamaan iltapäivälehtien myyntiä, mutta samalla on täysin moraalitonta veikata, että miten tulee käymään.
Tuskin kukaan veikkaajista toivoo kenenkään kuolevan, mutta fakta on se, että niin käy. Veikataanpa sitä sitten tai ei.

En taida osallistua. Työpaikan perinteisessä juhannusveikkauksessa on huomattavasti paremmat palkinnot :kippis1:

training_day sanoi:
No, noita tilastoja on jussin jälkeen kuitenkin kaikki tiedotusvälineet täynnä, joten se on loppupeleissä aivan sama onko joku lyönyt niistä vetoa tai ei.
Hei, tehdäänkin veikkaus iltiksen herutuslööpistä juhannuksen jälkeen! Mun arvaus: "Murheellinen juhannus, xx kuollutta!!1!"

ps. 4 tieliikenteessä, 7 vesillä

training_day sanoi:
Tämä pitäisi ilmeisesti ymmärtää niin, että hukkumis- yms. tilastot kelpaava vauhdittamaan iltapäivälehtien myyntiä, mutta samalla on täysin moraalitonta veikata, että miten tulee käymään.
Tuskin kukaan veikkaajista toivoo kenenkään kuolevan, mutta fakta on se, että niin käy. Veikataanpa sitä sitten tai ei.
Täysin samaa mieltä.

Jos muuten tilastoista puhutaan niin muistakaahan että tässä maassa tehdään yli 1400 itsemurhaa joka vuosi. On se niin kauheen hirveetä että juhannuksena kuolee humalaisia jotain 20 kappaletta... :rolleyes:

Minusta tuon vedonlyönnin voi ottaa sillä tavalla että siinä kritisoidaan suomalaisten tolkutonta viinan käyttöä juhannuksena. Jokainen voi itse päättää omalla kohdallaan onko yksi niistä örveltäjistä joka hukkui järveen sepalukset auki kumolleen kaatuneen soutuveneen vieressä. :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom