Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kahlaajalintu sanoi:Edellisessä työpaikassa meillä oli toi perinteenä jo vuodesta 2001. Veikattiin vaan hukkuneiden määrää tosin.
Ihme et joku tukkapipo tostaki repii herneet nenuun
Powerhousu sanoi:Mä taas en ymmärrä mitä niin kauheeta tossa on. Ei vaan mahdu mun kaaliin. Tossa ei arvailla milloin joku tietty henkilö kuolee, eikä se veikkaus tosiaankaan vaikuta niiden kuolleiden määrään. Joku kuolee kuitenkin vaikkei veikkailtaisi mitään. Ihme jeesustelua, sanon minä, kun tollasesta asiasta pitää alkaa rutiseen.
Miksi ihmeessä ottaisin stressiä asiasta johon en voi vaikuttaa millään tapaa?? Jos joku nyt sattuu hukkumaan juhannuksena tai milloin vaan, niin onhan se valitettavaa, mutta ei hei... Sellasta vaan sattuu. Kaikki täällä kuolee ennemmin tai myöhemmin. Se on ihan varma juttu.Raven sanoi:Itse olen muiden kanssa samaa mieltä. Periaatteessahan sä veikkaat silloin myös sun omien läheisten kuolemisesta ja myös omasi.
En vedä herneitä nenään, mutta pitääkö sitä jonkun kossunpullon takia veikkailla, että kuoleeko omat vanhemmat, sisko/veljet, parhaat ystävät jne.
Mitä jos kuolleiden joukossa on työpaikkakaverisi tai hänen vaimonsa/miehensä/lapsensa.. Juhlitko sitten, jos olet veikannut uhrien määrän oikeaksi?
tokkopaisto sanoi:Joo, onhan toi kieltämättä hiukka mautonta toisten kuolemalla ja surulla viihdyttää itseään mutta kyllähän sitä isossa maailmassa vedonlyöntitoimistot antaa kertoimia paljon muullekin kuin kiekolle, futikselle ja formulalle. :( :down:
Tosta olen tasan eri mieltä. Jos veikkaat, niin veikkaat. Jos et veikkaa, niin et veikkaa. Teet kummin päin tahansa, niin joku tulee kuolemaan. On se sitten joku läheinen tai tuttu, tai sitten ei. Veikkaaminen ei vaikuta siihen asiaan moniko kuolee, tai kuka kuolee. Jos vaikuttaa, niin vaikuttaa vähentämällä kuolemien määrää. En siis usko kohtaloon, enkä usko että joka valinnalla on seurauksensa. Jos jotain tapahtuu, niin tapahtuu, ja sille ei mitään voi.Raven sanoi:Itse olen muiden kanssa samaa mieltä. Periaatteessahan sä veikkaat silloin myös sun omien läheisten kuolemisesta ja myös omasi.
En vedä herneitä nenään, mutta pitääkö sitä jonkun kossunpullon takia veikkailla, että kuoleeko omat vanhemmat, sisko/veljet, parhaat ystävät jne.
Mitä jos kuolleiden joukossa on työpaikkakaverisi tai hänen vaimonsa/miehensä/lapsensa.. Juhlitko sitten, jos olet veikannut uhrien määrän oikeaksi?
kahlaajalintu sanoi:Mun mielestä se on vaan parempi nauraaa ku itkeä, mutta se onki elämän asenne mulle. Sen takia en pidä tollastakaan asiaa pahana. :piis:
Tuskin mä mitään voitontansseja vetäisin kuitenkaan. On siinä muutakin ajateltavaa kuin joku vedon voittaminen. Mutta edelleen, en katso aiheuttaneeni heidän kuolemaansa lyömällä vetoa. Joten mitä sitten jos satuin sen voittamaan? Siihen asiaan nyt vaan ei voi vaikuttaa, ja sen takia tästä asiasta lässyttämistä sanon jeesusteluksi. Ja kuten sanoin tuossa aiemmin, siinä ei veikata kenenkään tietyn henkilön kuolemasta, joten silloin en myöskään veikkaa läheisteni tai jopa itseni kuolemasta. En mielestäni edes periaatteessa.Raven sanoi:Mitä jos sun läheiset kuolevat juhannuksena ja olet osallistunut vetoon.. On varmaan kivat voitontanssit sen jälkeen? Entä sitten ensi kesänä. Osallistutko vetoon uudestaan??
Totahan se Kahlis tarkoitti. Hyvä. Kaivoit pointin esille.Raven sanoi:Parhaan ystäväsi lapset tms kuolee, niin sä menet vain nauramaan päin naamaa? Tai vaikka sun omat lapset/vaimoke.
No, tapansa kullakin.
Ymmärrät ton vaan just niinkun haluut... Totahan mä sillä tarkotinkin tietenkin. Yleensä vielä heitän siihen vitsin päälle esim. auto-onnettomuudessa kuolleiden omaisille. "Noh.. saattehan ainaki vakuutuksesta uuden auton ja säästyy ruokamenoissaki...."Raven sanoi:Parhaan ystäväsi lapset tms kuolee, niin sä menet vain nauramaan päin naamaa? Tai vaikka sun omat lapset/vaimoke.
No, tapansa kullakin.
Powerhousu sanoi:Tuskin mä mitään voitontansseja vetäisin kuitenkaan. On siinä muutakin ajateltavaa kuin joku vedon voittaminen. Mutta edelleen, en katso aiheuttaneeni heidän kuolemaansa lyömällä vetoa. Joten mitä sitten jos satuin sen voittamaan? Siihen asiaan nyt vaan ei voi vaikuttaa, ja sen takia tästä asiasta lässyttämistä sanon jeesusteluksi. Ja kuten sanoin tuossa aiemmin, siinä ei veikata kenenkään tietyn henkilön kuolemasta, joten silloin en myöskään veikkaa läheisteni tai jopa itseni kuolemasta. En mielestäni edes periaatteessa.