Juhannuksena kuolevien määrästä lyödään vetoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reason
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Edellisessä työpaikassa meillä oli toi perinteenä jo vuodesta 2001. Veikattiin vaan hukkuneiden määrää tosin.

Ihme et joku tukkapipo tostaki repii herneet nenuun

Mä oon ihan samaa mieltä kuin tuossakin sanotaan, että kaikista mauttominta on se, että mennään kännipäissään sössimään sen verran urakalla, että lähtee henki pois.

Joo, onhan toi kieltämättä hiukka mautonta toisten kuolemalla ja surulla viihdyttää itseään mutta kyllähän sitä isossa maailmassa vedonlyöntitoimistot antaa kertoimia paljon muullekin kuin kiekolle, futikselle ja formulalle. :( :down:

eedit: niin, onhan se humala itseaiheutettua mutta kirpaisee se omaisiakin. Ja hukkuu kai sitä ihmisiä viinatta juhannuksenakin.

Mun mielestä vähän mautonta mutta jos siitä jotain tyydytystä saa, niin juhannuksena on hyvä mahdollisuus viilata veikkaamiaan tuloksia kotiinpäin jos ollaan jäljessä tavoitteesta.
Tuo liikenteessä kuolleiden veikkaaminen on sen takia mautonta että siinä tulee monesti sivullisia uhreja.
En munkaan huumorintaju riittäisi jos alettaisiin vaikka veikkaamaan että koska mä kuolen.
Yleensä kun ihminen kuolee niin se aiheuttaa surua muille. Ei sovi mun ajatusmaailmaan että sen varjolla lyödään vetoa viinasta..sitä saa kaupastakin.

No en lyö vetoa mutta veikkaan että tänä juhannuksena hukkuu 17 ja tieliikenteessä menettää henkensä 14. Huono homma, varsinkin nuo veneilyjutut kun ei tarviisi kenenkään mennä promilleissa vesille. :(

Mä taas en ymmärrä mitä niin kauheeta tossa on. Ei vaan mahdu mun kaaliin. Tossa ei arvailla milloin joku tietty henkilö kuolee, eikä se veikkaus tosiaankaan vaikuta niiden kuolleiden määrään. Joku kuolee kuitenkin vaikkei veikkailtaisi mitään. Ihme jeesustelua, sanon minä, kun tollasesta asiasta pitää alkaa rutiseen.

Edit: Tää on just tätä, kun on keksitty hyvän maun rajat jne. niin kukaan ei uskalla olla julkisuudessa eri mieltä ettei heti lyödä leimaa otsaan. Sitä täytyy pitää mauttomana, koska se vain on niin.

kahlaajalintu sanoi:
Edellisessä työpaikassa meillä oli toi perinteenä jo vuodesta 2001. Veikattiin vaan hukkuneiden määrää tosin.

Ihme et joku tukkapipo tostaki repii herneet nenuun

Itse olen muiden kanssa samaa mieltä. Periaatteessahan sä veikkaat silloin myös sun omien läheisten kuolemisesta ja myös omasi.
En vedä herneitä nenään, mutta pitääkö sitä jonkun kossunpullon takia veikkailla, että kuoleeko omat vanhemmat, sisko/veljet, parhaat ystävät jne.
Mitä jos kuolleiden joukossa on työpaikkakaverisi tai hänen vaimonsa/miehensä/lapsensa.. Juhlitko sitten, jos olet veikannut uhrien määrän oikeaksi?

Powerhousu sanoi:
Mä taas en ymmärrä mitä niin kauheeta tossa on. Ei vaan mahdu mun kaaliin. Tossa ei arvailla milloin joku tietty henkilö kuolee, eikä se veikkaus tosiaankaan vaikuta niiden kuolleiden määrään. Joku kuolee kuitenkin vaikkei veikkailtaisi mitään. Ihme jeesustelua, sanon minä, kun tollasesta asiasta pitää alkaa rutiseen.

Voihan sitä arvuutella kukin mitä haluaa. Itse vain en ymmärrä, että tarvii laittaa veto tuollaisesta asiasta pystyyn. Ja sitten juhlitaan, kun voitetaan veto.. Esitänpä kysymyksen sulle.. Mitä jos sun läheiset kuolevat juhannuksena ja olet osallistunut vetoon.. On varmaan kivat voitontanssit sen jälkeen? Entä sitten ensi kesänä. Osallistutko vetoon uudestaan??

Raven sanoi:
Itse olen muiden kanssa samaa mieltä. Periaatteessahan sä veikkaat silloin myös sun omien läheisten kuolemisesta ja myös omasi.
En vedä herneitä nenään, mutta pitääkö sitä jonkun kossunpullon takia veikkailla, että kuoleeko omat vanhemmat, sisko/veljet, parhaat ystävät jne.
Mitä jos kuolleiden joukossa on työpaikkakaverisi tai hänen vaimonsa/miehensä/lapsensa.. Juhlitko sitten, jos olet veikannut uhrien määrän oikeaksi?
Miksi ihmeessä ottaisin stressiä asiasta johon en voi vaikuttaa millään tapaa?? Jos joku nyt sattuu hukkumaan juhannuksena tai milloin vaan, niin onhan se valitettavaa, mutta ei hei... Sellasta vaan sattuu. Kaikki täällä kuolee ennemmin tai myöhemmin. Se on ihan varma juttu.

Mun mielestä se on vaan parempi nauraaa ku itkeä, mutta se onki elämän asenne mulle. Sen takia en pidä tollastakaan asiaa pahana. :piis:

tokkopaisto sanoi:
Joo, onhan toi kieltämättä hiukka mautonta toisten kuolemalla ja surulla viihdyttää itseään mutta kyllähän sitä isossa maailmassa vedonlyöntitoimistot antaa kertoimia paljon muullekin kuin kiekolle, futikselle ja formulalle. :( :down:

Ihmiset viihdyttää itseään kuolemalla ja surulla jatkuvasti kaikin tavoin. Katsotaan uutisia, dokumentteja, elokuvia, tv-sarjoja, luetaan lehtiä.. Seurataan hälytysajoneuvoja, jäädään tuijottamaan, kun jotain tapahtuu.

Mitä isompi katastrofi, sen enemmän siitä on puhetta, tekstiä ja kuvaa. Ja kiinnostuneita riittää.

Raven sanoi:
Tosta olen tasan eri mieltä. Jos veikkaat, niin veikkaat. Jos et veikkaa, niin et veikkaa. Teet kummin päin tahansa, niin joku tulee kuolemaan. On se sitten joku läheinen tai tuttu, tai sitten ei. Veikkaaminen ei vaikuta siihen asiaan moniko kuolee, tai kuka kuolee. Jos vaikuttaa, niin vaikuttaa vähentämällä kuolemien määrää. En siis usko kohtaloon, enkä usko että joka valinnalla on seurauksensa. Jos jotain tapahtuu, niin tapahtuu, ja sille ei mitään voi.

Kyllähän luultavasti todella moni tulee hukkumaan tänäkin juhannuksena, jos varsinkin ihmiset veneilevät. Se on kumma juttu, että monet eivät ole koskaan kuulleet sellaisesta ihmeestä kuin pelastusliivit.

kahlaajalintu sanoi:
Mun mielestä se on vaan parempi nauraaa ku itkeä, mutta se onki elämän asenne mulle. Sen takia en pidä tollastakaan asiaa pahana. :piis:

Parhaan ystäväsi lapset tms kuolee, niin sä menet vain nauramaan päin naamaa? Tai vaikka sun omat lapset/vaimoke.

No, tapansa kullakin. :)

Raven sanoi:
Mitä jos sun läheiset kuolevat juhannuksena ja olet osallistunut vetoon.. On varmaan kivat voitontanssit sen jälkeen? Entä sitten ensi kesänä. Osallistutko vetoon uudestaan??
Tuskin mä mitään voitontansseja vetäisin kuitenkaan. On siinä muutakin ajateltavaa kuin joku vedon voittaminen. Mutta edelleen, en katso aiheuttaneeni heidän kuolemaansa lyömällä vetoa. Joten mitä sitten jos satuin sen voittamaan? Siihen asiaan nyt vaan ei voi vaikuttaa, ja sen takia tästä asiasta lässyttämistä sanon jeesusteluksi. Ja kuten sanoin tuossa aiemmin, siinä ei veikata kenenkään tietyn henkilön kuolemasta, joten silloin en myöskään veikkaa läheisteni tai jopa itseni kuolemasta. En mielestäni edes periaatteessa.

Raven sanoi:
Parhaan ystäväsi lapset tms kuolee, niin sä menet vain nauramaan päin naamaa? Tai vaikka sun omat lapset/vaimoke.

Totahan se Kahlis tarkoitti. Hyvä. Kaivoit pointin esille.

Raven sanoi:

Ymmärrät ton vaan just niinkun haluut... Totahan mä sillä tarkotinkin tietenkin. Yleensä vielä heitän siihen vitsin päälle esim. auto-onnettomuudessa kuolleiden omaisille. "Noh.. saattehan ainaki vakuutuksesta uuden auton ja säästyy ruokamenoissaki...."

Powerhousu sanoi:
Tuskin mä mitään voitontansseja vetäisin kuitenkaan. On siinä muutakin ajateltavaa kuin joku vedon voittaminen. Mutta edelleen, en katso aiheuttaneeni heidän kuolemaansa lyömällä vetoa. Joten mitä sitten jos satuin sen voittamaan? Siihen asiaan nyt vaan ei voi vaikuttaa, ja sen takia tästä asiasta lässyttämistä sanon jeesusteluksi. Ja kuten sanoin tuossa aiemmin, siinä ei veikata kenenkään tietyn henkilön kuolemasta, joten silloin en myöskään veikkaa läheisteni tai jopa itseni kuolemasta. En mielestäni edes periaatteessa.

Edit: Ei mitään sittenkään. Et aivan ymmärrä mitä tarkoitan.. Mutta antaa sitten jeesusteluiden olla.

Mua vaan ihmetyttää että mitä tyydytystä ihminen siitä saa kun osallistuu tähän veikkaukseen..kossupullon? hyvän mielen? iloa muuten köyhään elämään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom