Kun luin tuota keskustelua tuosta thredistä pesäpalloilijan voimaohjelma, niin sain sellaisen käsityksen eräästä postauksesta, että Jto tuntisit myös jalkapalloilijoille sopivia liikkeitä, ohjelmia sun muuta. Suomessahan tuntemus joukkuelajien voimaohjelmista on vähäistä muuhun maailmaan nähden, niin eipä minunkaan paikkakunnallani ole tuota tietoa korviini aiheesta kantautunut, sillä toiset tyrmäävät puntin hyödyt kokonaan ja toiset eivät tiedä siitä mitään(eivät tietenkään itse suoraan sitä myönnä). Yksilöille tai pienille ryhmille pitäisi tietenkin ohjelmat tehdä, mutta meillä ja varmaan usein muuallakin kaikki tekevät samoilla painoilla ja samalla vaudilla. Ensiksi haluaisin tietää, mitä lihaksia kannattaa erityisesti tehdä, jalkojen lihaksia ja pallean tukilihaksia varmaankin. Sitten minulla on ongelmana olllut jo pidemmän aikaa polvi ja sääri(penikkatauti?) ongelmat, joiden takia en tällä hetkellä jalkoja treenaa(en salilla, enkä kentälläkään). Olisiko jotain neuvoja/kuntouttavia liikkeitä näihin ongelmiin?
Minun nykyinen treeniohjelma menee jotakuinkin näin jalkojen ongelmien takia.
1. day: Rinta(penkki 5x5, vinopenkki 3-5x10)
2. day: Selkä(kulmasoutu 5x10-15alatalja 4-5x8-10, leanveto4xX/ylätalja4-5x8-10)
3. day: Hauis, ojentajat, hartiat, (forkut:D)(toistot ja liikkeet vaihtelee vähän sillai millai jaksaa, kumminki ennen viimistä sarjaa toistot 7+ ja sarjat 3-6)
4. day: lepo
...kierto alusta..
^^ niin ja tottakai teen vatsoja ja kylkiä myös paljon!
Sen tiedän itsekkin, että ylläoleva ohjelma ei paljoa minua hyödytä, vaan pidempään tehtynä haittaakin, mutta en ole sillä kahta viikkoa enempää treenannutkaan vaan otin sen vaan käynnistäväksi aluksi. Topparina olen pelannut, joten hyökkääjän ominaisuuksia en tarvitse. Siis apuja kaivataan ja olisi kiva jos joku ehtisi postailla, erityisesti Jto kun sinulta sitä tietotaitoa löytyy uskomattomalla kapasiteetilla.
Minun nykyinen treeniohjelma menee jotakuinkin näin jalkojen ongelmien takia.
1. day: Rinta(penkki 5x5, vinopenkki 3-5x10)
2. day: Selkä(kulmasoutu 5x10-15alatalja 4-5x8-10, leanveto4xX/ylätalja4-5x8-10)
3. day: Hauis, ojentajat, hartiat, (forkut:D)(toistot ja liikkeet vaihtelee vähän sillai millai jaksaa, kumminki ennen viimistä sarjaa toistot 7+ ja sarjat 3-6)
4. day: lepo
...kierto alusta..
^^ niin ja tottakai teen vatsoja ja kylkiä myös paljon!
Sen tiedän itsekkin, että ylläoleva ohjelma ei paljoa minua hyödytä, vaan pidempään tehtynä haittaakin, mutta en ole sillä kahta viikkoa enempää treenannutkaan vaan otin sen vaan käynnistäväksi aluksi. Topparina olen pelannut, joten hyökkääjän ominaisuuksia en tarvitse. Siis apuja kaivataan ja olisi kiva jos joku ehtisi postailla, erityisesti Jto kun sinulta sitä tietotaitoa löytyy uskomattomalla kapasiteetilla.