Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Uskomattoman hiljaista tässä ketjussa vuoden aikaan nähden. Meillä porukat viritteli tänään jouluvalot ulos ja kyntteliköt ikkunoihin. Kohta jouluhössötys taas alkaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tullut nähtyä jo liikaa jouluvaloja. Ensimmäiset näin kuukausi takaperin.. Kaupassa eilen jotakin jouluhössötystä kanssa. Onneksi en katso telkkaria, voisin vannoa että siellä sitä jouluhössötystä vasta riittää.

Täällä kans yks joulun/uudenvuoden inhooja tai oikeestaan koko vitun talven: Curs: Onneksi aikaisimpina vuosina on päässyt thaikkuun pakoon k.o aikaan mut kassa näytti sille että täällähän kärvistellään.:face:

Koska muuten ihmiset yleensä on alkanut joulua vihaan, siis minkä ikäsinä ja mistä se on lähtenyt?

En nyt itse mikään joulun vihaaja ole, mutta enpä mikään rakastajakaan. Mukava vaan olla perheen kanssa koossa ja syödä hyvin. Sopimus on että aikuiset ei lahjoja osta toisilleen. Tyhmää sellanen kaupassa poukkoilu ja turhan krääsän ostaminen.

Tänä jouluna tosin ajattelin, jos näkis vaan perhettä pikaseen ja hengais kavereiden kanssa syöden ja ryypiskellen.

Ei mua noi jouluvalot niinkään haittaa, kiva saada kaupoille valoa kun on muutenkin niin pimeää. Mutta sitten se saakelin hössötys ja krääsän/konvehtien kelkkominen lava tolkulla marketteihin jo lokakuussa. Sitten ollaan innoissaan kun saadaan lahjaksi jotain muka hyvää suklaata, joka on seisonut hyllyssä kuukausia. Joulukin olisi ihan mukava jos voisi vaan olla, syödä ja tehdä mitä lystää. Perheellä lähtee se hössötysprosessi ihan lapasesta ja sanomista tulee jos vain nopeasti poikkeaisi yhtenä päivänä vanhemmilla/appivanhemmilla. Tänä vuonna olin fiksu ja tilannut jo netistä kaikki pakolliset lahjat. Lisäksi mimmin kanssa lähdetään Malesiaan&Balille ja palataan vasta ensi vuoden puolella. Vuosi sitten vannoin että ens vuonna en tätä paskaa sulata. Ainoa mikä sulaa on huurteinen altaalla!

Ei mua noi jouluvalot niinkään haittaa, kiva saada kaupoille valoa kun on muutenkin niin pimeää. Mutta sitten se saakelin hössötys ja krääsän/konvehtien kelkkominen lava tolkulla marketteihin jo lokakuussa. Sitten ollaan innoissaan kun saadaan lahjaksi jotain muka hyvää suklaata, joka on seisonut hyllyssä kuukausia. Joulukin olisi ihan mukava jos voisi vaan olla, syödä ja tehdä mitä lystää. Perheellä lähtee se hössötysprosessi ihan lapasesta

Lahjahössötys ylipäänsä on se mikä viimeistään tuhoaa joulun. Täälläkin on pohdittu lahjabisneksiä lokakuun alusta lähtien ja varattu jo 23.12. viralliseksi juhlapäiväksi, koska osalla porukasta on töitä jouluna. Pikkasen keittää yli kun pitäis keksiä kaikille lahjoja, jotka olis jotain muuta kuin suklaata, mutta kuitenkin käyttökelpoista paskaa. Nykymaailmassa ei voi toiselle antaa lahjaa, jota kyseinen henkilö tarvitsisi, koska tarpeelliset asiat ostetaan itse ja saadaan juuri sitä mitä haluttiin. Tarpeettomia sitten väkisin tungetaan ja jokaisen pitää esittää yllättynyttä ja tyytyväistä. Aikuiset vois vaan panostaa lasten lahjoihin ja jättää toisilleen lahjat hankkimatta, sijottais nekin rahat vaikka tarjoiluihin tai johonkin fiksuun.

Eniten vituttaa kun aina keksiessäni siistin, erikoisen lahjan niin kyseistä tuotetta ei vaan saa ellei hae itse jostain Vietnamista. Ja takaisin ostelemaan turhaa krääsää...

Koska muuten ihmiset yleensä on alkanut joulua vihaan, siis minkä ikäsinä ja mistä se on lähtenyt?

Mä en vihaa itse joulua. Mä vihaan sitä hössötystä mikä alkaa heti ku kesä loppuu ja ihmisten paniikkia lahjoista, ruuista, vapaista, järjestelyistä, koristeista, joulupukista, lumiukoista, tontuista, enkeleistä, kuusista, kynttilöistä ym.

Joulu on ihan liian vakavan olonen juhla ennen ku se ees on. Tässä syy miks mäki kirjottelen tähän ketjuun... Kirjotan myös joulufanitus-ketjuun vai mikä se oli, mutta eri syistä. :D

Mä en vihaa itse joulua. Mä vihaan sitä hössötystä mikä alkaa heti ku kesä loppuu ja ihmisten paniikkia lahjoista, ruuista, vapaista, järjestelyistä, koristeista, joulupukista, lumiukoista, tontuista, enkeleistä, kuusista, kynttilöistä ym.

Joulu on ihan liian vakavan olonen juhla ennen ku se ees on. Tässä syy miks mäki kirjottelen tähän ketjuun... Kirjotan myös joulufanitus-ketjuun vai mikä se oli, mutta eri syistä. :D
Niin, ehkä omassa lähipiirissä ei vaan ilmene tuota hössötystä. Enemmänkin se on vaan rauhottumisen juhla.

Käyn syömässä yhdessä paikassa ja jumitan sinne loppu illaks, sen jälkeen kotiin nukkuun. Joulupäivänä sit toiseen paikkaan ja taas löhöö siellä loppuillan.

Ei siis ylenpalttista ressiä, ajelua ympäri suomea tai lahjojen pohdiskelua.

Mutta tuo kaupoissa tapahtuva hössötys kyllä alkaa pänniin. Ja kun se vielä kestää niin kauan!

^ Noin se munki joulu menee, mutta puhuinki ennen joulua tapahtuvasta sekoomisesta ihmisten keskuudessa. :D

Itsehän en sekoa.

Kyllä ton kaupan joulu hössötyksen ymmärtää siten, että kaupat kun rupee mainostaa ja myymään joulutarviketta lokakuussa niin sillä voidaan ajaa myös takaa sitä, ettei tulis liian suuria ryntäyksiä kerrallaan. Vaan voidaan jo pikku hiljaa alkaa myymään sitä tavaraa ihmisille, niin kaupoissa asioimisesta tehdään helpompaa asiakkaalle.

Ainahan se tärkein ja toivottu on asiakas, mutta liian isot asiakasryntäykset hidastaa sitä kaupassa tapahtuvaa "kulkua" ja näin ollen sillä on myös vaikutusta asiakaspalveluun.

Meikäläinen tykkää jollain tapaa joulusta vaikka merkitys on vuosien varrella muuttunut, mutta ehkä veemäisintä siinä on juuri sellanen höösäys ja stressaus yhen päivän vuoks. Ei siitä kannata tehdä mitenkään pakonomaista vaan huvin vuoks, jos vaikka tykkää joulu- siivouksesta, sisustamisesta tai leipomisesta nii miks siitä tekee turhan ison numeron eikä oteta sen kannalta et ite siitä tykkää ja et on kiva duunailla kaikennäköstä.

Kaikki iloiset juhlat mihin liitetään tyhjä häslääminen ja ressi siitä että on "pakko sitä ja tätä ja tuota" menee pilalle. Olis mukava vaan syä hyvin ja nautiskella olosta rakkaiden ihmisten kans, mutta vitut.

Joulua ootan lähinnä siksi, että voi olla pari päivää täysin tekemättä mitään. En tod.näk. edes lähde morjestamaan kavereitakaan. Enkä meinaa olla duunissakaan.

Vuosi sitten kyllästyin ihan täysin Lennonin Happy Christmas (War is...) -biisiin, jota YLE Suomi kelasi kerran tunnissa puolitoista kk. Onneksi löysin silloin Mason Proffitin version kansanlaulusta Stewball, joka kertoo kilpahevosesta ja josta J.L teki "joulu"laulunsa.

Hotellireissu Tallinnaan pysyy taustalla vaihtoehtona jouluni vietoksi. Pietarissa olen viettänyt ainakin viisi joulua. Kännissä siellä meni joulu kuin siivillä. Putlerin takia upea kaupunkini on nyt mulla pannassa.

Itsehän en sekoa.
Niinhän sinä sanot, mutta Teuvon takalasissakin kynttelikkö heiluu, kun kiusaat mopoautoilijota. :D

Kaikki iloiset juhlat mihin liitetään tyhjä häslääminen ja ressi siitä että on "pakko sitä ja tätä ja tuota" menee pilalle. Olis mukava vaan syä hyvin ja nautiskella olosta rakkaiden ihmisten kans, mutta vitut.
Voi verrata varmaan häihin. Iloinen juhla ja morsian poraa keskellä juhlaa, kun kaukkuun olikin tullut mansikat vattujen keskelle. Sama pätee jouluun. Mutta nyt porataan sitä, kun kaikki ei halua hössöttää ja ostaa lahjoja. Ihmisillä on vaan niin korkeet odotuksen, että ei osata enään ajatella miltä toisesta tuntuu. Vertaan tätä siis siihen, kun joku aiemmin kirjoitti että tulee sukusota, jos ei käy vieraissa tai hössötä lahjojen kanssa.

"Joulun odotus" alkaa kun kesälomat loppuu, silloin alkaa etelänmatkojen etsintä netistä.
Ja ah! Vihdoin on tämä "juhla-aika" käsillä ja kohta kone starttaa kohti etelän aurinkoisia rantoja :)
Taakse jäävät kiire, pimeys, kalseus ja kurakelit sekä kaikki joulun hössötykset:oujee:

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Hei lähdetään kaikki tän ketjun ihmiset Prismoihin kiertelemään ensi jouluna jollain bussilla? Lähdetään 23.12.2018 ja jatketaan sitä aattoon asti aukiolojen salliessa. Koko ajan kuitenkin kohti isompien kaupunkien prismoja. Tehdään viimeisessä prismassa listat kaikille...listoissa lukee elintarvikkeita jotka pitää kerätä kärryyn siinä järjestyksessä. Tavarat on luonnollisesti laitettu että jokainen on mahdollisimman kaukana toisistaan.. <3

Luojan kiitos tää paska on kohta ohi. Tää vuodenaika on kyllä joka tavalla perseestä. Paska keli, kiire töissä, salilla oudot aukioloajat/tosi vähän treenejä, kaikilla keinotekosta stressiä, ruuhkaa (asun taajaman ulkopuolella kauppakeskuksen lähettyvillä, täällä on yleensä hiljasta, mut jouluna aina vitusti autoja ja kaiken maailman vanhuksia ja ajokyvyttömiä ratissa) ja kirsikkana kakun päällä tammikuussa sali täyttyy läskeistä uudenvuodenlupaajista. Ei siinä muuten mitään, mut salietiketti on yleensä enemmän tai vähemmän hakusessa näillä, mikä tarkottaa sitä, et mä joudun ottamaan luurit päästä ja puhumaan tuntemattomille.

Tykkään muutamasta joululaulusta, jos nyt jotain hyvää tarvii sanoa. En tosin oo niitä kuullut mistään vahingossa, kuunnellut Spotifystä pari kertaa. Kuuntelen niitä kyllä kesälläkin toisinaan.

Onneksi se on ohi. Oli ihan kiva olla joulupukkina kummitytölle, mutta siinäpä se. Onneksi esim. vanhemmat ovat jo niin vanhoja, että eivät jaksa ottaa sellaista "aikuismaista" stressiä joulusta suoriutumisessa. All good.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom