Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan joulu ihan erilainen kun on lapsia. Joulussa myös plussaa ruoka ja perheen kesken rentoa yhdessäoloa. Jouluun liittyvät kaupalliset hypetykset on kyllä isoa shaissea! Ja yhä kaupallisemmaksi tuntuu menevän....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka en itse ole enää jouluihminen (mielestäni joulu on enemmän lasten juttu), niin on yksi asia, jonka teen tänäkin jouluna.

Jouluna pystyy nimittäin helposti tekemään iloisen mielen niin itselle kuin sellaiselle lapselle, joka ei välttämättä tulisi ilman minun tai jonkun toisen tälle lapselle tuntemattoman ihmisen pientä rahallista panosta saamaan yhtä ainoaa joululahjaa. Osallistun siis tänäkin vuonna Joulupuu-keräykseen.

http://www.keskuspuisto.org/fi/joulupuu/

Itse suunnittelin, että olisin joulun tänäkin vuonna töissä - edeltävänä viikonloppuna poikkean kotopuolessa porukoiden luona.. Vituttaa jo valmiiksi se lahjavuoren kasaaminen, joten enpä viitsi niin mahdottomasti siihenkään hommaan vaivaa nähdä.

Taas saa keksiä jotain tekemistä niin perkeleesti kun tämä turha pyhäkeskittymä tulee. Ärsyttävää!

Mä teen ainakin samalla systeemillä kun tähänkin asti. Käyn mummolassa syömässä, treenaan ja nukun hyvin. Välttelen joutumasta lähellekkään ostoskeskuksia ja niitä jäätäviä renkutuksia.

Ainakin treeni kulkee, kun kinkku menee suoraan pattiin ja suklaa antaa kunnolla energiaa. :puntti: Ai niin, joudun jouluaatoksi töihin! :dance:

Minä en ole vuosiin osannut nauttia joulusta. Menee hermot siihen kaikkeen kaupalliseen hössötykseen ja hulinaan. Ja joululaulut alkaa pauhaamaan jo lokakuussa. :wall: Mieluummin viettäisin jouluni jossain korvessa lähimpien ihmisten kanssa, vaatimattomasti ja rauhallisesti ilman liiallista jouluilua ja koristekimallusta, minimaalisella lahjamäärällä, ilman yletöntä jouluruokien vuorta. Taidan sanoa kotiväelle, että en tänä vuonna aio ottaa vastaan ainuttakaan joululahjaa. Mulle joulun vietossa tärkeitä perinteitä on isovanhempien haudalla käynti ja se, että saa vähän vaihtelua normaaliin ruokavalioon. Lapsena joulu on ollut enemmänkin iso juttu, mutta nykyään vain sopiva pitkä pyhänseutu katkaisemaan työ- ja opiskelukiireitä.

Vastapäinen rouva sitten otti ja laitto jouluvalaistuksen kuntoon jo hyvissä ajoin :D sen kunniaks päätin ajaa tänään nurmikon ja grillata ilman paitaa noin niinkun piilovittuiluna

Tosiaan mitä kerroin et naapuri laitto jouluvalot (asutaan talon päädyssä), vein roskapussin ja sivusilmällä huomasin miten lähes jokaisella oli jouluvalot ja punaiset verhot. Tähän aikaan vuodesta. (Verhoista en sen enempää sano kuin että meillä ainakin on punaiset verhot olleet vain jouluna.)

Joulu on saatanasta. Aina ollut ja tulee aina olemaan. Luojalle suuri kiitos siitä että saan tänä vuonna olla jouluaaton ja pyhät töissä. Ei mulla muuta.

Ihan tyhmiä ootte. Joulunvihaajat. Langetan joulutontun hengen kirouksen päällenne.

evil_santa.jpg

Hirveetä aikaa. Kaikki säätää ja hirvee ressi joltain ihmisiltä monelta kinkun otat uunista, milloin teet joulusiivouksen milloin haudalle, milloin saunaan ja huoh! Rasittavaa paskaa. Olihan se joo pentuna kivaa ku sitä ootti mutta kiitos (ei) nykyään.

Kauppaan oli ilmestyny joulukalenterit. Saatana lokakuussa.

Joo, tästä taitaa olla viikon verran kun näin jonkun kaupan mainoksia kaikenmaailman jouluruuista ja herkuista sis. myös kalenterit.. :jahas:

Jouluressistä ei oo onneks minkäänlaista omaa kokemusta kun en ole ikinä ostanut kenellekkään mitään joululahjaa, enkä ole ajetellut tapojani muuttaa.

Kai se on sitten ihan liikaa pyydetty, että joulurekvisiitta ei olisi esillä yli kahta kuukautta ennen varsinaista juhlaa. Joku roti nyt jo tähän touhuun. Lokakuussa aloitetaan ja tammikuun puolelle venytetään. En pidä joulusta, mutta en silti valittaisi, jos se kestäisi viikon tai kaksi. Nyt ei kuitenkaan puutu paljoa, että tätä hullutusta joutuu kestämään neljänneksen vuodesta.

Onneksi tyttöystävän vanhemmat eivät ole eronneet. Omani ovat, ja jouluna pitää sitten käydä tietenkin molempien luona. Matkattavaa tulee 400 km suunta. Sitten vielä tyttöystävän porukat, jonne on matkaa parisataa kilometriä. Ja luonnollisesti molempien isovanhemmat. Vituttaa joulu"loma" jo valmiiksi. Jos olisi rahaa, lähtisin pariksi viikoksi lomareissulle joulun aikaan. Mielellään sellaisen kulttuurin maahan, jossa touhu ei ole lähtenyt aivan näin hirveästi lapasesta.

Vituttaa joulu"loma" jo valmiiksi. Jos olisi rahaa, lähtisin pariksi viikoksi lomareissulle joulun aikaan. Mielellään sellaisen kulttuurin maahan, jossa touhu ei ole lähtenyt aivan näin hirveästi lapasesta.
Mä karkailin ennen aina jouluiksi jonnekin ihan muualle.
Ja mitä hittoa, miksi on teidän velvollisuus sinkoilla joka suuntaan?! Kai nyt luulisi että jos tänä vuonna jonnekin, seuraavana toisaalle. Mikä joulu se semmonen on että pitää istua autossa pitkin Suomea ettei vain kellekään muulle tule paha mieli?!

Ja jos joku tahtoo meidät jouluna tavata, ovat kyllä tervetulleita meille. :haart: Me emme lähde kotoa minnekään.

Ensimmainen joulu ulkomailla. Aion juoda kaljaa, kuunnella hevia ja katsoa elokuvia koko joulun. Ehka suljen puhelimenkin.

Kotona meidan perheen jouluun kuuluu stressaaminen ja kiukuttelu. Sitten siskoilla on yhteensa joku sata alle kouluikaista skidia joille mummot syottavat sokeria koko paivan, joten joulu on kaikkea muuta kun rauhallinen tapahtuma.

En tieda mita on joulumieli, mutta mulla ei sita ole. Tuohon vuodenaikaan on yleensa viela niin paskat kelitkin etta se viimeistaan vetaa mielen synkaksi.

Täyttä paskaahan koko joulu on nykyään. Joskus vaahtosammuttimen kokoisena se vielä oli ihan kivaa. Parhaan jouluni vietin toissa talvena Amsterdamissa istuessani kahvilassa ja miettiessäni aivan jotain muuta kuin jouluhössötystä.

:joulu2:

Noniin, ensimmäiset jouluvalot näkyy olevan päällä erään naapurin parvekkeella. Ja se perus: 7 sähkökynttilän kynttelikkö ikkunan välissä. Kohta varmaan alkaa joulubiisit soida kaupoissa ja ostoskassit ja hyllyt muuttuu punaisiksi.

Itse pakenen jouluksi mökin rauhaan. Takka, puusauna, 10kg kinkku, punaviiniä, glögiä, minä, avokki ja paljon kynttilöitä.

PS: viime jouluna ajoin aattona 870km. Oli ressitön joulu, tietkin tyhjiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom