Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku torpeedo oli ripustanu parvekkeelle ekat jouluvalot. Ymmärrän sen, että on pimeää jne jne. Mutta vittu että keittää silti. Ei ne valot sieltä 4-kerroksen parvekkeelta valaise sitä pihaa yhtään sen enempää. Sit ne roikkuu siellä taas maaliskuuhun. Joku ilta baarista tullessa kiipeen seinää pitkin ja haen ne sieltä pois...

Eihän tuo mitään. Täällä peräkylillä takavuosina ympäri vuoden nähty maajussien navetan paskaisia tikkaita kiertävä neonvihreä köynnös se vasta todellinen Frasier Cranen painajainen on.

Vituttaa lähinnä tää ketju. En mä kaupoissa pistä merkille mitään glögejä sun muuta joulukamaa mutta tää ketju pomppas heti silmille. Kiitos tästäkin muistutuksesta että joulu on taas tulossa.

Kesällä tehtiin suursiivous ja kaapista löytyi glögiä joka oli parasta ennen 2009. Eli emme ole glögin ystäviä. Sekä meillä on joku hehkuviini/viiniglögi kaapista ja mietittiin että mistä se sinne on imestynyt niin tultiin siihen tulokseen että oliskohan ollut vuodesta 2010 asti.
Jep joulu on lähellä ja ei viellä hatuta..

Voishan tuon joulun kieltää lailla, kun kerta kaikki muutkin kielletään...
Kulutushysteriapaskaa, joulu on täysin menettänyt merkityksensä nyky-yhteiskunnassa.

No sehän se tästä vielä puuttuskin, että joka kodissa juhlittas oikeasti jeesuksen syntymäpäivää.

Ei saatana kyllä on aikasta porukkaa jos valoja jo laitellaan! Joulu on lasten juhla, vituttaa kun joutuu joka paikassa ravaamaan ja lahjoja ostamaan.
Mäkään en oikein joulukoristeita ymmärrä ennen joulukuun puoliväliä.
Jotenkin oon pitänyt puoliväliä rajana jolloin niitä voi pikkuhiljaa ruveta laittelemaan (ne jotka laittaa, ite en).
Ja lastenjuhla on kyllä. Vaan kaukaa viisaana mä jo tilasin reippaana netistä lahjat niille mukeloille, joille meidän tarvii lahjat hankkia (plus että ostettiin makeita kledjuja, se lelumäärä kun on ilman meitäkin ihan kamala). Nou stress tänä vuonna. Ehkä tää oli mun paras joululahja mun miehelle, joka arvostaa pakkoshoppailua ruuhkaisissa ostoskeskuksissa varmaan yhtä paljon kuin minä! :D

Mua vituttaa ne saamarin lahja ja krääsävuoret mitä ilmaantuu taloon. Olen toki itsekin syyllinen tuohon, enkä kaikkein vähiten. Itse kaipaan vain rauhaa, lomaa, yhdessäoloa, joulun tuoksuja, herkkuja ja tunnelmaa.

Parasta joulussa on joulusauna, hautausmaalla käynti (pimeällä toki), kova pakkanen (kun lumi narskuu saappaan alla hautuumaalla kävellessä), suuri lumimäärä, lasten ilo, joulukuusen koristelu, jouluherkut, pimeys ja kynttilät sekä perinteiset jouluohjelmat, esim. Lumiukko elokuva.

Mua vituttaa ne saamarin lahja ja krääsävuoret mitä ilmaantuu taloon. Olen toki itsekin syyllinen tuohon, enkä kaikkein vähiten. Itse kaipaan vain rauhaa, lomaa, yhdessäoloa, joulun tuoksuja, herkkuja ja tunnelmaa.

Parasta joulussa on joulusauna, hautausmaalla käynti (pimeällä toki), kova pakkanen (kun lumi narskuu saappaan alla hautuumaalla kävellessä), suuri lumimäärä, lasten ilo, joulukuusen koristelu, jouluherkut, pimeys ja kynttilät sekä perinteiset jouluohjelmat, esim. Lumiukko elokuva.

Sama, tässä iässä ahdistusta aiheuttaa lahjat. Pitäisi keksiä joka suuntaan lahjaideoita. En välittäisi saada mitään lahjoja ja muutaman sukulaisen kanssa ollaankin sovittu, ettei mitään lahjoja suuntaan tai toiseen.

Lapsille on tietysti helppo keksiä lahjoja, kaupoissa on aivan jumalattomat määrät tavaraa ja käytännössä lapsille kelpaa mitkä tahansa lelut, pelit tms. Rahaakin voi käyttää järkevästikin, eli ettei aina osta uusimpia ja kalleimpia leluja. Parhaita asioita ja itsellekin hyvää mieltä tuo, kun ostaa sukulaislapsille lahjoja, eli jotain hyvää on siis joulussakin :)

Lisäksi tuo yhdessäolo ja juhlaruoka onkin joulussa parasta. Ei senkään tarvitse olla sitä jouluruokaa helvetistä, vaan ihan mitä tahansa juhlallista ruokaa.

Perinteisesti joulut ovat mennee siten, että kaikki ovat saaneet stressin ja vitutuksen joulusta. On pitänyt ostaa ja sisustaa talo joulukrääsällä, sitten purkaa ne joulun jälkeen. Mistään lomasta ja rauhoittumisesta ei ole tietoakaan, joulun jälkeen töiden ja arjen alkaessa stressi sekä vitutus on ollut suurempi.

Minä myös kyllä pidän joulunajan rauhasta, yhdessäolosta ja siitä että saa herkutella ja valvoa. Ja herkutella vaikka keskellä yötä.
Ja ihanaa kun ei tarvii poistua kotoa kuin korkeintaan sinne hautausmaalle kävelemään iltasella, katselemaan kynttilöitä.
Lahjoja tykkään kamalasti antaa JOS olen keksinyt jotain sellaista, josta uskon saajan todella pitävän. Jätän antamatta jos en keksi mitään järkevää, väkisin en ketään lahjo.

Ja mua vituttaa suunnattomasti ihmiset, jotka VAIHTAVAT joululahjoja. Aikuiset ihmiset!!!
Multakin muutama vuosi sitten eräs läheinen kaveri kysyi vaihdetaanko me keskenään joululahjoja. Vastasin että ei vaihdeta, vaikka mulla hänelle lahja jo olikin hankittuna. Mä en halua lahjaa tuollaisesta syystä, enkä lahjaa tuollaisin syin anna. Oman lahjani tietenkin hänelle sitten jouluksi vein.

Kotikotona olen katsellut joulustressiä aina. Aattoaamuneljään valvovaa, leipovaa, paistavaa ja itkevää mummua olen katellut.. Samoin vihaista äitiä kun kaikki pitää ite hoitaa kun muut ei auta. Ja jos auttaa, auttaa väärin ja äidin mukaan hänen hommansa tuplaantuu kun pitää korjailla muiden ryssejäkin vielä. :D Ja jouluaatto menee safkaan saakka aina tarkan aikataulun mukaan... Ja kiire on kova. Hyvää joulua vaan!!!
Enpä mä enää tuota touhotusta ole menossa katsomaan, enkä sitä ite itelleni koskaan aio hankkia. :) Jos jääpi jouluksi imuroimatta niin sittenpä jää. Maailma ei siihen kaadu.

Kannattaa vetää komiat suojakännit, ni joulu menee ku itestään.

En tiedä, onko mun kasvatuksessa mennyt joskus jokin vikaan, mutta en ole ikinä ymmärtänyt jouluna sitä järjetöntä viinan juomista. Snapsin kossua tai pari lasii glögiä menee vielä jotenkin, mutta se, että vedetään päätäytee, muijalle turpaan ja kakarat hankeen -tyylinen perussuomijoulu ei jotenki ole koskaan uponnut muhun. Puhumattakaan että aattona mentäisiin baariin. Mutta mä olenkin vain tälläinen tunnevammainen ja epäsosiaalinen, siitä sen varmaan johtuu.

On muuten ensimmäinen joulu 7 vuoteen näillä näkymin, että oon sinkkuna. Jipii...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom