Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
- kämpille änkee vaimon puol sukua, vitun mustalaiset söis omia ruokiaan

-noi vitun lahjat, miks aikuiset ihmiset ostaa toisilleen yleishyödytöntä paskaa.

-inhottavaa ja vaikeaa olla syömättä mitään kun toinen leipoo pipareita,torttuja , pasteijoita jne jne ja joutuu tyytymään maitorahkaan

-Perjantai yönä pitäis paistaa muka jotain perkeleen kinkkua(josta puolet vettä) vaikka lauantai aamusta pitäs lähteä salille ennen kukon laulua, ei natsaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko sanoa jotain positiivista. Yllättävän vähän mitään jouluskeidaa tullut tänä vuonna postiluukusta eikä tuolla kaupoissakaan mun mielestä ole yhtä pahaa meininkiä kuin viime vuonna. Huomaa heti kun ei ole lunta ettei mene pää sekaisin kaikilla.

Tämä lumettomuus alkaa ottaa päähän. En ole muutenkaan jouluihminen ja luultavimmin aattona sataa näillä näkymin räntää, jos sitäkään. Sitten näitä kahta päivää varten pitää tehdä helvatusti hommia ja ruokaa. Jälkimmäinen on toki tervetullutta, mutta lahjarumba aiheuttaa harmaita hiuksia. En välttämättä tarvitse edes mitään, mutta se ei vain käy päinsä...:jahas: Mua taisikin vituttaa aika huolella, kun jouduin siistimään ulosantiani. Nyt helpotti :)

Hitto taas eräitä tuttavia... Maininta jeesuksesta ja joulusta saa hyppimään seinille "ei uskonnollista propagandaa meidän lapselle", mutta joulupukki satuja saa kertoa. Joululahjat ja kynttilät ym. jouluhömpötys kelpaa kyllä. Jos ei vietetä joulua uskonnollisista syistä niin aika huonot syyt on nuo kaupalliset syyt ja pentujen takia joulun vietto - "kun naapurin lapsetkin viettää niin ettei meidän lapsille tule paha mieli kun ei jaeta lahjoja"... ei prkl... Olenko minä tässä se epäloogisesti ajatteleva vai joku muu?

Ennen joulu oli sitä että oltiin yhessä paikkaa sukulaisten kanssa (yleensä mummolassa) ja vietettiin aikaa hyvässä hengessä. Nykyään se on sitä että mä juoksen kolmessa eri paikassa jotta voin viettää aikaa niiden samojen ihmisten kanssa jouluna mitkä joskus aikoinaan oli sen verta puheväleissä että pysty olemaan samassa paikassa.

Hitto taas eräitä tuttavia... Maininta jeesuksesta ja joulusta saa hyppimään seinille "ei uskonnollista propagandaa meidän lapselle", mutta joulupukki satuja saa kertoa. Joululahjat ja kynttilät ym. jouluhömpötys kelpaa kyllä. Jos ei vietetä joulua uskonnollisista syistä niin aika huonot syyt on nuo kaupalliset syyt ja pentujen takia joulun vietto - "kun naapurin lapsetkin viettää niin ettei meidän lapsille tule paha mieli kun ei jaeta lahjoja"... ei prkl... Olenko minä tässä se epäloogisesti ajatteleva vai joku muu?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joulu

"Joulussa ovat yhdistyneet kristillinen juhla, muinainen roomalainen saturnalia-juhla sekä Euroopan pohjoisten kansojen maatalousvuoden päättäjäis- ja keskitalven juhla (yule), Suomessa vanha vuodenvaihteenjuhla kekri[7]. Monet kansat ovat vanhoista ajoista viettäneet vuotuista juhlaa talvipäivänseisauksen aikoihin.[8] Muinaisten germaanien talvijuhla tunnetaan nykyisin sen englanninkielisellä nimityksellä yule. Kuukalenterin vuoksi yulen paikka vaihteli joulukuun alusta tammikuun alkuun. Kristinuskon leviämisen myötä yule yhdistettiin kristilliseen jouluun.[9][10] Muinaiset roomalaiset viettivät 17. ja 23. joulukuuta välisenä aikana keskitalven Saturnalia-juhlaa. Talvipäivänseisauksena 25. joulukuuta oli Sol Invictuksen eli Voittamattoman auringon päivä.[4]"

Toisin sanoen "joulun"vietto ei ole aina liittynyt kristinuskoon, vaan Jeesuksen synttärit sijoitettiin kivasti vanhan pakanajuhlan aikaan vietettäväksi.

Voi helvetti kun tästä päivästä hengissä selviää niin hyvä. Yhtä hössötystä tulee olemaan. Siivota pitäisi, ruuat tehdä, loput lahjat paketoida jne jne jne. Huomenna sitten taas pitää juosta hautausmailla ja syömään sinne ja tänne. Ihan jees muuten, mutta missä välissä sitä piti rauhoittua joulunviettoon?

Voi helvetti kun tästä päivästä hengissä selviää niin hyvä. Yhtä hössötystä tulee olemaan. Siivota pitäisi, ruuat tehdä, loput lahjat paketoida jne jne jne. Huomenna sitten taas pitää juosta hautausmailla ja syömään sinne ja tänne. Ihan jees muuten, mutta missä välissä sitä piti rauhoittua joulunviettoon?

Tää on kyllä niin totta! Joulun PITÄISI olla rauhoittumista varten, mut jotenkin siitä on tullu vuoden kiireisin päivä :) Aluksi syömään sinne sitten tänne jne. ja kotona joskus illalla. Hyvää ja rauhallista joulua!

Kaksinkertainen ajokortittomuus on kyllä minimoinut helvetin ison osan tosta joulushowsta. Kysyn aina leveästi hymyillen, että kuka tilaa ja maksaa meidän taksit - minä en ala muiden nurkissa nukkumaan, eikä julkinen liikenne kulje. Faija on meren pohjassa eikä muistolaattaa ole kuin omassa päässäni, joten sitä varten ei tarvitse minnekään mennä.

Toivottavasti pahiten kärsijät saavat edes rentouttavia lahjoja ja mahdollisuuden hengähtää sitten aaton jälkeen.

Kävin eilen nälkäkuoleman kourissa kaupassa. En tajuu oonko jotenki vitun huomaamaton vai mistä helvetistä oli kyse, mut urpot ajeli ostoskärreillä useemman kerran päälle. Aattelin jo kerran et seuraavan päälle tulevan ostoskärrin heitän siinä kiinniolevan persereijän kanssa suoraan kuuhun.

Ei vois joulu vähemmän kiinnostaa yksinäistä, toivottavasti kukaan ei soittele syömään jouluruokia tai pyydä olemaan pukkina. Lähen laavulle viettämään joulua makkarapaketin kera.

Mä en vaan ymmärrä joulua, mitä tässä pitäisi juhlia? Joulupukkia, jeesusta? Eihän raamatussakaan joulusta paljoa ole, pakanajuhlahan se on alunperin, nykyisin lähinnä joku kulutusmania. Sitten pitää koko ajan muistaa "joulun henki", mitä vittua se tarkoittaa? En mä tajua. Jotenkin hirveän hämmentävää aikaa, lisäksi meidän perheessä joulu tarkoittaa aina kauheaa stressiä ja muutenkin vittumaista meininkiä.

No, itse kuuntelen Slayeria ja ajattelin syödä vaan hyvin. Joululounas vanhemmilla, lähinnä sen takia koska en halua loukata kenenkään tunteita, sitten lahjat sukulais-skideille ja loppuvapaat Skyrimia.

Mä en vaan tajua joulua, en mä oikeen skidinäkään tajunnut. Okei, silloin tykkäsi lahjoista, mutta oli kuitenkin koko ajan "mikä helvetti näitä ihmisiä vaivaa?" kun aikuiset veti glögiä tonttulakit päässä ja höpötti jostain mielikuvitusolennoista.

Joululaulut on kanssa ihan kauheita, mulla tulee jotku kulttimenot mieleen kun kuuntelee niitä. Sitten pitää istua hiljaa ja arvokkaasti, jotenkin koko ajan kelaa että kohta joku uhrataan tms. :D

Onneks huomenna on treenipäivä itellä ni pääsee joulua karkuun vähäks aikaa salille :) Vituttaa jo nytten niin paljon ku kaikki hosuu ja koheltaa ympäriinsä ja puhuu koko ajan joulusta ja mun vastaus on jotain epämääräistä muminaa :D

Kävin eilen nälkäkuoleman kourissa kaupassa. En tajuu oonko jotenki vitun huomaamaton vai mistä helvetistä oli kyse, mut urpot ajeli ostoskärreillä useemman kerran päälle. Aattelin jo kerran et seuraavan päälle tulevan ostoskärrin heitän siinä kiinniolevan persereijän kanssa suoraan kuuhun.

Ja sitten ne törpöt jotka jää kärriensä kanssa poikittain vilkkaalle käytävälle juttelemaan mukavia. Tuntuu että porukalta häviää viimenenkin järki ja huomiokyky joulun aikaan kaupassa käydessä.

Sitten vielä ottaa päähän, että joudutaan emännän kanssa olemaan eri osoitteissa jouluna. Ihteni on pakko olla kotosalla sanomasa moikat siskon porukalle, kun muuttaavat ulkomaille ja anoppi puolipakotti emännän kotipaikalleen jouluksi... Taitaa mennä pakkista selatessa tämä joulu.

Tänään ohjelmassa ollut töitä, salia, pienoismallin kasaamista ja netissä pyörimistä. Huomenna ohjelmassa salia, Pleikkaria, pienoismallin kasaamista ja netissä pyörimistä.

En noteeraa joulua ollenkaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom