Jouluvitutus, jo vuodesta 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

mxm

Nykyään taidetaan pitää itsestään selvänä, että kun joulu on lähellä, niin pitäisi olla aivan innoissaan istumassa glögilasi kourassa punainen villapaita päällä ja puhua kaikesta ihanasta. Mutta mitäs sitten kun jouluhössötys vituttaa ja aika paljon?
Onko muita, jotka eivät kestä jo marraskuussa alkavaa joulurumbaa ja kaikkia niitä ärsyttäviä mainoksia ja kaupoissa kaikuvia joululauluja?
Tuli käytyä kavereiden kanssa joulukadun avajaisissa ja kyllä se meno oli taas just sitä itteänsä: punaisia lakkeja, koristeltuja mainosikkunoita ja ne laulut:curs:
Ainoa hyvä asia joulurumbassa on se, että kaupat on auki sunnuntaisin mutta silloinkin joka paikassa on hirveet ruuhkat:wall:
Lapsille joulu ja siihen liittyvä hössötys on varmasti kivaa aikaa mutta näin aikuisempana ei hermot riitä kun tulee samaa settiä joka tuutista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joulu on mukavaa kun saa kinkkua(oikeaa kinkkua), kaikki muu onkin sitten turhaa. yleisesti ajateltuna helvetin ahdistava juhla. kaikki on niin turhan tärkeinä olevinaan.

Mtn joulua vastaan ei ole muuten mutta kyllä se käy kyrsimään kun toissapäivänäkin nuorempi pikkusisko pisti talon pimeäksi, kynttilät esiin ja soitti joululauluja..
Sitten uimahallin punttiksella soi aina joululauluja uimareiden pyynnöstä.:curs:
Eivät voi vittu mennä sieltä pukkarista kuuntelemaan kotiaan vaan pitää uimahallilla se tehdä. Salilla sitten porukka tekee asiasta minuakin isomman haloon ja on se vaan aina mukavaa vetää joululaulujen temmossa sarjoja.

Sekavin postaukseni ikinä.:jahas:

Kinkku on joulun parasta antia. Sitä yleensä kuluukin kohtuu paljon. Lahjojen antaminen on myös mukavaa, mutta kun siitä tuppaa tulemaan kaikkien kilttien kuluttajien "velvollisuus." Pitäisi ostaa sitä ja tätä...

Pieninä annoksina joulutunnelma on ihan jees, mutta pääasiassa se kyrsii. Varsinkin kun me paetaan yleensä jouluksi jonnekkin etelään, niin sielä saa katella kyllikseen kun joku enrique koristelee tonttulakki päässä kuusta ja vittu jouluvaloja on kuin vegasissa. Lelumainoksia pursuu töllöstä ja joululaulut soi :urjo: .
:joulu3:

Joulu on kyllä vuoden hienointa aikaa mutta sen pitäisi olla nimen omaan silloin kun se on eikä aleta hössöttää jo toukokuussa :jahas: Toisaalta kyllä ihan hyvä että kaikki stressaa jo kuukaus ennen jouluu niin voi sitten rauhallisin mielin viettää joulua. Lumi on kyllä tärkeä osa joulua..syö aika paljo joulumieltä jos herää jouluaattona ja katsoo ikkunasta niin näkee vaa harmaata loskapaskaa ja vesisateen :( Hohhoh, tulipas joulumieli..nyt vois ekan kerran tänä talvena kuunnella Whamin Last Christmas, paras joulubiisi ikinä :haart:

Eipä toi joulu erityisemmin kiinnosta, kinkku on ihan jees.
Ei siin joulus min mielest oo mitää erityist, samanlain päivähän se on ku muutki, paitsi jaellaa niit lahjoi yms turhaa.

Ruhli sanoi:
Salilla sitten porukka tekee asiasta minuakin isomman haloon ja on se vaan aina mukavaa vetää joululaulujen temmossa sarjoja.

Kuulostaa aika karult, saas nähä onko tääl joulun alla salil tommonen meininki :hyper:

Siis jouluhan on ihanaa aikaa! :haart: Tosin kyllä muakin ärsytti, kun joulusuklaat ja vastaavat ilmesty jo heti marraskuun alussa myyntiin, mutta mikään muu ei sit ole ärsyttänytkään. Ja joululaulutkin on alkaneet soida mun päässä. :joulu1: En millään malttais odottaa, että joulupukki tulee aattona tuomaan lahjoja. :joulu4:
No ei vaine. Tuskinpa pukki tulee käymään, mutta kyllä mä joulusta tykkään. Jouluaatossa on sitä jotain. :love:

Pitäis varmaan avata tähän rinnalle Joulufanitus-thread sillä itse en joulussa näe yhtään negatiivista asiaa ja omat joulut alkais jo juhannuksesta ellei joku estäis :D

:joulu2: :joulu3:

MissEvilEve sanoi:
Pitäis varmaan avata tähän rinnalle Joulufanitus-thread sillä itse en joulussa näe yhtään negatiivista asiaa ja omat joulut alkais jo juhannuksesta ellei joku estäis :D

:joulu2: :joulu3:

No sittenhän meitä on ainakin kaksi. :joulu8:
Btw, mä käyn harvoin kirkossa (ei kai ole oikein mtn syytä, miksi siellä kävisin, tietysti jotkut juhlat on eri asia), mutta joulu saa mut joka vuosi silti sinne kirkkoon menemään. Siinä on vaan sitä jotain.
Ja kohta joku täällä saa pahan vitutuskohtauksen, kun me osallistuimme tähän threadiin.. :joulu7:

Meillä MEIDÄNperheen ensimmäinen yhteinen joulu. Normaalisti on joulu hieman ahdistavaa aikaa, mutta tällä kertaa jopa odotan joulua, saas nähä minkälainen joulu tulee.

Joulu ei ole kuin ennen....lapsena.
No itse juuri kärsin vitutuksesta näin ennen joulua monestakin syystä. Ensimäisenä tulee se että kaipaan omia sukulaisia ja niitä lapsuuden aikaisija jouluja jolloin läheiset ihmiset olivat elossa ja tulivat toimeen toistensa kanssa. Nykyään joulut ovat sitä minulle että joudun sen viettämään jossakin jossa en tunne itseäni tervetulleeksi/kotoisaksi.
Lahjojen osto: itse en tarvitse mitään turhaa ja lähinnä lisäravinteet ja muut harrastuksiini liittyvät välineet olisivat tervetulleita, mutta kun ei....
Samoin toisinpäin on todella vaikeaa ostaa toiselle jolla on lähes kaikkea niin enää mitään hyödyllistä ja järkevää. Ja sitten viellä kun tuo ikuinen köyhyys viellä vaivaa....
Ihmiset: kun olen asiakaspalvelu hommassa niin joulukuussa saan enemmän paskaa niskaan ihmisiltä kuin muinna 11 kuukautena yhteensä. Voi sitä iloa kuinka tuossa viikkoa ennen joulua on niin ihania asiakkaita...
Jouluruoka: mitä pirua??? Mistä ihmeen odottamista ja vouhottamista siitä on? Siinnä juuri ja juuri se kinkku on hyvää ja muut aivan tavan ruokaa jotai voi syödä muulloinkin jos niistä perustaa, mutta itse miellän vaikka arkisen makaronilaatikon paremmaksi ruuaksi kuin jouluruuan.

Liekä sitten tosiaan tuohon joulunegatiivisuuten osallisena tämä kaikki pimeys ja synkkyys mikä tällä hetkellä vallitsee ja se kaipuu muutamaa ihmistä jotka on poistuneet täältä mutta en todellakaan odota joulua vaan tammikuuta ja sitä että nuo vouhotukset ovat ohitse.

Mua jaksaa naurattaa aina miten kehutaan joulukinkkua ja sitä miten sitä syödään ihan ylettömästi. Sama kuin hirvenlihan kanssa eli YÖÖÖÖÖÖÖÖÖKKKKKK! :urjo:

Dean Kuntz sanoi:
Mua jaksaa naurattaa aina miten kehutaan joulukinkkua ja sitä miten sitä syödään ihan ylettömästi. Sama kuin hirvenlihan kanssa eli YÖÖÖÖÖÖÖÖÖKKKKKK! :urjo:
muaki naurattaa suunnattomasti kun joku ei niistä tykkää, eikä voi syödä niitä ollenkaan:david:

Perheen kanssa normaali joulu on mukavaa, ruokailu ja seurustelu sen jälkeen. muut perinteiset aktiviiteetit, kuten hautausmaalla käyminen ja sukulaisten vierailu on ihan mukavaa.

Kun taas joka paikasta pursuava joulun kaupallisuuden ylistys pistää kyllä hermot kireelle.. joka paikassa joulu sitä ja joulu tätä krääsää.. ei tykkää.

Joulu on perseestä. Hirveä homma hilata itseään muijan perässä pitkin kauppoja ja ostella lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea. Ja kaikki tenttaa että mitä minä haluan lahjaksi. Enkä prkl halua mitään, krääsää on jo nurkat täynnä.

Jouluna mennään sitten anoppilaan istumaan. Siellä sitten istutaan pöydässä ja syödään kaikkia niitä ruokia mitä ikinä en normaalisti syö. On jotain itsetehtyä sipulisilliä ja muuta purkkikalaa. Viimejouluna anoppi mainosti suureen ääneen että vävyllekin on hankittu jouluherkkuja kun ei se syö kalaa. Kylmiä broilerpullia kupissa. Ja sitten on se omituisen makuinen maksapasteija jota 7 vuotta sitten menin pakon edessä kehumaan. Nyt sitä on joka saatanan juhlassa Just Meikää Varten Tehty. Eikä kehtaa sanoa että ei se kyllä kovin erikoista ole. Muutenkin niitten joulumeininki on ihan erilaista mitä minulla on muuten ollut. Jouluisin ei tehdä mitään eikä mennä minnekään. Maataan vain sohvalla oloasu päällä ja kaikki nukkuu. Paitsi meikä, kun en yleensä nuku päivisin.

Hieno juttu että tarjotaan ja passataan. Mutta kun ongelma on se ettei ole vaihtoehtoja. Kutsu on vain hienompi nimitys käskylle. Sinne on sitten pakko mennä ja sama show joka vuosi. Vituttaa kun oma joulu jää aina väliin. Nyt meillä on lapsikin, mutta se ei vielä kelpaa syyksi jäädä vain kotiin.

Kyllä olisi hienoa kun saisi olla vaan yksin jouluna. Söisin pakastepizzaa ja irtokarkkeja ja katselisin leffoja. Eikä tarvisi notkua vieraiden nurkissa. Muutenkin menee joulusta suurin osa autonratissa kun pitää ajella appilaan ja omille porukoille. Yhteensä reilut 1000km tulee pyhille ajoa.

Piti avautua. Tätä on padottu sisään niin kauan. Ja nyt varmaan jotenkin friikisti anoppi lukee tätä palstaa ja sitten menee joulu vituiksi :D

Tuohon jouluun siellä sellainen että useana jouluna olen joutunut ajamaan pitkin pitäjiä kun olen 3 suvun loukussa. Eli emännän suku, äidin suku ja isän suku. Kaikkien luonna muka pitää käydä että kukaan ei pääse pahastumaan. Kukaan näistä sukulaisista ei näköjään voi käydä meillä vaan meidän pitää käydä heidän luonna... taidan yhtenä jouluna lähteä jonnekin timbuktuun....

Täytyypä kyllä sanoa että ei liiemmin innosta joulu ei. Kaupalliseksi on menny niin pahasti että oksettaa. Sen verran täytyy myöntää että lahjoja on kiva antaa joo mutta vaikka en yhtään ite sais niin ei se minun maailmaa kaada :D
Aina oon sitä miettiny että miksi sanotaan lapsille että pitää olla kilttinä että saa sitte lahjoja jouluna. Kuitenkin vaikka kuinka kilttinä yritti olla niin aina ne varakkaitten perheitten rakkari lapset sai kaikista eniten lahjoja :curs: Kertoo vastauksen ken tietää.

Jaa sitte vielä semmonen juttu että on joulussa se hyvä puoli että salilla on joulun aikaan rutkasti tilaa. Viime joulunaki ko aattona menin salille niin ihan ku sali ois ollu ikioma, ei ketään muita mailla halmeilla :)

Mä rakastan joulua.Toivottavasti ei kuitenkaan vituta yhtä paljon kun viime vuonna,jotta voin katsoa minun perinteisen jouluelokuvan.

Ainakin yksi hyvä syy olla köyhä.Kukaan ei odota sinulta lahjoja.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom