Joululahjasi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
250€
Aamutakki
Suihkusaippua&taskumatti
Pesusieni (sisäpiirin vitsi)
Bokserit jollain i have a monster in my pants tekstillä..

Hyvin kilttinä tuli oltua siihen nähden että itse ostin vaan yhden lahjan, josta myös etukäteen sanoin muille etten mitään odotakaan luonnollisesti. Tarpeellisia ja hauskoja lahjoja :)

Onhan lahjojen antaminen ja saaminen mukavaa, mutta musta tämä thread on kuitenkin aika hassu: aikuiset ihmiset luettelee älyttömän pitkiä lahjalistojaan:wtf:
Toisaalta, (iso-)vanhemmillemme me ollaan lapsia aina ja kohtelu sen mukaista (=lahjoja) vai onko jollain ystäväpiirissä tapana ostella lahjoja puolin ja toisin?
Ehkä olen vaan kateellinen, kun en itse saanut juuri mitään :D:D

Mä ymmärrän ystäväpiirissä lahjojen oston, vaikka meillä ei oikeastaan ole tapana ostella lahjoja. Tänä vuonna ostin kahdelle kaverille lahjat, koska löysin jotain mistä tiesin heidän pitävän tosi paljon ja mulla sattui olemaan rahaa. Perheeltä tulee aina jotain lahjaa ja ostan myös heille, mutta kyse on ihan parista paketista lapsuuden isojen jätesäkillisten sijaan.

Sitä en kyllä ymmärrä, että aikuiset ihmiset saavat rahaa joululahjaksi. Sukulaisilta sitä kai yleensä saadaan, mutta en silti ymmärrä. Olen itse 20-vuotias enkä todellakaan saa enää perheeltäni rahaa. Enkä sitä odota tai tarvitsekaan. Sen takia tuntuu vähän hassulta, että kolmekymppiset saavat satoja euroja vanhemmiltaan :D

Onhan lahjojen antaminen ja saaminen mukavaa, mutta musta tämä thread on kuitenkin aika hassu: aikuiset ihmiset luettelee älyttömän pitkiä lahjalistojaan:wtf:
Toisaalta, (iso-)vanhemmillemme me ollaan lapsia aina ja kohtelu sen mukaista (=lahjoja) vai onko jollain ystäväpiirissä tapana ostella lahjoja puolin ja toisin?
Ehkä olen vaan kateellinen, kun en itse saanut juuri mitään :D:D

Samaa mieltä, en vaan jaksanu mainita ite. Parhaat lahjat on ollu jotain "arvottomia" itse tehtyjä lahjoja joita ei rahalla voi ostaa. En montaa lahjaa saanu (tontut seurailu touhuja ikkunasta?) mutta kun on omaa rahaa ostaa kaikkee kivaa niin ei sitä paljoa kiinnosta mitä saa.. Parasta joulussa onkin vappaa aika ja ruoka! :D

PS3
Heirolin paistinpannu
paketti sukkia
2kpl t-paitoja
kirjoja (WW1 aiheinen ja Schatz&Jarla - Käsityökirja)
suklaatia
50€

eli ihan liikaa

Lanvinin villakangastakki
D&G cashmere-neule
Pringle of Scotland merinovilla-neule
Guessin farkut
Cashmere-kaulahuivi (en muista suunnittelijaa)
Debut kengät, italialaiset käsintehdyt nahkakengät
Gucci-hajuvesi
6 kirjaa: Remes,Harjunpää,Sofi Oksasen puhdistus,2 sukelluskirjaa ja 1 Robert Ludlum - vähän kevyttä luettavaa gradun oheen
Björn Borgin boxereita ja pitkät kalsarit, H&M perusboxereita
D&G t-paita
2 pyyhettä ja kaksi lakanasettiä Finlayson
130 euroa
arpoja (40e arvosta voittoja)
sukkia, villasukat

Eli paljon ihania vaatteita, lähinnä sellaisia mitkä olisin ostanut muutenkin, mutta päätettiin laittaa pakettiin. :)

Uudet käsipainot, 24 viimeinen kausi pari t- paitaa ja Arnoldin - Pumping iron:worship:
Niin ja sitte pikkasen rahaa tyhjän lompakon pohjalle:)

Valkoinen kuolema- kirja
Tuntematon sotilas
Magneetti jossa lukee "Tieteellinen pölykoe käynnissä. Älä koske testikappaleisiin."
rahaa

Samaa mieltä, en vaan jaksanu mainita ite. Parhaat lahjat on ollu jotain "arvottomia" itse tehtyjä lahjoja joita ei rahalla voi ostaa. En montaa lahjaa saanu (tontut seurailu touhuja ikkunasta?) mutta kun on omaa rahaa ostaa kaikkee kivaa niin ei sitä paljoa kiinnosta mitä saa.. Parasta joulussa onkin vappaa aika ja ruoka! :D

Samaa mieltä mömmön ja Helgan kanssa. Joskus lukiossa tuli vielä kavereiden kesken hankittua lahjoja mut nykyisin ei, se jäi pois joskus opiskelujen alkuvaiheessa. Toki lahjoja saa antaa ja vastaanottaa (itsehän en jaksa edes kortteja lähetellä :D) Miksei perinnettä voisi toki elvyttääkin, kivat lahjat yllättää aina ja tupari/synttärilahjoina oon ihan kivoja saanutkin. :) Olen vaan sen sorttinen, etten oikein jaksais stressata lahjojen etsimisestä tai joulusta muutenkaan, töissäkin on just ennen joulua melkoinen kiire. :)

Sitä en kyllä ymmärrä, että aikuiset ihmiset saavat rahaa joululahjaksi. Sukulaisilta sitä kai yleensä saadaan, mutta en silti ymmärrä. Olen itse 20-vuotias enkä todellakaan saa enää perheeltäni rahaa. Enkä sitä odota tai tarvitsekaan. Sen takia tuntuu vähän hassulta, että kolmekymppiset saavat satoja euroja vanhemmiltaan :D

Mielestäni ainakin omalta kohdaltani perustelin asian niin hyvin ettei siinä pitäisi olla mitään vaikeuksia ymmärtää? Joo, olen kolmekymppinen, mutta mun äiti ja isäpuoli eivät pidä mitenkään hassuna/outona antaa mulle lahjaksi rahaa, koska sillä he a) varmistavat sen että saan mitä haluan jos jotain erityistä on mielessä, b) välttävät itse joululahjoista stressaamisen/kaupoilla juoksemisen jne. Heidän (ja minun) mielestä järkevää, helppoa, stressitöntä.

Tokihan he myös ostivat joululahjoja, mutta ne olivat kaikki yllätyksiä ja jotain pienempiä juttuja. Eiköhän näihin vaikuta monet asiat, toisilla ostetaan helvetin kalliita lahjoja ja merkkituotteita kasapäin (kuten tässä pari postia ylempänä on), toisilla annetaan vaan rahaa, toisilla ei mitään jne.

Olin mä 30v tai 60v, mä olen silti vanhemmilleni lapsi ikuisesti, ja heidän ainoa lapsensa. Otan mielelläni lahjoja vastaan, ja myöskin annan niitä :)

Madcook -kirja
Suklaata
Villasukat
Paistinpannu
joku kynttilä
avovaimon tekemiä palveluseteleitä... ":D"
500e
Monitoimi ajelukone, jota testasin heti lahjan antajaan...
6pl viiniä

Mitään en toivonut, mutta ihan kivoja ja käytännöllisiä lahjoja sain:
-Tommy Hilfigerin rannekello
-Blenderi
-Pitkät kalsarit
-Boxereita
-Valkoisia t-paitoja
-"parempia" t-paitoja
-Joku vitsikirja
-Jotain pahanhajuista partavettä ja dödöä sekä suihkusaippuaa
-Villasukat
-Villahanskat