jouluksi hyvät tulokset

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
51
tervehdys vaan kaikille foorumilaisille. ajattelin heittää mun tulevaisuus-suunnitelman jotta saisin mahdollisesti jotain näkövinkkeliä oman mielenvikaisuuteni tueksi.

tavoite: 50% voimanostotuloksen maksimointi jouluksi, 50% natikka-bodaamisen aloittaminen (eikä sitten tarkoita sitä että olisin vain 50% natikka :)).

syyt: valkoisten nappien painelua takana liikaa. leikkimielinen (=veren maku suussa) kisa 15 kiloa ja 15 senttiä isomman kaverin kanssa jouluna.

nykytilanne: penkki 55, kyykky 105, mave 120, ikä 31, pituus 170, paino 78. 2-jakoista peruskuntoreeniä takana kuukausi.
ravinto: ennen 1-2 ruokaa päivässä, nyt 4-6, palkkarit, yöprotskut, vitamiinit jne. koitan tehdä tämän oikein hyvin.

suunnitelma: juhannukseen asti 2-jakoisella 2x8-12-systeemillä vielä lisää tekniikkaa ja peruskuntoa (ma,ke,pe), sen jälkeen pieni tauko (lomamatka ulkomaille). jouluun aikaa siitä 22 viikkoa, jotka hyödynnän esim. näin:
- 8 viikkoa HST:tä (2vko 2x15, 2vko 2x10, 2vko 2x5, 2vko 2x2-3), yhteensä n. 10 liikettä, mukana penkki, kyykky/etukyykky ,mave/sjmv
- 6 viikkoa 4-jakoisella massaohjelmalla penkin, kyykyn, maven ja pystypunnerruksen varaan rakenneltuna
- 8 viikkoa 3x3 (penkki, kyykky, mave 3xviikossa kahdella eri 4 viikon jaksolla)

tavoite jouluna: penkki 80, kyykky 150, mave 180

kiitos ja kumarrus pakkikselle, täältä olen lueskellut innolla perustiedot. ja olen tosiaankin täysin neitsyt näissä hommissa. siksi toivoisin kommenttiraitaa.

Mulla oli tulokset lähtötaso jokseenkin sama (paino 80kg, pena 60, kyykky 110 ja mave 150) viime syyskuussa ja joulun aikaan oli paino n. 90 kiloa, penkki 80, kyykky 140 ja mave 180. Treeni oli muistaakseni lähinnä HST:tä joka sisälsi mm. nuo kolme maagista liikettä. Arvelisin että saat jouluna hyvinkin nuo tavoitteet täyteen, ja voi mennä ylikin, ainoa mitä epäilen hieman on 60 kilon parannus maveen, mutta ei sekään niin kaukana ole.

Noista sun tavoitteista penkkitavoitteeseen pääset helposti, kyykyssä on jo enemmän haastetta ja mave-tavoite on jo melkoisen kova, kaikki silti mahdollisuuksien rajoissa.

Ei mikään treenitapa ole välttämättä "liian advanced" lyhyenkään treenin jälkeen, mutta kannattaa matkan varrella seurata tarkkaan, miten kroppa vastaa treeniin ja miten tulokset kehittyvät ja päivittää treenisuunnitelmaa sen mukaan matkan varrella. Eli, jos huomaat että jollain jaotuksella tulokset nousevat koko ajan niin kannattaa jatkaa samalla tyylillä niin pitkään kuin se tuntuu purevan, vaikka olisitkin suunnitellut käyttäväsi kyseistä jaottelua vain x viikkoa. Ja jos vastaavasti jollain treenijaolla ei ala tulosta tulemaan, kannattaa yrittää jotain muuta eikä vääntää samalla tyylillä kuukausitolkulla siksi kun alkuperäisessä suunnitelmassa niin lukee. Suunnitelmasi voi tosin toimia hyvin tuollaisenaankin, eli tsemppiä vaan :whip: .

Pitäisin noita erittäin todellisina tavoitteina... sillä mave(yleensä, ei kaikilla) nousee aika rivakka tahtia jos 120 nostat nyt 1kk:n jälkeen voipi joku 160-200 tulla jouluksi riippuen miten treenaat ja käykö tuuri ;) jos kyykystä 1kk jälkeen nostat 105 niin kyllä jouluksi tulee 150kg ellei tule ihmeempiä vastoinkäymisiä... kannattaa kokeilla jto:n 3x viikossa kyykky ohjelmaa siihen... itse lähdin 110kg:sta vääntämään kyseistä ohjelmaa ja 2kk jälkeen 130kg, seuraavaksi tein 6vko:hon karsitun version ja 150kg tuli(näiden välissä kierros hst:tä jonka aikana kyykky ei noussut)... nyt olen aloittamassa kolmatta kierrosta ja uskon vieläkin saavani 10-20kg tulosta 6vko:ssa. Penkin voisin jättää kommentoimatta sillä mulla meni varmaan 4-5kk ennen kuin nostin edes 70kg :) mutta sen jälkeen sitten lähti nousemaan paremmin(yleensä kai aluksi pitäisi nousta paremmin)

Kannattaa myös ottaa mitat itsestäs. Pohje, reisi, vyötärön ympärys, rinnanympärys, hauiksen ympärys ja forkun ympärys esimerkiksi. Jouluna sitten uusintamittaus niin näkee hyvin kehitystä.

pevelius sanoi:
tavoite jouluna: penkki 80

Mulla nousi viime syyskuun alussa 55 kg ja lokakuun lopussa 82,5 kg (nyt 110 kg), joten onkohan tuo tavoite vähän alakanttiin....?

Minähän olen tietysti myös nOOb, eikä ehkä pitäisi mitään kommentoida :rolleyes:

ZweCCo sanoi:
Kannattaa myös ottaa mitat itsestäs. Pohje, reisi, vyötärön ympärys, rinnanympärys, hauiksen ympärys ja forkun ympärys esimerkiksi. Jouluna sitten uusintamittaus niin näkee hyvin kehitystä.

Unohtamatta kuitenkaan :kuvia: jotka on otettu samalta etäisyydeltä, samalla valaistuksella ja samanlaisissa posetusasennoissa. Kuvat kertoo kuitenkin aika paljon kehityksestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PekkaSS sanoi:
Mulla nousi viime syyskuun alussa 55 kg ja lokakuun lopussa 82,5 kg (nyt 110 kg), joten onkohan tuo tavoite vähän alakanttiin....?
Minähän olen tietysti myös nOOb, eikä ehkä pitäisi mitään kommentoida :rolleyes:

kiva silti kun kommentoit, sulla on nimittäin alkutaipaleen kehitys ehkäs paremmin muistissa kuin noilla isommilla jäärillä. nimenomaan kaikki kommentit aloittelevilta ovat tervetulleita.
toivotaan että 80 on alakanttiin, mutta ikää on mulla jo yli 30 joten se voi vähän jo jarruttaa tahtia.

pevelius sanoi:
toivotaan että 80 on alakanttiin, mutta ikää on mulla jo yli 30 joten se voi vähän jo jarruttaa tahtia.

Noh, mä taas olin aloittaessa säälittävän laiha, söin huonosti, treeni"ohjelmat" oli surkuteltavia ja pari edellistä vuotta olin ollut melko totaalisen vieraantunut liikunnasta. :D

tässä tämänhetkinen tilanneraportti, jos se jotakuta kiinnostaa.

homma on edennyt ajankäytöllisesti suunnitelman mukaan. HST oli kivaa ja pala kasvoi. Ruoka on maittanut, joskin alun uhoamisen jälkeen välillä on ollut turhankin huonoa syömistä, jonka seurauksena rasvaa on lähtenyt.

paino on tällä hetkellä 83, rinnanympärykseen on tullut n.20 cm lisää tavaraa lähtötilanteeseen verrattuna (nyt n.115) ja vatsa on pysynyt samana (merkki siitä, että bulkkaus on ollut erittäin vajaavaista). aerobista en ole tehnyt, paitsi kesällä hieman pyöräilin. nyt on tarkoitus lisätä ruokailua ihan systemaattisesti, että niitä huonoja päiviä ei enää mahtuisi väliin.

penkki on nyt jossain 75 tienoolla (5x3@65/2´), kyykky sen 105 (joskin tällä kertaa voimanostokelpoisena, toisin kuin tuo alussa tehty tulos jossa polvikulma oli vain 90 asetetta) ja mavesta en osaa sanoa (tällä hetkellä teen 5x4@115/2´). eli penkki on mennyt ihan mainiosti eteenpäin, mave ja kyykky vähän huonommin. parhaiten lihaskasvua on ollu latseissa ja muutenkin yläselässä, hauiksissa ei ole tapahtunut juuri mitään. loppu menee sinne väliin. persus on kylläkin turvonnut todella hyvin voimanostokyykyn opettelun jälkeen.

treeninä tällä hetkellä vielä pari viikkoa 4-jakoinen body-ohjelma, jossa ma penkki, ti kyykky, to pystypunnerrus ja pe mave tehdään 5x2-6 isohkoilla romuilla (80-95%).

kyykyn ja maven huonon kehityksen laitan bodaamisen piikkiin, uskon että saan molempiin parissa kuukaudessa roiman parannuksen kunhan polkaisen käyntiin voimailujakson. mavessa ainakin tulokset ovat lähteneet nousuun vasta sen jälkeen kun siirryin tekemään monta lyhyttä sarjaa isommilla painoilla.

olen nyt tässä pohdiskeluissani tullut siihen tulokseen, että tuo 3x3 perusversiona saa jäädä unholaan. tilalle olen ajatellut ottaa 9 viikon venäläisen piikkauksen kaikille kolmelle liikkeelle:

ke kevyt kyykky, kova penkki,
pe kova mave,
ma kova kyykky, kevyt penkki

lisäksi apuliikkeitä sen mukaan kun jaksan: leuat, pystypunnerrus, kapea penkki, dippi jne.

lisää venäläisestä tuolta: http://freespace.virgin.net/jamie.k/russian.htm

parasta hommassa kuitenkin on se, että treeni maistuu. väliin on jäänyt tasan 2 salipäivää väsymyksen takia, ja lisäksi viikko flunssan vuoksi. muuten olen raahautunut systemaattisesti ja innoissani 3-4 kertaa viikossa salille klo 7.15. pakkista olen lukenut ja tänne myös kirjoitellut kovasti. kiitos mahtavasta saitista ja yhteisöstä erilaisine mielipiteineen. täältä saan takuuvarmasti niin hengenheimolaisen kuin riitakumppanin, kumpi nyt milloinkin on hakusessa.

ilmoittelen sitten joulun jälkeen miten kisassa kävi. tuomariksi on näillä näkymin tulossa kaveri, jonka yhteistulos on yli 900. ja mukaan saadaan todennäköisesti ainakin yksi teurastaja islannista...

pevelius sanoi:
kerrottakoon vielä sellainen iloinen juttu, että jokainen tuttava on huomuttanut muuttuneesta ulkomuodosta ja aika suuri läjä vaatteita on jäänyt pieneksi. olkoon tämä kannustuksena niille, jotka pohtivat saliharrastuksen aloittamista, kuten minä huhtikuussa.

Hienosti oot kehittyny penkissä! Maveen oisin kyllä odottanu vähän enemmän parannusta.

EDIT: Meinasin jo ruveta avautumaan, että mitä vittua porukka täällä selittää kun pitää tollasia tavoitteita mahdollisinia. En huomannu kattoo että tää threadi on alotettu jo toukokuussa :D

pevelius sanoi:
...paino on tällä hetkellä 83, rinnanympärykseen on tullut n.20 cm lisää tavaraa lähtötilanteeseen verrattuna...

Elä nyt hyvä helevetti! Ei kai oikeesti oo rinta turvonnu noi paljo, ei kai se oo mahollista tolla painonlisäyksellä...?? 115 on kyllä jo aika patukka rinta 75 penkkaajalle, mun mielestä. Ookko varma että mittasit oikein....

Mut hyvää kehitystä kuitenkin, keep up the good work :thumbs:

tiieitiijuu sanoi:
tainnu tulla olkapäät mukaan tuohon 115 :)
tai sitten vyötärö on ~100
tai sitten aika pirun hyvät geenit

Tai sitten isot latsit :)

Back
Ylös Bottom