Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Postataanpas tännekin, vaikka ei vielä ole joulun tuntua. Selailin ketjua taaksepäin ja näköjään mulla on 2005 jouluna ollut lahjat ostamatta vielä 17.12:) Mutta onhan tässä aikaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään olisi tarkoitus käydä Joulupukin Kammarilla kun pitää muistaa erästä immeistä tunteella ja lämmöllä.. ehkä jopa joulupukkia käyn moikkaan :joulu6:

Tässä muutama joulun fiilistely video:

Santa's Home Town - Winter in Rovaniemi in Lapland, Finland

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Zle3Fj6iMuY&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Zle3Fj6iMuY&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Santa Claus' Secrets DVD trailer

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DLjE8EF-uX8&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DLjE8EF-uX8&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Ostin eilen osan lahjoista. Ihanaa olla kerrankin ajoissa.

..ja ne loputhan ostetaan tietenkin aatonaattona, mut joo..

Edit: Edellisen sivun mukaan oon ollu viime vuonna vielä aikasemmin liikkeellÄ!

Ennen olin jouluvihaaja, mutten enään. Kun on itsellä pieni lapsi, niin on niin hienoa katsoa sitä iloa ja riemua. Eli kyllä sitä joulua nykyään odottaa, saa olla rauhassa kotona leikkimässä lapsen kanssa joulupukin tuomilla lahjoilla. :) Ja kinkkukin on hyvää!!

Ennen olin jouluvihaaja, mutten enään. Kun on itsellä pieni lapsi, niin on niin hienoa katsoa sitä iloa ja riemua. Eli kyllä sitä joulua nykyään odottaa, saa olla rauhassa kotona leikkimässä lapsen kanssa joulupukin tuomilla lahjoilla. :) Ja kinkkukin on hyvää!!

Jos lapsenmieli katoaa niin onneksi sen useat saa takaisin viimeistään sitten kun on omia lapsia :thumbs: Hienoa että on mieli muuttunut :)

En harrasta joulua, mutta jostain syystä oon aika tykännyt joulukalentereista. Kuvakalenterit on tottakai ihan lame niinkun penskana, mutta suklaakalenterien halpissokerimössösuklaa ei maistu oikeen.
Viime viikolla ruokiksella huomasin kauppaan tulleen salmiakkijoulukalenterin ja vähänkö ostan itselleni semmosen :D

En tiedä oliko tästä mainintaa jo kun en koko ketju lukenut.

Kokeile milkwayn joulukalentereita... Suklaa klöntit on isoja ja mm... niin hyviä ;)

edit. 1000 rikki

Tässä vaiheessa joulua vähän odottaakin jo, mutta viikkoa ennen joulua alkaa sitten se vitutus joka kuitenkin loppuu vähintään aaton aattona. Kyllä joulua enemmän fanittaa kun dumaa. Broidin skidille ajattelin ostaa lahjan.

Jes. Tuli sitte ostettua eka joululahja tänää ja toisen oon tehny eile. Normaalisti olis jo kuukauden ollu kaapissa :) Yks ongelma tässä on, nimittäin kun haluisin jo nyt antaa heti nää lahjat :D

En harrasta joulua, mutta jostain syystä oon aika tykännyt joulukalentereista. Kuvakalenterit on tottakai ihan lame niinkun penskana, mutta suklaakalenterien halpissokerimössösuklaa ei maistu oikeen.
Viime viikolla ruokiksella huomasin kauppaan tulleen salmiakkijoulukalenterin ja vähänkö ostan itselleni semmosen :D

En tiedä oliko tästä mainintaa jo kun en koko ketju lukenut.

Mä ostin Megamasalle sellaisen myös! Tämä oli Halvan salmiakkikalenteri, kolmea eri makua sisältää. Pitäis olla hyvää koska noista Halvan salmareista diggaillaan muutoinkin... Itse en koskaan ole tykännyt mistään joulukalenterisuklaista, mä otan kuvaversion :)

Täällä menossa tämänkertaisen tonttukauden toinen glögipurnukka, lokakuun puolella vielä.:D

Mä panttaan vielä glögin korkkaamista. Voi olla että menee ensimmäinen hörppy alas vasta joulukuun ensimmäisenä päivänä, JOS pysyn tiukkana! Silloin samalla joutuu vetää piparia, joulutorttua ja jauhelihapasteijoita myös, ois ikäänkuin perinne :joulu1:

Mulle tuli muuten tänään kaksi joululeffaa lisää... Voi vitsi, miten jaksan odottaa? Tuolla ne uusimmat tulokkaat kaapissa kummittelee, 'Joulupukki' sekä 'Kuusi, Pukki ja Kuokkavieras'! Mut perkele, pysyn tiukkana :evil:

Jeee, nyt on tullut ekat joululimput kauppoihin ja tähtitortut kans! En ole vuosiin odottanut joulua näin innolla kuin nyt, ensimmäinen yhteinen joulu avokin kanssa, jihuu!

Alotin glögin juomisen jo hyvissä ajoin ja nyt taitaa olla viides marlin glögiputeli menossa. Ehdottomasti paras glögi mitä kaupoista saa. Noi valmiiksi sotketut tölkkiglögihässäkät ei oikeen maistu.

edit. Sunnuntaina olis tarkotus leipoa pipareita :D.

Mä pihtaan tota glögipuoltakin vielä sinne 01.12 asti :D Raskasta joulua oli muuten hyvää vaihtelua peruslauluihin :thumbs:

Säätiedotusta olen onnellisena vilkuillut, lunta tulossa useana päivänä :haart:

Siitä se joulun odotus vaan korostuu entisestään kun maa saa kauniin valkoisen peitteen...
[taitaa kyllä tulla räntää ja loskaa ensin] :joulu5:

Tässä muuten kaunis kuva Helsingistä, vuodelta 1938

joulu_1938iso1.jpg

Tästä alkaa näköjään pikkuhiljaa muodostumaan joku mun henkilökohtainen nettipäiväkirja kun jo kolmatta kertaa peräkkäin postaan tähän ketjuun... :nolo: Noh, ehkä mä tällä herättelen taas muita joulufaneja aktiivisemmaksi :joulu3:

Nyt on ostettu ensimmäiset joulupaperit ja narut, tuli heti hetkeksi taas joulumieli. Ihanaa hopeista paperia missä punanuttuisia tonttuja, ja sellaista paksumpaa lahjanauhaa 10m rullissa, yhden viininpunaisen ja yhden hopean. Papereita oli paljon mutta tuosta kaupasta ei löytynyt mieleisiä kuin tämä yksi kuosi, olin aika yllättynyt että viime vuotisiakin papereita oli myynnissä... Mä kun kuvittelin että joka jouluksi on uudet teemat? Hypistelin myöskin aivan helkatin ihania hopeisia, valkoisia ja mustia joulukoristeita, oli hileellistä ja mattaa ja kiiltävää ja kaikenlaista! Jätin vielä hyllyyn, ehkä ensi kerralla sitten...:rolleyes:

Teemaväreinä meidän joulussa on tänä vuonna valkoinen, hopea ja hieman mustaa, ja sen mukaan muuten kuusikin hankitaan. Viime vuonna oli vihreä kuusi ja kultaiset koristeet, eli taas on aika uusia varastot! :joulu1: Esim. Elloksella olisi myynnissä sekä mustia että valkoisia tekokuusia, itse himoitsin ensin sitä mustaa mutta Megamasa tyrmäsi ajatukseni, tulee kuulemma liian synkkä fiilis. Ja ehkäpä joo onkin ihan oikeassa, sillä sinänsä tottahan se on varsinkin jos joulu on vähäluminen. Siinä tapauksessa nätimpi on valkoinen kuin musta kuusi jos ulkona on lumetonta ja vesisadetta pukkaa niinkuin viime aattona.

Tässä muuten bongaamaani jouluista 'sisustussaldoa' kaupunkijouluun [oman teemani mukaan]. Laitan esille jos joku muukin saa uusia ideoita :)

Ellokselta:

ells_1024154_P2.jpg

06260-102ells_0918541a.jpg

joss_1023484.jpg

joss_1021722.jpg

92-7087.jpg

Halensilta:

151513.jpg

151523.jpg

104801.jpg

151433.jpg

NetAnttilasta:

7816556.jpg

7819840_hopea.jpg

7839590.jpg

7177207.jpg

Itse vietämme jouluaaton maalla mökillä, joten silmäilin vielä perinteisempään tai 'Wanhan Ajan Jouluun' sopivaa joulukamaa:

Ellos:

ells_1024106.jpg

92-7085.jpg

06260-106ells_0915684.jpg

92-7053.jpg

Halens:

139854.jpg

151558.jpg

105021.jpg

NetAnttila:

8039141.jpg

7959331.jpg

7829880.jpg

7835382.jpg

7835283.jpg

Ihanaa tämä joulun odotteleminen... :joulu4:

Tungetaan nyt yksi postaus Even päiväkirjaan, ettei ihan monologiksi mene :)

Tänään on mun Joulukausi virallisesti alkanut. Korkkasin nimittäin ekaa kertaa Whamin Last Christmasin :haart: Jos joku biisi ei koskaan kulu niin se on tuo.
Laitoin myös ensimmäisen lahjan kummitädille tilaukseen pulju.netistä samalla kun tilasin itselleni krääsää. Mutta mikä parasta! Mutsi ilmoitti äsken keittävänsä huomisaamuna riisipuuroa!! :hyper:

Vielä kun sais lunta niin ai että...

Edit.

Lisätään vielä yksi biisi mun mieleen. Sarah Connor - Christmas In My Heart

Joskus mäki haluan viettää Joulun tuollaisessa mökissä lumen keskellä ja juoda glögiä takkatulen lämmössä päälläni harmaa villapaita. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom