Joulufanitus, jo vuodesta 2005

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hienoja.:joulu6: Ite ei jaksa alkaa koristelemaan.. kai sitä vois vaikka kynttelikön hankkia. ZannaZ on sitten muidenkin edestä koristellut kämppäänsä. :joulu2:

Joulukuusi on pistetty pystyyn jo ajat sitten ja vanhahko kuva [2vko takaperin] mutta laitetaan nyt että olisi jotain asiaakin tähän threadiin :) Kultaiset ja lasiset koristeet tuli tänä vuonna eli pidättäydyn vain yhdessä väriteemassa.

Joululahjat on nyt kaikki ostettu eli tuohon läjään 50 pakettia lisää niin sellaisessa kaaoksessa meidän olkkari on :D Tein herkkukoreja useammankin ja vedin sellofaanit ja narut päälle [kuvassa eivät ole vielä valmiina] ja annan niitä mummoille yms keillä jo muutenkin tavaraa kaikki nurkat täynnä, onpahan ainakin hyödyllistä.

Piti käydä Etolasta ostamassa pari sellaista 1.5m korkuista lahjakassia johon suurimman osan paketeista saa tungettua kun on niin hirveen näköistä ku 1/3 lattiasta on kaikenlaisen krääsän peitossa :joulu1: :joulu5: :joulu3:

Mut nyt on hyvä mieli, pääsee rentoutumaan kun kaikki on hankittu. Otanpa tässä glögiä ja joulupiparin...:kuola: :love:

Liitteet

• Lahjat.JPG
    Lahjat.JPG
    104,8 KB · Katsottu: 218
  • Kuusimuokkk.jpg
    Kuusimuokkk.jpg
    90,6 KB · Katsottu: 243
Viimeksi muokattu:
Salomaa sanoi:
VOI MUNA TOTA KUUSTA JA LAHJOJA!

MissEvilEye elää amerikkalaista unelmaa...

H0u h0u h0u :D Juu, myönnetään: Minä olen juuri se kulutushysterian ja kaupallisuuden esikuva :lol2:

TRENT sanoi:
Mitä helvettiä...:eek: Kuka noi kaikki lahjat saa?

Mä ostin noin 80-100 lahjaa yhteensä, toi siis 2vko takainen tilanne... niistä suurinosa Megamasalle, omille vanhemmille, sitten Megamasan porukoille. Sitten vielä muutamia mummolaan, Megamasan mummolle, omalle kummitätille ja kummitytölleni. Olen ostanut kaikista läheisimmille n. 20 lahjaa per hlö ja vähemmän läheisille 5-10.

:nolo:

Oho kun on iso määrä lahjoja. Paljonkohan rahaa uponnut noihin?:joulu6:

Snoopie sanoi:
Oho kun on iso määrä lahjoja. Paljonkohan rahaa uponnut noihin?:joulu6:

Budjettini joululahjoihin on yleensä n. 500-700e. Tänä vuonna en ole tarkkaan laskenut koska aloin ostamaan lahjoja jo lokakuun lopussa, kokoajan kiihdyttäen pitkin marraskuuta ja loput noin 50% tässä joulukuun aikana. Eli ei tunnu kovin isolta miinukselta tilipussissa kun pikkuhiljaa olen tehnyt niitä löytöjä. Jokin lahja saattaa maksaa vain 1e ja joku toinen vaikka 50e, eli ihan vaihtelevaa se on mitä sitä rahaa menee.

Ja itse olen sitä mieltä että jos rahaa olisi tosi paljon ostaisin jopa tuhansilla euroilla lahjoja rakkaimmilleni koska suurin ilo minkä voin saada on antamisen ilo :itku: :love: :haart: :) Mitään ihanampaa ei olekaan kuin ostaa kaikkea muille ja myöskin siis teoin osoittaa sitä rakkautta, ei vain sanomalla niin. [Ja toki on ihanaa itsekin saada lahjoja].

Tähän lisäisin sen tosiaan ettei itselleni ole tärkeää lahjojen rahallinen arvo vaan lähinnä se että lahja on saajalleen mieluinen, oli se sitten vaikka se 1e lahja, joten köyhimpinä opiskelu ym aikoinakin olen aina saanut ostettua ihan kivasti niitä paketteja. Toisista ehkä tärkeämpää on antaa vaikka vain 1 lahja kunhan se on kallis mutta mielestäni antamisen ilo ja raha eivät käy käsikädessä.

Mä fanitan joulua vasta nyt, kun työt on tehty ja olen päässyt töistä pois maalle perheen pariin. Tein tuossa rosollin ja paistoin joulutorttuja, parin tunnin päästä on meidän oman _joulu_perinteen vuoro kun vien 2 pikkuveljeä leffaan... Yöllä paketoin loput lahjat, se on sitten siinä. :rock:

Nyt vielä odotan innolla joulua, mutta huomenna viimeistään iltapäivällä olen todennäköisesti hermoraunio kaiken hässäkän ja touhuavien ihmisten keskellä ja vihaan joulua - until next year... :rolleyes:

Hyvää Joulua!

MissEvilEve sanoi:
Budjettini joululahjoihin on yleensä n. 500-700e. ....

Ja itse olen sitä mieltä että jos rahaa olisi tosi paljon ostaisin jopa tuhansilla euroilla lahjoja rakkaimmilleni koska suurin ilo minkä voin saada on antamisen ilo :itku: :love: :haart: :) Mitään ihanampaa ei olekaan kuin ostaa kaikkea muille ja myöskin siis teoin osoittaa sitä rakkautta, ei vain sanomalla niin. [Ja toki on ihanaa itsekin saada lahjoja].

Tähän lisäisin sen tosiaan ettei itselleni ole tärkeää lahjojen rahallinen arvo vaan lähinnä se että lahja on saajalleen mieluinen, oli se sitten vaikka se 1e lahja, joten köyhimpinä opiskelu ym aikoinakin olen aina saanut ostettua ihan kivasti niitä paketteja. Toisista ehkä tärkeämpää on antaa vaikka vain 1 lahja kunhan se on kallis mutta mielestäni antamisen ilo ja raha eivät käy käsikädessä.

Oi! Itsekin toivoisin että olisi noin paljon rahaa käyttää lahjoihin, koska sen niin mielelläni tekisin. Aattelen meinaan just enkä melkeen samanlailla kuin sinä. Ihanaa, että on muitakin Jouluun "hurahtaneita" :joulu6:. MsEvilEve oot ihana!

Ehkä sitten ensi Jouluksi olisin saanut kerettyä hieman enemmän joululahjarahaa. Täytyy pistää iso pyörä pyörimään jo heti vuoden vaihteen jälkeen. Nyt opiskelijabudjetilla tuli ostettua vain rakkaimmille lahjat, eikä niitäkään kovin kalliiksi voi haukkua (voi että kun olisin halunnut ostaa sitä ja tätä ja tota, mutta valitettavasti tilipussi ei anna myöden :(), mutta haluan ajatella niin että se on tärkeintä että annan sen koko sydämestäni ja sen takia että välitän saajasta.

Mä en ikinä osta kellekään lahjaa sen takia että "on pakko kun on Joulu". Woot, eihän mikään pakko ole. Eikä Joulu todellakaan pitäis olla pakon juhla, eijeijei. Vaikka ymmärrän kyllä senkin että jos ite saa lahjoja, ja kuitenkaan ei ole mitään annettavaa tulee vähän :nolo: ja :david: olo. Ja joillekin ihmisille tuntuu olevan niin kovin vaikea keksiä lahjoja, joten siitä voi tulla vähän pakkopulla.. Tähän mennessä kuitenkin joka Joulu olen onnistunut hommata lahjoja, joista saaja on pitänyt. Tärkeintä on se lämmin ajatus kuitenkin! :joulu6:

Hyvää aattoa nyt kaikille. Tämä plikka menee kohtsilleen nukkumaan, pientä joulusiivousta on tässä harrastettu. Aamulla viä kauppaan vahtimaan että myös aikuiset ovat kiltisti (tai :evil: ).... ja sitten himan kautta hakemaan pupuset ja Carina valjastetaan kohti Tammpesteria. Suunnitelmissa siis viettää aattoilta vanhempien, isoveikan ja Pörröttimen kanssa. Perhejoulu, ihanaa! Joulu on välittämisen juhla. :love:. Todennäköisesti olen 26. päivään asti Mansessa, ja sitten täytyy 27. pv ainakin tulla käväsemään Helsingissä lääkärissä ja kirjaimellisesti PT:n syynissä (täytyy pysyä ruodussa eikä possutella... joulunakaan (:itku: ). Ja jos duunia ei ilmenny ni takas Tampereelle viä uudeks vuodeks.

Mutta nyt tosiaan
OIKEIN OIKEIN OIKEIN HYVÄÄ JA LÄMMINTÄ JOULUA kaikille pakkislaisille! :joulu3:

Jouluaatto oli todella kiva. Aamulla heräiltiin mahtavien 3h yöunien jälkeen [edellinen yö oltiin töissä] TODELLA VIRKEINÄ ;) Mutta jouluinen risifrutti herätti meikäläisen ihan hyvin ja Megakin sai potkua proteiinijuomastaan. Siitä sitten kasattiin lahjat mukaan jotka olin kerrankin fiksuna pakannut jo edeltävänä päivänä valmiiksi.

Lastattiin auto täyteen, [ikävä kun ei tajuttu ottaa kuvia koska se oli niin täynnä lahjakasseja yms kamaa ettei takalasista eikä sivuikkunoista näkynyt pihalle hehe] ja köröteltiin hautuumaalle laittamaan kynttilä isäni haudalle. Siitä sitten jatkoimme rauhaisissa mielin n. 1h ajomatkan Heinolaan jossa ensimmäiseksi menimme Megamasan mummolle viemään joululahjojamme ja saimmekin maukasta vasta valmistettua puolukka-lakkakiisseliä, joulukuivakakkua sekä pipareita :kuola:

Siitä seuraavaksi sitten suuntasimme Megamasan kummitädille kylään keitä en ollut aiemmin tavannutkaan. Siellä sitten istuimme mukavia jutellen, lahjat vaihtaen, nauttien herkullisista itsetehdyistä karjalanpiirakoista [riisi+peruna], glögistä, joulupipareista sekä mokkapaloista. Kuuntelimme joulurauhan julistuksen perinteiden mukaisesti ja minulle esiteltiin taloa ja tiluksia koska en ollut niitä koskaan aiemmin nähnyt kuin kuvista.

Vihdoin ja viimein pääsimme puoli kahden maissa suuntaamaan kohti Megamasan porukoita ja sinne sitten tupsahdimmekin lahjakasseinemme ja söimme hieman kinkkua, juustoja ja muuta pientä mukavaa. Liikaa ei uskaltanut ahmia koska päämäärämme oli vanhempieni mökki jossa odotti joulusauna, sinne ei ihan viitsinyt täydellä pötsillä mennä löylyttelemään :D

Eikun Heinolan hautausmaan kautta iltapäivän alkaessa hämärtymään... Lumisade alkoi rankentua ja kävimme sytyttämässä isovanhempieni haudalle kynttilät, mummolle ja vaarille omansa. Oli jo sen verran hämyisää kolmen maissa että ihanalta näytti koko hautausmaa vaikka yleensä olen tottunut käymään siellä vain pimeän aikaan.

Yhä huononevassa ja pimenevässä säässä suuntasimme Heinolasta takaisin kohti Kouvolaa päämääränämme vanhempieni mökki Jaalassa. Siellä meitä odotti ihanan lämmin joulusauna jossa saimme pestyä päivän pölyt pois ihoiltamme ja vihdoinkin rauhaisan joulumielen. Ei sillä että reissaaminen ja lahjojen vieminen olisi rasittanut liiemmilti, aivan ihanaa oli käydä tervehtimässä lähimpiä ihmisiä, mutta olihan tämä erilainen kokemus itselleni kun en ole koskaan aiemmin entisen puolisoni kanssa yhdessä aattoa viettänyt enkä missään aattona kyläillyt :)

Saunanpuhtoisina pääsimme käymään suoraan valmiiksi katettuun joulupöytään, omalle lautaselleni kokosin lanttu-, maksa-, ja makaronilootaa, tuuvinkia, karjalanpaistia, kinkkua ja kalkkunaa sekä säilykeherneitä, juomaksi pepsimaxia viinilaseista jotta olisi ollut tarpeeksi 'siistin näköistä' myöskin äitini mieleen :D

Hyvän jouluaterian syötyämme pääsimme rentoutumaan olohuoneeseen takkatulen loimuun ja sulattelimme hetken aikaa ruokaa masuissamme. Siinä samalla oli mukava katsella kaikenlaisia jouluohjelmia telkasta ja mussuttaa jälkiruokaherkkuja ;) :thumbs: Loppuillan kruunasi sitten lahjojen jakaminen jonka itse suoritin perinteiden mukaisesti. Lahjoja oli huimat määrät ja kaikki tuntuivat saavan itselleen mieleisiä lahjoja ainakin ilmeistä ja iloisuudesta sekä naurun määrästä päätellen. Itselleni oli todella ihanaa nähdä rakkaimman ihmisen avaavan ostamiani lahjoja, sellaista en ole koskaan kokenut.:joulu3: :joulu6:

Kaiken kaikkiaan tämä oli aikuiselämäni paras joulu, todella ihanaa ja leppoista yhdessäoloa, herkullista ruokaa ja rentoutumista. Onneksi joulu ei vielä ole ohi, vasta aatto takanapäin :haart: :love:

Reilu 2 kuukautta jouluun.
Jokos on lahjalistat pukille lähetetty, lahjat ystäville ostettu ja joulusiivous aloitettu?

Täällä EI, mutta kovasti mietin, että jos jaksaisi ostaa lahjat jo nyt, niin säästyisi siltä joulukuun alun stressiltä/ryysikseltä. Mutta sinnehän ne ostelut kuitenkin jää, perinteisesti.

Sitäpaitsi jouluostoksille pitää mennä fiiliksen kanssa, ja kun ulkona on +12 eikä lumesta tietoakaan, niin..

Edit: Voiskos tota otsikkoa muuttaa?!?

Eipä oo vielä alotettu joulua vielä. Tavotteena tosin ois että sais marraskuun loppuun mennessä hankittua lahjat. Ja ainakin yhden kinkun syötyä..:kuola:
Ehkä tosta vähän lipsuu mutta viimestään joulukuun eka viikolla ainakin..:D

Miten on muuten mahdollista et Eleonoora ei oo vielä kirjottanu tänne.., kai se on hakemassa joulukuusta parhaillaan...:D

Tilasin just tänään joulukortit. 50kpl!!! Ihanaa. Ja joululahjoja on mietittynä, pahus vaan kun ei saa ostettua ennen veronpalautuksia.

Joulu on vuoden tärkein juhla. Mulla se tosin on hieno sekoitus amerikkalaisia, ikuvanhoja pakanallisia suomalaisia, ihan omia ja sattuneesta syystä myös vanhoja kristillisiä perinteitä. Kaikki suloiseen sekasotkuun vaan.

Tätä aina odottaa...:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom