Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Damned sanoi:
Tuosta joulunviettopaikan valinnasta vielä, että miten olette ratkaisseet tuon pulman jos toinen haluaa omille vanhemmilleen aatoksi ja toinen taas omilleen?

Joka joulu mulle aiheuttaa hirveetä ahdistusta juuri se, kun eukko huolii itsepäisesti viettää jouluaattonsa vanhempiensa luona ja omat vanhempani saavat viettää siten joulunsa aina kahdestaan. Jouluaatto on ainoa asia missä vaimoni ei pysty sopimaan asiasta jonkinlaista kompromissiä. Mulle kelpaisi hyvin vuorottelu, mutta kun ei niin ei.
Eniten tässä ottaa päähän kun vaimoni kotona olisi ilman meitäkin tarpeeksi porukkaa ja hässäkkää, ja omat eläkeläisvanhempani ovat muutenkin aina vaan kahdestaan.

Mulla on yksi veli joka asuu meitä muita kauempana ja saa siitä hyvän tekosyyn mennä aina vaimonsa vanhemmille aatoksi. Meikäläinen sitten joutuu aina kakkamaiseen välikäteen kun teet niin tai näin, niin aina tulee huono omatunto :( . Tämä on ainoa asia mikä usein pilaa mun joulutunnelman kokonaan....:itku:

Meillä on ehkä sikäli erilainen tilanne, että avo menee mummolaan, minne kokoontuu puoli heidän sukuaan. Itse menen vanhemmilleni, tai tätä nykyä isälle ja siskolle, ja ollaan kolmistaan, ja iltasella avo tulee kanssa mukaan menoon, ja siitä sitten kahestaan yöksi kotiin.

Meillä on ihan oma joulukuusikin, ja siksi annetaan lahjatkin toisillemme sitten rauhassa kotona (mikä on ihan hauskaa, jos haluaa antaa jotakin sellaista, mitä ei halua koko suvun näkevän..!:rolleyes: ). Näin siis meillä, mutta saa nähdä, miten homma muuttuu sitten joskus, jos on kersoja tms., täytyy varmaan keretä allekirjoittaneenkin sinne mummolaan silloin. Mutta ei oo ajankohtaista miettiä tuollaisia vielä..

Muuten tykkään joulusta, vaikka oon sitä mieltä, että ihan liian aikaisin ne suklaat kauppoihin ilmestyy. Joululahjoja oon ostanut ja ihan kivasti (mm. Virolaista käsityötä löytyy monestakin paketista!)ja sunnuntain viron reissulta tuli tosiaan laivaltakin osteltua aika paljon kaikkea kivaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Damned sanoi:
Tuosta joulunviettopaikan valinnasta vielä, että miten olette ratkaisseet tuon pulman jos toinen haluaa omille vanhemmilleen aatoksi ja toinen taas omilleen?

Joka joulu mulle aiheuttaa hirveetä ahdistusta juuri se, kun eukko huolii itsepäisesti viettää jouluaattonsa vanhempiensa luona ja omat vanhempani saavat viettää siten joulunsa aina kahdestaan. Jouluaatto on ainoa asia missä vaimoni ei pysty sopimaan asiasta jonkinlaista kompromissiä. Mulle kelpaisi hyvin vuorottelu, mutta kun ei niin ei.
Eniten tässä ottaa päähän kun vaimoni kotona olisi ilman meitäkin tarpeeksi porukkaa ja hässäkkää, ja omat eläkeläisvanhempani ovat muutenkin aina vaan kahdestaan.

Mulla on yksi veli joka asuu meitä muita kauempana ja saa siitä hyvän tekosyyn mennä aina vaimonsa vanhemmille aatoksi. Meikäläinen sitten joutuu aina kakkamaiseen välikäteen kun teet niin tai näin, niin aina tulee huono omatunto :( . Tämä on ainoa asia mikä usein pilaa mun joulutunnelman kokonaan....:itku:

Miksi sä et voi mennä vanhempies luokse ja muijas menee oman porukan luokse? Noin me tehdään ainakin, koska haluan viettää joulun omissa "kulmissa", koska sitä ei koskaan tiedä, milloin oma porukka harvenee.

Clayman sanoi:
Miksi sä et voi mennä vanhempies luokse ja muijas menee oman porukan luokse? Noin me tehdään ainakin, koska haluan viettää joulun omissa "kulmissa", koska sitä ei koskaan tiedä, milloin oma porukka harvenee.
Juuri näin. Ei luulis olevan kenelläkään oikeutta syyllistää, jos haluaa viettää joulua oman perheen kesken. Se on kuitenkin yleensä se aika vuodesta jolloin koko perhe on koossa, vaikka asuttais eripuolilla maata. Itse ainakin aion viettää joulua vanhempieni kanssa siihen asti kun on mahdollisuus. Joskus sitä joutuu kuitenkin aloittamaan uusia perinteitä kun omia vanhempia ei enää ole.

Toisaalta omat lapset voivat tulevaisuudessa aiheuttaa tähän ongelmia. Pitäähän heidänkin päästä toiseen mummolaan välillä jouluksi. Hmm... mutta siihen asti ainakin näin.

Damned sanoi:

Voisin sanoa että elämäni ensimmäinen jouluni oli nykyisen vaimon porukoiden luona, öööh, vuonna -95, muistaakseni. Koti vailla riitelyä, pöytä täynnä hyvää ruokaa ja kaikki olivat iloisia. Itse olen tottunut siihen että jouluruokaa ei juurikaan ole, kaikki riitelevät ja jo alkuillasta haistatetaan vittua ja lyödään vaimoa/lapsia. Tämä onneksi loppui kun pääsi muuttamaan pois kotoa täysikäisenä.

Mummolassa oli lapsena mukava joulu myöskin. Mutsin luokse en menisi jouluna mistään hinnasta kuin ohikulkumatkalla kukan viemässä + lahjoja systereille. Tekisi mieli olla ensimmäistä kertaa joulu omassa kodissa, mutta uskoisin että anoppi vetää pidemmän korren tälläkin kertaa. Ensi joulu ollaan sitten kotona, se on jo "päätetty" ;)

Joulu on hyvää ruokaa, laiskottelua, hiljentymistä, suunnitelmien laatimista uudelle vuodelle. Kovasti odotan että saankohan pukilta pehmeän paketin myös tänä vuonna.

Clayman sanoi:

No oonhan mä niin tehnytkin pari ekaa joulua kun oltiin vasta muutettu yksiin. Nykyään kun on tullut ikää lisää niin se vaan tuntuu velvollisuudelta olla oman kumppanin kanssa se joulun tärkein aika. Toiveissani on että kun tulee omia lapsia niin sitten tehdään aatosta oma joulu omaan kotiin omille lapsille :) .

Ehkäpä kuitenkin menen taas tänä vuonna vanhempieni seuraksi ja sieltä sitten myöhemmin appilan kautta kotia. Ehkei tämä niin vakavaa olekaan.

IHANAA! Tuli kunnon lumivaippa tänne eteläänkin. Mä oon tänään ollut ihan joulufiiliksissä! :joulu6: Oon kuunnellut joululauluja ja poltellut kynttilöitä. Kävin saunassa ja vilvottelemassa ulkona ulkotulen loistaessa. Ihanaa katsella kun lumihiutaleet hiljalleen tipahtelevat maahan muiden joukkoon :haart:. Mä oon kyllä niin jouluihminen että!

Odotan innolla joulukuuta että pääsee ostamaan erilaisia koristeita, kynttelikköjä, ostelemaan joululahjoja ja paketoimaan niitä! Oon jo miettinyt miten teen tänne pieneen koloseeni sen verran tilaa että pieni kuusi mahtuisi tänne :joulu2:. Toivottavasti dieetissäkin vois hölläti sen verran et sais ees kinkkua syödä jouluna ni paljon kun napa vetää :joulu1:

Aah, niin hyvää pikkujoulua kaikille! Kun tuntuu ni monella olevan se ajankohtaista.

-edit-
Käytiin pupujen kanssa lumihangessa. Olivat pikkuiset ihan innoissaan. Lisää juttuja ja :kuvia: lemmikkieläin-threadissa

Joulu on musta kaikista paskainta aikaa niin työssä kun siviilissäkin...Onnettomat ihmiset voivat entistä pahemmin...vähän niinku sama efekti kuin keväässäkin...

Onneksi joulu töissä, ei tarvi leikkiä perheen parissa. :rolleyes:

hömppä sanoi:
:blaablaa:

Tuota tuota... Mun käsittääkseni tää on JouluFANITUS-thread, se "Jouluvitutus-"thread on erikseen, jonne tää sun posti imo kuuluis. Joten ei jookoskookos, pilata tätä threadia winetyksellä. Annetaan niiden nauttia jotka rakastavat joulua :haart:

P.S.:joulu3: :joulu1:

Joulu on aivan ehdoton! :haart: Vähän pääsi jo fiilikseen, kun laulettiin pikku jouluissa joululauluja pianon äärellä takkatulen loisteessa terästetyt glögit kädessä. Tuli kyllä ikävä kotiin. Aivan huippua, kun pääsee jouluksi perheen luo ja meidän omien jouluperinteiden pariin. Ja jouluruoka...:kuola: Ja oikea kunnon kuusi tuoksuineen, mahtavaa! On se sitten vaan niin ihanaa, kun jo marraskuun lopussa kuulee about 10 kertaa päivässä Whamin "Last Christmas"!

Joulufanit, mikä on muuten teidän mielestä paras joulubiisi? Annan kaikki voimassa olevat ääneni ja vähän vielä lisää 'Oi jouluyölle' in english 'O Holy Night'. Hitto se on makeen kuulonen, kun joulukirkossa enkelikuoro vetää ton...hrrr! :worship: Joulu is the best!

Kop kop kop

Böödi sanoi:
...
Joulufanit, mikä on muuten teidän mielestä paras joulubiisi? Annan kaikki voimassa olevat ääneni ja vähän vielä lisää 'Oi jouluyölle' in english 'O Holy Night'. Hitto se on makeen kuulonen, kun joulukirkossa enkelikuoro vetää ton...hrrr! :worship: Joulu is the best!

Vai että paras joulubiisi... Nyt tuli kyllä vaikee. Niitä on moniakin. Mutta tässä pari jotka saavat aina hyvälle tuulelle ja "jammailemaan" eli: Nissapolkka ja Kop Kop Kop :joulu1:

Muita mukavia joulukipaleita mm. "Jollei Jouluna ole lunta", "Petteri Punakuono", "Soihdut sammuu", "Sinivuorten yö", "Reippahasti käypi askeleet", "Joulupukki matkaan jo käy", "Kuuraparta", "Rekiretki"... no onhan näitä vaikka kuinka ihania joululauluja :haart:

/me jammailee
"Kop kop kop kop, kuuluu rappusilta... Kop kop kop kop nyt on aattoilta..
Kop kop kop kop kuuluu porstuasta... Kop kop kop kop tää on jännää vasta.
Nään jo parran harmaan, Pukki saapuu varmaan, meille Korvatunturilta lahjat mukanaan.

Mua jännittää, ja hieman pelkään, niin huonosti mä kokovuoden söin. Mun siskollekin annoin selkään, ja koululäksyt kaikki laiminlöin

Kop kop kop kop, kuuluu rappusilta... Kop kop kop kop nyt on aattoilta..
Nään jo parran harmaan, Pukki saapuu varmaan, meille Korvatunturilta lahjat mukanaan.

Mä koulussakin jouduin nurkkaan, kun tunnilla mä hiljaa ollut en. Ja kaikki säästöt pistin purkkaan... Jos Joulupukki tietää kaiken sen.

En tullut syömään ruoka-aikaan, ja kerran äidiltä mä markan vein. Ja voi kuinka usein äiti saikaan, sen vuoksi itkeä kun väärin tein.

Kop kop kop kop kuuluu porstuasta... Kop kop kop kop tää on jännä vasta.
Nään jo parran harmaan, Pukki saapuu varmaan, meille Korvatunturilta lahjat mukanaan." :joulu3:

Ei jaksas tätä joulua. Ainaista lahjojen ostamista ja rahan menemistä. Juuti äskettäin puhuttiin isovanhempieni kanssa että kyllä on mennyt kaupalliseksi ja olen ihan samaa mieltä, vaikka en entisaikaa olekkaan nähnyt niin haluaisin että joulu olisi rauhallista ja saataisiin vaikka omena ja puuhevonen joululahjaksi :)

Eilen oli kyllä marraskuun paras päivä. Pe-la iltana ja yönä alkoi satamaan lunta ja kun heräsimme lauantaina oli maa aivan valkoisena, isot kinokset, puut valkoisina ja paksun lumipeitteen alla. Oli todella ihanaa viettää ukon synttäreitä kun aamulla tuli jo tämän vuoden ensimmäinen jouluinen tuoksu tehdessäni joulutorttuja tarjottavaksi. Parvekkeellekin pistin juhlan kunniaksi kaksi isoa ulkoroihua jotka vaan kaunistuivat mitä hämärämmäksi kävi. :love:

Nyt tänään oli lisää vieraita kylässä muualta kaupungista ja heidän toiveestamme painelimme Anttilaan etsimään joululahja-dvd ym juttuja, ihailin kaikkia ihania joulupapereita, kynttilöitä ja osoittelin joka toiselta hyllyltä tavaroita jotka haluan löytää pukinkontista aattona. Pläräsin hyllyllisen joulumusiikkia ja yllätyin että sieltä löytyi myös metallimusiikin ystäville kokoelma 'raskas joulu' :D:rock:

Itse aion hieman lakia rikkoen hakea kaikki joulubiisini netistä ja polttaa cd:lle. Suomalaisia perinteisiä, surullisia ja iloisia joululauluja, sekä tunnelmallisia ulkolaisia klassikkoja. Niitä sitten alan soittelemaan 1.joulukuuta lähtien :)

Mielestäni 'varpunen jouluaamuna' on hyvin surullinen mutta samalla kaunis joululaulu, se on sellainen että jostain syystä jo lapsesta asti se on minua aina salaa itkettänyt kun olen mummolassani joulua viettänyt. Se laulu soi ensimmäisen kerran jo aamu kuudelta keittiön radiosta kun mummo ja vaari heräilivät joulupuuron keittoon, ja nykypäivänä kun molemmat kaikista rakkaimmista isovanhemmistani ovat jo kuolleet koen kaihomielistä tunnelmaa aina kuullessani kyseisen laulun. Onneksi se on iloisen surullinen ja tuo ainoastaan positiivista ikävää mieleen, ja kauniit muistot jouluistani ikävuosilta 0-23. :itku: :haart:

Joulu on ihanaa aikaa! Toivoisin että tähän threadiin tulisi enemmän kirjoituksia ihmisiltä, sillä osa niistä kehuistakin eksyy tuonne vitutuksen puolelle. Olisi kivaa lukea lisää muidenkin mietteitä kun joulu tässä lähenee :joulu4: :joulu5: :joulu6:

MissEvilEve sanoi:
Toivoisin että tähän threadiin tulisi enemmän kirjoituksia ihmisiltä, sillä osa niistä kehuistakin eksyy tuonne vitutuksen puolelle.

Joulu on ihana! Yksi parhaita joulumuistoja on se kun vietettiin joulua isovanhempien kanssa mökillä jossa ei ole sähköjä. Ei televisiota, ei radiota, ei internettiä - vain ihmiset, hyvää tahtoa ja hyvää jouluruokaa! Mä olen kyllä kovasti sitä mieltä että tutut ihmiset ja hyvä joulumieli on kaikista arvokkainta tässä juhlassa. Ja ajatella että se on vain kerran vuodessa! :)

protsku sanoi:
Joulu on ihana! Yksi parhaita joulumuistoja on se kun vietettiin joulua isovanhempien kanssa mökillä jossa ei ole sähköjä. Ei televisiota, ei radiota, ei internettiä - vain ihmiset, hyvää tahtoa ja hyvää jouluruokaa! Mä olen kyllä kovasti sitä mieltä että tutut ihmiset ja hyvä joulumieli on kaikista arvokkainta tässä juhlassa. Ja ajatella että se on vain kerran vuodessa! :)

Tuollainen 'vanhanaikainen' joulu ilman sähköjäkin voisi olla aika ihanan tunnelmallista, varsinkin kun sen saa jakaa itselleen läheisten ihmisten kanssa. Itse olen nyt viimeiset 3 joulua ollut mökillä äitini ja isäpuoleni kanssa, tänä vuonna lähtee uusi kumppanikin mukaan aattoa viettämään. Meillä tosin mökki on nykyaikainen aika pitkälti, mutta silti siellä metsän siimeksessä jäätyneen järven rannalla on upea tunnelma kun luonto on niin lähellä, valkoisena ja kauniina. Siellä jos missä on rauhallista :)

Edit: Ja mikään ei voita sitä jättimäisen vuolukivitakan ääressä istumista, tulenloimun katselua aidon puusaunan jälkeen! [Ja toki hangessa pyörähtäminen kuuluu asiaan, tosin isäpuoli rykäisee ihan avantoonkin]

Joulu juhlista jaloin!
Parhainta joululaulua on mahdoton nimetä mutta Jouluyö juhlayö on kai aika lähellä.Tosin kun Karita Mattila vetäisee Santa Lucian,niin se on niin kaunis että tämmönen vanha melkein itkee:nolo:Se on niin kaunista kuin enkeli laulaisi juuri sinulle!

Täällä myös immeinen, joka tykkää joulusta kuin hullu puurosta. Vaihtelevasti on tullut joulua viettettyä, lapsena parhaat joulut viettettiin mummolassa, jonne kokoontui parhaimmillaan äitini kaikki 9 sisarusta perheineen. muutenkin itse kaipaan jouluun juuri tuota lapin kaamosta, lunta ja tiettyä tunnelmaa, joka siellä vallitsee.

Toki nyt omien lapsien myötä joulu täällä etelässä on ihanaa. Nytkin ollaan jo leivottu pipareita moneen otteeseen, eilen viriteltiin kotiin jouluvaloja ja tonttu-ukkoja seinille. Lahjoja alkaa pikkuhiljaa olemaan komeroissa piilossa paketointia odottamassa.

Yksi ehdottomasti parhaimpia joululahjoja oli nuorimmaisen pojan syntymä kaksi vuotta sitten jouluaattona. Hän itse ei ajankohdasta vahempana välttämättä ole yhtä innoissaan ;)

Joululauluista yksi on ylitse muiden: Tonttu.

Joulussa on parasta perinteet ja yhdessäolo. Nyt kun lapsilla on toinen joulu niin täytyy alkaa virittelemään jotain omia perinteitä. Jotenkin mun miehenvaistoni sanoo että yhä suurempi määrä ihmisiä alkaa oleen kyllästyneitä joulun materialistisuuteen. Eikö? Ainakin me ollaan ajateltu että tietoisesti yritetään kasvattaa lapsia siihen ettei pelkkä pakettien määrä määritä joulun onnistumista.

minun miesvaisto sanoo etta ainakin 6 kg kinkkua naamaan !!
lomaa taitaa olla 3 viikkoa, kinkkua, kaljaa, saunaa, makkaraa, aahh.

Taman jalkeen nayttaakin aika osuvasti sialta - olet sita mita syot.

ZannaZ sanoi:
/me jammailee
"Kop kop kop kop, kuuluu rappusilta... Kop kop kop kop nyt on aattoilta..

Mua jännittää, ja hieman pelkään, niin huonosti mä kokovuoden söin. Mun siskollekin annoin selkään, ja koululäksyt kaikki laiminlöin....
Eikös tää ole Irwinin joulubiisi? Hyvä piisi onkin:) Samoin toinen "ei-niin-perinteinen" mahtava joululaulu on Jopen "illalla mennään, illalla mennään kuusivarkaisiin." Mahtavaa lauleskella mukana pienessä glögi, tai siis "glögi" huuruissa:) Mutta "Varpunen jouluaamuna" mieskuoron esittämänä vetää hiljaiseksi. On se niin kaunis:itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom