- Ikä
- 42
Damned sanoi:Tuosta joulunviettopaikan valinnasta vielä, että miten olette ratkaisseet tuon pulman jos toinen haluaa omille vanhemmilleen aatoksi ja toinen taas omilleen?
Joka joulu mulle aiheuttaa hirveetä ahdistusta juuri se, kun eukko huolii itsepäisesti viettää jouluaattonsa vanhempiensa luona ja omat vanhempani saavat viettää siten joulunsa aina kahdestaan. Jouluaatto on ainoa asia missä vaimoni ei pysty sopimaan asiasta jonkinlaista kompromissiä. Mulle kelpaisi hyvin vuorottelu, mutta kun ei niin ei.
Eniten tässä ottaa päähän kun vaimoni kotona olisi ilman meitäkin tarpeeksi porukkaa ja hässäkkää, ja omat eläkeläisvanhempani ovat muutenkin aina vaan kahdestaan.
Mulla on yksi veli joka asuu meitä muita kauempana ja saa siitä hyvän tekosyyn mennä aina vaimonsa vanhemmille aatoksi. Meikäläinen sitten joutuu aina kakkamaiseen välikäteen kun teet niin tai näin, niin aina tulee huono omatunto :( . Tämä on ainoa asia mikä usein pilaa mun joulutunnelman kokonaan....:itku:
Meillä on ehkä sikäli erilainen tilanne, että avo menee mummolaan, minne kokoontuu puoli heidän sukuaan. Itse menen vanhemmilleni, tai tätä nykyä isälle ja siskolle, ja ollaan kolmistaan, ja iltasella avo tulee kanssa mukaan menoon, ja siitä sitten kahestaan yöksi kotiin.
Meillä on ihan oma joulukuusikin, ja siksi annetaan lahjatkin toisillemme sitten rauhassa kotona (mikä on ihan hauskaa, jos haluaa antaa jotakin sellaista, mitä ei halua koko suvun näkevän..! ). Näin siis meillä, mutta saa nähdä, miten homma muuttuu sitten joskus, jos on kersoja tms., täytyy varmaan keretä allekirjoittaneenkin sinne mummolaan silloin. Mutta ei oo ajankohtaista miettiä tuollaisia vielä..
Muuten tykkään joulusta, vaikka oon sitä mieltä, että ihan liian aikaisin ne suklaat kauppoihin ilmestyy. Joululahjoja oon ostanut ja ihan kivasti (mm. Virolaista käsityötä löytyy monestakin paketista!)ja sunnuntain viron reissulta tuli tosiaan laivaltakin osteltua aika paljon kaikkea kivaa.