Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Tää tonttu ei ainakaan malta pitää näppejään irti jouluruuista ja lahjoista, tunnelman tekijöitä ovat kynttilät, musiikki ja yhdessäolo.

Kaikkein eniten tältä joululta odotan, että saan viettää sen rakkaan perheeni parissa. Ja ennen kaikkea että veljeni pääsisi sairaalasta kotiin joluksi, viettämään meille perinteistä joulua... isä hääräämässä jouluruokien kimpussa(mittailee kinkkua ja pistää valmislaatikoita uuniin paremmissa kulhoissa), äiti kattamassa ja koristelemassa(kiroamassa ryppyjä pöytäliinoissa), ennen kaikkea perhettä saman katon alla, onnellisina kaikista vastoinkäymisistä huolimatta ja rauhoittumassa ihanien sävelten soidessa(oli se sitten enkelikuoro tai tenavatähtien joululaulut, niin ne on kaikki ihania!). :haart:

Vaikka haluaisinkin viettää joulua myös rakkaan avokkini kanssa, haluan suoda hänelle joulun oman perheensä kesken. Sillä ei tässä maailmassa voi tietää mitä seuraavaksi tapahtuu, sen olen tämän syksyn aikana oppinut kantapään kautta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin yhdet 'pikkujoulut' tiedossa: Mennään ennen joulua viettämään minijoulua ukon porukoille kun anoppi on jouluaattona töissä ja me ollaan menossa mun porukoille, hän haluaa silti että olisimme yhdessä joten järkätään sapuskaa ja tonttulakkeja ja joulumusiikkia ja kaikkea sellaista kivaa, jee!

Tässä ikävästi alkoi satamaan eilen vettä ja paljon lumista suli pois ja puut muuttuivat taas mustiksi mutta wuhuuu: Tänäänpäs tuli taas lunta oikein urakalla ja nyt puiden oksilla on taas jälleen 5cm kerros lunta. Oli aika makeen näköistä kun taivaalta satoi tiskirätin kokoisia isoja märkiä hiutaleita ja autolla ajaessa näkymä oli vain 20m eteenpäin.

Kyllä se joulu sieltä tulee!

Musta tuntuu, että tänään on se päivä, jolloin tontut ja vastaavat löytävät taas paikkansa meidän kodin seinillä, ikkunoilla ja kukkalaudoilla. :haart: Joku saattaa väittää, että on vielä liian aikaista, mutta minusta ne tuovat vain mukavaa piristystä. :) Kamalaa, kun kohta on enää kolmisen viikkoa jouluun, eikä vieläkään ole kaikkia lahjoja ostettu. Enkä kyllä edes tiedä, että mitä sitä keksisi avon siskolle ja tämän miehelle lahjaksi. Kamalan vaikeaa. Me saatiin niiltä viime jouluna sellainen "Asento vuoden jokaiselle päivälle" kirja. :D

Ainiin ja mikä parasta:

:joulu4: Löydettii Megamasan kanssa ihana vanhanaikainen joulukalenteri, sellainen missä on kuvia ja kimalletta jne, eikä mitään semmoista suklaahässäkkää. Nyt vaan sitten vuoronperään torstaista lähtien availemaan luukkuja. Pitää ajoittaa vaan niin että MINÄ saan jouluaaton, väitän olevani etuoikeutettu koska mulla on sentään nimpparit silloin ;) :joulu6:

Jee, joulukoristeet haettiin kellarista eilen ja nyt oon saanut jo kahdet valot laitettua!
Avokki vetää sikeitä sohvalla, mahtaa olla hauskaa kun se herää ja huomaa että kaikki ikkunat "loistaa"!:D :hyper:

Me laitettiin ukon kanssa joulukoristeet 1.12. Paistettiin joulutorttuja ja vedettiin glögiä. Nyt on joka huoneessa jotakin jouluista :) :joulu6:

Ihana ylläri oli toissayönä kun ukkeli tuli töistä kotiin ja itse olin jo kuukahtanut sänkyyn, herätti mut ja sanoi että tyynyn alla on mulle joululahja. Olin vähän että mitäs ihmettä mutta hehe, aika mukavaa, yöllä oli huoltoasemalta käynyt hakemassa mulle kokoelma cd:n suomalaisia joululauluja joita jo pari päivää aiemmin huonolla tuloksella yritin netistä etsiä. Nyt voi sitten soitella kaiket päivät noita biisejä :D

Mä paketoin ekat joululahjat tänään. Tekisi mieli tehdä kaikki jo mutta vasta kuusi pakettia pistin papereihin, päätin että ostelen tasaisesti lahjoja joulua kohti mennessä ja jätän paketoimista useille eri kerroille. Viime vuonna tein mokan että laitoin lahjanarut liian aikaisin niin meni kiharrukset lyttyyn, nyt pitänee narut laittaa vasta ihan edellisenä päivänä aatosta ettei ole sitten paketeissa sellaisia littanoita läjiä kiharaa narua :D Viimeksi piti kauheella kiireellä vetää aattoaamuna uudet narut noin 70 lahjapakettiin :joulu3:Prkl.

MissEvilEve sanoi:
Mä paketoin ekat joululahjat tänään. Tekisi mieli tehdä kaikki jo mutta vasta kuusi pakettia pistin papereihin, päätin että ostelen tasaisesti lahjoja joulua kohti mennessä ja jätän paketoimista useille eri kerroille. Viime vuonna tein mokan että laitoin lahjanarut liian aikaisin niin meni kiharrukset lyttyyn, nyt pitänee narut laittaa vasta ihan edellisenä päivänä aatosta ettei ole sitten paketeissa sellaisia littanoita läjiä kiharaa narua :D Viimeksi piti kauheella kiireellä vetää aattoaamuna uudet narut noin 70 lahjapakettiin :joulu3:Prkl.

Paketoiminen on kivaa! Puolet lahjoista toki vielä ostamatta, ja kaikki paketoimatta. Toi naruhomma on kyllä ärsyttävä, mutta täytyykin tehdä noin eli laittaa ne narut sitten aattoa lähellä ettei lyttäänny. Kiitos vinkistä!:D

Tähtityttö sanoi:
Paketoiminen on kivaa! Puolet lahjoista toki vielä ostamatta, ja kaikki paketoimatta. Toi naruhomma on kyllä ärsyttävä, mutta täytyykin tehdä noin eli laittaa ne narut sitten aattoa lähellä ettei lyttäänny. Kiitos vinkistä!:D

Niin tai narut voi laittaa, mut ei kannata kihartaa... Jos ykskään paketti on päällekkäin ni ne menee ihan littaan :)

Herranjestas sentään mitä täällä on tapahtunut? Jouluaattoon reilu viikko ja tämä thread on täysin kuollut! Nyt joulua rakastavat pakkislaiset näppis sauhuamaan ja äkkiä, täällä ainakin palava halu kuulla kuinka joulun odotus sujuu :):whip:

Itse tässä juuri aiemmin päivällä ukon kanssa palailtiin anopin ja appiukon järjestämistä yksityisistä neljän hengen pikkujouluista :) Oltiin siellä ti-ke yötä, saunottiin ja syötiin. Oli hieno tunnelma jo mennessä, takassa tuli, kyntteliköt päällä, tuikkuja siellä täällä ja mahtavat jouluruokien tuoksut, niitä taas ei ole vuoteen tullut haisteltuakaan :kuola:

Pienimuotoisessa leikkijoulussamme oli kinkkua, porkkana-, peruna-, ja lanttulaatikkoa, rosollia ja sen sellaista pientä joulumenuun kuuluvaa, jälkiruokana hedelmäsalaattia, myöhemmin kahvia/glögiä, joulutorttuja, kuivakakkua, jäätelökakkua, joulupipareita ym herkkuja :D

Saatiin kivat pikkujoululahjatkin, tuli oikein lapsuus mieleen kun jättimäisten sellofaanilla käärittyjen jouluaiheisten mukien sisälle oli tungettu suklaapukkeja ym jouluisia herkkuja. Siinä olikin sitten hyvä mieli saunoa aidossa puusaunassa pitkästä aikaa ja kyllä huomasi että hyvin syöminen ja saunominen rentoutti lihakset niin maan perin pohjaisesti jotta uni-masa tuli kylään jo puolilta öin. [Normaali nukkumaanmeno tapahtuu meillä töistä johtuen n. 04.00 aikoihin]...

Nyt sitten kiva mieli pienen etukäteismaistelun jälkeen lähteä huomenissa palkkapäivän kunniaksi jouluostoksille, pistetään vähän taas rahaa palamaan ;) Paljon on hankittu mutta paljon on vielä hankkimatta. Hyvä fiilis kun on aloittanut jouluvalmistelut jo hyvissä ajoin niin minkään kanssa ei tule kiire.

Nyt niitä muidenkin jouluviestejä tännepäin! :joulu3: :joulu5: :joulu1:

On tullut otettua osaa Helsingin yliopistolla kirjallisuuden opiskelijoiden pikkujouluihin ja suomen kielen opiskelijoiden puurojuhlaan. Ensi viikolla lähden velipojan kanssa pikkujouluristeilylle Tukholmaan. En olekaan aiemmin käynyt näin lähellä jouluaattoa siellä.

Mukavan lämmin joulukuu on ollut. Tänä iltana kun tulin kaupungilta kahdeksan aikoihin kotia kohti, näytti Rautatieasemalla olevan seitsemän lämpöastetta.

Poikkeuksellisesti heitin vielä pari viikkoa sitten 20km pyörälenkin Helsingistä Keravalle, vaikka normaalisti polkemiseni tapahtuu tähän aikaan vuodesta pelkästään salin kuntopyörällä.

Ei taida täksi jouluksi ehtiä hanget korkeat nietokset.

Hullu inkkari sanoi:
Ei taida täksi jouluksi ehtiä hanget korkeat nietokset.

Tämänhetkisen käsitykseni mukaan asia olisi täysin päinvastoin, sillä Uutisten säätiedotuksissa on jo pitkin viikkoa ennusteltu torstaille, perjantaille, kenties viikonlopullekin jopa erittäin sakeaa lumisadetta, ja pakkanen senkun kiristyy.

Tässä juuri Soneraplazan 5vrk päivä-, ja yöennustuksia katselin niin sekä tänne että vielä etelämpään kuten esim Pk-seudulle näyttäisi lumisadetta tulevan alkaen tästä yöstä ja pakkasen kiristyessä kokoajan. Ainakin Kouvolan ennusteet lupasivat jo lumisadetta ja vkolopuksikin parin rankan lumisadepäivän jälkeen yli -10 asteen pakkasia.

Saas nähdä kuinka valkea joulu tulee mutta ainakin kun sälekaihtimet avasin tarkistaakseni tilanteen niin lunta siellä näyttää tulevan:)

Täällä on ihanan valkoista. Pyöräilystä ei tahdo tulla mitään, kun tuota lunta tulee koko ajan mutta ainakin näillä näkymin on valkea joulu tiedossa. :joulu5:

Lähes kaikki omat lahjat olen hankkinut jo, pitää vielä perheelle katsoa jotain kivaa. Tili on melkein miinuksella mutta siksihän sitä ollaan töissä, että voidaan tuhlata rahaa. :joulu6:

Itselläni on ensi viikolla tiistaina 20. päivä viisaudenhampaan poisto, toivottavasti se ei häiritse liikaa jouluruokien syöntiä.

Hyvää joulun odotusta kaikille!:joulu3: :joulu4:

Joulukoristeluita yms. sälää

Oon tässä "vähän" pientä koloani koristellut joulumeisinkiin. Tsätissä olleet tietää :D. Tässä jotain pientä satoa. Sorry, kuvat ovat aika paskoja, mutta oma kamera heikossa hapessa ja nää on napsittu Ex-taviksen kameralla kun se Pjoulujen aikana oli mun kaa täällä :love:. Osa myös porukoiden kameralla.

Koitan vaik vähän selittää mitä oon tääl puuhannut. Eteisessä, oven yläpuolella, on tommosia hopeisia ja punaisia hapsuja vuoronperään roikkumassa, punainen, hopea, punainen, hopea jne. Koko se ovenleveydeltä, eivät ole pitkiä, eikä ole tarkotuskaan. Ne vaan "toivottaa tervetulleeks". Tottakai eteisessä on ihan perinteinen "Hyvää Joulua!"-kynnysmattokin, punainen tietty :joulu6:

Sitten sängyn yläpuolella olevissa kaapeissa on sinihopeinen tommonen käynnös laitettu mutkistelemaan. Kaappien alla seinällä on tommonen kokovartalopeili, johon oon spraynnut lumiukon lumihankeen + paljon erivärisiä tähtiä. Tähdet ovat yksittäin liimattuja koristeita tai sitten kimalleliimakynillä tehtyjä. Peili ei ole liian täynnä, siitä näkee vielä meikata yms :D.

Sängyn päädyssä seinällä, on sekä sinisellä että hopeisella köynnöksellä tehty sydämet jotka menevät vähän lomittain. Näiden vieressä seinällä on sininen ja punainen kukkajouluvalo, ne menevät myös vähän lomittain, sininen, punanen, sininen ja punainen.

Keittiönpöydällä on 60cm minijoulukuusi, jossa on punaista köynnöstä ja sinisiä palloja koristeena, hopeinen pöytäliina + 2 punaista huopatablettia. Pari rehuakin siinä näyttää olevan. Glögimukeja muutama.

...jatkuu...

Liitteet

• kynnysmatto.jpg
    kynnysmatto.jpg
    193,3 KB · Katsottu: 228
  • jouluvaloja.jpg
    jouluvaloja.jpg
    157,6 KB · Katsottu: 199
  • eteinen_pieni.jpg
    eteinen_pieni.jpg
    137,6 KB · Katsottu: 213
  • kaappiköynnös_peili_pieni.jpg
    kaappiköynnös_peili_pieni.jpg
    138,8 KB · Katsottu: 216
  • pöytä.jpg
    pöytä.jpg
    165,8 KB · Katsottu: 222
..jatkuu...

Sitten on tuo ristiturpien aitaus, jonka kyhäsin taikakuutioista (tästä voit lukea lisää tuotapikaa lemmikkieläinthreadista ;)). Mutta eniveis pitkin häkin ylimmäisiä kuutoita on laitettu kulkemaan hopeinen, kultainen ja sininen köynnös.

Omalle pikkupihalle vievän oven yläpuolella on samanlainen punainen, hopea, punainen hopea jne, hapsujuttu. Tässä ikkunassa joka on näytön takana jne, no siihen isoon ikkunaan oon taiteillut "varsinaisen taideteoksen". Itse Joulupukki ja Petteri Punakuono tietenkin :D. Käyttäen kultaista, hopeista ja lumista sprayta.

Joulupukin silmälasit, nenä ja Petterin "valonenä" on koristeltu pienillä punaisilla paljeteilla, yksi kerrallaan liimattu ikkunaan. Samalla tekniikalla myös Pukin ja Petterin silmät, sillä erotuksella että Petterin silmä on vihreä ja Pukin sininen. Pukin posket on punaisella kimalleliimalla, ehkä laitan siihen vielä noita paljettaja jos jaksan/kerkeän. Noi piirrokset on sitten tehty huumorilla, en oo mikään maailman hyvin piirtäjä, varsinkaan tommosilla sprayllä, joita ei kyllä korjailla kun se on kerran laitettu....

..jatkoa piisaa viä...

Liitteet

• aitaus_köynnös.jpg
    aitaus_köynnös.jpg
    237,4 KB · Katsottu: 227
  • aitaukset.jpg
    aitaukset.jpg
    101,9 KB · Katsottu: 203
  • ikkuna.jpg
    ikkuna.jpg
    103,7 KB · Katsottu: 205
  • pukkipetteri_ikkuna.jpg
    pukkipetteri_ikkuna.jpg
    153,5 KB · Katsottu: 203
  • pukkipetteri_ikkuna2.jpg
    pukkipetteri_ikkuna2.jpg
    208,8 KB · Katsottu: 209
jatkuu

...jatkoa edellisiin...

Puhuin tosta pihalle vievästä ovesta. Siihen oon spraynnut lumisen joulukuusen, joss amenee hopeisia ja kultaisia köynnöksiä. Kultaisia palloja myös. Tämä tekele on vähän vielä keskeneräinen. Liimaan siihen kaikenlaisia kuusen koristeita, paljeteista sun muista.... Kuusen latvassa toki on kultainen tähti.

"Pukki-Petteri"-ikkuna tekeleen yläpuolella olen kiinnittänyt muutaman tuommoisen helminauhan, menemään verhoklipsuista. Sininen pallohelminauha ja punainen tähtihelminauha.

Hmm.. Mitäkäs vielä. Lattialla on kolme valkoista karvamattoa, ei varsinaisesti joulujuttu, koska varmaan jää tohon pitkäks aikaa, mutta joulu mielessä mä noi ostelin.

Tarkoitus olisi viä tehä pupuille oma joulukuusi. Toisin sanoen siis tommonen pieni joulukuusi, kunnon jallalla etteivät pupuset kaada sitä. Koristelen sen sitten porkkanoilla, pelleteillä, omenilla sun muilla kanien herkuilla. Siitä voivat sitten pikkuset syödä herkkujaan. Täytyyhän näilläkin olla jotain namnamnannaa :kuola: kun meillä ihmisilläkin on.

Liitteet

• piha_ovi3.jpg
    piha_ovi3.jpg
    125,9 KB · Katsottu: 210
  • piha_ovi2.jpg
    piha_ovi2.jpg
    192,9 KB · Katsottu: 198
  • piha_ovi.jpg
    piha_ovi.jpg
    137,9 KB · Katsottu: 223
  • helminauha.jpg
    helminauha.jpg
    139,5 KB · Katsottu: 197
  • helminauha_pun.jpg
    helminauha_pun.jpg
    57,2 KB · Katsottu: 205
... viäkin pukkaa...

Niin joo, eteisessä vaatekaapin ovissa on punainen köynnys sik-sak-muodostelmassa ja toisessa ovessa hopeinen köynnys spiraali-muodostelmassa.

Keittiössä ikkunassa on näillä sprayllä tähty hopeinen sydän ja kultainen tähti. Kirjoitetty myös Merry, ja alimmissa ikkunoissa toisessa X- ja toisessa mas. Merry X-mas siis. (Terveisiä vaan X-tavikselle :joulu8: ).

Keittiöpöydän yläpuolella on moni värinen jouluvalo, se vaan pysyy tosi huonosti. Monesti tippuu tuon seinällä roikkuvan CD-telineen päälle, mutta mulle ihan sama kunhan se vaan tuo väriä ja valoa.

Sprayt ovat vesiliukosia, toki niissä on aikamoinen peseminen mutta so not. Tuleepahan kerralla pestyä ikkunatkin kunnolla. Mulla on ollut aivan hurjan hauskaa tätä pientä näpertäessä :hyper:. Mä oon jouluihminen ja vaan oon tykännyt! Monet eivät varmaan jaksaisi, mutta mä jaksan. Tuo ihanasti tunnelmaa.

Toki ulkotulet, kynttilät, tuikut, joululaulut kaikki perinteiset kuuluvat myös pieneen yksiööni. Olikohan tässä kaikki, kaipa joo. Näitä on aika huippuvaikea kirjoittaa tai selittää, ne jotka ovat nähneet/näkevät tietävät sitten. Ehkä nää surkeet kuvat kuitenkin kertovat jotain.

Liitteet

• spiraali.jpg
    spiraali.jpg
    427,1 KB · Katsottu: 220
  • vaatekaapin_ovet.jpg
    vaatekaapin_ovet.jpg
    196 KB · Katsottu: 218
  • keittiön_ikkuna.jpg
    keittiön_ikkuna.jpg
    150,7 KB · Katsottu: 196
  • keittiön_ikkuna2.jpg
    keittiön_ikkuna2.jpg
    130,9 KB · Katsottu: 200
  • merry.jpg
    merry.jpg
    159,5 KB · Katsottu: 196
... kerta kiellon päälle viä...

Äsken napattuja :kuvia: muutama.

Hyvää Joulunodotusta jo nyt kaikille toivottaapi
-ZannaZ-

Liitteet

• askartelutarvikkeita.jpg
    askartelutarvikkeita.jpg
    120,7 KB · Katsottu: 237
  • pihalta.jpg
    pihalta.jpg
    242,4 KB · Katsottu: 208
  • pihalta2.jpg
    pihalta2.jpg
    202,9 KB · Katsottu: 216
Kyllähän joulu on mukavaa aikaa. Ruuat, lahjat, makeiset jne. Harmi vaan kun nykyään joulu ei tunnu enään niin "joululta" jos vertaa minkälaista se oli pikku poikana. Ruvettiin odottamaan jo kahta kuukautta ennen, ja miettimään mitähän lahjoja sitä pyytäisi. Mutta jospa se joulumieli sieltä jostain löytyy, pidetään ainakin peukkuja pystyssä. :joulu6:

-Edit- Vois vähän viritellä joulukoristeita kuten Zannaz tuossa ylempänä on tehnyt :)

Ainakin voi sanoa että Zannaz jos kuka on panostanut ihan kympillä koristeluun! Sellainen joulupukinpaja tuo asuntosi että :joulu3: :)

Joskohan tuota ensi viikolla jaksaisi nakata jouluhärpäkkeet ikkunaan... ou fäg, lahjatkin on vielä ostamatta... ressiä pukkaa:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom