Lahjat (2kpl, oma ja vaimon) hommattu ebaysta ja amazonista, ja ostoskaaoksen olen skipannut tänä vuonna kokonaan. Pari kertaa kävelly joulumarkkinoiden läpi, muttei ole viitsinyt sinne tungokseen muuten jäädä kuin nopeasti ruokakojulta bratwursti naamaan ja pois.
Joululauluja en ole rehellisesti kuullut vielä yhtään. Kotona ei radio ole päällä ja ihmisten ilmoilla olen onnistunut olemaan aina MP3:t korvilla. Tarkoituksena olisi sitten vasta 23. päivä alkaa nostattamaan joulufiilistä spotifyn tai groovesharkin kautta. Juicen Sika ja Leevien Oikein surullista joulua ykkösbiiseinä.
Eilen latasin myös vähän joululeffoja mitä voi pyhien aikaan katsella. Telkkarista ne varmaan tulisi, muttei paljoa kiinnosta katsoa saksaksi dupattuja versioita. Leffoina: Rare Exports, Bad Santa, It's a wonderful life, Jingle all the way :D, Scrooged, The nighmare before christmas, Elf, How the Grinch stole christmas, Mickey's christmas carol ja sokerina pohjalla National Lampoon's Christmas Vacation :D
Valkoista joulua ei varmaan tarvitse tänne Saksaan toivoa. Tai joihinkin osiin tietty, mutta tälle alueella +5 ja räntäsade näyttäisi olevan se todennäköisin vaihtoehto. Muuten meinattiin testata saksalaista jouluruokaa, eli hanhea, punakaalisalaattia ja perunapalleroita ja jotain kastiketta. Kerran olen sitä maistanut ja hyvää on. Katsoo miten oma tekemä onnistuu. Pitää tietty jouluaamuksi tehdä riisipuurosetit. Jos nyt aikaiseksi saisi, voisi vielä riisipiirakoita ja pullia yhden pellillisen tehdä. Yksi jouluperinne menee myös tänä joulua rikki, kun ensimmäista kertaa joutuu käymässä joulukuusen jostain muualta kuin naapurin metsästä :D. Tai no toinen kerta oikeastaan. Kerran tuli käytyä kuusi jopa omasta metsästä, kun oli niin kylmä ettei viitsinyt kävellä kauemmaksi naapurin metsään. Kai noista kaupan kuusistakin löytyy sitten joku toispuoleinen. Mikään liian täydellinen kuusi ei jouluun kuulu.
Mutta ensimmäinen joulu omassa kodissa, ja ulkomailla. Ei nyt ole mitenkään erityiset fiilikset, mutta katsotaan nyt mitä tästä tulee.