Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Joululahjat ostettu, ainoat kaksi kappaletta. Jouluaatto muksujen kanssa ja 25.12 Barceloonaan.. Joulu on ahdistavaa aikaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu lahjojen ostaminen ja paketointi nostaa hienosti joulufiiliksen. Mun joulufiilis alko sen jälkeen, kun tilaamani lahjat saapuivat. Myös täällä pimeässä huoneessa loistava punainen glitter lamppu tekee todella hienon tunnelman! Vittu et on hieno lamppu! On se joulukin siinäkin taika aikaa kun pelit ja leffat maistuu silloin paremmilta kuin muulloin. Skyrimkin tossa just ostettuna ja aion alkaa pelaamaan sitä vasta jouluaattona.:D

Mitään en kulutusjuhlaan ostanut muuta kun pojalle leluja. Mutta sen sijaan teen tänä vuonna piparit itse. Ei ole koskaan ennen tullut tehtyä sitä taikinaa ite, liekkö kaupasta ostettu parempaa. Lisäksi ostin vuosikerta viiniä, 2009 :O woooouuu

Leluja on tullut tehtyä itse omille pojille ja kummilapsille. Nikkaroinnista tulee aina joulufiilis, jouluostoksista ei. Kyllä pukkas kylmää hikeä taas pintaan tänään Itiksessä, perkele. Ja uudestaan pitää silti mennä vielä ens viikolla. Vittusaatana.
Huomenna perinteiset piparkakkutalkoot edessä. Vanhan tavan mukaan esikoinen sanelee aiheen, faija vääntää muotit ja mutsi paistaa. Ja kokoaminen ja koristelu taas iskän hommaa. Muumitalo, linna ja majakka on jo tullut menneinä vuosina tehtyä. Tänä vuonna tuli ensimmäisenä ehdotuksena Tyrannosaurus Rex, mutta diplomatian keinoin sain tuon helvetin vältettyä. Suunnitelma B:tä odotellessa...

Joulukinkku ostettu ja kuusi alakerrassa pystyssä ja koristeltu. Eiköhän se tästä. Muksut ainakin innoissaan, mutta samalla niitä saa sitten komentaa jopa normaalia enempi.

Täytyy tunnustaa että oon pikkasen laiska noiden lahjojen suhteen. Emännälle ostan lahjan mutta muuten se pitää melkein huolen lasten lahjoista. Yhtä iso yllätys minulle kuin lapsille mitä sieltä paljastuu :nolo:

Täytyy tunnustaa että oon pikkasen laiska noiden lahjojen suhteen. Emännälle ostan lahjan mutta muuten se pitää melkein huolen lasten lahjoista. Yhtä iso yllätys minulle kuin lapsille mitä sieltä paljastuu :nolo:

Täysin sama täällä. En ole suoraan itse osatanut lapsille vielä yhtään mitään. Paketteja ne saa taas enempi kuin riittävästi, siitä pitää sukulaisetkin huolen. Vaimolle ostin yhen cd levyn. Me ei nyt muutenkaan osteta toisille mitään ihmeitä jos jotai ei oikeasti tartte. Mä en osaa keksiä mitään hienoja yksilöllisiä lahjoja. Menen siitä mistä aita on matalin tässä asiassa.

Lahjat (2kpl, oma ja vaimon) hommattu ebaysta ja amazonista, ja ostoskaaoksen olen skipannut tänä vuonna kokonaan. Pari kertaa kävelly joulumarkkinoiden läpi, muttei ole viitsinyt sinne tungokseen muuten jäädä kuin nopeasti ruokakojulta bratwursti naamaan ja pois. :) Joululauluja en ole rehellisesti kuullut vielä yhtään. Kotona ei radio ole päällä ja ihmisten ilmoilla olen onnistunut olemaan aina MP3:t korvilla. Tarkoituksena olisi sitten vasta 23. päivä alkaa nostattamaan joulufiilistä spotifyn tai groovesharkin kautta. Juicen Sika ja Leevien Oikein surullista joulua ykkösbiiseinä.

Eilen latasin myös vähän joululeffoja mitä voi pyhien aikaan katsella. Telkkarista ne varmaan tulisi, muttei paljoa kiinnosta katsoa saksaksi dupattuja versioita. Leffoina: Rare Exports, Bad Santa, It's a wonderful life, Jingle all the way :D, Scrooged, The nighmare before christmas, Elf, How the Grinch stole christmas, Mickey's christmas carol ja sokerina pohjalla National Lampoon's Christmas Vacation :D

Valkoista joulua ei varmaan tarvitse tänne Saksaan toivoa. Tai joihinkin osiin tietty, mutta tälle alueella +5 ja räntäsade näyttäisi olevan se todennäköisin vaihtoehto. Muuten meinattiin testata saksalaista jouluruokaa, eli hanhea, punakaalisalaattia ja perunapalleroita ja jotain kastiketta. Kerran olen sitä maistanut ja hyvää on. Katsoo miten oma tekemä onnistuu. Pitää tietty jouluaamuksi tehdä riisipuurosetit. Jos nyt aikaiseksi saisi, voisi vielä riisipiirakoita ja pullia yhden pellillisen tehdä. Yksi jouluperinne menee myös tänä joulua rikki, kun ensimmäista kertaa joutuu käymässä joulukuusen jostain muualta kuin naapurin metsästä :D. Tai no toinen kerta oikeastaan. Kerran tuli käytyä kuusi jopa omasta metsästä, kun oli niin kylmä ettei viitsinyt kävellä kauemmaksi naapurin metsään. Kai noista kaupan kuusistakin löytyy sitten joku toispuoleinen. Mikään liian täydellinen kuusi ei jouluun kuulu.

Mutta ensimmäinen joulu omassa kodissa, ja ulkomailla. Ei nyt ole mitenkään erityiset fiilikset, mutta katsotaan nyt mitä tästä tulee.

Joulusiivousta ja paketointia tänään. Puolet lahjoista jaksoin väkertää, nyt oon sippi... Mut hyvät fiilikset joululauluja kuunnellen ja kynttilöitä poltellen. Tiistaina vielä jouluostoksille :haart:

PC180010-1.jpg

PC180011-1.jpg

Mukavampaa ja helpompaa hommaa ei olekaan kuin kierrellä joulupukkina. Nyt taitaa olla kolmas tai neljäs joulu kun vielä joulupukkina jonkun paikan käyn kiertämässä. Perusrutiini on ollut: sisälle mennessä tervehdykset "onkos täällä kilttejä lapsia" ym. Sitten vähän rupattelua lasten ja tietysti aikuistenkin kanssa päivästä ja joulun vietosta yleensä. Yleensä lapset haluavat laulaa jonkun laulun johonkin väliin ja vierailun päättää kaikkien odottama lahjojen jakaminen. Voi sitä riemua :D Pyydät lapsia auttamaan jakamisessa ja kohta huomaatkin, että on kiire seuraavaan paikkaan. Toivottelet hyvät joulut vielä kaikille ja se on siinä. Kannattaa vähän kysellä etukäteen lasten harrastuksista ym. niin on jotain jutun juurta. Useissa paikoissa käynyt myös niin, että lapset ovat olleet niin peloissaan, ettei pukki meinannut päästä sisälle asti. Pukuun kannattaa vähän panostaa jos vielä jatkossa aiot toimia pukkina.

Viimeisetkin lahjat on ostettu ja vähän odotettua enemmän meni rahaa, mutta menköön. Ei vaan jaksas millään ootella viikkoa vielä, että pääsis kinkun kimppuun :haart: On tämä kyllä ehdottomasti vuoden parasta aikaa!

Joululomaa töistä reilut pari viikkoa. Jouluksi anoppilaan lihapatojen ääreen ja lepäilee. Ainoastaan kävelylenkillä käyn ja muuten otan lepiä. Alkoholi ei mun jouluun kuulu tänä vuonna, kun ei ole tarvitse olla töissä. Töissä saa katsoa tarpeeksi kun isäntä juo pään täyteen ja ajaa perheen lumihankeen. Ei tarvitse myöskään katsoa räkiviä teinejä, jotka viettää joulun ABC-huoltoasemalla, kun siinä huoltsikalla on parempi olla kuin kotona.

Vuodenvaihteenkin saa olla lomalla ja se menee kaveriperheen luona rauhallisissa merkeissä. Keskustaan en mene katsomaan kännisiä ihmisiä, kun sitä saa katsoa tarpeeksi niin monena viikonloppuyönä.

Millasta porukkaa pakkotoistolla on ku tää ketju on koko ajan alempana kun jouluvitutus, mitä on suorastaan synti klikata! Fiilistelkää nyt vähä ja kertokaa tunnelmia näin lähellä joulua :) Mulla soi taustalla joululevy ja justii kannettiin isseen kans kuusi sisälle taloon, tuli tosi hyvä tuoksu heti taloon :) Huomenna aamulla sitte kinkku uuniin!

Hitsi kun olen keuhkoputken tulehduksessa ja kovassa kuumeessa. Jää sauna ja joulukirkko väliin tänä vuonna : ((( Molemmat meidän perheen traditioita.

No, hyvää joulua silti kaikille Pakkotoiston lukijoille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom