Joulufanitus, jo vuodesta 2005

Meen jouluna hengaan porukoiden luo toiselle paikkakunnalle ja nään varmaan kans vanhoja frendejä +sukulaisia. Syön, lepäilen, käyn hiihtääs, uimas ja saunomas. Siinä kaikki. Ei vituta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä odotan kovasti joulua. Oon aina tykännyt joulusta. Nyt varsinkin on ihanaa kun saa katsoa siskonpoikien iloa!

Toivotaan, että tulis valkea joulu.

Mä haluan hiihtämään. Valkea joulu olisi kyllä ihana ja paksut jäät, jos sitä menisi pilkille pitkästä aikaa. Vaikka joulu ei sinänsä kuulu mun lempijuhliin, niin olen hiukan ärtynyt itseeni lupauduttuani töihin silloin.

Johan tässä Raskasta Joulua -keikkaa innoissaan odottelee ja parit lahjat olen itselle ja äidille hankkinut. On aivan selviö että ne tilaan netistä, vaikkei erityisemmin jouluryysis kaupoissa häiritsekään. Siellä voi sitten muuten vaan käväistä pyörähtämässä ja napata mukaan joku hyvä lahja jos siltä tuntuu. Mukavaa tuolla kaupungilla on kulkea jos ei yritäkään pitää turhaa kiirettä, ja varsinkin nyt kun näyttäis tulevan puhdasta valkoista luntakin ihan kunnolla. Enemmän hirvittää se tiskin toisella puolella oleminen ja jouluvitutus-ketjustakin tutut joulua vihaavat lahjanostajat, jotka shoppailevat pakon edessä ja kupla otsassa.

Aii että, se on paras tunne kun hyppää autokyytiin kohti kotipaikkakuntaa aatonaattona/aattoaamuna. Sitä päivää odotellessa täytyypä käväistä alkuviikosta joku hauska joulukuvakalenteri aamujen iloksi. Ja rutkasti kynttilöitä.

Oi että, ensinmäiset jouluruuat tehty pakkaseen. Savulohirulla juuri tehtynä, ja ens viikonloppuna paistetaan koekinkku ukon kanssa. Rakastan joulua ja jouluruokaa.

Joulu salilla :haart:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eka joululahja paketissa,hih :haart: Joko sen saa antaa? Oon ihan täpinöissäni!

Eka joululahja paketissa,hih :haart: Joko sen saa antaa? Oon ihan täpinöissäni!

Mä annoin jo ekan. Kummityttö sanoi säästävänsä sen jouluaattoon (on 11-vuotias).

Jouluruokia en kyllä tänä(kään) vuonna tee muuta kuin kinkun, käyn syömässä ne merellä.

10 päivää :hyper:

Onkos täällä muita jouluruuhkaan aikovia? Ajattelin mennä vittuuksissani aatonaaton iltapäivänä/iltana klo 16-19 suurensuureen Prismaan katsomaan, kun Volvomiehet vaimoineen ja lapsineen rynnivät joulustressin kourissa pitkin käytäviä kärryt pullollaan, aivan kuin ei aikaisemmin olisi ehtinyt. Tulee hyvä kontrasti, kun siitä pääsee perheen luo rauhalliseen ympäristöön.

10 päivää :hyper:

Onkos täällä muita jouluruuhkaan aikovia? Ajattelin mennä vittuuksissani aatonaaton iltapäivänä/iltana klo 16-19 suurensuureen Prismaan katsomaan, kun Volvomiehet vaimoineen ja lapsineen rynnivät joulustressin kourissa pitkin käytäviä kärryt pullollaan, aivan kuin ei aikaisemmin olisi ehtinyt. Tulee hyvä kontrasti, kun siitä pääsee perheen luo rauhalliseen ympäristöön.

Mä olen Prismassa töissä 19 asti illalla, eli mä koen 8h ajan sitä hemmetin hysteriaa. Mutta ei se mitään, sen jälkeen pääseepi lähtemään kotiin ja todellakin nauttimaan siitä rauhasta. Täytyy muistaa Alkosta napata pari pulloa sitä yhtä törkeen hyvää alko-glögiä. Juotiin sitä perheen kans yhtenä jouluna ja rakennettiin puolen pirtinpöydän kokoista palapeliä. Siinä oli fiilistä :)

New-Ideas-christmas-mantel-decorations-04.jpg

Sateisesta ja synkästä säästä huolimatta joulufiilikset alkaa hiljakseen kohota. Normaalisti olen jo joulukuun ensimmäisenä päivänä ollut fiiliksissä mutta tänä vuonna on ollut kaikkea ettei tunnelmaan päässyt ihan heti mukaan. Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, ja joulukoristeita olen tänään illalla laitellut :)

Joululahjojen ostaminen ja paketoiminen on ainakin aika vahvasti ollut osana fiiliksen luomista, samoin nuo koristeet todellakin näyttävät vaikuttavan joulumieleeni. Kivaa!

:joulu3:

Joululahjojen ostaminen ja paketoiminen on ainakin aika vahvasti ollut osana fiiliksen luomista, samoin nuo koristeet todellakin näyttävät vaikuttavan joulumieleeni. Kivaa!

Mulla tuo on ollut perinteisesti helvetinmoista kikkailua aatonaaton iltana. Tänä vuonna kaikissa ostamissani lahjoissa on 8 kulmaa (no ei kirjoissa, mutta lähelle menee)

Joululahjojen ostaminen ja paketoiminen on ainakin aika vahvasti ollut osana fiiliksen luomista, samoin nuo koristeet todellakin näyttävät vaikuttavan joulumieleeni.
Onpas muuten hulppea takka ja päällynen! Tosi upea, ei liian pröystäilevä mutta aikas fiini. :)

Yhden lahjan paketoimisen tuoma hetkellinen ilahdus sitten haihtuikin nopeaan ja huolestuttavasti joulukorttisavottakaan ei tunnu tuovan joulutunnelmaa. Pitääköhän sitä sitten kokeilla tuota koristelua tms härpäkkeitä seuraavaksi. Taidan olla niinkin tylsä, että ostan joulusafkat tänä vuonna, yleensä tehnyt itse. Mun jätetään-kaikki-viimetippaan-metodilla olen myös siellä pahimmassa kaupungin isoimman cittarin ostosruuhkassa ja unohdan puolet mitä piti ostaa :rolleyes:

Oon paketoinut jo perheelle muutamia lahjoja, ja täytyy sanoa, että nostaa fiilistä todella paljon!
Paketointi on vain niin mukavaa... :)

Edit: siis vanhemmille ja veljille...

Kyllä alkaa jo joulu olemaan mielessä. Enää yks tentti edessä ensi viikolla ja huomenna pääsee asukastoimikunnan "ennakkojouluihin". Budjetti 1200 e tarjoamisille ja kävijöitä on yleensä ollut illan aikana 20-30 eli syötävää riittää varmasti ja juominen ei ennen aamua ole koskaan aiempina vuosina loppunut. Mikäs siinä ahtaessa ku opiskelija-asuntosäätiö tarjoaa kemut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom