Jouluaattokysely

Itte oon kotiväen kautta oppinut siihen että jouluna syödään hyvin ja ollaan rauhassa perheen kesken. Safkan yhteydes otetaan hitusen olutta, punkkua ja yhdet snapsit mutta tosiaan mitään kännipolitiikkaa ei harrasteta.

On se itse asiassa helevetin surullista ku kuulee/lukee näistä "suomalaisista perhejouluista" et vanhemmat vetää lärvit (ja vaikka vähän leikkisästi läpsii toisiaan) ja lapset ihmettelee vieressä tekohymy naamallaan ja pelkää. Että rauhaisaa joulua vaan...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh.. jos jään perheen luo niin en kyllä juo tippaakaan, mutta jos kavereiden kanssa käydään ulkona tms. niin tulee kyllä otettua. Ja ihan urakalla! :D

Oikeastaan ihan sama, tuo on päivä siinä missä muutkin. :)

Henkkoht aattelin vetästä pari olutta ruuan yhteydessä + snapsit ja ehkä iltasella pari bisseä vielä lisää. Ei siis mitään kännäilyä, ite en pidä sitä jouluun kuuluvana.
Sellainen leppoisa relailumeininki on poikaa. Hyvä ruoka ja juoma + pari pakettia.

Lapsuuden jouluihin ei viinakset kuuluneet, mutta appiukolta on sen verran tässä opittu että aattoilta menee huomattavasti mukavammin pikkupöhnässä. Eli pari saunakaljaa, ehkä viiniä, glögiä/hehkuviiniä ja pari konjakkitömpsyä.

Kännissä on tullut oltua viimeiset joulut. Viiniä, snapseja, olutta, drinkkejä yms...Paras dokauspäivä vuodessa IMO.

En ole vielä koskaan ottanut joulunaikaan tippaakaan alkoholia. Minäkin kuulun siihen koulukuntaan joka pyrkii pitämään joulun ainakin omalta osaltaan rauhallisena perhe-/sukujuhlana. Tässä taitaa olla kyse pitkälti opituista traditioista. Toisille on pikku tissuttelu on selviö jouluna ja toisille tämmöinen ei tule mieleenkään.

Normaaliviikonloppuina olut maistuu kyllä ja viimevuonna taisin käydä kuikuilemassa Tapsana baarissa pikkusen aikaa selvinpäin. Jokohan tänävuonna tulee sitten lähdettyä viihteellekin. Toivottavasti ei...

teemal sanoi:
On se itse asiassa helevetin surullista ku kuulee/lukee näistä "suomalaisista perhejouluista" et vanhemmat vetää lärvit (ja vaikka vähän leikkisästi läpsii toisiaan) ja lapset ihmettelee vieressä tekohymy naamallaan ja pelkää. Että rauhaisaa joulua vaan...

Totta. Jouluhan on lämmin perhejuhla ja jos ei perheessä kaikki ole kunnossa, tulee ihmisille valtavat paineet, joita puretaan ryyppäämällä ja tappelemalla. Käsittääkseni joulu on vuoden synkintä aikaa myös yksinäisille ihmisille kun oikein korostuu se ettei ole ketään jonka kanssa joulua viettää.

Jason 78 sanoi:
Jouluun kuuluu tietysti ruuan kans viinit ja illalla glögit ja konjakit. Ei mitään kunnon kännäilyä ja perseilyä. Aika ei muuten kulu vuoden tylsimpänä päivänä, jos ei vähän törpöttele... Ja kivaahan se on, kun pitää juoda vähän salaa perheen hameväeltä ja yrittää peitellä pientä nousuhumalaa :)

Heh, rupesi oikein hymyilyttämään kun tuli joulut mun vanhempien luona mieleen. Saunan lämmitys (pihasauna) kestää aina vähän tavallista kauemmin ja kummasti sinne on aina useampi ukko menossa "seuraksi". Siellä sitten muutama olut maistellaan tai hörpitään viiniä. Ruuan kanssa tottakai olut ja viini kuuluu asiaa. Mitään perseitä ei jouluna vedetä, eli ei siis örvellystä, mutta ei mitään tänäänpakkoollaselvinpäin nipotustakaan.

Jos joku ei juo, niin se ei juo ja sillä selvä ja jos jotkut taas haluaa tissutella niin sekin on yhtä hyvä. Niitä perseitä nyt ei tarttivisi vetää milloinkaan, joten miksi joulu siinä kohtaa sen ihmeempi olisi kuin juhannuskaan?

Aattona täytyy käydä vanhemmilla syömässä ja vaihtamassa lahjat (jos niitä löytyy).
Illalla sitten kavereina kanssa ja nähtävästi baariin päin.

Jouluaattona baareissa on muuten ihan älyttömän hyvä meininki.
Ennen olen "ihmetellyt" miten porukka ottaa keittoa jouluaattona, mutta
nyt olen huomannut, että parhaat joulukemut löytyy kavereiden seurassa.

eipä sen enempää kuin muulloinkaan

Viime jouluina oon ottanu vähän kuoharia/punkkua/talvisiideriä mutta ihan vähän vain:) Muuten on ollu aikas tylsää jopa kun porukoilla oon ollu... Ruuan kanssa punkkua niin sydän tykkää ja veri kiertää ja mieltä lämmittää:D

Aivan mieletön määrä glögiä + rommia sekä kaikkia mahdollisia jouluruokia :kuola: :kippis1:

Kyllähän sitä hiukan siemaillaan mutten kummiskaan dokailuksi asti...terästettyä glögiä huiviin vaan, ja sit voi hyvin mielin oottaa pukin tuloa.

Nyt vanhemmiten kun ei enää asu porukkoitten luona, on ihan mukava mennä jouluksi vanhempien luokse ja ainoastaan nauttia hyvästä ruoasta ja parista jouluoluesta. Aatolla päivällä voi käydä ehkä vanhoja kavereita morjestamassa, mutta jouluaattoa ja dokausta en ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämäänkään. Viini-olut ruoka/saunajuomana ei tässä tapauksessa ole dokausta; puhun perseitten olalle ottamisesta. Itselläni ei joululla ole uskonnollista merkitystä, mutta ei nyt saatana tehdä siitäkin vaan yhtä hyvää (teko)syytä mennä ryyppäämään. En myöskään ole absolutisti, mutta vuodessa on 364(tai 365) muutakin mahdollista dokauspäivää.

Joskus nuorempana tuli joulupäivänä käytyä baarissa; tämä vielä kun asui porukoitten luona. Ei jaksa enää. Käytän senkin ajan mielummin kinkun ja konvehtien syöntiin.

Vittu mua ottaa päähän kaikenlaiset saatanan hifistelijät ketkä "eivät ota jouluna tippaakaan ja dieettaavat jne" - MITÄ VITUN VÄLIÄ!? Khamoon! Joulu on kerran vuodessa ja itse saan ainakin suurta nautintoa siitä että saa vetää mahan täyteen hyvää joulusapuskaa ja viiniä ja muuta. Yksi mässäytys ei haittaa oikeasti YHTÄÄN MITÄÄN vaikka olisi mikä horkkakuuri menossa! Se on fakta.

EDIT: Ehkä olisi pitänyt pistää tuohon vitutusthreadiin mutta tämä liittyy jokavuotiseen pakkisjouluun, aina löytyy joku dieettaaja...

Kyllä tulee naukkailtua pikkasen. Ruoan kanssa olutta, viiniä, snapsi kossua, jälkiruoaksi kahvin kera konjakkia , kossua jatkettuna glögillä, Ei nyt niin känniä, mutta sellasta pientä :)

Joulupäivänä sitten vielä lisäksi mummolassa sama homma, silloin alkaa olemaan jo pienessä humalassa.

Kyllä jouluna kannattaa nautiskella elämästä ilman humalaa. Parit viinit tai oluet on ihan ok, mut arvostus sellaisia kohtaan jotka vetää aattona kännit ja lähtee baariin on melkoisen vähissä.
Kyllä ite menen ihan perinnekaavalla eli puolenpäivän aikaan puntti. Sitten kuusi sisälle ja riisipuuroa naamaan vanhempien luona ja siitä aletaan seurustelemaan läheisten kans. Pukki tulee illalla ja aika hienoa on seurata lasten pukin odottelua ja lahjojen aukomista. Ei siinä kuppia tarvi. Aamulla kirkkoon ja sitten voi miettiä ottamista. On se mukava kun on joulu :rock:

punkkua saattaa mennä ruoan kaverina... ei muuten..
joulupv. tai tapsanpv. ollaan baareissa pörrätty, tästä vuodesta en tiedä/usko..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom