Jouluaattokysely

Eipä oo ikinä tullut otettua jouluna. Lähinnä yksi saunakalja + mahdollinen viski/konjakkilasi ilalla töllöä tylsistyneenä tuijottaessa. Samalla linjalla mennään tänäkin vuonna. Vai pitäskö pilata kaikkien joulu oikein örmyämällä, on se vaan niin perseestä :evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä jouluaterialla on ollut tapana juoda lasi-pari punkkua ja ehkä lasten mentyä nukkumaan glögilasilliset. Jouluun ei mielestäni kuulu kännäily ja muutenkin lasten kanssa touhutessa ei voi viinaksia kiskoa enemmän kuin tuon muutaman lasillisen. Jos joulu vietettäisiin kotipaikkakunnallani, niin tuolloin Tapaninpäivänä on aina ollut tapana käydä bilettämässä Hullu Poro-areenalla:rock:

Viime jouluna tuli käytyä baarissa aattona. Kaveri oli pukkina käymässä meillä ja kun ei ollut mitään tekemistä, niin lähdettiin sitten illalla viihteelle. Mukavaa oli :)

Porukoiden luona ollaan avon, veljen ja sen likkakaverin kans todennäköisesti. Ainakin viime jouluna meni aamu kuuteen asti pelejä pelaillessa ja tyhjentäessä muutamia viski- ja konjakkipulloja :D Ja oli niin niin hauskaa! Eli sama suunnitelma tällekkin joululle, tissutellen koko jouluyö. Sitten joulupäivänä ja tapanina kavereitten kans bilettämään. UUdenvuoden kun vielä jaksaa juhlia, niin sitten saakin palata ruotuun seuraavaksi puoleksi vuodeksi :D

Mun aattoon kuuluu max. pari lasia hyvää punaviiniä, koskaan en ole osannut yhdistää joulua ja alkoholia sen kummemmin. Pari vuotta sitten lähdin varmaan ekaa kertaa joulunpyhinä (oisko ollu tapaninpäivä) baariin ja silloinkin tuntui jotenkin omituiselta :eek: Mut siihen ehkä tottuu, voi joutua käymään tänäkin vuonna, mutta aattona ei missään nimessä :)

MissEvilEve sanoi:
Itse olen absolutisti eli ei yhtään alkoholia, kumppanikaan ei juo laisinkaan joten meidän osalta ollaan täysin selvinpäin. Olemme jouluaaton kuitenkin vanhemmillani jotka käyttävät alkoholia jouluna tyyliin: Viiniä ruoan kanssa, saunan jälkeen saunaolut ja illalla kahvin kanssa ja lahjoja availlessa jotain hienoa konjakkia tms, eli ei siis humalaa, ei edes hiprakkaa, ihan nautinnollisia pieniä siemauksia tai ruokajuomana.

Tämä voisi olla minun kirjoittama, jos siis jaksaisin kirjoittaa noin pitkiä viestejä. :rolleyes:

Appivanhemmilla yleensä pitää ottaa snapsit, viiniä ruoan kanssa, konjakkia kahvilla ja saunaoluet. Meikälle tämä on pieni ongelma. Nykyään olen koittanut lopettaa wiinat kokonaan. Mutta yleensä on niin, että jos otan niin sitten otan ja jos en niin sitten en. Ja tuommoinen tissuttelu ei passaa. Ruokasnapsista jää paha maku suuhun. Ruokailun jälkeen on sitten ihan pieni nousuhumala, joka kääntyy nopeasti sitten laskuhumalaan. Eli tulee snadi päänsärky ja väsyttää. Ja tätä päänsärkyä ja väymystä pidetään yllä ottamalla olut ja pari tuntia myöhemmin konjakki jne.

Mielummin joisin limpparit ja kävisin vaikka lapsen kanssa autolla jouluajellulla. Mutta eihän sitä Suomessa kukaan usko ettei halua viinaa ottaa. Pidetään melkein sairaana ja paskana jätkänä jos sanoo että ei kiitos. Sitten kun vielä eri perheiden joulutavat kohtaavat...Anoppi väittää että tottakai hienot viinat kuuluu jouluun, ja itse muistelen lämmöllä lapsuuden jouluja kun yksin sai leikkiä kun iskä oli sammunut sohvalle. Mielellään antaisi omalle lapselleen jotain muuta.

Jouluun kuuluu tietysti ruuan kans viinit ja illalla glögit ja konjakit. Ei mitään kunnon kännäilyä ja perseilyä. Aika ei muuten kulu vuoden tylsimpänä päivänä, jos ei vähän törpöttele... Ja kivaahan se on, kun pitää juoda vähän salaa perheen hameväeltä ja yrittää peitellä pientä nousuhumalaa :)

Joulu on sen verran tylsää aikaa, että yleensä silloin tulee jonkun verran vedettyä alkoholia. Pari vuotta sitten kokemaa aattoa en jaksaisi kuitenkaan kokea, kaverilla joulua viettämässä ja herätys jossain vaiheessa baarin jälkeen kuusen vierestä. Siis kuusi ja minä, molemmat vaakatasossa lattialla. Joulu jatkuikin siitä sitten vielä erittäin sekavissa merkeissä niin joulupäivänä, kuin tapaninpäivänä. Se oli kyllä elämäni nopein joulu.

Jouluna yleensä on erittäin tylsää ja tulee yksinäinen fiilis. Etenkin nyt, kun jopa lyhytaikainen parisuhteeni meni juuri poikki. Eli luultavasti aina joku frendi lähtee jouluna glögiä juomaan ja eiköhän se tumut ole tänä jouluna ja joulupäivähän on perinteinen baaripäivä ainakin kaveripiirissä. Minua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mikään joulun viettäminen, enkä joulusta saa mitään kiksejä.

Appiukko tarjonnee muutaman drinkin ja pari olutta voi mennä, ei sen isommin... Tai ehkä vielä glögiä:)

Ei maistu joulun tienoilla ollenkaan alkoholi - normi-viikonloppuina kyllä. :rolleyes: Perheen parissa kun joulua vietetään ja teini-ikäisiä sisaruksia paikalla, niin en halua näyttää huonoa (?) esimerkkiä. Meidän perheen kollektiiviseen joulunviettoon ei toi alkoholi ole koskaan kuulunut, eräs veljistäni lähtee kyllä varmasti baariin.

Mulle ei alkomahooli ole joulujuoma, vaikka yhtenä jouluna olen itse joulupäivänä mennyt kavereiden kanssa baariin iltasella - eräällä heistä kun sattui olemaan synttärit.

Vietän joulun vanhempien luona, jossa nautin hyvästä sapuskasta ja samalla viinistä. Yleensä tissuttelenkin punaviiniä pitkin päivää. Se on kyllä lähinnä maun vuoksi eikä humalahakuisesti. Pikku-pöhnä on sivutuote, jos on. :)

Illalla harvemmin jaksan enää baariin lähteä. Sieltähän saattaa tulla vaikka krapulakin, eikä seuraavana päivänä voi nauttia ruoasta.

Saan joulun alla yleensä asiakkailta sen verran viintä, että joulupyhät menee melkein joka päivä hiukan tissutellessa. :nolo:

Mulla tuo joulun vietto ole mikään juttu, eli en tänä vuonna sitä edes vietä kun kukaan ei ole pakottamassa minnekkään. Joulu ja loppuvuosi menee yksin tontilla taloa fiksaillessa, joten muutama ykkösolut menee asennusjuomana varmasti päivän aikana ja illalla takkaa lämmitellessä maistuu lasillinen hyvää konjakkia ja pari lasia punkkua. Mutta ei enempää.

pexxi sanoi:
Appiukko tarjonnee muutaman drinkin ja pari olutta voi mennä, ei sen isommin... Tai ehkä vielä glögiä:)

Noin myös täällä.

Kyllä saunan jälkeen jouluruoan kanssa sopii täydellisesti joku tummempi jouluolut ja/tai punaviini. Kännissä ei Jouluna tee mieli kyllä olla. Rentoutuminen ja joulufiiliksen saavuttaminen ei onnistu kankkusessa.

Bateman sanoi:
Noin myös täällä.

Kyllä saunan jälkeen jouluruoan kanssa sopii täydellisesti joku tummempi jouluolut ja/tai punaviini. Kännissä ei Jouluna tee mieli kyllä olla. Rentoutuminen ja joulufiiliksen saavuttaminen ei onnistu kankkusessa.

Asiaa.

Tromm sanoi:
No arvatkaapa.

No mäpä arvaan. Hmm... sigusta päätellen alkoholi ei kuulu missään muotoa elintapoihisi joten vastaus on kielteinen?

Ei viinaa jouluaattona?

Meniks oikein, hehe? :D

Tromm sanoi:
No arvatkaapa.

Ihan paras vastaus. Päivän parhaat naurut. :hyper:

Sama täällä.. jouluaattona ryypiskely ei ole kuulunut traditioihin meidän perheessä ainakaan humaltumismielessä:) . Ruuan kanssa tykkään kyllä ottaa sitä punaviiniä hieman jottei massu tuntuisi niin täydeltä ja voi syödä enemmän:D . Mummeli tulee meille jouluna ja sille pitää varata konjakkia ja tai sherryä, joten iltasella tulee varmaan yksi konjakki lasillinen juotua. Tapanina olen kyllä usana vuonna käynyt kavereiden kanssa tuulettumassa ulkosalla mutta silloinkaan ei ole ollut tapana ottaa perskännejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom