Jouluaattokysely

Ikä
42
Eli maistuuko porukalle jouluaattona alkoholi, yleensä itsellä ollut niin että porukoitten luona vähä mäyräkoiraa tyhjennelty ja seuraava päivä morkkiksessa ja krappiksessa. Tänä vuonna jätän kyllä välistä alkoholin, menee kokonaan ohi joulufiilis. Tai no kun pääsee joulusaunaan ja siitä jos selviää ilman kaljaa niin sitten ollaan pitkällä.

<-- misses the 'torakka 11-v' christams feeling :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei maistu. Tapanina on joskus pulkkailtu kaverien kanssa, ja silloin on maistunut. Muuten joulu on selvien juhla, onneks avo on samaa mieltä ja niin on ollut aina niilläkin.

Joulunahan sitä tulee viinejä ja viskejä konjakin pienellä siivityksellä vedeltyä!

Mikäs sen parempaa ku tissutella kokoilta ja availla paketteja pienessä pöhnässä vatsa täynnä.

Ikinä ei oo meidän perheessä kukaan juonu tippaakaan jouluna, isä nyt jonkun oluen ruokapöydässä. Että se siittä, tuskin tänäkään vuonna.

Kämppis tosin arvaili että mulla menisi välipäivät uuteen vuoteen asti hönössä, kiva ajatus, mut ei voi kun pitää treenata... ;)

lasillinen punkkua ruuan kanssa todennäköisesti.
mahdollisesti myös sherryä, portviiniä tai muuta hienostohomostelujuomaa :D

Ainakin, jos vanhat perinteet pidetään yllä. Niin ehtoon kulku on suurin piirtein sellanen, että eka syödään kodeissamme joulumurkinat. Ja sen jälkeen kokoonnutaan kaverin luo ja siellä juodaan ja saunotaan siihen saakka kun viimeinen mies tipahtaa.

Juuh,

Perinteiden mukaan tulee ukkojen kanssa ryypättyä viinaa kotosalla ja sieltä sitten kirkkoon ne ketkä sinne asti selviää. Takas tullessa syödään ja ryypätään yllinkyllin.

Jouluna itse ainakin nakkaan punttielämän tyystin syrjään ja keskityn olennaiseen. Tekee psyykeelle niin gutaa.

Tapanina tulee joskus viihteellä pyörähdettyä. Aatosta ja alkoholista kuulee joskus semmosia juttuja, että varmaan parempi kun ei ota sitä nuorenakaan tavaks.

Illalla ruuan kanssa puoli lasillista punkkua ja se on siinä. Muut sitten ottaa myös hieman konjakkia, mut se ei maistu mulle. Kukaan ei myöskään juo itseään humalaan!
Tapanina tulee sit varmaan otettua. :kippis1: Se on yleinen ryyppäyspäivä. ;) Ja treenit unohdetaan joulun pyhinä. Silloin otetaan rennosti ja "leikitään" joululahjoilla. :D

Itse olen absolutisti eli ei yhtään alkoholia, kumppanikaan ei juo laisinkaan joten meidän osalta ollaan täysin selvinpäin. Olemme jouluaaton kuitenkin vanhemmillani jotka käyttävät alkoholia jouluna tyyliin: Viiniä ruoan kanssa, saunan jälkeen saunaolut ja illalla kahvin kanssa ja lahjoja availlessa jotain hienoa konjakkia tms, eli ei siis humalaa, ei edes hiprakkaa, ihan nautinnollisia pieniä siemauksia tai ruokajuomana.

Pitää kiittää luojaansa ettei ole joutunut tutustumaan siihen monen suomalaisen jouluun kuuluvaan viinan kittaamiseen jossa ollaan todella kännissä ja koko juhla menee pahimmassa tapauksessa riidellen/tapellen/örveltäen ohi. Poliiseja tuo jouluaatto tuntuu ikävässä mielessä työllistävänkin useiden viinanhöyryisten perheväkivalta-tapahtumien merkeissä.

Surullista mutta totta...

Ei ole tullu juotua aattona ollenkaan, aatonaattona saattanu pari ottaa, syntymäpäivä kun on. Selvänä menee tänävuonna. Ei ymmärrä miks pitäis ryypätä, ehkä se vaan joillekkin on kuten muutkin pyhät tai vapaat, tekosyy juoda ja viettää se vapaa sitten ansaitusti kankkusessa.

MissEvilEve sanoi:
Viiniä ruoan kanssa, saunan jälkeen saunaolut ja illalla kahvin kanssa ja lahjoja availlessa jotain hienoa konjakkia tms, eli ei siis humalaa, ei edes hiprakkaa, ihan nautinnollisia pieniä siemauksia tai ruokajuomana.

Tähän tyyliin myös itse olen tottunut.

mr. perfect sanoi:
lasillinen punkkua ruuan kanssa todennäköisesti.
mahdollisesti myös sherryä, portviiniä tai muuta hienostohomostelujuomaa :D

Samat meillä. hienostohomostelujuomaa :D

Muutama olut näin myöhemmällä iällä on tullut otettua ruokaviinin lisäksi. Ei mitään humalaa kuiteskaan, mut sellanen pikkuhiprakka. Jotainhan se on saakeli tehtävä kun ei enään tän ikäsenä saa mitään kivoja leluja joilla vois iltamyöhään leikkiä.

Ennen ruokailua pitää snapsi ottaa(veljen ulkolainen vaimo on tämän tavan opettanut) ja ruoan kanssa sitten joku lasillinen punaviiniä.Sitten myöhemmin illalla jotaan jalompaa juomaa lasi tai kaksi jos sattuu tekemään mieli.

Alkoholia tulee vain juhlien yhteydessä maisteltua (kohtuudella) ,jollei satunnaista kaljapulloa joskus viikonloppuna lasketa mukaan.

Uutenavuotena on yleensä tullut selvinpäin oltua,pitäisköhän tänävuonna vetääkin oikeen persxxt......:kippis1: :urjo:

Tulee sen verran sukulaisia käymään,että alkoholi kyllä helpottaisi selviytymistä illasta,mutta ikävä kyllä lääkekuurini takia en voi juoda alkoholia.

Ai montako sukulaista?

3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom