Joulu - Ketä v****taa?

Ikä
42
Tähän ketjuun kommentit kaikilta jotka joutuvat puremaan hammasta jouluna.
Tarkoituksena ei ole pilata kenenkään joulua. Kaikilla ei vain yksinkertaisesti ole suunpielet korvissa koko ajan. Vielä vuosi sitten sanoin inhoavani kaikki muita vuoden juhlia. Juuri nyt voisin vaihtaa joulun vaikka kymmeneen juhannukseen. Itsestään selvyytenä pidän, että pidän sataprosenttisesti pokkani, enkä pilaa kenenkään toisen joulua.

HAUSKAA JOULUA KAIKILLE!

------------------------------------------------------------

Oi tätä ihanaa aikaa. Kaikilla on kiire ja ilo paistaa kasvoilta. Kenelläkään ei saa olla ikävää, koska kyseessähän on vuoden suurin juhla. Joulussa on kuulemma kyse rauhoittumisesta, läheisten ihmisten kanssa hiljentymisestä ja ties mistä höpö-pöpöstä.

Itse väännän tekohymyä joulukuussa asiakaspalvelussa 6-7 päivää viikossa. Päivät on pitkiä, joten vapaa-aika on olematonta. Kotiin olisi kiva mennä ja kaatua sängylle. Koti vaan sattuu olemaan 200 kilometrin päässä töistä ja vapaa-aika menee porukoilla asuessa. Porukat on yhtä kiireisiä, kaikilla on hermo kireällä ja riidan saa aikaan ihan mistä vaan. Eli onpas hauskaa rauhoittumista läheisten ihmisten kanssa.

En okein tiedä mitä haluaisin lahjaksi. En yksinkertaisesti tarvitse mitään, mitä porukat suostuisivat ostamaan. Väkisin tuli jotain tarpeetonta tilattua tänään aamupäivällä. Muista lahjoistani sain pari selville. -Kummallakaan en tee mitään. Varmaan turha kertoa, etten myöskään osaa valita toisille lahjoja.

Huomenna on sitten jouluaatto. Aamulla kaupungille ostaamaan lahjoja. Sitten
pitäis kuunnella joku joulurauhan julistus telkkarista Suomen Turusta. Se on oikeastaan ainoa rituaali jota inhoan. Eniten menee hermo siihen järjettömään
hösötykseen ja hyssyttelyyn. Joulusafkat on pahoja. Viime vuonna en santsannut kinkkua kertaakaan.

Eli siis se kaikki v**un hössötys ja pyöriminen! Minkään muun juhlan takia ei säädetä ja väännetä yhtä paljon. Sit sitä ollaan tekoiloisia ja hymyillään, että "Onpa kiva kun on joulu, ollaan kaikki yhdessä ja on hyvää ruokaa ja saatiin ihania lahjoja ja voidaan rauhoittua yhdessä." -Rauhasta ei tietoakaan, järjetön stressi, riideltyä tulee enemmän kuin minään muuna aikana vuodesta, henkilö kohtainen talous kärsii, teko hauskaa pirteilyä.

Oma iloni alkaa vasta kun ateriat on syöty ja lahjat jaettu. Silloin kun "joulu on jo ohi". Sitten voidaan perheen kanssa istua rauhassa, pelata Trivial Pursuittia ja käydä kävelyllä eikä kenelläkään ole enää kiirettä minnekkään kun kaikki "tärkeät rituaalit" on jo takana. Kaikki voivat vain istua hiljaa, jutella tarpeettomia ja juoda glögiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en varsinaisesti inhoa joulua. Siihen liittyvää tekopyhyyttä ja kaupallisuutta kylläkin. En ota stressiä joulusta. En juurikaan osta lahjoja. En osta enkä laita jouluruokaa. En toivota hyvää joulua. En lähetä joulukortteja. Iloitsen siitä, että se on kohta ohi.

Ainoa hyvä asia joulussa on se, että saa olla perheen kanssa. He eivät myöskään turhia hössötä.

Eipä tuo joulu sinänsä vituta mutta se, että se kestää kokonaisen kuukauden! Viime päivinä on mennyt totaalisesti hermot kun on pitänyt käydä kaupungilla jotain ostelemassa: ihmiset säntäilee ympäriinsä, kassoilla on jonoa, lapset itkee ja äidit huutaa - voi helvetin helvetti! Eikä tämä kauppavitutus tähän lopu, joulun jälkeen alkaa alennusmyynnit ja johan on taas kunnon rallit käynnissä. Eikä saa toki unohtaa kaikkia joulukoristeita ja joululauluja, joita joutuu kuulemaan liikkuessa missä vaan joulukuun aikana :hyper:
Kyllä sitä oli lapsena innoissaan ehkä joulusta mutta nykyään vaan rassaa hermoja koko juhla ja sen hehkutus.

niin tosiaan, joulunhan pitäis olla jtn rauhoittumis aikaa.. no siitä ei oo näkyny missään merkkiäkään.. töissä (asiakaspalvelutyö) ihmiset on ollu aivan sekopäisiä ja pahantuulisia! ei varsinaisesti vituta joulu vaikka en ookaan jouluihminen.. eikä edes tunnu joululta.. varmaan siks etten oo tehnyt mtn joulujärjestelyitä enkä anna kellekään lahjoja vaan lähen huomenna kiinaan pakoon joulua ja tun tuliaisia sit:)))

onnex joulu on vain kerran vuodessa. :worship:

Veikkaan, että tulee vituttamaan minuakin myöhemmin. Näin lapsosena joulu on tällainen ihana kaupallinen aika, jolloin saa lahjoja ja suklaata. Vielä ei tarvitse ostaa kellekään mitään tai stressata mistään. Tässä vaiheessa vituttaa se SubTv:n tonttuohjelma, jonne sakki lähettä tekstiviestejä.

no nyt meni joulu vituiks..viimeisenä odotin kuulevani exältäni hyvän joulun toivotukset :curs: !ja viimeisenä häneltä niitä halusinkaan kuulla.juuri kun olin unohtanut koko ihmisen olemassa olon edes hetkeksi..noh,jos saisi menneet pois mielestä.... :wall:

Hape sanoi:
no nyt meni joulu vituiks..viimeisenä odotin kuulevani exältäni hyvän joulun toivotukset :curs: !ja viimeisenä häneltä niitä halusinkaan kuulla.juuri kun olin unohtanut koko ihmisen olemassa olon edes hetkeksi..noh,jos saisi menneet pois mielestä.... :wall:

Kyllä se siitä, voithan sä toivottaa sille joulut ja samalla mielessäs hirttää se joulukuusesta kiikkumaan :evil: Ei tollanen nyt tosissaan voi kenenkään joulua pilata, älä ota ressiä beibe :)

Ja Sukulaku, etkö tosissasi ostanut kenellekkään joululahjaa :rock:

mua joulu vituttaa suunnattomasti. Kun on ruuat syöty ja lahjat jaettu, menen kotiiin ja laitan puhelimen kiinni ja juon puoli litraa viskiä.. Toivottasti nukun pitkään joulupäivänä

Mua vituttaa joulussa se tekoharrastelu, jota ei saa rikkoa edes nauramalla sarkastisesti ja jos et ole harras, niin saat muitten vihat niskoille. Vitutuksen multihuipennus (Impalez nazarebe jyrää!!) ovat nämä hempeät joulutekstarit, joissa aikuiset ihmiset ovat niin harrasta, niin vitun harrasta. Kostoksi lähettelin tälläisiä tekstareita takaisin niille hempeilijöille:

Montun viereen polvistun,
ruumiit peittää kalkki valkoinen,
se tuo mieleen joulun lapsuuden,
sitten niskalaukaus kajahtaa,
ja ruumis monttuun valahtaa.

Tiellä mädäntynyt pukki,
rekiretken murskasi tukki,
lahjat jää nyt jakamatta,
ja pukin reki palaamatta,
ruumiin peittää pukin nuttu,
on joulu vihdoin peruutettu.

Pimeää joulua,
eugen

p.s. Joulu on vuoden synkin juhla. Juokaa lahjat ajoissa.

twinlab sanoi:
Ja Sukulaku, etkö tosissasi ostanut kenellekkään joululahjaa

En miä sukulaisille jaksa jokaiselle ruveta antamaan lahjaa eikä kaveripiirissä ole minkäänlaista lahjakulttuuria. Tai annettiin me porukalla eräälle muijalla pultteja lahjaksi, kun se käy aina ihan kuumana:D

Mulla lähes sama tilanne kuin SukuLakulla. En ole edes kristitty joten joulu ei merkitse minulle mitään muuta kuin lahjoja. Niitä ole todella huono ostamaan ja inhoan sitä yli kaiken. En kuitenkaan näe vihaavani joulua, vielä.

Ps. Toki ostan lahjat kaikille niille ketkä lahjan vaivautuvat minulle ostamaan.

Sukulaku sanoi:
En miä sukulaisille jaksa jokaiselle ruveta antamaan lahjaa eikä kaveripiirissä ole minkäänlaista lahjakulttuuria. Tai annettiin me porukalla eräälle muijalla pultteja lahjaksi, kun se käy aina ihan kuumana:D

Hohoooo, mä ite jouduin ostaa kaikille läheisille jotakin. No toisaalta onhan se mukava niitäkin muistaa välillä :love:

Ja sori :offtopic: , mutta on se joulu vaan kerran vuodessa :hyper:

Sukulaku sanoi:
En miä sukulaisille jaksa jokaiselle ruveta antamaan lahjaa eikä kaveripiirissä ole minkäänlaista lahjakulttuuria.

Vähän sama homma, broidille sentään hommasin stringit (kyllä, luit oikeit. Velipoika sai stringit). Toivottavasti avaa muiden lahjojen kanssa :D

Sukulaku sanoi:

Sama juttu meillä, ei ole sellaista "kaikille tarttee olla lahja - kulttuuria perheessä". Vanhemmat sanoneet useasti, että älä heille mitään osta, säästä mieluummin rahas. Viime jouluna ostin pari lahjaa (silloiselle tyttöystävälle, broidille ja vanhemmille), tänä vuonna en ostanut mitään :)

lauri1262 sanoi:
mua joulu vituttaa suunnattomasti. Kun on ruuat syöty ja lahjat jaettu, menen kotiiin ja laitan puhelimen kiinni ja juon puoli litraa viskiä.. Toivottasti nukun pitkään joulupäivänä

Mitä viskiä otat? Ite aattelin poistaa jouluvitutuksen Ardbegin avulla. Voipa olla, että tulee maistettua myös Bowmoren Caskia. Ah! Ilta tule jo! Huomenna tosin röitä, ettei voi kovin lipsauttaa..eipä!

Lahjan ostin pojalle ja vaimolle. Pojalle netistä mutta muijan kohdalla piti poiketa vartiksi kauppaan. Ei paljon purista joulu, ei.

Joulussa ei vituta oikeastaan mikään muu, paitsi tämä ylenpalttinen kaupallisuus! Joulua aletaan mainostamaan jo 2kk ennen, joka näkyy mm. mainosten täyttämänä postilaatikkona. Ne vähät lahjat + kunnon pöperöt vois osata ostaa ilman kaupallista hehkutustakin... Mutta pystyn kyllä elämään tämän kaupallisuuden kanssa, se ei vie allekirjoittaneelta yöunia.

Kaikenkaikkiaan joulu on itselleni rauhoittumisen aikaa, silloin kun se sattuu olemaan työn puolesta vapaa. Paljon hyvää ruokaa, hieman viiniä ja löhöilyä, siitä syntyy hyvä joulumieli. Jostain lapsuudestani on jäänyt perversio, että jouluna pitää tehdä myös lumitöitä! Onneksi sitäkin riittää tänä vuonna...

Ettei unohdettaisi joulun perimmäistä tarkoitusta, niin on hyvä muistaa, että aika liki 2004 vuotta sitten Maria todennäköisesti manasi sitä, että tulikin annettua vieraalle paimenelle. Ei ilmeisesti uskaltanut kertoa totuutta... :wanha:

:joulu4:

Ei voisi tällä hetkellä tosiaan joulu vähempää kiinnostaa. Perheelle ostin lahjat puoliväkisin ja koitan kuunnella räppiä nyt sen verran kovalla ettei kuulu joululaulut omaan korvaan (porukat kuuntelee).

Nykyään minulle ei merkitse juhlan luonne juuri mitään, vaan se kenen kanssa sen viettää. Tullut varmaan vietettyä sen verran perinteisesti "perus-perheen" kanssa aina, että nyt oli vissiin ennen joulua odotuksia muusta.

Ainoa valopilkahdus oli tänään aamulla kello: 7 tullut viesti jossa noin puolisen vuotta sitten tapaamani muija otti yhteyttä viestin muodossa ja toivotteli hyvät joulut. Tosin en tiedä tuleeko siitäkään mitään, mutta parempi kuin ei mitään.

littletroy sanoi:
Joulussa ei vituta oikeastaan mikään muu, paitsi tämä ylenpalttinen kaupallisuus! Joulua aletaan mainostamaan jo 2kk ennen, joka näkyy mm. mainosten täyttämänä postilaatikkona.
Mua ahdistaa myös tämä kaikki kaupallisuus. Mihin on hävinnyt joulun "oikea" luonne? Mulle se on perheen kanssa yhdessä oleminen, ei mitkään helvetin lahjat.

Kävin tossa tänään kaupungilla ja emäntä halusi käydä jossain vaateliikkeessä. Mä siinä sitten seurasin yhtä myyjää joka otti joulukoristeita alas. Mä olin ihan että WTF. Noh, homma selvis kun se sama tyyppi rupes nostelemaan 50% ale-lappuja seinille. V*ttu että mua ahdisti. Jouluaatto ei ole edes ohi ja jengi laittaa surutta alennukset esiin. Lisäksi ne myi nyt jo kledjuja puoleen hintaan.

Perseestä kun homma on noin selkeetä rahastusta. Ensin myydään kamaa hirveellä katteella ja heti jouluna hinnat alas "alennusmyyntiä" varten. Ensi vuonna ostan lahjat jouluaattona jos ne kerran saa silloin puoleen hintaan. Tai sitten en osta niitä ollenkaan. :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom