Jos pitäisi valita uusi asuinpaikka Suomesta

Status
Viestiketju on suljettu.
Niin minne muuttaisit jos olisi valittava uusi asuinpaikka juuri nyt ? Itse tekisin valinnan Turun tai Tampereen välillä ja se olisikin vaikea valinta kun molemmissa kaupungeisssa on paljon hyviä puolia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Turussa asun ja en usko että muuttaisin pois täältä vaikka pääsisin. Pieni paikka tä on mutta ei ne muutkaan niin ihmeelisiä ole. Kaikkiin niihin kyllästyy aikanaan.

Oikeastaan mikä tahansa kaupunki meren rannalla kävisi, ehkä mieluiten Oulu, Porvoo tai Naantali. Sisämaahan en muuttaisi missään nimessä, olen sen verran tottunut mereen ja veneilyyn.

No ilman muuta Tampereelle muuttaisin. Ei tarvis tyytyä pelkkiin pätkiviin radioselostuksiin Ipan matseista. :jahas:

Ehdottomasti Tampereelle tai lähikuntiin, kuten Ylöjärvi, Pirkkala, Lempäälä tai Kangasala.

eiköhän se paikkakunnan valinta tulisi sen mukaan mistä saisi töitä, asunnon jne, pelkällä paikkakunnalla kun ei elä. :evil:

Tampereella oon viihtyny hyvin, vaikken täältä kotoisin olekaan.
Mielellään jäisin tänne myöhemminkin asumaan, tai johonkin lähikuntiin, mutta todennäköistä on et töitten perässä pitää lähtee johki muualle...

Joku merenrantakaupunki ois munkin mieleen mut eniten merkkaa se, keitä ihmisiä siellä on (siis kavereita, perhettä tms) ja millanen työpaikka...Koska oon pikkukylästä kotosin, tiedän pikkupaikkojen ihanuudet mutta myös ne haitat kun kaikki tietää toistensa asiat ja palvelut on sitä mitä on...

Ei silti että täällä treellakaan mitään kovin salassa voi tehdä, aina on joku tuttu todistamassa hölmöilyjä :lol2:

Eteläpohojanmaa, siellä on miehet miehiä ja ilmapiiri kohdillaan. Pois täältä sisäsuomesta ois päästävä. Seinäjoki ois optimaalinen mulle.

Kylläpä sitä lähes joka paikassa viihtyy missä on tärkeitä & läheisiä ihmisiä ympärillä, ja hyvä työ.

Menee hiukan ohi aiheen mutta Phuket: Aurinkoa, sukellusta ja hiukan treeniä. Tietenkin pitäisi joku järkevä työpaikka löytää :kippis1:

Itse olen todella tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni, eli asun suht halpojen elinkustannusten kaupungissa Jyväskylässä ( esim. asumiskustannukset ) ja käyn kuitenkin paljolti töissä Helsingissä, jossa firma maksaa asumisen.

Eli en vaihtaisi minnekään, jos pakko olisi,niin hmm...en minnekkään.

Originally posted by naiskovis
Oikeastaan mikä tahansa kaupunki meren rannalla kävisi, ehkä mieluiten Oulu, Porvoo tai Naantali. Sisämaahan en muuttaisi missään nimessä, olen sen verran tottunut mereen ja veneilyyn.

Tuhansien järvien maassa ei muu kuin meri kelpaa vai *hehe* aika kranttua väkeä.

Meri on perseestä rannalla tuulee aina .. eikä tuuli oo kiva kun melkein aina on pirun kylmä.

Hesassa asustaessa huomasin sekä tuulisuuden että sen että paikalliset tuntuvat rakastavan merta. Meitä on moneen veneeseen.

Pääkaupunkiseudun sisällä voisin muuttaa jos pakko olisi. Espoossa tosin viihdyn harvinaisen hyvin. Kauniaisiin sitten mieluiten, koska se on tossa 200m päässä ja vero% laskisi.
Pääkaupunkiseudun ulkopuolelle? Ei ikinä.

Turku ja Tampere olisivat mahdollisia vaihtoehtoja..

Tosin olen jotenkin juurtunut tänne Helsinkiin enkä hevillä pois muuttaisi. :)

Originally posted by Phat
Esplanadi, penthouse.

Missäs talossa Espan varrella on penthouse-asuntoja? Eihän siinä ole asuntojakaan kuin niissä parissa hassussa talossa joissa on asuneet samat mummot talojen 1800-luvun rakennusvuosista lähtien.

Espoossa on hyvä asua, mutta voisin kyllä muuttaa Helsinginkin puolelle esim. Länsi-Pakilaan.

Mie en haluis muuttaa pois Joensuusta, ellei ihan pakko oo (töitä jos ei saa kun valmistuu, niin sit on pakko). Jos täältä joutuu muuttaan, niin ehkä Kuopioon tai Jyväskylään... Joensuussa on hyvä asuu. En kyllä oo koskaan asunu missään muualla :D

Ikinä en muuttas Joensuuhun tai Kuopioon. Kyllä se meri pitää olla lähellä. Turkuun kai tässä olis tarkotus muuttaa,toivottavasti se Turun murre ei kuulosta niin karseelta mitä on tähän mennesä kuulostanu. No ei varmaan Oulun murrekkaan mitään kaunista oo.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom