Jos pitäisi valita uusi asuinpaikka Suomesta

Status
Viestiketju on suljettu.
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan halvalla meikäläistä ei Kotkasta pois saisi mutta jos olisi aivan pakko niin joku merenrannalla sijaitseva kauniin saariston omaava vähintään keskisuuri kaupunki minimaalisella suomenruotsalaisväestöllä alta tunnin matkan päässä pääkaupunkiseudulta ja Venäjältä kelpaisi. Ai mutta täällähän mää jo oonki.

P.S. Purjehditaanko järvissäkin? Miksi?

P.P.S. On muuten kovin kovin yleinen tuo jonkun esittämä "merellä tuulee aina"- luulo. Ei pidä paikkaansa.

Kotkassa minäkin viihdyn oikee hyvin. En ihan helposti pois muuttais. Vähän pieni paikka tää, mutta muuten hyvä. Ja mikä tärkeintä, Kymijoki ja meri muutaman sadan metrin päässä. :)

Mä asuisin jossain sellaisessa paikassa missä ei ole naapuria 300m lähempänä. Omakotitalossa, aidattu piha jossa koirat voi olla vapaana. Iso autotalli kilpa-auton rakentelua varten ja vaikka vähän tietäkin testaamista varten. Talvella pitää olla lunta reilusti että pääsee kelkkailemaan.

:by phy73
: ei ole naapuria 300m lähempänä.
: Omakotitalossa, aidattu piha
: Iso autotalli kilpa-auton rakentelua varten

kaikki muut seikat loytaisit mutta pahus, ei tuota lumivaatimusta

Ex-pääkaupunkiseutulaisena vois väittää, että Kuopio on ihan loistopaikka asua:

-Asuminen halpaa (2h+k+p+sauna, 440€/kk, keskustaan 3km, duuniin 5 km).

-Sopivan pieni kaupunki, jossa kuitenkin riittävät palvelut. (Kaupungin punttisali 32 €/6kk).

-Ison ja puhtaan järven rantaan matkaa <1km.

-Talvella on oikeasti lunta, eikä loska-paskaa.

Minne vaan, mutta mielellään en pääkaupunkiseudulle muuta enkä minnekään n. 0-5000 asukkaan (=mummoja, vaareja ja peräkammarin luusereita) pystyyn kuolevaan syrjäkylään. Hyvän työpaikan perässä lähden tosin vaikka Venäjälle! :evil:

leppävaara tai helsingin keskusta/keskustan tuntumassa menee vielä läpi!
leppävaara tosinnäistä mielekkäin...
muualla täällä suomessa kun nois mainituissa, ei kiitos!

Miellelläni en kyllä lähde Helsingistä/pääkaupunkiseudulta minnekään, sen verran hyvin olen täällä viihtynyt. Mutta jos nyt johonkin pitäisi muuttaa, niin eiköhän Turku olisi ykkösvaihtoehto ja Tampere varmaan sitten kakkonen. Jyväskylä on ihan jees-kaupunki, mutta 8 siellä vietettyä vuotta saivat kyllä meikäläisen Keski-Suomi-kiintiön täyttymään, ja Kuopioon en kyllä taas sitten muuttaisi mistään hinnasta, asuttuani siellä kouluaikoina reilut kymmenen vuotta. Ihan kiva paikka käydä kyllä, mutta asua en siellä enä haluaisi.

Oulu voisi itse asiassa olla ihan mielenkiintoinen paikka myös. en nimittäin juurikaan tunne ko. kaupunkia.

Originally posted by Gillyanne
Oulu voisi itse asiassa olla ihan mielenkiintoinen paikka myös. en nimittäin juurikaan tunne ko. kaupunkia.

Tänne vaan! Aina mahtuu sekaan yksi sutjakkakroppainen punttimimmi. Oulusa onnistuu! *wink & wonk*

...ja pahiksen runoratsu nilkuttaa ikuisesti :D

Haaveena olisi oma puutalo Kumpulassa tai Käpylässä. pääkaupunkiseutu on ainoa paikka Suomessa, missä haluan asua. Olen asunut Jyväskylässä 6 vuotta - ei negatiivinen kokemus mutta Helsingissä tarjolla olevat palvelut ja liikkumisen helppous voittavat 6-0.

Saattaa kyllä olla, että vähän ajan päästä pitää taas katsella rajojen ulkopuolelle.

Originally posted by Natupelle

P.P.S. On muuten kovin kovin yleinen tuo jonkun esittämä "merellä tuulee aina"- luulo. Ei pidä paikkaansa.

Kyllä muuten pitää, ainakin meikäläisen empiiristen tutkimusten ynnä kokemusten perusteella. Etelä-Pohojammaalta oon kotoisin, ja vajaat 4 vuotta asunut opiskelun takia merenrantakaupungissa. Tuulettomia päiviä täälä tuntuu olevan vuodessa ehkä kaksi, ja silloinki pitäis olla purjehdus- tai leijanlennätyskisat... ;)

Originally posted by Bongster
leppävaara tai helsingin keskusta/keskustan tuntumassa menee vielä läpi!
leppävaara tosinnäistä mielekkäin...
muualla täällä suomessa kun nois mainituissa, ei kiitos!
Lol. Saisiko kysyä, että miksi just Leppävaara?

T: itsekin nykyään Leppävaarassa asuva...

Originally posted by Dopey
Olen asunut Jyväskylässä 6 vuotta - ei negatiivinen kokemus mutta Helsingissä tarjolla olevat palvelut ja liikkumisen helppous voittavat 6-0.

Juuri näin. :kippis1:

Pääkaupunkiseudulle en halua mistään hinnasta mutta jossain vaiheessa saattaa olla pakko työn perässä lähteä, mutta silti tuskin sinne ikinä "asetun".

Kuopio tai joku vastaava "keskisuuri" kaupunki kiinnostaisi tulevaisuudessa.

Jaakoppi kai se sitten on niin kun kerran sanot. Itse olen rassu asunut vain 25 vuotta meren RANNALLA joten munastako minä tiedän. Täytyy kai sitten hyväksyä vaan. Offtopikkia offtopikkia.

jos olis pakko muuttaa niin muuttasin lempäälästä tampereelle...tästä on treelle matkaa 20 km :]

Olen suunnitellut muuttavani Ouluun. Syinä on seuraavia. Oman alan työpaikkoja on sinne keskittynyt paljon, velipoika asuu jo siellä sekä joitakin kavereita. Syitä miksi en haluaisi sinne Ouluun vaan johonkin pienempään kaupunkiin on, että haaveilen omakotitalosta -> pienemmällä paikkakunnalla sen saa lähemmäs keskustaa ja tontit halvempia.

Originally posted by toni da rookie
jos olis pakko muuttaa niin muuttasin lempäälästä tampereelle...tästä on treelle matkaa 20 km :]

No mut eiks toi oo aika ideaalista? Treelle pääsee helposti jos tarvii jotain ostella tms mut voi kuitenki asua vähän rauhallisemmalla seudulla. Tai enhän mä tiedä missä sä siel asut mut käyn lempäälässä pyörälenkeillä ja ihan kivalta siellä näyttää...Samoin kaverin sisko asuu siel omakotitalossa ja käy Treella töissä...Keskustassa mä en pystyis kauaa asuun ku oon kotikotona tottunu isoon omaan pihaan, terassiin ja puutarhaan :)

Edellyttäen että työpaikka löytyisi, olisivat Tampere ja Jyväskylä kiinnostavia paikkoja. Ei ihan keskustaan, mutta sinne kupeelle, josta olisi mukavat yhteydet keskikaupungille eikä turhan pitkä matka punttisalille.

P.S. Piäkaapuntiseevulle ei mistääh hinnasta. Ee siellä kaetten enämpiä pueljsavolaesija kaevata.:D

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom