Joogaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Edge
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Foorumia jo kuukausia seuranneena päätin nyt lopultakin kirjoittaa.

Kysynkin, että harrastaako kuinka moni joogaa bodaamisen ohella?

Itse olen bodannut reilun vuoden. Alussa innostus oli kova ja näkyvää tulosta syntyi jo kesään mennessä. Syksyllä alkoi paikat menemään tukkoon ja motivaatio laski, tammi- helmikuu meni sitten flunssaillen ja olkapääkin tulehtui liiasta rasituksesta.

Astanga joogasta olin ollut kiinnostunut jo pitempään, ja talvella kävin alkeiskurssin. Jo ensimmäisten harjoitusten jälkeen olin myyty. Saa hyvän fiiliksen kehoon, rentoutuu ja lisää liikkuvuutta.

Nyt olen tehnyt punttitreeniä hst-tyylisesti kolmen viikon ajan, ja tehnyt lisäksi joogaharjoituksen noin kolme kertaa viikossa. Aika on tietysti lyhyt ja raskaimmat viikot vielä edessä, mutta vielä ei ainakaan tunnu minkäänlaista tukkoisuutta. Mutu-tuntuma onkin, että jooga on auttanut palautumaan.

Olenkin kiinnostunut kuulemaan, että millä tavoin joogan on koettu edistävän punttireeniä?
Linkit aiheeseen olisivat myös hienoja.

Tunnen erään 50-vuotiaan henkilön joka aloitti Astangan hieman yli vuosi sitten. Sittemmin venyvyys on lisääntynyt käsittämättömän paljon, perusjäykästä akrobaattivenyvyyteen! Motoriset taidot ovat myös kasvaneet. Aluksi kuperkeikka oli hankala, mutta nyt päälläänseisonta on rutiinia.

Itselläni on valtavia vaikeuksia motivoitua venyttelemään, vaikka tiedän että se olisi tärkeää ja hyväksi itselleni. Mietin, että jos liittyisi tuollaiseen "venyttelyklubiin" niin tulisi varmasti venyteltyä ja pääsisi alkuun hommassa. Nyt ostin venyttelykirjan, jotta saisin motivaatiota hommaan. Saa nähdä miten käy.

Mä haluaisin ihan hirveästi ruveta joogaamaan, mutta tosiaan on aika ja varsinkin raha kortilla.

Uskon itse, että joogasta on vaan hyötyä punttitreenin lisäksi. Juuri sen liikkuvuuden ja lihasten venymisen takia.

Olen kokeillut, astangan alkeiskurssia käynyt. Alaselkä saa erinomaisen venyttely/verryttelysession ja takareidet sekä pohkeetkin kohtalaisen. Lisäksi siinä sivussa tulee kevyehköä aerooppista liikuntaa ja skappi, mutta rauhallinen fiilis. Jos on kunnolla lihaksia (tyyliin JJJ, Poser tai Richard75, ei tämmöinen rimpula, niinkuin minä :D ), niin ne voivat olla joissakin asanoissa tiellä, mutta tuskin alkeiskurssilla vielä pahemmin.

Mun on päästävä hehkuttamaan tästä! Meiksi on nyt vallan innostunut joogasta. Aloitin helmikuussa käymään kevyessä voimajoogassa (ts kevyttä astangaa) ja tosiaan kehitystä on tullut mallikkaasti. Mun punttistreenit on olleet jäähyllä vuoden pari, joten tuo jooga yhdistettynä fillarointiin ja lenkkeilyyn tuntuu ihan must´ilta. Tehokasta eikä välttämättä niin kovin helppoa osata hengittää ja rentoutua oikein. Laji vaan kolahti muhun kovaa; tekee hyvää kehonhallinnalle, koordinaatiolle ja lisää kudosten elastisuutta yms yms. Monet asennot ovat niin omituisia, että vaikka lihaksissa on voimaa, niin tulee vapistua siellä täällä. Pointtihan ei tietenkään ole jatkuva äärirajoilla repiminen -vaan maltillisella ja säännöllisella harjoituksella sinne pääsee/joutuu väistämättä.

Uskon että jooga on erittäin hyvä lisä punttitreenille; palauttavaa ja tosiaan sitä elastisuutta ja rentoutta lisäävää.

Uijui, taidan kuulostaa ihan joltain fanaatikolta ja sisäänheittäjältä :whip:
Mutkun se on niin kiva laji :hyvä:

Mä oon käyny pari vuotta sitten pilatesjoogassa. Kyllähän se vitutti mennä sinne pitkän päivän jälkeen mutta kyllä oli hyvä olo joogauksen jälkeen. Suosittelen :thumbs: Nyttemmin en ole käynyt ajanpuutteen vuoksi. Eiköhän sitä tuu lähdettyä taas kun on aikaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom