PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

#somekohu

Hah, ois hauska nähdä kun Jooel ja Cheyenne keskustelis aiheesta. Cheyenne (jos joku ei tiedä niin @misscheyenne instagramissa) meinaa tossa just totes että ihminen ei laihtu syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän ja lihavuus johtuu kaikesta muusta kun ihmisestä itsestänsä jne :D
 
Nykyihminen on niin sairas vitsi kuin olla ja saattaa. En sano etteikö mt-ongelmilla ja eri sairauksilla olisi merkitystä lihavuuteen, mutta kyllä Vatanen tuossa on niin oikeassa kuin joku vain voi olla. On hemmetin haastavaa lihottaa itseään jos syö järkevää ravintoa kulutuksen mukaisesti. Tietysti kehonkoostumus voi olla surkea vaikka ei olisikaan lihava, ja siihen vaikuttaa taas huono ravinto ja huonot elämäntavat, mutta ilmeisesti tästä ei nyt ollutkaan kyse. Monet ihmiset hankkii itselleen, vaikka väkisin, jonkun diagnoosin että saavat hyväksytysti olla juuri niin paskoja kuin ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Maailma on kyllä muuttunut lol. Ehkä tarvitaan kolmas maailmansota jotta itkeminen tällaisista asioista loppuu
Onneksi siihen on jo olemassa kaikki mahdollisuudet :sneaky: Muutamassa vuosikymmenessä ihmisen biologinen toiminta on muuttunut täysin, verrattuna siihen mitä se on ollut viimeiset noin 2,5 miljoona vuotta, ihan niistä ajoista asti jolloin ihmisen sukuinen Homo Habilis sai alkunsa. On käsittämätöntä miten ihminen aiemmin onkaan selvinnyt noin kauan, tekemällä kaiken väärin :unsure:
 
Nykyihminen on niin sairas vitsi kuin olla ja saattaa. En sano etteikö mt-ongelmilla ja eri sairauksilla olisi merkitystä lihavuuteen, mutta kyllä Vatanen tuossa on niin oikeassa kuin joku vain voi olla. On hemmetin haastavaa lihottaa itseään jos syö järkevää ravintoa kulutuksen mukaisesti. Tietysti kehonkoostumus voi olla surkea vaikka ei olisikaan lihava, ja siihen vaikuttaa taas huono ravinto ja huonot elämäntavat, mutta ilmeisesti tästä ei nyt ollutkaan kyse. Monet ihmiset hankkii itselleen, vaikka väkisin, jonkun diagnoosin että saavat hyväksytysti olla juuri niin paskoja kuin ovat.

Syödään kaikkea paskaa ja sitten se ei ole ihmisen vika kun lihotaan, vaikka suuhun menee suklaata ja kaiken maailman perunalastuja päivittäin. Pitäisi oikeasti asettaa lihavuusvero, eli kaikki joiden vyötärönympärys ylittää tietyn rajan joutuvat maksamaan kovan veron makeisista jne. Haluasin nähdä sen porukan joka puhataalla ravinnolla onnistuu lihottaamaan itsensä palloksi, siinä saa jo riisiä, pottua ja vähärasvaista lihaa tunkea naamariin oikeasti.

E: Joku kommentoinut jodelissa geeneistä että ne altistaa lihavuudelle ja alkoholismille, totta se on mutta ei se tarkoita sitä että pitää olla alkoholisti. Lihavuudesta ja alkoholismista pääsee kummastakin eroon, se on itsestä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Syödään kaikkea paskaa ja sitten se ei ole ihmisen vika kun lihotaan, vaikka suuhun menee suklaata ja kaiken maailman perunalastuja päivittäin. Pitäisi oikeasti asettaa lihavuusvero, eli kaikki joiden vyötärönympärys ylittää tietyn rajan joutuvat maksamaan kovan veron makeisista jne. Haluasin nähdä sen porukan joka puhataalla ravinnolla onnistuu lihottaamaan itsensä palloksi, siinä saa jo riisiä, pottua ja vähärasvaista lihaa tunkea naamariin oikeasti.
Tämän kaiken perseilyn kruunaa vielä se, että verotus ja ravinnon hinnoittelu tukee juuri tuon paskan syömistä. Vihannekset, hedelmät, marjat, lihat, kalat ja muut ns. luonnonantimet maksaa ihan hitosti, mutta keinotekoiset muovilaatikkopaskat ovat puoli-ilmaisia oikeaan ruokaan verrattuna. Ymmärrän täysin että pienituloinen ison lapsilauman kanssa kaupassa oleva äiti ostaa suurelta osin pelkkää skeidaa, koska terveellinen alkukantainen ruoka maksaa niin julmetusti. Mutta ei se ole oikein, vaan eipä siihen ole mitään parannusta tulossa, päin vastoin hinnat vain nousee.

Ja media vaan julistaa kehopositiivisuutta, minkä sodalla pelottelultaan ehtii, jotta kukaan ei vahingossakaan ottaisi itseään niskasta kiinni.
 
Tämän kaiken perseilyn kruunaa vielä se, että verotus ja ravinnon hinnoittelu tukee juuri tuon paskan syömistä. Vihannekset, hedelmät, marjat, lihat, kalat ja muut ns. luonnonantimet maksaa ihan hitosti, mutta keinotekoiset muovilaatikkopaskat puoli-ilmaisia oikeaan ruokaan verrattuna. Ymmärrän täysin että pienituloinen ison lapsilauman kanssa kaupassa oleva äiti ostaa suurelta osin pelkkää skeidaa, koska terveellinen alkukantainen ruoka maksaa niin julmetusti. Mutta ei se ole oikein, vaan eipä siihen ole mitään parannusta tulossa, päin vastoin hinnat vain nousee.

Ja media vaan julistaa kehopositiivisuutta, minkä sodalla pelottelultaan ehtii, jotta kukaan ei vahingossakaan ottaisi itseään niskasta kiinni.

Ne valmiit einesateriat ovat kyllä semmoinen myrkky mitä ei juuri tarvisi myydä, helppo nakata mikroon ja ravintosisältö voi olla mitä tahansa huttua. Paljon parempi jos jokainen näkisi sen vaivan, että valmistelisi kiire päiville valmiiksi itse tehdyt annokset. Siinä saa päättää mitä suuhunsa laittaa eikä mitään teollista moskaa.

Kehopositiivisuus tulisi kieltää kokonaan, eihän tupakointiakaan mainosteta enään kuinka se on hienoa ja coolia.
 
Ne valmiit einesateriat ovat kyllä semmoinen myrkky mitä ei juuri tarvisi myydä, helppo nakata mikroon ja ravintosisältö voi olla mitä tahansa huttua. Paljon parempi jos jokainen näkisi sen vaivan, että valmistelisi kiire päiville valmiiksi itse tehdyt annokset. Siinä saa päättää mitä suuhunsa laittaa eikä mitään teollista moskaa.

Kehopositiivisuus tulisi kieltää kokonaan, eihän tupakointiakaan mainosteta enään kuinka se on hienoa ja coolia.
Joo, Marlboro-mies hevosen satulassa onkin vaihtunut legginseissä ja napapaidassa kulkevaan läskiin pride-poikaan joka juo energiajuomaa ostarin penkillä.
 
Mä olen ja aina ihmetellyt, kun nykyään sanotaan, että esim. ylipaino ja päihdeongelmat eivät ole oma syy, eikä niihin välttämättä voi itse vaikuttaa.
Mutta sitten joka ainoa raitistunut ihminen sanoo, että niin kauan muiden ihmisten avun tuputtaminen on täysin turhaa, kunnes itse päätät apua hakea ja ottaa itseäsi niskasta kiinni.

siinä vaiheessa se sitten onkin omissa käsissä
 
Mä olen ja aina ihmetellyt, kun nykyään sanotaan, että esim. ylipaino ja päihdeongelmat eivät ole oma syy, eikä niihin välttämättä voi itse vaikuttaa.
Mutta sitten joka ainoa raitistunut ihminen sanoo, että niin kauan muiden ihmisten avun tuputtaminen on täysin turhaa, kunnes itse päätät apua hakea ja ottaa itseäsi niskasta kiinni.

siinä vaiheessa se sitten onkin omissa käsissä
Ja vastaavasti, jos joku on kunnossa, keksitään kaikki mahdolliset syyt miksi se ei ole legittiä. Yleensä kaurapuuroa vetänyt.

"Ei ole kyllä kaurapuurolla tehty tota kroppaa"

Niin sille voi vastata

"No ei kyllä sunkaan läskejä kaurapuurolla saa"
 
Mä olen ja aina ihmetellyt, kun nykyään sanotaan, että esim. ylipaino ja päihdeongelmat eivät ole oma syy, eikä niihin välttämättä voi itse vaikuttaa.
Mutta sitten joka ainoa raitistunut ihminen sanoo, että niin kauan muiden ihmisten avun tuputtaminen on täysin turhaa, kunnes itse päätät apua hakea ja ottaa itseäsi niskasta kiinni.

siinä vaiheessa se sitten onkin omissa käsissä
Varsinkin päihdeongelmiin ajaudutaan yleensä aika monen mutkan kautta. Tottakai se on henkilön oma syy loppupeleissä, mutta eise ole myöskään ihan noin yksinkertaista.
 
Varsinkin päihdeongelmiin ajaudutaan yleensä aika monen mutkan kautta. Tottakai se on henkilön oma syy loppupeleissä, mutta eise ole myöskään ihan noin yksinkertaista.
Miten se eroaa siitä, että joku ajautuu käyttämään steroideja ja jää koukkuun minäkuvaan jne? Ei alkoholisteja murskata somessa, mutta bodarit on yleistä paskaa.
 
Varsinkin päihdeongelmiin ajaudutaan yleensä aika monen mutkan kautta. Tottakai se on henkilön oma syy loppupeleissä, mutta eise ole myöskään ihan noin yksinkertaista.
Tietysti ryhmäpaine, tietämättömyys, kasvatus, traumat yms. saavat ihmisen tekemään mitä tahansa itselleen epäsopivaa, mutta se ei edelleenkään poista sitä tosiasiaa että henkilö itse ne päihteet ja paskan ravinnon kehoonsa laittaa. Ihmisen keho ei päihdy tai lihoa ilman ulkopuolista ärsykettä. Tämä on on kriittisen tärkeä asia tässä yhtälössä.

Yksinkertaista se ei käytännössä välttämättä ole, kuten sanoit, mutta itsestä kiinni kuitenkin.
 
Back
Ylös Bottom