PTVGYM Jooel Vatanen

Nyt oli kyllä niin hieno sivistyssana että jäi ymmärtämättä.
Oikeastaan viestin pointti muutenkin

No kiteytettynä: Mikään ei ole ikinä vain opittua tai perittyä, kaikki asiat ovat näiden molempien summa. Sinä vähensit esimerkissäsi tekijät opittuun, tai tarkemmin opittuun/assosioituneeseen malliin toiminnasta, joka siirtyy emolta pennuille.

(En ole kovin perehtynyt koirien personallisuuteen, joten seuraava on pelkkää omaa heittoa)

Olet varmaankin siinä mielessä oikeassa, että myös koirilla voi olla ns. kriittisiä periodeita elämän alkuvaiheessa. Näissä tuo oppiminen ja assosiotuminen tiettyihin toimintamalleihin tapahtuu herkemmin, kuin myöhemmin. En kuitenkaan usko, että voisi ikinä sanoa, että pelkästään opittu vaikuttaisi myöhempään personallisuuteen, vaan taustalla on yhtä lailla geneettinen personallisuuden pohja (tätä myös usein temperamentiksi kutsutaan). Näitä kahta asiaahan on varsin vaikea erottaa toisistaan, sillä puolet pentueen geeniperimästä tulee emälta. Koska myös personallisuuden perinnöllisyys on vahvaa, voi vain olettaa että emon "hyppivä/vahvasti innostuva personallisuus" siirtyy myös osin pennuille. Tähän jos lisätään oppiminen, voi efekti kertautua, mutta ei voida sanoa että kyse olisi vain siitä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kiteytettynä: Mikään ei ole ikinä vain opittua tai perittyä, kaikki asiat ovat näiden molempien summa. Sinä vähensit esimerkissäsi tekijät opittuun, tai tarkemmin opittuun/assosioituneeseen malliin toiminnasta, joka siirtyy emolta pennuille.

(En ole kovin perehtynyt koirien personallisuuteen, joten seuraava on pelkkää omaa heittoa)

Olet varmaankin siinä mielessä oikeassa, että myös koirilla voi olla ns. kriittisiä periodeita elämän alkuvaiheessa. Näissä tuo oppiminen ja assosiotuminen tiettyihin toimintamalleihin tapahtuu herkemmin, kuin myöhemmin. En kuitenkaan usko, että voisi ikinä sanoa, että pelkästään opittu vaikuttaisi myöhempään personallisuuteen, vaan taustalla on yhtä lailla geneettinen personallisuuden pohja (tätä myös usein temperamentiksi kutsutaan). Näitä kahta asiaahan on varsin vaikea erottaa toisistaan, sillä puolet pentueen geeniperimästä tulee emälta. Koska myös personallisuuden perinnöllisyys on vahvaa, voi vain olettaa että emon "hyppivä/vahvasti innostuva personallisuus" siirtyy myös osin pennuille. Tähän jos lisätään oppiminen, voi efekti kertautua, mutta ei voida sanoa että kyse olisi vain siitä.
Onhan noita nähty että saman rotuiset koirat luotettavasta kennelistä vs hyvin hämärästä ja edullisesta paikasta voi olla tosi erilaisia luonteeltaan. Ja toki se rotukin vaikuttaa, minun kokemuksella pienet nilkkasirkkelit on yleensä enemmän tai vähemmän vittupäitä mutta noutajat on pääsääntöisesti melko lepposia.

Jokatapauksessa kenenkään ei kannata yleisillä paikoilla pitää koiraansa vapaana tuntemattomien ihmisten seassa ihan vaan koska ''no eihän meidän Musti nyt ketään purisi''.
 
Millo jauhetaan persereiästä, parturista lapsista, nyt koirista, kiinnostaa ihan vitusti tällänen jauhaminen sivutolkulla roskaa. Forumin taso laskee vuosi vuodelta, pikkulapset hiekkalaatikolla
 
Millo jauhetaan persereiästä, parturista lapsista, nyt koirista, kiinnostaa ihan vitusti tällänen jauhaminen sivutolkulla roskaa. Forumin taso laskee vuosi vuodelta, pikkulapset hiekkalaatikolla
Oli siinä välissä (pari sivua taaksepäin) että rupee treenaa kisoihin, mutta hukkui se posti kaiken tämän oleellisemman alle
 
Millo jauhetaan persereiästä, parturista lapsista, nyt koirista, kiinnostaa ihan vitusti tällänen jauhaminen sivutolkulla roskaa. Forumin taso laskee vuosi vuodelta, pikkulapset hiekkalaatikolla
LOL, beta sieltä ylilaudalta huutelee forumin tasosta. Just. Forumilla 105 tuhatta ketjua, ja meidän sankari yhden perusteella sitten alkaa vuodattamaan. Laatu täällä koitetaan pitää, ei täällä ole viestien pituus tasoa "huutista" "manlet". Se varmaan on sitä asiaa sulle.
 
LOL, beta sieltä ylilaudalta huutelee forumin tasosta. Just.

Lol, beta vihaaja, Etkös sä kohta ole 50v?
Ymmärtäny että nuoret noita viljelee. Sinä nyt tunnut loukkaantuvan joka asiasta joka ei ole yllätys. Mitäs se sua haittaa paskaakaan vaikka taso sitä ylilauta tasoa oliskin,kunhan vaan juttua riittää, sinähän siitä hyödyt.
 
Lol, beta vihaaja, Etkös sä kohta ole 50v?
Kuinka ollakaan, arvaa missä hoetaan tota 50v lukemaa. Pakkotoistolla ketjuissa keskustelu menee raiteilta ja takaisin raiteille, täällä ei kuitenkaan keskustelu keskity vain kohdehenkilön haukkumiseen ja kaikki positiivinen estetään tavalla tai toisella.
 
Pitäsköhän Vatasen maalata poreamme pinkiks ja tehä siitä video, niin saatas uutta matskuu tänne ihmeteltäväks. :D
 
Kuinka ollakaan, arvaa missä hoetaan tota 50v lukemaa. Pakkotoistolla ketjuissa keskustelu menee raiteilta ja takaisin raiteille, täällä ei kuitenkaan keskustelu keskity vain kohdehenkilön haukkumiseen ja kaikki positiivinen estetään tavalla tai toisella.
Voi voi koita aikuistua ja kestää joskus jotaki kritiikkiä ilman että on aina vihaaja ja kuuluisi ylilaudalle.Moneen kertaa huomattu jos joku on sun kanssa erimieltä, on vihaaja tai ylilaudalta, persereikää kun lipoo nii kaikki on hyvin.
 
Voi voi koita aikuistua ja kestää joskus jotaki kritiikkiä ilman että on aina vihaaja ja kuuluisi ylilaudalle.Moneen kertaa huomattu jos joku on sun kanssa erimieltä, on vihaaja tai ylilaudalta, persereikää kun lipoo nii kaikki on hyvin.
En koita, ei mun tartte kestää kritiikkiä eikä muutakaan päänaukomista. Se on mun valinta, jos sä et sitä kestä, niin en mä sille mitään voi. Sä et kestänyt edes toteamista, että forumi on muutakin kuin Vatasen ketju. Forumin taso menee alas, joo kun oot aktiivisesti sitä kusemassa. Sä olet juuri se mitä arvasinkin, joten toiset nuolee persettä, toiset vihaa, äänessä yleensä on vain ne vihaajat ja täällä ne vituttaa erityisesti, muualla aivan sama. Sulle on oma forumi jo, mee sinne itkemään tätä asiaa.

Mulla tulee aina olemaan mielipiteet, kestä se. Jos en ei miellytä, niin sama mulle. Tossa toi yksi persekärpänen roikkui perässä tubessa, sekä kahdessa Pakkotoiston ketjussa kitisemässä, ei teitä oikeesti täällä jaksa.
 
En koita, ei mun tartte kestää kritiikkiä eikä muutakaan päänaukomista. Se on mun valinta, jos sä et sitä kestä, niin en mä sille mitään voi. Sä et kestänyt edes toteamista, että forumi on muutakin kuin Vatasen ketju. Forumin taso menee alas, joo kun oot aktiivisesti sitä kusemassa.

Nii Vatasen ketjuhan onkin ainoa? Päänaukomista mitä sä selität totesin etkös sä ole 50v tottahan se on. Mielestäni mä en täällä ollut itkemässä betaa lol vihaajaa ylilaudalta jne.

Sovitaaan niin,mahtava taso foorumilla ja sä oot oikeassa nii ei tuu sulle paha mieli.
 
Nii Vatasen ketjuhan onkin ainoa? Päänaukomista mitä sä selität totesin etkös sä ole 50v tottahan se on. Mielestäni mä en täällä ollut itkemässä betaa lol vihaajaa ylilaudalta jne.

Sovitaaan nii mahtava taso foorumilla ja sä oot oikeassa nii ei tuu sulle paha mieli.
Kirjoita eka tänne 85 tuhatta viestiä lisää 20 vuoden aikana ja katotaan sitten miten susta voidaan vetää johtopäätöksiä. Mä olen keskustellut täällä jo ennenkuin sä synnyit, joten aivan turha alkaa mun viesteistä kaivamaan mitään. Tohon määrään mahtuu paskaakin vaikka kuinka. Itsehän itse ne olen kirjoittanut ja alttiiksi laittanut, mutta että joku neropatti tulee aina joka kerta jauhamaan samaa purkkaa miten aukuinen mies ja lässynlässyn, mä kysyn, mitä sitten?
 
Kirjoita eka tänne 85 tuhatta viestiä lisää 20 vuoden aikana ja katotaan sitten miten susta voidaan vetää johtopäätöksiä. Mä olen keskustellut täällä jo ennenkuin sä synnyit, joten aivan turha alkaa mun viesteistä kaivamaan mitään. Tohon määrään mahtuu paskaakin vaikka kuinka. Itsehän itse ne olen kirjoittanut ja alttiiksi laittanut, mutta että joku neropatti tulee aina joka kerta jauhamaan samaa purkkaa miten aukuinen mies ja lässynlässyn, mä kysyn, mitä sitten?

Huomaa kyllä että oot aika pumpulissa kasvanut.
 
Pitäsköhän Vatasen maalata poreamme pinkiks ja tehä siitä video, niin saatas uutta matskuu tänne ihmeteltäväks. :D

Ei nyt noin radikaalia. En ole oikein vieläkään pystynyt käsittelemään sitä tehosteseinässä olevaa valkoista sähköpistokehässäkkää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom