- Liittynyt
- 19.5.2019
- Viestejä
- 329
Muistaakseni keskiverto sähköauton hiilijalanjälki oli noin kolminkertanen tavalliseen autoon, sitten ku otetaan huomioon miten vielä energiaa tuotetaan niin hyvässä käytössä oltava koska olisko se about 20v kun nuo akut alkaa jo merkittävästi kuoleentumaan joka onkin prosessin keskeisin seikka. Tää on vähän semmone aihe että ei se ole niin simppeliä että tuijottaa vaan pelkkää pakoputkea .. no, ainahan voidaan vaan tavotella sitä ettei tarvis liikkua mihinkään ja energiaa säästettäs joka paikassa, mitä mun mielestä pääsääntösesti tehdään mutta ollaan jo ylitetty se vaihe missä on merkittävää haittaa taloudelle ilmastobuumista, pitäs todellakin jossain vaiheessa käsittää se seikka että vaikka suomessa ei olis yhtään ihmistä niin se ei ratkase yhtään mitäänEn oo perehtynyt aiheeseen ja siksi kysynkin mutta minkälainen prosessi on sähköauton valmistaminen?
Tuleeko enemmän päästöjä vai saman verran kuin bensa/diesel auton valmistamisessa? Entäpä kolaritilanteessa jos auto on tulessa niin miten ne akut käyttäytyy?
Sekin että jos nyt joka ikinen polttomoottoriauto korvataan sähköautolla niin kuinka paljon ne päästöt todellisuudessa tippuu kun ei se sähkökään täysin ilman päästöjä synny?
Nämä ei siis mitään provoa vaan kysymyksiä joihin en ole perehtynyt