PTVGYM Jooel Vatanen

Eikö Vatanen halua kaikkiin kysymyksiin vastailla, vai onko jäänyt huomaamatta muutamia kysymyksiä, kun tuntuu ettet kaikkiin vastaa :)

Mites Vatanen Guru suhtautuu aina näihin treeneihin jotka ei ole suunniteltu treeniohjelmaan? Onko helppo perustella tommoset ns. "ohitreenit"? :) Vai tuleeko niitä sen verran harvakseltaan että ei ole merkitystä?

Sorry dudes!! Kyllä mä vastaan jokaiseen asialliseen kysymykseen, välillä vaan tosissaan menee ohi tai unohtaa vastaa, muistutelkaa ihmeessä jos johonki jää vastaamatta! Mutta Juuson kysymykseen siis, Matille en ole noista ohi treeneistä koskaan ole maininnut koska niitä tulee ehkä kerran 3kk joten ei ole merkitystä, treenit tehdään aina kovaa joka on se tärkein seikka :)

Käytännössä kuitenkin kusetat faneja ... "raejuustoa puuron sekaan" :D Kyseessä on jonkinlainen #Bodarimoraali?

Kerro toki milloin olen ketään kusettanut? Jos olen viime aikoina sanonut laittavani raejuustoa puuron sekaan niin siinä tapauksessa olen valehdellut sillä puuroa en ole tänä vuonna kertaakaan syönyt.

Hyvää settiä kevennysviikoista. Itsellä yleensä riittää että ottaa kaks ylimäärästä lepopäivää. Ei pää kestäis viikon lepoo salilta :)

Viimeksi muokattu:
Kerro toki milloin olen ketään kusettanut? Jos olen viime aikoina sanonut laittavani raejuustoa puuron sekaan niin siinä tapauksessa olen valehdellut sillä puuroa en ole tänä vuonna kertaakaan syönyt.

Taitaa kaveri viitata yliksen kommentteihin. Kun siellä puhutaan että roinaat. "Raejuustoa puuroon", siis tarkoittaa sitä.

Hyvää settiä kevennysviikoista. Itsellä yleensä riittää että ottaa kaks ylimäärästä lepopäivää. Ei pää kestäis viikon lepoo salilta :)

Kiitos :) Joo se pitää löytää itselleen sopiva ja toimiva keino antaa koneen jäähtyä, tyylejä on monia ja kokeilemalla selviää mitä itselleen pelaa parhaiten!

Mun puolesta ylilaudan kollit saa puhu mitä vaan jos se heidän elämään tuo iloa ja sisältöä mutta edelleenkään en keksinyt missä asiassa olen kusettanut?

Nimenomaan! :) Joo no se jäi kyllä epäselväksi, ehkä alkuperäinen postaaja tulee sen kertomaan jossain vaiheessa.

Sviddu Vataaan älä noista välitä, kirjoitat asiaa ja ammennat jutuillas sali inspiraatiota myös tällaista ÄIÄN ikään ehtinyttä 42V ja paljon :) kiitos tästä ja jatka samaa rataa

T: Jussi

Itsellenihän (yliskysymyksen alkuperäiselle esittäjälle) ei ole mitään merkitystä veteleekö vatsku puuronsa voisilmällä vai ilman, vai pelkkää voisilmää ilman puuroa jos sitäkään. Halusin vain tietää, vituttaako vatasta ylilaudan nyymit samoin kuin esim Mikeä :D Suomessa ei edes kannata rehellinen roinaamisesta (en siis väitä että vatanen käyttäisi), sillä sen jälkeen kaikki asiasta vähemmän tietävät tuomitsevat sinut ja pääset iltapaskan otsikoihin "lajin pilaajana" :/

Sviddu Vataaan älä noista välitä, kirjoitat asiaa ja ammennat jutuillas sali inspiraatiota myös tällaista ÄIÄN ikään ehtinyttä 42V ja paljon :) kiitos tästä ja jatka samaa rataa

T: Jussi
Mukava kuulla Jussi! Enkä mie mistää hermostu tai ota itteeni, mielenkiinnosta vaan kyselen jos joku juttu särähtää korvaani.

Itsellenihän (yliskysymyksen alkuperäiselle esittäjälle) ei ole mitään merkitystä veteleekö vatsku puuronsa voisilmällä vai ilman, vai pelkkää voisilmää ilman puuroa jos sitäkään. Halusin vain tietää, vituttaako vatasta ylilaudan nyymit samoin kuin esim Mikeä :D Suomessa ei edes kannata rehellinen roinaamisesta (en siis väitä että vatanen käyttäisi), sillä sen jälkeen kaikki asiasta vähemmän tietävät tuomitsevat sinut ja pääset iltapaskan otsikoihin "lajin pilaajana" :/

Voin sanoa käsi sydämmellä että nettihuutelu ei mua heilauta suuntaan taikka toiseen, tää on nykyaikaa ja jos olet esillä edes vähän niin on osattava varautua ettet miellytä kaikkia. Enemmänkin mua surettaa ne negaajat että mikä heidän elämässä on pitänyt mennä vikaa jotta jaksavat semmoista, mutta kai sekin on yksi keino purkaa pahaa oloa tai jotain. Jos mun mielestä joku on kusipää niin a. joko pidän sen sisälläni tai b. käyn sanomassa sen henkilökohtaisesti päin kasvoja tai omalla nimellä esim facessa. Mielestäni ylilaudalla mua koskevat jutut on pysynyt aika asiallisena :)

Semmonen kysymys Vataselle, että mikäli pitää treenivihkoa ja tarkoitus on aina lisätä lättyjä viikko viikolta niin mistä lähtisit liikkeelle tuon kevennyksen jälkeen ?
Jos vaikka tehnyt mavea 5 x 150 kg, seuraavalla viikolla olisi vuorossa 152,5 kg, mutta koska kevennys...Eli lähtisitkö samasta painosta liikkeelle mihin jäätiin vai ehkä jopa vähentäisit ? Tuskin tuosta heti kevennyksen jälkeen ainakaan painoa kannattaa lisätä, vai ?

On kyllä mahtavia nämä sinun lyhyet ja ytimekkäät pätkät, ei muutakun lisää kehiin !;)

Semmonen kysymys Vataselle, että mikäli pitää treenivihkoa ja tarkoitus on aina lisätä lättyjä viikko viikolta niin mistä lähtisit liikkeelle tuon kevennyksen jälkeen ?
Jos vaikka tehnyt mavea 5 x 150 kg, seuraavalla viikolla olisi vuorossa 152,5 kg, mutta koska kevennys...Eli lähtisitkö samasta painosta liikkeelle vai ehkä jopa vähentäisit ? Tuskin tuosta heti kevennyksen jälkeen ainakaan lisätä kannattaa, vai ?

Nyt mulla on joka kolmas viikko proge viikko jolloin pidetään kirjaa painoista ja pyritään parantamaan tulosta. Jos toistohaarukka on esim 6-8 ja jokaisella sarjalla tulee yli 8 niin silloin seuraavassa treenissä lisätään painoa niin että toistot olisi lähempänä sitä kutoista, siitä aletaan taas treeni treeniltä yrittämään isommalla painolla yli kasia jonka jälkeen taas lisää rautaa. Eli tuohon painon lisäämiseen voi mennä kiperimmissä liikkeissä aika kauankin jos pystyy parantaan yhteistulosta aina vaan yhdellä toistolla esim. Joten automaattisesti ei lisätä kuormaa, on saatava edellisellä painolla ensin tietty toistomäärä täyteen.

Eka mä hylkäsin perus penan ja ilmeisesti nyt kohta pitää hylätä myös vinopena. Käsipainoihin täytynee kohta siirtyä pelkästään kun niistä ei ole kertaakaan jäänyt pahaa makua suuhun.
Oletko koskaan kokeillut penkkiä vastaotteella? Itse olen kiertäjäongelmien jälkeen siirtynyt raskaammista tanko- ja käsipainopunnerruksista Smith:ssä tehtävään vastaotevinopenkkiin (pienellä kulmalla), saan näin eliminoitua tuon olkapääriskin. Pumppailua voi sitten tehdä siisteillä hitailla toistoilla noilla ns. perusliikkeilläkin. Olkapäät nimittäin ottavat mulla itseensä aina ennemmin tai myöhemmin vähänkin raskaammalla penkatessa ja myöskin käsipainoilla. Tolla vastaotteella saan tehtyä ilman ongelmia ihan omiin maksimeihin asti. Smithissä teen koska saan silloin keskittyä paremmin pelkkään liikkeen perillemenoon ilman sitä riskiä, että paino karkaa olkapäille.
Joidenkin mielestä tuo vastaotepenkki on ojentajaliike, mutta itse ainakin olen löytänyt tavan jossa se ottaa rintaan jopa paremmin kuin penkki normiotteella, kunhan ei työnnä käsiä liian suoraksi. Ei kyllä ensimmäisenä väsy ojentajat vaan tissit. Pitää tietenkin myös muistaa puristaa rintalihaksilla, mutta tämähän on tietysti perushuttua kaikissa liikkeissä että tehdään se ajatuksella puristamalla kohdelihaksella.

Oletko koskaan kokeillut penkkiä vastaotteella? Itse olen kiertäjäongelmien jälkeen siirtynyt raskaammista tanko- ja käsipainopunnerruksista Smith:ssä tehtävään vastaotevinopenkkiin (pienellä kulmalla), saan näin eliminoitua tuon olkapääriskin. Pumppailua voi sitten tehdä siisteillä hitailla toistoilla noilla ns. perusliikkeilläkin. Olkapäät nimittäin ottavat mulla itseensä aina ennemmin tai myöhemmin vähänkin raskaammalla penkatessa ja myöskin käsipainoilla. Tolla vastaotteella saan tehtyä ilman ongelmia ihan omiin maksimeihin asti. Smithissä teen koska saan silloin keskittyä paremmin pelkkään liikkeen perillemenoon ilman sitä riskiä, että paino karkaa olkapäille.
Joidenkin mielestä tuo vastaotepenkki on ojentajaliike, mutta itse ainakin olen löytänyt tavan jossa se ottaa rintaan jopa paremmin kuin penkki normiotteella, kunhan ei työnnä käsiä liian suoraksi. Ei kyllä ensimmäisenä väsy ojentajat vaan tissit. Pitää tietenkin myös muistaa puristaa rintalihaksilla, mutta tämähän on tietysti perushuttua kaikissa liikkeissä että tehdään se ajatuksella puristamalla kohdelihaksella.
Mä joskus kokeilin Nyyssölän innoittamana tuota vastaote penkkiä ja nopeasti tulin siihen päätökseen että mun ranteet ei sitä vääntöä kestä, kai se tatsi voisi löytyä jos oikeen jaksaisi harjoitella mutta ensivaikutelma oli huono kohdallani. Mä luulen että jatkossa otan pääliikkeeksi kässäreillä ja sitten väsyneenä uskaltaa tarttua tankoon kun paino on pienemmät ja paikat varmasti lämpimät. Olkapää on ollut päivä päivältä parempi joten mitään isompaa ei ole käynyt, ensi viikko kevennys ja sitten taas kokeillaan. Vähän kerkesin säikähtää sillä koskaan aiemmin ei ole liikettä tehdessä tuommoista rutinaa tuntunut, kivut on tullut aina jälkijunassa tulehduksen mukana mutta nyt kipu tuli heti. Virheistä opittuna eteenpäin!

Onko ollu Vatasella koskaan univaikeuksia puntin takia tai muuten. Jos on, niin minkälaisia keinoja oot kokeillu asian korjaamiseksi?
Mä nukun kuin tukki joten sen kans ei mitään ropleemaan, nyt lihavassa kunnossa on ollut vähän uniapneantynkää mutta en mä sitä itse tiedosta muuta kuin että päivisin välillä luomi painaa. Sen verran lievä oli kuulemma ettei tarttee maski päässä nukkua, 33 hengityskatkosta yön aikana. Laihemmassa kunnossa olo paljon virkeämpi, ensi dietin jälkeen en anna enään painon nousta tällä tapaa.

Back
Ylös Bottom