PTVGYM Jooel Vatanen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuo tekstit on rumat ja lapselliset, ellei niistä makseta sponsorirahoja.
Miten ihmeessä joku teksti muuttuu rumaksi jos siitä ei makseta tai hienoksi jos siitä maksetaan? Eihän sitä kukaan kadulla tule kysymään, että ennenkuin arvostelen autosi lookin, niin olethan saanut rahaa tuosta puskurin maalista?

Mitäs siellä lukee kun en kännykällä näe?
Miks kukaan hullu ostaa Adidaksen paidan ja vielä ilmaiseks mainostaa sitä 😆 Eivaan..

Tekstissä lukee supertrofeo joka tulee auton korisarjan mallista, kyseinen korisarja on siis asennettu jälkeenpäin autoon. Kyseessä siis "tyyppimerkintä", rinnastettavissa mielestäni ihan samaan kun Audin takakontissa lukee esim A5. Auton oikea malli on superleggera mutta super trofeo on taas pykälää kovempi joten halusin sen merkitä autoon koska tarvitsin jotain keltaisia yksityiskohtia lisää, pelkät viivat alareunoissa ei mielestäni olisi ollut riittävästi.

Kaikki ulkonäköön liittyvät asiat on luonnollisesti mielipide juttuja, joten kaikilla oikeus omaan mielipiteeseen. Mun mielestä "rataiseen" autoon sopii pikku tekstit sinne tänne mutta laittaisinko mersuun tarrat kylkeen, en ikinä :D

@PT-Vatanen Et oo ainut etkä viimeinen ketä siviilipoliisi provosoi ajamaan kovempaa. Tiedän tapauksen missä siviilipoliisi ensin haastoi kaveria motarilla ajamalla puskurissa kiinni, siis ihan todella kiinni. Sit ku paino kaasun pohjaa ni jo pysäytti tien varteen. Oon samaa mieltä että niiden pitäis pysäyttää heti jos huomaa että ajat ylinopeutta eikä tollai provosoida 5 kilometrin ajan. Kai ne jotain tutkii samalla että miten autoilijat käyttäytyy kun vähä provoaa.

@PT-Vatanen Et oo ainut etkä viimeinen ketä siviilipoliisi provosoi ajamaan kovempaa. Tiedän tapauksen missä siviilipoliisi ensin haastoi kaveria motarilla ajamalla puskurissa kiinni, siis ihan todella kiinni. Sit ku paino kaasun pohjaa ni jo pysäytti tien varteen. Oon samaa mieltä että niiden pitäis pysäyttää heti jos huomaa että ajat ylinopeutta eikä tollai provosoida 5 kilometrin ajan. Kai ne jotain tutkii samalla että miten autoilijat käyttäytyy kun vähä provoaa.
Sillon pitäis kuvaa jotenkin se kyttä puskurissa kiinni ja tehdä siitä ilmianto, se meinaan on aika vaarallista.

Oma vahva veikkaus, että juurikin tuota ajotapavalvontaa pyörä suoritti, kerta siviilimallista oli kyse.

Ja lisäksi tutka ei mittaa loittonevan nopeutta, mikäli myös mittaaja liikkuu. Tässä tapauksessa mittaus pitää tehdä keskinopeus mittarilla mikä nyt vaatii tietyn ajetun matkan x siihen kuluneen ajan.
Hankala juttua on tuollasesta tehdä jos ei nopeutta saa mitattua millään + motarin varteen on ihan helvetin vaarallista pysäyttää ketään.

Hatunnosto kuitenkin Vataselle asiallisesta suhtautumisesta asiaan ja ylipäätään muutenkin tuollaseen ajotapaan 👍

Kyllä tossa mun mielestä joku vääryys on tapahtunut. Mun mielestä on laitonta poliisin pitkittää rikosta ja vaaratilannetta tohon tapaan.
Jos oltais heti näytetty pysäyttämis merkkiä niin Vatanen olis menettäny tosta 2k vaan murto-osan eikä korttikaan olis ollu 6kk hyllyllä.

Keskinopeusmittarilla tosiaan pitää ajaa x määrä aikaa perässä jolloin joutuu perässä roikkumaan.
Tarpeeton provosointi on tietenkin väärin.
Mutta harvoin normaalisti liikenteessä ajelevat joutuvat poliisin "provosoitavaksi". Eipä ole koskaan kohdalle osunut vaikka mopollakin tulee reilummin välillä päästeltyä. Yhdet sakot toki saannut ja ihan aiheesta :).

Keskinopeusmittarilla tosiaan pitää ajaa x määrä aikaa perässä jolloin joutuu perässä roikkumaan.
Tarpeeton provosointi on tietenkin väärin.
Mutta harvoin normaalisti liikenteessä ajelevat joutuvat poliisin "provosoitavaksi". Eipä ole koskaan kohdalle osunut vaikka mopollakin tulee reilummin välillä päästeltyä. Yhdet sakot toki saannut ja ihan aiheesta :).

Ja 200km/h keskinopeutta kun ajetaan niin 5km matka on ajallisesti reilu minuutti. Jokainen voi sitten itse päätellä onko se pitkään perässä roikkumista vai ei.

Viimeksi muokattu:
Hyvä, ettei Vatanen lähtenyt Aurinkokuninkaan linjoille.

"Kuulumme vaimoni kanssa siihen ryhmään, joka hoitaa omat asiansa, molemmat pyörittävät menestyvää yritystoimintaa ja kasvatamme lapsemme noudattamaan yhteiskunnan pelisääntöjä. Näytöt on annettu jo kuudella vuosikymmenellä.

Henkilökohtaisena viestinä Turun poliisijohdolle arvostamani Kimi Räikkösen sanoin: "Leave me alone. I know what I am doing!""

Joo hattu nousee täältäkin Vataselle asiallisesta suhtautumisesta. Poliisin toimintaan paha ottaa kantaa, ihmisiä ne on nekin ja se, oliko kyse provoamisesta on jokaisen subjektiivinen näkemys. Kaipa sieltä voisi jonkunlaista selitystä asiaan kysästä?

Kysyin Poliisilta miksi hän provosoi koska huomasi hän itsekkin että hetken perässä roikkumisen jälkeen aloin kiihdyttyämään ja pujottelemaan liikenteen seassa, hän kuitenkin väitti ettei olettanut johtuvan hänen läsnäolosta jne.. Asian olisi voinut riitauttaa samaan hintaan käräjillä kun asia meni sinne käsiteltäväksi mutta koin kuitenkin ihan omaksi mogaksi joten annoin olla. Sen verran mukava kaveri oli että pyöristeltiin nopeutta vähän alaspäin, 230km/h ei riitä lähellekkään mitä sielä mentiin perä kanaa.. Kehui vielä lähtiessään että piti ajaa ihan tosissaan pysyäkseen perässä. Porvoon moottoritie on melkoinen crossirata, pitää oikeasti vetää kieli keskellä suuta.

Mutta kaiken kaikkiaan hemmetin hyvä opetus mulle. Perässä roikkujia on tänäkin kesänä ollut vaikka mulle antaa, mutta nyt hiljennän vauhdin alle nopeusrajoitusten jos joku alkaa hiillostamaan, ihan vinkkinä vaan että voi yksin kisailla jos mieli tekee. Radalle ehdottomasti tänä kesänä menossa testaamaan auton suorituskykyä ja omia taitoja. Parnussa kuulema hyvä ja turvallinen rata!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom