PTVGYM Jooel Vatanen

Noista asiakkaista ja huijauksista ku aina näkys tulevan keskustelua ni kysyisin Vataselta tämmöstä.Tuleeks yhteydenottoja paljonkin semmosilta ihmisiltä jotka oikeasti luulee että heistä tule sun näkösiä vuodessa?Ja ku niille selittää tosiasiat ni heittääkö ne pyhkeen kehään vai alkavatko pakertaa töitä aidomman mielikuvan varassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko esim tämä 6,4kg pudottaminen kuukauteen teidän mielestä epärealistista kun sun ravinnosta leikataan n.40% pois, teet joka viikko 6 punttitreeniä ja 6 cardiota.

Mun mielestä se on jopa aika maltillinen tulos..

Tätyypä ostaa tuo. Voisin tehdä niin, että haen täydelliset terveydentilan selvitykset ja käyn ne yhdessä lääkärin kanssa läpi, ennen ja jälkeen ohjelman.

Hieman kyllä huolettaa tuo palautuminen, 12 reeniä viikossa 1500 kalorin vajeella. No, kai se on siitä pääkopasta kiinni ja hamekangasta ostamaan jos ei pää kestä. Perkele, vaikka tuntuisi matkan varrella miten pahalta tahansa niin minä teen niin kuin ohjelmassa sanotaan ja läpäisen tämän!

Tätyypä ostaa tuo. Voisin tehdä niin, että haen täydelliset terveydentilan selvitykset ja käyn ne yhdessä lääkärin kanssa läpi, ennen ja jälkeen ohjelman.

Hieman kyllä huolettaa tuo palautuminen, 12 reeniä viikossa 1500 kalorin vajeella. No, kai se on siitä pääkopasta kiinni ja hamekangasta ostamaan jos ei pää kestä. Perkele, vaikka tuntuisi matkan varrella miten pahalta tahansa niin minä teen niin kuin ohjelmassa sanotaan ja läpäisen tämän!
Hyvin se menee jos sulla on vaan kaikki tarvittavat eväät matkassa. Ne siis mistä ei puhuta. Natun (poislukien superlahjakkaat) ei kannata liikoja odotella tai itseään näillä hc-ohjelmilla riuduttaa. Mekin vedettiin pentuina vaikka mitä ohjelmia kunnes valkeni mikä juttu meiltä puuttui kokonaisuudesta. Sen jälkeen alkoi hommat toimia ja kaikki oli helppoa. Lääkkeet on se ratkaiseva osa, mutta toki kaiken muun täytyy olla kunnossa myös. Kokeiltu on vaikka mitä, mutta jos testot viitearvojen sisällä niin ei mihinkään vaikka mitä tekis tai söis!

....
Minäkin olen kasvattanut omaa lihasmassaani useita kiloja alle kymmeneen minuuttiin juomalla vettä inbody mittausten välissä. Aikanaan testialtiin niiden laitteiden luotettavuutta ja eihän niillä ole mitään tekemistä oikean kehonkoostumuksen mittaamisen kasnsa. Mites sulla muuttui keho noin mittanauhalla mitattuna?
Mä mittasin vain vyötäröä viime dietillä, en muista tuloksia mutta jos katsot hc diet jakson 1 ja 5 niin tiedät sen jälkeen :)

Noista asiakkaista ja huijauksista ku aina näkys tulevan keskustelua ni kysyisin Vataselta tämmöstä.Tuleeks yhteydenottoja paljonkin semmosilta ihmisiltä jotka oikeasti luulee että heistä tule sun näkösiä vuodessa?Ja ku niille selittää tosiasiat ni heittääkö ne pyhkeen kehään vai alkavatko pakertaa töitä aidomman mielikuvan varassa?

Mulla on treenitaustaa 13 vuotta joten kenenkään ei tulisi olettaa että 13 vuoden tulokset voi saavuttaa vuodessa.

Moni kyselee miten nopeasti voi saavuttaa kehitystä niin vastaan aina että ”ota selvää”. Hyvät ohjeet ja kova työmoraali vie niin pitkälle kun se kullakin vie.

Toki voit solmuusi itsesi saada jos kovaa tekeminen ja säntillinen ruokavalio ei ole rutiiniasi. Mulle 5-6puntti/vk on ollut rutiini viimeiset 10vuotta, ainut muuttuja on cardio mutta sekin pk sykealeueella tekee vain ja ainoastaan hyvää ihmiselle. Nämä on edelleen minun suunnittelemia ja minun tekemiä ohjelmia, kerron omista kokemuksista enkä väitä että tämä on kaikille.

Hyvin se menee jos sulla on vaan kaikki tarvittavat eväät matkassa. Ne siis mistä ei puhuta. Natun (poislukien superlahjakkaat) ei kannata liikoja odotella tai itseään näillä hc-ohjelmilla riuduttaa. Mekin vedettiin pentuina vaikka mitä ohjelmia kunnes valkeni mikä juttu meiltä puuttui kokonaisuudesta. Sen jälkeen alkoi hommat toimia ja kaikki oli helppoa. Lääkkeet on se ratkaiseva osa, mutta toki kaiken muun täytyy olla kunnossa myös. Kokeiltu on vaikka mitä, mutta jos testot viitearvojen sisällä niin ei mihinkään vaikka mitä tekis tai söis!
Rasvan palaminen perustuu kalorivajeeseen, ei taikatemppuja. Kunnon ylläpitäminen on itsekurista kiinni.

PT aikoina kerkesin valmentaa yli tuhatta ihmistä henk.koht. Aika paljon jäi dataa siltä ajalta. Seassa oli niin natuja kuin vähemmän natuja.

Isoin ero esim diettien onnistumisessa ei ollut käytätkö vai etkö. Isoin tekijä oli sun työmoraali, sen jälkeen genetiikka, sun treenihistoria ja se miten sun kroppa vastaa tarkkoihin ohjeisiin, sitten ehkä doping.

Vaikka kaikki natut NIIIIIN paljon haluaisi uskoa että kaiken siistin takana on roina niin ei valitettavasti ole. Ne ketkä on ympäri vuoden kunnossa niiden työmoraali on kunnossa, se ei ole se taikapilleri.

Nyt puhuin sitten lähinnä rasvan palamisesta. Ymmärrämme kaikki ettei mr. olympia lavalle naturaalina mennä.

Loppuun vielä havainto..Cbb lavalla taidetaan nähdä enemmän perseitä säikeillä kuin bodauksessa. Käytetäänkö siellä siis enemmän aineita dietatessa 🤷🏻‍♂️

Isoin tekijä oli sun työmoraali, sen jälkeen genetiikka, sun treenihistoria ja se miten sun kroppa vastaa tarkkoihin ohjeisiin, sitten ehkä doping.

Tämä. Kyllähän se ihan kaikessa on kiinni siitä paljonko olet valmis tekemään töitä. En sano, että Vatasen ohjelma on kaikille se onni ja autuus, ollaan kuitenkin yksilöitä ja niitä pieniä nyansseja siellä on aina jotka vaikuttaa, mutta perusteet on kaikille hyvin pitkälti samat. Treenaamisesta minen niin mitään tiedä, mutta painoa osaan pudottaa. 😅

Vaikka 6x punttia ja 6x aerobista on paljon niin vittu ihan oikeesti miettikää nyt muitakin urheilulajeja ja treenimääriä mitä siellä vedetään 😁 Ja hyvin valtaosa palautuu vaikkei vedettäisi pakkiksen sikabulkeilla.
Välillä porukka on huolissaan että onko 5x viikkoon punttia liikaa eikä edes olla dieetillä

Vaikka 6x punttia ja 6x aerobista on paljon niin vittu ihan oikeesti miettikää nyt muitakin urheilulajeja ja treenimääriä mitä siellä vedetään 😁 Ja hyvin valtaosa palautuu vaikkei vedettäisi pakkiksen sikabulkeilla.
Välillä porukka on huolissaan että onko 5x viikkoon punttia liikaa eikä edes olla dieetillä

Missä muussa lajissa vedetään kroppa useita kertoja tunnissa suorituskyvyn äärirajalle 5 x viikossa?

Missä muussa lajissa vedetään kroppa useita kertoja tunnissa suorituskyvyn äärirajalle 5 x viikossa?

Hiihto, pyöräily, monet yleisurheilun lajit, melonta, soutu, paini, judo, pikaluistelu, nyrkkeily...

Nämä toki vain valistuneita arvauksia, mitään asioista tiedä. Toivottavasti en nyt astunut B-Icen sarkasmimiinaan.

Aika helvetin monessa.

No voisitko mainita pari?

Hiihto, pyöräily, monet yleisurheilun lajit, melonta, soutu, paini, judo, pikaluistelu, nyrkkeily...

Nämä toki vain valistuneita arvauksia, mitään asioista tiedä. Toivottavasti en nyt astunut B-Icen sarkasmimiinaan.

Siis näissä lajeissa harjoitellaan pääsääntöisesti HIIT tyylillä vetäen suoritus äärirajoille 30-60 sekunnin aikana tunnin ajan ja tämä toistetaan jopa 5 kertaa viikossa?

Ei sellaista juoksijaa, melojaa, pyöräilijää... ole, joka pystyy treenaamaan lajia HIIT tyylillä 5 kertaa viikossa.

Et astunut, luit ehkä kysymyksen hieman huolimattomasti.

Tarkoitin sitä, että on turha vertailla eri lajien harjoitusmääriä keskenään, kun niiden vaatimukset palautumiselle on aivan erilaiset.

Juho & Juho käsitteli tota palautumisasiaa videollaan taannoin. Kestävyysjutut nimenomaan on palautumiselle hermoston kannalta haastavia. 5 kertaa viikossa punttia on kyl aika meh, jos on joskus harrastanut jotain urheilua vähänkin tosissaan.

Vaikka kaikki natut NIIIIIN paljon haluaisi uskoa että kaiken siistin takana on roina niin ei valitettavasti ole. Ne ketkä on ympäri vuoden kunnossa niiden työmoraali on kunnossa, se ei ole se taikapilleri.

Niin, onhan natujakin jotka kehittyy ja pysyy kunnossa ja sitten on niitä, jotka vuodesta toiseen eivät saa paljoakaan aikaiseksi, vaan selittelevät ja heiluttavat roinakorttia.

Myönnän olen väsynyt, mutta tarkoittaako B-ice nyt salilla käynnin olevan tunnin mittainen HIIT-suoritus!? "pääsääntöisesti HIIT tyylillä vetäen suoritus äärirajoille 30-60 sekunnin aikana tunnin ajan". Kun tanko jää penkissä rinnalle tai hauiskääntö ei nouse vippaamatta ei ole suorituksen vientiä äärirajoille. Olen sen reilut 20 vuotta käynyt pk-seudun saleilla, nähnyt ja tehnyt aika lailla kaikkia tähän lajiin keksittyjä "kovia" treenejä. Osa on kyllä ihan v.. tun rankkoja. Silti vaikka bodaisit niin vitusti, niin oikea HIIT harjoitus esim. judohemmon lajeissa painii aivan eri sarjassa. Kiinnostaa toki millainen on bodaus HIITTI? Toki jos hengästyy jo rannesiteitä laittaessa ni koko elämä on HIITtiä.

Maksimi treenimäärä on ihan yhtä yksilöllinen asia kuin kengän koko, kaikilla se on omanlainen mutta poikkeuksena kuitenkin että treenimäärän sietoa ja siitä palautumista voi muuttaa pitkällä aikajänteellä.

Mä en tee mitään fyysistä työtä, pelkkää istumista toimistopyödä ääressä, siihen yhdistettynä 13vuoden säntillinen kehonrakennus lifestyle, olisi heikko suoritus jos en kykenisi treenaamaan 5-6krt täysiä per viikko ja siihen päälle cardiot. Välissä toki otetaan kevennys jaksoja.

Sitten toinen esimerkki kaveri kuka käynyt salilla 6kk ja tekee fyysistä rakennusmiehen hommaa ja nukkuu liian vähän. Ei tältä kaverilta voi odottaa samaa.

Se että aletaan juupas eipäs kiistelemään mitä voidaan tehdä ja mitä ei, on täysin turhaa. Kaikki riippuu siitä kuinka paljon olet valmis panostamaan asiaan.

Ei tarvitse kelata pitkään taakse päin kun olisn itse siellä raksalla, nukuin liian vähän ja olin koko ajan ihan loppu.

Sitten päätin että tähän haluan satsata kaiken, työt vaihtoon jne.

Hauska kommentti kaverilta oli aikanaan se, kun mainitsin kun katellut Olmalan penkkimavekyykkytreenejä ja maininnut, että hänellä mennyt reeneihin kolmatta tuntia aikaa. Ensimmäinen kommentti oli se että hänellä täytyy olla kunnon tavarat koneessa kun jaksaa moiseen, että ei voi natikkana moisiin kyllä pystyä. Sama kaveri ihmetellyt, miten minä jaksan kun treenit usein kestäneet lähemmäs kahta tuntia jos on enemmänkin voimapainotteisempaa bodausharjottelua. Vastaus on se, että jaksaa yllättävän hyvinkin kun syö tarpeeksi ja nukkuu riittävästi. Tietty se kaverille saattaa olla ihmeellistä jos on jo normaalin penkin jälkeen ihan loppu kun ei nuku ku sen 4h max yössä :D Eipä siinä, silti tämä kaveri penkkaa enemmän kuin minä mutta silti väittäisin, että ruoalla ja levolla on olennainen merkitys jaksamisen kannalta.

Hauska kommentti kaverilta oli aikanaan se, kun mainitsin kun katellut Olmalan penkkimavekyykkytreenejä ja maininnut, että hänellä mennyt reeneihin kolmatta tuntia aikaa. Ensimmäinen kommentti oli se että hänellä täytyy olla kunnon tavarat koneessa kun jaksaa moiseen, että ei voi natikkana moisiin kyllä pystyä. Sama kaveri ihmetellyt, miten minä jaksan kun treenit usein kestäneet lähemmäs kahta tuntia jos on enemmänkin voimapainotteisempaa bodausharjottelua. Vastaus on se, että jaksaa yllättävän hyvinkin kun syö tarpeeksi ja nukkuu riittävästi. Tietty se kaverille saattaa olla ihmeellistä jos on jo normaalin penkin jälkeen ihan loppu kun ei nuku ku sen 4h max yössä :D Eipä siinä, silti tämä kaveri penkkaa enemmän kuin minä mutta silti väittäisin, että ruoalla ja levolla on olennainen merkitys jaksamisen kannalta.
Tähän vielä mainittakoon että omat voimasessiot monesti kesti 2-3h mutta siihen treenin saattoi sisältyä vain 10 oikeasti kovaa toistoa. Kaikki muu sen ympärillä saattoi olla lämmittelyä, valmistelua, muiden auttamista jne. Tätä tehtiin 5krt/vk mistä monet ihmetteli että miten voi olla mahdollista. Kaikki on mahdollista kun on pohja kunnossa ja fiksut ohjeet.

Joo eihän toi 3 tuntia todellakaan ole täyttä treenaamista. Todella iso osa on just palautumista yms. Mutta siis toi asenne lähinnä alkanut pännimään, että heti kun jotkut panostamassa asiaan enempi niin ollaan heiluttelemassa jo roinakortteja.

Huomas aikanaan kun ensimmäiseen valmennukseen meni ja katto treeniohjelmia niin ajatteli että ei vittu kenelle nää on tehty että ei varmana tule koskaan pystymään moisia jumppia tekemään täysin natikkana. Niin sitä sit kuitenkin kun ruokamääriä nostettiin tarpeeksi niin jaksoikin yllättävän hyvin reenailla ja kehittyikin kyllä sen mukaisesti. Pieni kynäniskahan tässähän vieläkin ollaan mutta suunta on ylöspäin kuitenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom