PTVGYM Jooel Vatanen

Mun korvaan särähtää aina hieman tää kun toitotetaan että ”te saatte ilmaista viihdesisältöä” yms. Se on hieman kornia. Koska se saa lukijan ymmärtämään että näiden tekijät ovat hyväntekijöitä. Ja tekevät näitä oikeasti ilmaiseksi.
Vaikka tosiasiassa tietystä prosentista katsojamassasta muodostuu videon tuottajan asiakkaita. Toiset ostaa vaatteita, toiset salikortteja yms. Ilman videoita asiakasvirta olisi moninverroin kuivempaa.
Vaikka sisällöntuottaminen someen ei konkretisoidukkaan heti pankkisiirtona tilille, se tuottaa valtavasti kassavirtaa aikojen kuluessa. Siis jos homman osaa niinkuin vaikka Vatanen ja Matias. Tää on keino luoda iso brändi sellaisella voimalla johon ei lehti-, ym. mainoksilla päästä.
Eli yleisellä tasolla kaikki huippuhyvät sisällöntuottajat saavat palkkansa näistä kyllä. Ja se palkka on mittaamattoman arvokas myös Vatasen tapauksessa.

Mutta se siitä, tämmöistä tuumailua vain.
Lue tarkasti. Katsoja ei maksa senttiäkään videon katsomisesta. Minä en maksa tv:tä katsoessa, en maksa youtubea katsoessa ja en myöskään valita sanallakaan mainoksista koska ei minulla ole oikeutta siihen.

En valita vaikka tietäisin että lempi tubettajalla olisi 3 ferraria kartanon pihassa, videot täynnä tuotesijoittelua ja välissä kolmannen osapuolen videoita koska edelleen minä en maksa senttiäkään hänen tuottamastaan sisällöstö.

Ei ole väliä hyötyykö videon tuottaja tuotesijoittelulla, mainoksilla tai pullojen keräämisellä. Ihan kun sillä olisi mitään merkitystä mistä tulot tulee. Tuotettu materiaali on silti katsojalle täysin ilmaista.

Mä en ole väittänyt että hyvää hyvyyttäni mitään tekisin, mun pointti on aina ollut että se katsoja kuka ei maksa mitään videosta niin sillä ei ole mitään sananvaltaa jos videolla mainostetaan.

Minun mielestäni päivittäin katsomani 30-60min youtubea on kohtuullista korvata vaikka 1min mainoksia katsomalla. Sen verran talous kestää, ei mene päivä edes pilalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä haluaisin tietää missä vaiheessa joku juttu muuttuu sitten ”hyvää hyvyyttään tasolle”? Sillonko kun siitä ei saa penniäkään ja se tehdään vastoin omaa tahtoa? Esim orjatyö? Onko se hyvää hyvyyttään tehtyä?

Onko tämä jo lähellä sitä? Alle 50 euroa miinus verot tubesta.

Liitteet

• C9CE8B3E-4DBA-498B-90B0-83EEAEE29452.jpeg
    C9CE8B3E-4DBA-498B-90B0-83EEAEE29452.jpeg
    169,7 KB · Katsottu: 546
Mä haluaisin tietää missä vaiheessa joku juttu muuttuu sitten ”hyvää hyvyyttään tasolle”? Sillonko kun siitä ei saa penniäkään ja se tehdään vastoin omaa tahtoa? Esim orjatyö? Onko se hyvää hyvyyttään tehtyä?

Onko tämä jo lähellä sitä? Alle 50 euroa miinus verot tubesta.
Itse sanoisin että hyvää hyvyyttään tekeminen on sitä kun tuottaa toiselle ihmiselle hyvän olon tunteen hyvää hyvyyttään. Jos siulle tulee harmonian tunne jostain tehdystä asiasta toiselle ihmiselle, niin tiedät tehneesi hyvää.
Jos oikeasti tekis hyvää hyvyyttään vaikka youtube videon, niin se olisi täysin mainokseton ja itse vielä kieltäytyisi kaikesta muusta hyödystä mitä se voisi itselle tuoda.
Videon päätarkoitus olisi vaikka opettaa omaa tietämystä muille ihmisille.

Itse sanoisin että hyvää hyvyyttään tekeminen on sitä kun tuottaa toiselle ihmiselle hyvän olon tunteen hyvää hyvyyttään. Jos siulle tulee harmonian tunne jostain tehdystä asiasta toiselle ihmiselle, niin tiedät tehneesi hyvää.
Jos oikeasti tekis hyvää hyvyyttään vaikka youtube videon, niin se olisi täysin mainokseton ja itse vielä kieltäytyisi kaikesta muusta hyödystä mitä se voisi itselle tuoda.
Videon päätarkoitus olisi vaikka opettaa omaa tietämystä muille ihmisille.
Tota noin mä olen esim vuosikausia, melkein 10 vuotta tehnyt videoita joissa ei ole mainostaminen päällä tai se ei ole mahdollista Copyright musiikki takia. Se, että videossa on mainoksia, ei tarkoita että sen tekijä saa penniäkään.

Eli videot pitäis pistää mainoksettomaksi ja sitten jotenkin estää ettei kanavaa voi edes tilata, niin sekin minimaalinen hyöty jäisi saamatta. Koska jos teet videon vain tubeen ilman mainoksia ja yksikin tilaa ilmaisen kanavan, niin se ei ole enää hyvää hyvyyttään.

Jestas, Sihvosen viimeisin video tuotti 16 dollaria, bensoihin meni enemmän. Aikaa meni mitä meni ajellessa, kuvatessa ja editoidessa ja mikä siinä oli se hyöty mulle loppupeleissä versus ne jotka siitä katsoi puolet paskalla istuen jonka jälkeen mennään sitten nettiin jeesustelemaan miten videota ei ole kuvattu ilmaiseksi sisällöksi. Mulle sen tekeminen maksoi. Paljon se kustansi katsoa jos edes olet katsonut. Ei mitään, ei penniäkään ja sä väität ettei se ole ilmaista sisältöä, mulle se ei ollut vaan sen tekeminen maksoi ja niitä rahoja ei takaisin tule.

Tota noin mä olen esim vuosikausia, melkein 10 vuotta tehnyt videoita joissa ei ole mainostaminen päällä tai se ei ole mahdollista Copyright musiikki takia. Se, että videossa on mainoksia, ei tarkoita että sen tekijä saa penniäkään.

Eli videot pitäis pistää mainoksettomaksi ja sitten jotenkin estää ettei kanavaa voi edes tilata, niin sekin minimaalinen hyöty jäisi saamatta. Koska jos teet videon vain tubeen ilman mainoksia ja yksikin tilaa ilmaisen kanavan, niin se ei ole enää hyvää hyvyyttään.

Jestas, Sihvosen viimeisin video tuotti 16 dollaria, bensoihin meni enemmän. Aikaa meni mitä meni ajellessa, kuvatessa ja editoidessa ja mikä siinä oli se hyöty mulle loppupeleissä versus ne jotka siitä katsoi puolet paskalla istuen jonka jälkeen mennään sitten nettiin jeesustelemaan miten videota ei ole kuvattu ilmaiseksi sisällöksi. Mulle sen tekeminen maksoi. Paljon se kustansi katsoa jos edes olet katsonut. Ei mitään, ei penniäkään ja sä väität ettei se ole ilmaista sisältöä, mulle se ei ollut vaan sen tekeminen maksoi ja niitä rahoja ei takaisin tule.
Siehän teet noita videoita pakkotoiston nimissä. Sehän on suoraa pakkotoiston markkinoimista. Vai eikö ?
Niinkuin edellisellä sivulla joku sanoi, ei se tarkota ettei siitä tulis enemmän hyötyä kuin ja vain ne tuben tulot.
Jos haluaa hyvää hyvyyttään tehdä jotain niin sanoisin että käy vaikka kadulla poimimassa muutama roska ja älä kerro siitä kenellekkään jottei vaan tulis juokisuutta ja sitä kautta tuloja.

Siehän teet noita videoita pakkotoiston nimissä
Ja jos teet videota missä tahansa, teet sen kanavan nimissä ja se on sen kanavan markkinointia. Nyt loppuu tää jeesustelu, tolla perusteella mikään ei ole hyvää hyvyyttään. Oikeesti naurettavaa pilkunnussimista, jos sulle autokauppias antaa kaupanpäälle vain huvikseen viikon bensat, niin ei se sun periaatteiden mukaan sitä hyvää hyvyyttään tee, vaan yrittää miellyttää asiakasta. Ja se ehkäisee kaiken tosta. Joten nyt loppuu toi lässytys, end of the day, sä et maksa mitään niiden videoiden katsomisesta etkä koskaan tule mitään vapaaehtoisesti niistä maksamaankaan. Joten mitä varaa sulla on valitaa mistään?

Ja jos teet videota missä tahansa, teet sen kanavan nimissä ja se on sen kanavan markkinointia. Nyt loppuu tää jeesustelu, tolla perusteella mikään ei ole hyvää hyvyyttään. Oikeesti naurettavaa pilkunnussimista, jos sulle autokauppias antaa kaupanpäälle vain huvikseen viikon bensat, niin ei se sun periaatteiden mukaan sitä hyvää hyvyyttään tee, vaan yrittää miellyttää asiakasta. Ja se ehkäisee kaiken tosta. Joten nyt loppuu toi lässytys, end of the day, sä et maksa mitään niiden videoiden katsomisesta etkä koskaan tule mitään vapaaehtoisesti niistä maksamaankaan. Joten mitä varaa sulla on valitaa mistään?
Se autokauppias lahjottais ne bensat markkinoinnin kannalta. Se bensan saaja voi todennäköisesti kertoa tästä kavereilleen että ” olipas kiva myyjä kun anto bensat ” ja näin ollen voi saada enemmän asiakkaita, jne.

Otin vaan nyt kantaa tuohon hyvää hyvyyttään tekemiseen. En siis valittanut mistään vaan ilmaisin oman näkemyksen asiasta.

Jos siulle tulee harmonian tunne jostain tehdystä asiasta toiselle ihmiselle, niin tiedät tehneesi hyvää.
Itsekästä, ei ole hyvää hyvyyttään jos haetaan omaa etua ja hyvää oloa itselle. Joko näät miten tässä voi jeesustella, joten lopeta.

Kuinka moni on oikeesti esim tuben mainoksesta kekannut jotain ja ostanut? Itselle ei ainakaan koskaan ole ollut edes lähellä.

Nää kommentit on kyllä parhaita, kun ei selvästikään ymmärretä mainostamisesta mitään :D Ihanko oikeesti luulet, että noita ei kukaan klikkaa ja mainostajat vaan huvikseen tunkee miljoonia euroja youtube-mainontaan? Luuletko, ettei heille kerrota klikkausten ja näyttökertojen määriä?

Ihan helvetin moni klikkaa. Jos mainosta näytetään vaikka sen 100 000 kertaa ja näistä vain muutama prosentti klikkaa, on luku silti tuhansia. Vaikka näistä vaan 1% päätyisi ostamaan, on mainos todennäköisesti maksanut itsensä jo monin verroin takaisin. Sen lisäksi useampi kymmenen tuhatta ihmistä katsoo mainoksen, eli altistuu sen sisällölle ja osa vielä kertoo kaverilleenkin siitä. Varsinkin kohdennettu markkinointi, jossa sisältö pohjautuu omiin selaushistorioihisi, sovelluksiin joita oot ladannut yms. on oikein toteutettuna äärimmäisen tehokasta. Se, että sä itse käännät katseen aina muualle kun törmäät mainokseen jossain, ei tee mainostamisesta turhaa.

Itselle mainosta pitää takoa monta kertaa ennenkuin se herättää mielenkiinnon, oon ilmeisesti sellainen vähän hitaammin syttyvä. Jään aina miettimään tuotetta mutta ostoon johtava päätös tulee yleensä sitten kun se mainos tulee kymenennettä kertaa eteen. Kai se ostokynnys laskee joka kerralla vähän ja loppujen lopuksi murtuu sitten.

Itselle mainosta pitää takoa monta kertaa ennenkuin se herättää mielenkiinnon, oon ilmeisesti sellainen vähän hitaammin syttyvä. Jään aina miettimään tuotetta mutta ostoon johtava päätös tulee yleensä sitten kun se mainos tulee kymenennettä kertaa eteen. Kai se ostokynnys laskee joka kerralla vähän ja loppujen lopuksi murtuu sitten.
Tässä varmasti ratkaisee myös se, että minkälainen tarve itsellä on kyseiselle tuotteelle.
Esim. Oon kuullu radiosta varmaan 100 kertaa kaalimadon mainoksen. Milloin surisevaa dildoa tai vastaavaa mainostettu. En ole vieläkään ostanut kyseisestä firmasta mitään kun ei ole tarvetta.
Varmasti tietty jotku ihmiset ostaa myös jotain aivan tarpeetonta itselleen, mutta itse en heihin kuulu.
Sit taas jos kuulen mainoksen että puoli kiloa maustamattomia kanan fileitä 3€, niin käyn melko varmasti hakemassa jos satun käymään kyseisessä kaupassa.

Itellä on se hyvä tilanne, et maksan youtubesta.
A) Kun maksaa itse, katsoo haluamaansa sisältöä. Ei tarvitse, eikä kannata valittaa kenenkään sisällöstä, koska oma moka jos katsoo omilla rahoillaan paskaa. Sisältöä kuitenkin on.
B) Ei tarvitse valittaa mainoksista.
C) Sisällöntuottajan ei tarvitse valittaa, että en maksa hyväksi katsomastani sisällöstä. On sitten youtuben ja sisällöntuottajan keskinäinen asia, paljonko youtube tulouttaa minun ja youtuben välisestä sopimuksesta sisällöntuottajalle. Se taas ei kuulu minulle. Minä maksan palvelusta ja sisällöntuottaja itse katsoo onko youtubelta saamansa korvaus sisällöntuottamisen arvoinen.

oon ilmeisesti sellainen vähän hitaammin syttyvä. Jään aina miettimään tuotetta mutta ostoon johtava päätös tulee yleensä sitten kun se mainos tulee kymenennettä kertaa eteen.

Tätä on joutunut itsekin monesti pohtimaan työnkin puolesta. Kuinka monesti sitä altistuu jollekin mainokselle täysin huomaamatta ja sitten satojen toistojen jälkeen se on jo niin iskostunut päähän, että jos tarvitsen kyseistä tuotetta niin en välttämättä edes tarkasta kilpailijoiden korvaavia vaihtoehtoja.

Esim. Oon kuullu radiosta varmaan 100 kertaa kaalimadon mainoksen. Milloin surisevaa dildoa tai vastaavaa mainostettu. En ole vieläkään ostanut kyseisestä firmasta mitään kun ei ole tarvetta.

Mut jos sulle tulee tarve, niin aivan varmasti meet tsekkaamaan kaalimadon tarjonnan. ;)

Ja nyt kun jaoit ton vielä pakkotoistolla, niin täältäkin joku eksyy kaalimatoon, kun tarve tulee. Ei mainosten ensisijainen tarve ole saada mitään heräteostoksia aikaan.

Ei mainosten ensisijainen tarve ole saada mitään heräteostoksia aikaan.
Juuri näin. Imagomainonta esim on taas eri asia. Jollain on jotkut kengät jalassa ja kaveri on liitettynä brändiin sillai sopivasti. Joku ostaa samanlaiset ilman yhtäkään linkkiä minnekään.

Tässä varmasti ratkaisee myös se, että minkälainen tarve itsellä on kyseiselle tuotteelle.

Luulenpa että parempi puolisko tietää paremmin onko Kaalimadon tuotteille teidän taloudessa tarvetta.

Mut siinäkin on se että jos joku kysyy tiedätkö mitään seksikauppaa niin kaalimato varmaan eka tulee mieleen. Tai vaikka hammastahnoista colgate ja pepsodent, niitä varmaan eniten mainostetaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom