PTVGYM Jooel Vatanen

Mike voisi tehdä maksullisen pakkotoiston ilman mainoksia,
Täällä olis mahdollista tehdä käyttäjäryhmä, joka paypalin kautta maksaa summan x ja siinä ryhmässä maksun ajan oleva ei näe mainoksen mainosta poislukien jos nyt teen etusivun uutisen tai ketjussa mainitsen jostain. Bannereita ei siis olisi. Ja jos vaikka tehtäis empiirinen testi, laitan hinnaksi vaikka 5 euroa kuussa mainoksettomasta optiosta, niin sittenpä nähdään, että ihmiset eivät kuitenkaan ole valmiita maksamaan, mutta ovat valmiita vaatimaan ilmaisen sisällön tekemistä mainoksettomaksi. Ikävää näin niinkuin yrittäjän kannalta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä olis mahdollista tehdä käyttäjäryhmä, joka paypalin kautta maksaa summan x ja siinä ryhmässä maksun ajan oleva ei näe mainoksen mainosta poislukien jos nyt teen etusivun uutisen tai ketjussa mainitsen jostain. Bannereita ei siis olisi. Ja jos vaikka tehtäis empiirinen testi, laitan hinnaksi vaikka 5 euroa kuussa mainoksettomasta optiosta, niin sittenpä nähdään, että ihmiset eivät kuitenkaan ole valmiita maksamaan, mutta ovat valmiita vaatimaan ilmaisen sisällön tekemistä mainoksettomaksi. Ikävää näin niinkuin yrittäjän kannalta.

Minua ei mainokset pahemmin häiritse koska mielestäni kuuluvat asiaan kun sisältö on ilmaista, mutta jos tuollaisen mainoksettoman option teet (etenkin tuohon hintaan) niin maksan mielelläni siitä ilosta että foorumin käyttömukavuus vieläkin parempi vaikkakin nyt jo todella hyvä ja nopea :) Ilman mainoksia täydellinen :)

Itse oon opetellut lähes immuuniksi mainoksille. Youtubessakin jos lähtee mainos pyörimään niin aivot menee johonkin offline tilaan, enkä edes kuule mitä yrittävät myydä. Telkkarissa sama homma. Mainoskatkojen ajan keskityn jo automaattisesti johonkin muuhun.

Tää uudistettu pakkis onkin paljon parempi nyt kun sormi ei enää osu 20 kertaa päivässä vahingossa noihin yläbannereihin. Helpompi ohittaa nuo keskellä olevat ruudut jotka yrittävät myydä jotain täysin turhaa.

Itse oon opetellut lähes immuuniksi mainoksille. Youtubessakin jos lähtee mainos pyörimään niin aivot menee johonkin offline tilaan, enkä edes kuule mitä yrittävät myydä. Telkkarissa sama homma. Mainoskatkojen ajan keskityn jo automaattisesti johonkin muuhun.

Tää uudistettu pakkis onkin paljon parempi nyt kun sormi ei enää osu 20 kertaa päivässä vahingossa noihin yläbannereihin. Helpompi ohittaa nuo keskellä olevat ruudut jotka yrittävät myydä jotain täysin turhaa.
No jos ajatellaan näin, että jos maassa on kävelymatkalla yksi valkoinen ruutu ja tiedät että siitä saa sen tien yksin rakentanut kaveri pienen korvauksen jos astut sen päälle, niin kierrätkö tahallaan sen ruudun ohi vai astutko siihen ja ajattelet että ei se multa pois ole jos tien rakentaja saa jotain siitä askeleesta? Ja siis täällä ei tartte klikkaa, kunhan antaa niiden bannereiden näkyä vaan.
Mä veikkaan että suurin osa kiertäis sen ruudun.

Mun mielestä on ihan ok tubessa että kesken videon tulee mainoksia, tulee niitä telkkaristakin ja ehkä itse sisällöntuottajana ymmärrän asian vielä normi katselijaa paremmin että niillä on myös tarkoitus. Mun tulot tuben kautta on niin pienet että en ehkä omalla kohdalla näe tarvetta lisätä mainoksia, eri asia jos voisin tuplata tonnin kahteen tonniin / kk niin siinä olisi jo tarpeeksi motivaatiota vähän ”pilata” videoita. Mieluummin sen 5sek kesken videon mainitsen vaikka omasta verkkokaupasta ja sitä kautta tulot on varmasti paremmat kuin kolmannen osapuolen mainoksen näyttämällä.

Välillä ällistyttää ihmisten suhtautuminen mainoksiin jos kyseessä on ilmainen tuote/sovellus/viihdesisältö. Uskooko joku maailman toimivan kivoilla ajatuksilla ja olan taputuksilla. Kohtuus toki kaikessa mutta jos puhutaan perus mainostamisesta. Omasta mielestä se on itsestäänselvyys jos saan jotain ilmaiseksi, ei oo paha hinta, eihän?

Mä voisin tehdä maksullisen tubekanavan ja Mike voisi tehdä maksullisen pakkotoiston ilman mainoksia, mutta saatais olla meidän kanavilla ihan kahdestaan sen jälkeen.

Nyt en siis valittanut kenellekkään täällä, vaan siis pohdintaa mitän höpsöjä jotkut ihmiset on. Oma napa nähdään hyvin mutta siihen se sitten jääkin.
Riippuen pitkälti videosta ja sen tarkoituksesta, että sopiiko sinne mainos keskelle videota. Jossain tiivistunnelmaisessa videossa jos tulee mainos kesken visuaalisen nautinnon, se pilaa koko videon tarkoituksen. Sit taas jos jossain tämmösessä myday pätkän sisällä tulee mainos, voisi senkin sijoittaa oikein ettei se tule kesken lauseen.
Tubesta löytyy yli 30 minuutin videoita joissa mainokset ovat vain alussa ja lopussa. Videon tekijä tietää, että sijoittamalla mainoksia videon keskelle hän turmelisi sisällön katseluelämystä.
Niinkuin tuossa Vatanen ylempänä sanoi, oma napa nähdään hyvin, mutta siihen se sitten jääkin, joillakin.
Tämä siis vain yhden mitättömän katselijan pohdintaa.

Ei nyt kannata heti kättelyssä tuomita tuota ideaa, uskon kyllä että aika monikin olisi valmis maksamaan.

...Ja jos vaikka tehtäis empiirinen testi, laitan hinnaksi vaikka 5 euroa kuussa mainoksettomasta optiosta, niin sittenpä nähdään, että ihmiset eivät kuitenkaan ole valmiita maksamaan, mutta ovat valmiita vaatimaan ilmaisen sisällön tekemistä mainoksettomaksi. Ikävää näin niinkuin yrittäjän kannalta.

No ei varmaan kovin moni 5 euroa maksaisikaan kuussa. Nykyään noita kk-maksullisia palveluja alkaa olemaan niin paljon, että niitä on pakko karsia ja miettiä, mitä haluaa. Niistä muuten kertyy melkoinen menoerä.

Mä voisin tehdä maksullisen tubekanavan ja Mike voisi tehdä maksullisen pakkotoiston ilman mainoksia, mutta saatais olla meidän kanavilla ihan kahdestaan sen jälkeen.

Ei varmasti tarvitse, kun teette sellaista sisältöä, mistä ihmiset on valmiita maksamaan. Varmaan jonkinlaiseksi kk-maksujen standardiksi voisi määrittää Netflixin. Onhan Netflixilläkin likimain 150 miljoonaa tilaajaa, vaikka se on maksullinen. Toki hankalaa varmasti on tehdä sisältöä, joka hakkaisi Netflixin, että ihmiset avaisi mielummin pakkotoiston tai PT Vatasen youtubekanavan lauantai-iltana kuin Netflixin. Tai vastaavasti hinta pitää viilata vastaamaan sisältöä, jossa edelleen Netflix toimisi hyvänä lähtökohtana. Jos suosituin paketti HD kuvalla maksaa kuukaudessa 11,99€ ja sillä saa aika hemmetisti leffoja ja sarjoja katsottavakseen niin mikä on sen oman sisällön arvo versus Netflix. Tästä lähtökohdasta kun lähdette sitä omaa sisältöä ja hinnoittelua tekemään niin ihan varmasti ei tarvitse olla kahdestaan. Ei se automaattisesti tarkoita sitä, että kun tekee jotain, siitä maksetaan. Voin mäkin hakata vaikka halkoja 16 tuntia päivässä, mutta tuskin kovin moni niitä ostaa.

Joo näinhän se menisi luultavasti, joten jatketaan tälleesti kuten nyt. Ne ketkä tykkää niin kyllä katselee mainokset, ne ketkä ei tykkää niin voi katsella sitten jonkun muun mainokset :D

No nimenomaan näin.

Kuinka moni on oikeesti esim tuben mainoksesta kekannut jotain ja ostanut? Itselle ei ainakaan koskaan ole ollut edes lähellä. Korkeintaan painanut merkille että Jeesus miten ärsyttävä mainos, en varmana tuolta osta mitään.

Fitnesstukun tarjousbannerista oon joskus hyötynyt ja sen kautta ostanut tarjoustuotteen

Kuinka moni on oikeesti esim tuben mainoksesta kekannut jotain ja ostanut? Itselle ei ainakaan koskaan ole ollut edes lähellä. Korkeintaan painanut merkille että Jeesus miten ärsyttävä mainos, en varmana tuolta osta mitään.

Fitnesstukun tarjousbannerista oon joskus hyötynyt ja sen kautta ostanut tarjoustuotteen
Ne on yleensä semmoista välillistä mainontaa mikä toimii. Esim Netflix mainostaa tubessa ja sitä kautta joskus bongannut jonkun sarjan tai leffan ja sitten mennyt myöhemmin katsomaan.

Niiden ideahan oliskin että kohdennetaan katsojaryhmälle. Vaikka johonkin lasten piirrettyyn youtubessa kannattaa laittaa vaikka lelumainoksia ja drifting vlogiin auton varaosa mainoksia

Saisiko tuohon VIP-jäsenyyteen vaikka sellaisen lisätason, että mainokset veks lisähinnalla?

Tänään klo 21:30 testi livestream Vatasen tubessa.

820F215C-8ACD-443E-8784-87180F5FF8F5.jpeg

Viimeksi muokattu:
Välillä ällistyttää ihmisten suhtautuminen mainoksiin jos kyseessä on ilmainen tuote/sovellus/viihdesisältö. Uskooko joku maailman toimivan kivoilla ajatuksilla ja olan taputuksilla. Kohtuus toki kaikessa mutta jos puhutaan perus mainostamisesta. Omasta mielestä se on itsestäänselvyys jos saan jotain ilmaiseksi, ei oo paha hinta, eihän?

Mun korvaan särähtää aina hieman tää kun toitotetaan että ”te saatte ilmaista viihdesisältöä” yms. Se on hieman kornia. Koska se saa lukijan ymmärtämään että näiden tekijät ovat hyväntekijöitä. Ja tekevät näitä oikeasti ilmaiseksi.
Vaikka tosiasiassa tietystä prosentista katsojamassasta muodostuu videon tuottajan asiakkaita. Toiset ostaa vaatteita, toiset salikortteja yms. Ilman videoita asiakasvirta olisi moninverroin kuivempaa.
Vaikka sisällöntuottaminen someen ei konkretisoidukkaan heti pankkisiirtona tilille, se tuottaa valtavasti kassavirtaa aikojen kuluessa. Siis jos homman osaa niinkuin vaikka Vatanen ja Matias. Tää on keino luoda iso brändi sellaisella voimalla johon ei lehti-, ym. mainoksilla päästä.
Eli yleisellä tasolla kaikki huippuhyvät sisällöntuottajat saavat palkkansa näistä kyllä. Ja se palkka on mittaamattoman arvokas myös Vatasen tapauksessa.

Mutta se siitä, tämmöistä tuumailua vain.

No jos ajatellaan näin, että jos maassa on kävelymatkalla yksi valkoinen ruutu ja tiedät että siitä saa sen tien yksin rakentanut kaveri pienen korvauksen jos astut sen päälle, niin kierrätkö tahallaan sen ruudun ohi vai astutko siihen ja ajattelet että ei se multa pois ole jos tien rakentaja saa jotain siitä askeleesta? Ja siis täällä ei tartte klikkaa, kunhan antaa niiden bannereiden näkyä vaan.
Mä veikkaan että suurin osa kiertäis sen ruudun.
Tää on hienosti oivallettu ja esitetty vertauskuva, tää tie / tienrakentaja sekä yksi valkoinen ruutu. Jotenkin osui ja upposi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom