PTVGYM Jooel Vatanen

Jos nyt on pakko viilata pilkkua niin löysä tanko voi olla haastavampi kyykätessä jos käytetään isoja kuormia, tanko jää notkumaan helposti suuntaa vaihtaessa joka aiheuttaa ylimääräistä vastusta / häiriötä. Pro puolella käytetään 25kg tosi jäykkää tankoa ja varuste puolella jopa 30kg tankoa jotka kestää kovemmankin kuorman taipumatta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos nyt on pakko viilata pilkkua niin löysä tanko voi olla haastavampi kyykätessä jos käytetään isoja kuormia, tanko jää notkumaan helposti suuntaa vaihtaessa joka aiheuttaa ylimääräistä vastusta / häiriötä. Pro puolella käytetään 25kg tosi jäykkää tankoa ja varuste puolella jopa 30kg tankoa jotka kestää kovemmankin kuorman taipumatta.
Paitsi painonnostossa, jossa ne käyttävät sitä vaappuvan tangon energiaa hyväkseen oikeassa kohdassa.

Paitsi painonnostossa, jossa ne käyttävät sitä vaappuvan tangon energiaa hyväkseen oikeassa kohdassa.
Siinä olet oikessa. Ne taitaa tehdä liikkeet aina ”stoppina” odottaa että tanko heijaa oikaan suuntaan ja hyödyntää liike-energian suoritukseen. Voimanostossa vähän vaikeampi toteuttaa

Huh, mitä asiakaspalvelua :eek: Jos tämä ele olisi tehty näkyvästi Iltalehden sivuilla oman asiakaspalvelun laadukkuutta ja asiakastyytyväisyyden merkitystä isosti alleviivaten, niin no joo, kiva ele anyway.

Mutta Vatasen välitön konkreettinen reagointi pariin Pakkotoiston langalla annettuun kritiikkiin/palautteeseen on kyllä suorastaan hämmentävää. Ennestäänkin isoa arvostusta omassa päässäni nauttinut herra nousee kyllä nyt entisestään korkeammalle. Huikea persoona kyllä näin kuitenkin pelkän sosiaalisen median antaman kuvan perusteella (y)

Siinä olet oikessa. Ne taitaa tehdä liikkeet aina ”stoppina” odottaa että tanko heijaa oikaan suuntaan ja hyödyntää liike-energian suoritukseen. Voimanostossa vähän vaikeampi toteuttaa
Enkös mä kyykännyt Porvoossa jonkun treenin lötkömmällä tangolla kuin muistaakseni kysyin ja sanoit että mulla on joku muu tanko. Tuntui sillon ihan kivalta nostaa.

Salille on tilattu nyt 2kpl IPF hyväksyttyä tankoa. Toivon että joku arvostaa elettäni. Tämä investointi tuskin tuo ainuttakaan asiakasta minulle lisää mutta toivon että se tekee edes muutamasta nykyisestä vähän tyytyväisemmän.
Pakko kyllä arvostaa. Pitäis Pitäjänmäen PTV Gym käydä testaamassa Kuopiosta asti ihan vaan kannatuksen vuoksi.

Vielä ku tänne Savoonki salin sais nii ostaisin heti 5 vuoden kortin. Alkais pitkästä aikaa kehitystä tulla!

Enkös mä kyykännyt Porvoossa jonkun treenin lötkömmällä tangolla kuin muistaakseni kysyin ja sanoit että mulla on joku muu tanko. Tuntui sillon ihan kivalta nostaa.
Joo kyykkäsit vetotangolla Menee ehkä bodaustreeneissä mutta en lähtisi kokeilemaan yli 300kg rautoja sellaisella vieterillä.

Hyvä Vatanen! Jos ikinä muutan Porvooseen tai lähemmäksi Pitskua, tulen sun asiakkaaksi :)

Tuota en ole tullutkaan ajatelleeksi, minkä joku mainitsi aiemmin, että mavessa tangon jäykkyydellä voi olla väliä. Jos kisoissa on jäykkä tanko esim 300kg ja treenisalin tangolla se 300kg veto antaa löysää ekan sentin ja vastus on esim luokkaa 200kg taipmisen johdosta ja 300kg vasta kun irtoaa lattiasta, on kisoissa teoriassa kusessa. Tämä siksi, että jäykällä tangolla vastus on sen 300kg myös ensimmäisen sentin

Joo kyykkäsit vetotangolla Menee ehkä bodaustreeneissä mutta en lähtisi kokeilemaan yli 300kg rautoja sellaisella vieterillä.
Joo, ei todellakaan isoilla painoilla, mutta veikkaan, että noi 300kg nostajat ei paljoa tässä ketjussa puhumassa ole. Aika marginaalinen porukka on se joka noita kyykkäilee ja ne kyllä tankonsa löytää. Joten jos nyt joku asiaan perehtymätön näitä miettii, niin voin sanoa, ettei alle 200kg kyykyissä tangolla ole juurikaan merkitystä. Ettei nyt käy niin, että tavallinen bodailija alkaa katsomaan millä nostaa. Sillä ei pojat väliä ole, kuhan nostatte.

Hyvä Vatanen! Jos ikinä muutan Porvooseen tai lähemmäksi Pitskua, tulen sun asiakkaaksi :)

Tuota en ole tullutkaan ajatelleeksi, minkä joku mainitsi aiemmin, että mavessa tangon jäykkyydellä voi olla väliä. Jos kisoissa on jäykkä tanko esim 300kg ja treenisalin tangolla se 300kg veto antaa löysää ekan sentin ja vastus on esim luokkaa 200kg taipmisen johdosta ja 300kg vasta kun irtoaa lattiasta, on kisoissa teoriassa kusessa. Tämä siksi, että jäykällä tangolla vastus on sen 300kg myös ensimmäisen sentin

Siksi kannattaa treenata aina samoilla vehkeillä salilla kuin kisoissa jos kyse vakavasta kilpailemisesta. Kisatilanne on kyllä aina vähän eri, antaa ihan toisella tavalla potkua tekemiseen. Kovin veto salilla mulla oli ennen kisoja 300, kisoissa otin 335kg

Joo, ei todellakaan isoilla painoilla, mutta veikkaan, että noi 300kg nostajat ei paljoa tässä ketjussa puhumassa ole. Aika marginaalinen porukka on se joka noita kyykkäilee ja ne kyllä tankonsa löytää. Joten jos nyt joku asiaan perehtymätön näitä miettii, niin voin sanoa, ettei alle 200kg kyykyissä tangolla ole juurikaan merkitystä.

Joo, suurimmalle osalla harjanvarsi voi toimia hyvänä tankona mutta muita treenajia kunniottaakseen on hyvä treenata liikkeeseen kuuluvilla tangoilla. Esim maastavetäjän ei tarvitse odotella vuoroaan kun joku käyttää kyykyssä vetoon tarkoitettua erikoistankoa kun siitä kyykkyä varten löytyy 10kpl tankoja salilta + useammat erikoistangot kyykkäämiseen.

Pitäiskö siun lukea Miken kommentti uudelleen ? Mike puhuu selkeesti tangosta niskassa.

Ei. Luin kyllä, mutta kun puhuttiin mavesta ja käsitin ettei Mike katso kummassakaan millä tangolla tekee. Vaikka ei mavea teekkään. Jos tarkkoja ollaan niin vois kuvitella että sellainen hytkyvä tanko käyttäytyy kyykyssäkin eri tavalla, mutta mistäpä minä tiedän kun ei omaa kokemusta ole. Tai tuskin se niin paljon vaikuttaa kuin mavessa.

Salille on tilattu nyt 2kpl IPF hyväksyttyä tankoa. Toivon että joku arvostaa elettäni. Tämä investointi tuskin tuo ainuttakaan asiakasta minulle lisää mutta toivon että se tekee edes muutamasta nykyisestä vähän tyytyväisemmän.

Me tilattiin salille testiin ATX:n Competion Powerlifting Bar ja Competion Weightlifting Bar. Ainakin tuo voimannostotanko on helvetin hyvä. Erinomainen hinta-laatusuhde.

Painonnostotangossa sattui ensin joku maanantaikappale, kun laakerit leikkas kiinni alta viikon, mutta se toki vaihtui pikaisesti takuuseen.
Enivei, sekin tanko tuntuu hyvälle. Kilpanostajilta saatu palautetta, ettei ihan Leokon tai Eleikon veroinen, mutta harjotustankona menettelee. Harrastelijat toki erittäin tyytyväisiä. Pystyn kyllä varsinkin sitä voimannostotankoa varauksetta suosittelemaan. Ja lähtöhinta molemmilla alv. 0 reilu 3 hunttia, niin oha se nyt halapaa ku jukurtti.

Vaativaks on menny porukka. Ja luulen, ettei suurin osa edes harrasta kilpavoimanostoo tai liikuttelisi siinä todella isoja rautoja. Ei noita aktiivikisaajia lopulta edes paljon ole ja niistäkin osa keskittyy ainoastaan penkkiin. Mitähän seuraavaksi herroille saisi olla. Minkä merkkiset levypainot kelpaa, telineet? Pitäiskö jonkun tulla kiillottamaan kengät ja sitomaan nauhat.

Vaativaks on menny porukka. Ja luulen, ettei suurin osa edes harrasta kilpavoimanostoo tai liikuttelisi siinä todella isoja rautoja. Ei noita aktiivikisaajia lopulta edes paljon ole ja niistäkin osa keskittyy ainoastaan penkkiin. Mitähän seuraavaksi herroille saisi olla. Minkä merkkiset levypainot kelpaa, telineet? Pitäiskö jonkun tulla kiillottamaan kengät ja sitomaan nauhat.
Ihan asiasta sitä tankoa kyseltiin kun sillä on merkitystä jos kisaat voimannostossa. Mitä tulee tuohon että suurin osa ei harrasta lajia, niin sehän on selkeetä että Vatanen haluaa että PTV gymi tukee niitä vähäisiä jotka tätä harrastavat. Sun mielestä varmaan kaikkea sellaista toimintaa ei pitäisi missään nimessä tukea mitä ei enemmistä harrasta. Kyllä mentäis taas metsään ja pahasti.

Itse ehkä kaipaisin pukuhuoneisiin sellaista apuria joka auttaa paidan pois päältä ja uuden päälle kun on hikinen ja yläkroppa pumpissa. Viimeksi mietin että miten oikeat bodarit hoitaa tuon kun itselläkin tuntuu vaikealta.

... siksi kysyin että mikä ero on Eleikon virallisella kisatangolla vs ATX powerbar joka on hyvin laadukas Saksalais valmisteinen perus voimanostotanko...

Taitaa noissa voimanostotangoissa suurin konkreettinen ero ennen puolen tonnin kyykkyrautoja olla lähinnä siinä, että Eleiko maksaa IPF:lle rahaa virallisuuden lisenssistä ja ATX ei maksa :LOL:
Myös Rogue maksaa niin sekin on virallisesti sitä parempaa seppälää.

Lisäksi voisi olettaa, että lakiteknisistä vastuukysymyksistä johtuen ATX-tankojenkin 700-800kg turvarajoissa on vielä 100kg varmuuden maksimointia.

Jos jäykkyyttä hakee niin eikös siellä telineissä vetelehdi se joku vanha traktorin akselia muistuttava töötti?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom