PTVGYM Jooel Vatanen

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, miksi vetoon "löysä" tanko? En siis lajista juurikaan ymmärrä mutta tämä alkoi nyt kiinnostamaan.
Sääntöjä kun en ole keksinyt niin ihan tarkkaa perustetta en tiedä itsekkään mutta omalla kokemuksella voin sanoin että löysällä tangolla on mahdollisuus vetää isompia rautoja kun tanko taipuu useita senttejä ennen kuin irroitat koko kuorman maasta joten ensimmäiset sentit on kevyempiä ja irroitus helpompi. Pro sarjoissa pääsääntöisesti myös sallitaan polvisiteiden käyttö kyykyssä joka lisää kuorman määrää, onko sitten kyse show meiningistä, meno muuttuu hullummaksi mitä isompaa kuormaa nostetaan jne. Kaikista extremein laji on sitten varustenosto. Ennen pidin hupiukkojen hommana mutta sitten kun olin varmistamassa 100kg kilpailijan lähemmäs 500kg kyykkyä salilla niin ajatukseni muuttui. Eniten tietenkin arvostan raakaa voimaa joka tehdään täysin ilman varusteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko siihen joku perustelu, että miks ptv-gymillä ei ole yhtäkään(?) näitä ipf-tankoja? Onko kustannus/laatu-kysymys?

Emt edes miks täällä ihmiset vääntää jostain tangoista? jos edu vetää tuolla aivan älyttömiä rautoja ja koko sali on käytännössä vatasen elämä nii tarviiko siihen perusteluita edes? Eiköhän tuolla ole laatu /hinta suhteet tosi korkeella kun vatasesta kyse kummiskin.. joka kaiken lisäks itsekkin treenaa näillä välineillä...... + salilla harva edes vetää maasta 200kg :DD jos puhutaan iha % kaikista treenaajista

Onko siihen joku perustelu, että miks ptv-gymillä ei ole yhtäkään(?) näitä ipf-tankoja? Onko kustannus/laatu-kysymys?
Jos lukaiset viestihistorian niin hoksaat, tämä oli ensimmäinen kerta kolmeen vuoteen kun joku asiaa kysyy. Kysyin perusteet tähän ja ne on nyt vielä saamatta, jos kyse tangon löysyydestä niin seuraava jatkokysymys minulla on alkuperäisen kysyjän käyttämät treenipainot, sen perusteella voin omalla harkinnalla miettiä onko toive tarpeellinen, eli siis onko tangot oikeasti liian heiveröisiä. Porvoossa treenaa IPF kilpailija tuloksilla 270 / 200 / 350 ja hän on kelpuuttanut ATX tangot hyviksi treenitangoiksi, sen perusteella olen ajatellut että jopa noita rautoja liikutellessa tangot on riittävän hyviä. Muita kisaavia IPF tyyppejä en tiedäkkään salilta. Jos nyt joku alkaa moralisoimaan että eikö aloittelija / perus treenaajan sana ole yhtä painava kuin tosissaan kilpailevan niin ei ole kun kyse IPF KISAHYVÄKSYTYSTÄ tangosta jota käytetään virallisissa kilpailuissa.

Nyt vaan kaipaan sen perustelun joka on riittävän hyvä, sen jälkeen salilta löytyy 100% varmuudella se riittävän hyvä tanko.

Jos lukaiset viestihistorian niin hoksaat, tämä oli ensimmäinen kerta kolmeen vuoteen kun joku asiaa kysyy. Kysyin perusteet tähän ja ne on nyt vielä saamatta, jos kyse tangon löysyydestä niin seuraava jatkokysymys minulla on alkuperäisen kysyjän käyttämät treenipainot, sen perusteella voin omalla harkinnalla miettiä onko toive tarpeellinen, eli siis onko tangot oikeasti liian heiveröisiä. Porvoossa treenaa IPF kilpailija tuloksilla 270 / 200 / 350 ja hän on kelpuuttanut ATX tangot hyviksi treenitangoiksi, sen perusteella olen ajatellut että jopa noita rautoja liikutellessa tangot on riittävän hyviä. Muita kisaavia IPF tyyppejä en tiedäkkään salilta. Jos nyt joku alkaa moralisoimaan että eikö aloittelija / perus treenaajan sana ole yhtä painava kuin tosissaan kilpailevan niin ei ole kun kyse IPF KISAHYVÄKSYTYSTÄ tangosta jota käytetään virallisissa kilpailuissa.

Nyt vaan kaipaan sen perustelun joka on riittävän hyvä, sen jälkeen salilta löytyy 100% varmuudella se riittävän hyvä tanko.

Joo mun kysymys koski lähinnä sitä, että olitko aiemmin kokenut nuo tällä hetkellä käytössä olevat tangot erittäin hyviksi hinta/laatu-suhteen osalta muihin valmistajiin verrattuna?

Salille on tilattu nyt 2kpl IPF hyväksyttyä tankoa. Toivon että joku arvostaa elettäni. Tämä investointi tuskin tuo ainuttakaan asiakasta minulle lisää mutta toivon että se tekee edes muutamasta nykyisestä vähän tyytyväisemmän.

Voi että kun tälläisiä salin omistajia olis Suomessa enemmän.

Itse tangoilla ei itselleni ole ole kyllä mitään merkitystä, mutta on kyllä esimerkillistä asiakaspalvelua vataselta.

Salille on tilattu nyt 2kpl IPF hyväksyttyä tankoa. Toivon että joku arvostaa elettäni. Tämä investointi tuskin tuo ainuttakaan asiakasta minulle lisää mutta toivon että se tekee edes muutamasta nykyisestä vähän tyytyväisemmän.

Tälläinen palvelu kyllä ansaitsisi enemmän näkyvyyttä, kuin mitä tämä lanka tarjoaa.

Joo mun kysymys koski lähinnä sitä, että olitko aiemmin kokenut nuo tällä hetkellä käytössä olevat tangot erittäin hyviksi hinta/laatu-suhteen osalta muihin valmistajiin verrattuna?
ATX on todella laadukas merkki, kilpailee laadulla/brändillä Roguen kanssa. 3vuotta ollut kovassa ajossa, yksikään tanko ei ole moksiskaan, paitsi toki karhennukset kuluu ajan saatossa mutta se tapahtuu kaikissa tangoissa. Katsotaan millä toteutan seuraavan salin, ATX tai Rogue.

Mun mielestä Vatanen toteuttaa asiakaspalvelua paremmin kuin yksikään muu sali mitä itse tiedän. Vatanen antaa myös hyviä elämänohjeita, ainanki mitä sitä striimiä katoin kun olit Jukan vieraana.
Pakko arvostaa herran toimintaa (y)

Mun mielestä Vatanen toteuttaa asiakaspalvelua paremmin kuin yksikään muu sali mitä itse tiedän. Vatanen antaa myös hyviä elämänohjeita, ainanki mitä sitä striimiä katoin kun olit Jukan vieraana.
Pakko arvostaa herran toimintaa (y)
Olin kännissä silloin joten tulee puhuttua mitä sattuu :D

Kiitos kuitenkin kaikille kivasta palautteesta!

Onneksi olen itse voimatasoiltani niin heikko, että on ihan sama millä tangolla veivaan :cool:

Hah, itellä sama. Nykysiin painoihin riittäisi vamraankin tukeva harjanvarsi :). Voin suureksi häpeäkseni tunnustaa, etten ole +25 vuotisen salilla jumppailun aikana kertaakaan katsonut, että minkälainen "mela" on kädessä. Heittänyt vaan limput päihin ja alkanut sätkimään. Mutta hyvä etttä tämäkin selvisi, niin voin syyttää paskasta kehityksestä itseäni sekä väärää aisaa hanskoissa :nolo:

ATX on todella laadukas merkki, kilpailee laadulla/brändillä Roguen kanssa. 3vuotta ollut kovassa ajossa, yksikään tanko ei ole moksiskaan, paitsi toki karhennukset kuluu ajan saatossa mutta se tapahtuu kaikissa tangoissa. Katsotaan millä toteutan seuraavan salin, ATX tai Rogue.
ATX-tangot kestävät vertailun ihan mihin tahansa tankoon, jopa Eleikoon. Muistakaa hyvät ihmiset, yhden Eleikon hinnalla saa kolme ATX-tankoa.

Näin toimii kunnon salinomistaja ja asiakaspalvelija. Iso peukku tuollaiselle!
Mikäli IPF-nostaja treenaa vetoa halkaisijaltaan ohuemmalla tai joustavammalla tangolla, niin kisatilanteessa voi tulla ylläri eteen, kun eleikon putki ei annakkaan armoa irroitusvaiheessa. Puusta katsottuna tuo tarve voi tuntua ihmeelliseltä tai oudolta, mutta käytännössä se on toista.

En minäkään paljoa tankoa katsele. Se rauta painaa saman verran oli siinä sitten mikä tahansa tanko niskassa.

Mutta onko se kuitenkaan oikeasti näin? Tuntuis että mitä löysempi tanko tai paksumpia kiekkoja niin sitä helpompi on nostaa enempi koska tanko taipuu. Jos 300kg vetää löysällä tangolla niin paljonko vetää jäykällä? Itse en kyllä osaa sanoa paljonko eroa on kiloissa. Voi tietysti olla että ero on mitätön.

Mutta onko se kuitenkaan oikeasti näin? Tuntuis että mitä löysempi tanko tai paksumpia kiekkoja niin sitä helpompi on nostaa enempi koska tanko taipuu. Jos 300kg vetää löysällä tangolla niin paljonko vetää jäykällä? Itse en kyllä osaa sanoa paljonko eroa on kiloissa. Voi tietysti olla että ero on mitätön.
Pitäiskö siun lukea Miken kommentti uudelleen ? Mike puhuu selkeesti tangosta niskassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom