PTVGYM Jooel Vatanen

Mutta eikös esim. noi hc-gymin laitteet ole markkinoiden halvimpia, tai ainakin halvimmasta päästä.

Aika hemmetin kaukana halvimmista. Vaikka viimeistely ei ole ihan viimeisen päälle niin toimivuudeltaan paljon paremmat kuin esimerkiksi (ilmeisesti konseptiin kuuluva) Elixian Technogym.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ketjusaleilla varmaan suurin tulonlähde on ne ihmiset, jotka pitää salikorttia taskussa, että jos joskus kiinostuu taas käymään salilla, eikä vaivaudu perumaan salijäsenyyttä koska ei se 20€/kk niin iso menetys ole.

Vatanenhan on tehnyt videonkin tästä aiheesta. Ketjusalin myyntistrategia verrattuna esim PtvGym.

Ketjusaleilla varmaan suurin tulonlähde on ne ihmiset, jotka pitää salikorttia taskussa, että jos joskus kiinostuu taas käymään salilla, eikä vaivaudu perumaan salijäsenyyttä koska ei se 20€/kk niin iso menetys ole.
Paras (tuottavin) asiakas on sellainen, joka saa joululahjaksi tai firmalta 12–24 kuukauden salikortin eikä käytä sitä kertaakaan. Ja näitä on oikeasti järjettömän paljon.

Paras (tuottavin) asiakas on sellainen, joka saa joululahjaksi tai firmalta 12–24 kuukauden salikortin eikä käytä sitä kertaakaan. Ja näitä on oikeasti järjettömän paljon.
Ja bodarit on kaikista huonoimpia, ne on paikalla monasti 2 kertaa päivässä ja käyttää isoja kuormia, joka taas rassaa laitteita. Ja pahimmassa tapauksessa pelottelee pois normaaleja asiakkaita olemuksellaan. Montakohan kertaa multa on kysytty, että uskaltaako tonne tulla treenaan kun on tommoisia körmyjä. En ymmärrä mistä toi ajatusmaailma edes on tullut, ikäänkuin kaikilla olis huonoja kokemuksia bodareista.

Ja bodarit on kaikista huonoimpia, ne on paikalla monasti 2 kertaa päivässä ja käyttää isoja kuormia, joka taas rassaa laitteita. Ja pahimmassa tapauksessa pelottelee pois normaaleja asiakkaita olemuksellaan. Montakohan kertaa multa on kysytty, että uskaltaako tonne tulla treenaan kun on tommoisia körmyjä. En ymmärrä mistä toi ajatusmaailma edes on tullut, ikäänkuin kaikilla olis huonoja kokemuksia bodareista.
Joo, ja 5 metrin päässä saattaa treenata joku ei-bodari, joka vaihtaa käyttää samaa treenipaitaa 2 kuukautta ennen kuin vihdoin raaskii pestä sen. Mutta se on ihan ok, kunhan ei ole bodari. (y)

Mitä tulee HC Pro laitteisiin niin niissä hinnat kohtuulliset mutta ei lähellekkän halvimpia. Kiina kamaa käyttää varmaan joka kolmas sali ja niissä hinnat voi olla puolet siitä mitä hc pro.

HC Pro laitteet ei ole ”viimeisteltyjä” eli rahaa ei käytetä hienoihin muovikatteisiin vaan budjetti käytetään olennaiseen eli paksua rautaa laadukkaasti yhteen hitsattuna ja mattamustamaali päälle.

Joku otti esiin eri tasossa olevat kahvat niin kyllä, Porvoon high row laitteen kahvat on pari sentti eri tasossa ollessaa ”lepotilassa”, liikettä suorittaessa laitteessa ei ole mitään vikaa. Olisivat lähettäneet mulle uudet kahvat mutta kun vika oli vain esteettinen niin asia unohtui.

3 vuotta todella kovaa käyttöä ja YKSIKÄÄN hc pro laite ei ole hajonnut tai vaatinut korjausta. Nyt meni vasta ensimmäinen nahkapenkki puhki, eli myös päällysmateriaalit kestää kovaa kulutusta.

HC salille nämä laitteet sopii kuin nakki silmään, ”hienosto” salille ei.

Mutta ymmärrän hyvin kontrastin jos on tottunut treenaamaan esim Hoistin laitteilla niin toki HC Pro vehkeet tuntuu käsissä aika ”rautaisilta” ja kolkoilta. Useamman ”valituksen” olen saanut esim käsipaino kahvojen karheudesta :D Tekis mieli ojentaa tamppioni käteen näissä tilanteissa.. Edellisellä salilla jossa treenasin oli TG muoviset käsipainot, oli hyvä krippi hikisissä käsissä kun mankun käyttökin oli kielletty..

Saattaa tietysti olla osaltaan sitä, että isot ihmiset koetaan jotenkin uhkaavammiksi tai vaikeammin lähestyttäväksi omista ennakkoluuloista johtuen. Saattaahan mukana olla sitäkin, että tietyssä mielessähän iso bodari edustaa saliharjoittelun huippua ja tavallinen aloittelija kokee ehkä eron häiritsevän suureksi? En minä lähtisi hiihtämäänkään samalle ladulle maajoukkuehiihtäjien treenien kanssa.

Mutta ymmärrän hyvin kontrastin jos on tottunut treenaamaan esim Hoistin laitteilla niin toki HC Pro vehkeet tuntuu käsissä aika ”rautaisilta” ja kolkoilta. Useamman ”valituksen” olen saanut esim käsipaino kahvojen karheudesta :D Tekis mieli ojentaa tamppioni käteen näissä tilanteissa.. Edellisellä salilla jossa treenasin oli TG muoviset käsipainot, oli hyvä krippi hikisissä käsissä kun mankun käyttökin oli kielletty..
Toi mankkukielto on muuten elixialla ihan tiukasti valvottu juttu..

Toi mankkukielto on muuten elixialla ihan tiukasti valvottu juttu..
Vielä kun jengi osais sitä käyttää, mutta osa ei tajua ollenkaan sen pointtia, vaan ne sotkevat sen kanssa kuin 3 vuotiaat híekkalaatikolla. Se on aika raskasta kun joku lattia on aivan valkoinen kun siinä joku sankari käynyt kyykkäämässä ja lätrännyt sitten sen mankun kanssa jostain syystä. Joskus ajattelin että Mayorilla pitäis olla oma huone jonne ne mankkumiehet vois mennä leikkimään, sitten oven avais niin siellä ne olis valkoisena jauhon keskellä kuin Max ja Moritz.

Joo, se mankkukielto on ihan syystä monilla saleilla. Jotku ei vaan osaa käyttää sitä oikein ja meno on tyyliä sitä että sitä työnnetään perseeseen ettei vaan paska tuu housuun kesken sarjan. Jos ihmiset siivois omat jälkensä sen käytön jälkeen niin tuskin olis kieltoa millään salilla.

Joo kunnon apinointia. Ollaa niin perkeleen voimamiehiä ja jätetä paikat sikolätiks. Penkit ja kaikki ihan paskassa. Varmaa kotonakin saman näköstä.

Tuota siisteyttä oon myös monesti ihmetellyt,käyn itse yksityisen omistamalla salilla jossa siivooja käy aamupäivällä. Todella usein iltaisin ja varsinkin vkl,lattioilla lojuu nuuskapusseja,hikisiä paperipyyhkeitä,nuuska on joskus jopa jätetty kiinni laitteeseen,juurikin tuota mankkaa joka puolella. Vessassa kusta lattioilla kun eihän kovan treenin jälkeen voi osua sinne pönttöön kun kädet on niin hapoilla....

Monesti olen siis ihmetellyt tätä ilmiötä,että antaako se salimaksun maksaminen jonkinlaisen oikeutuksen tälläiseen sikailuun?? Ja missä kunnossa näiden herrojen/rouvien omat kodit ovat?

Tsempit vataselle! Äijän tekemisiä on ilo seurata!

Elixioilla nestemäinen mankku sallittu. Itse sättään sen kanssa enempi ja on törkeän hintaista, niin olen käyttänyt normimankkua. Itseä vähän vituttaa se ajatusmalli (tai noh, tietämättömyys), että kaikki käyttäisivät sitä show-off syistä ja kuinka sitä tarvitaan vain niissä ja niissä liikkeissä ja näin ja näin kovissa nostoissa. Itsellä kämmenet hikoavat treenatessa todella paljon (kiipeilyn aktiiviharrastaminen osittain jäikin tästä syystä) ja ilman mankkua ei hirveästi mitään voi tehdä. Mutta itsellä mankkupala onkin muovirasiassa, joka on muovipussissa ja muovipussi salilaukussa, niin aika nätisti pystyy kyllä halutessaan käyttämään. Toki siitä tankoihin yms aina jotain jää, mutta ollaan siinäkin nyt vähän mun mielestä toisessa ääripäässä, jos ahdistaa ottaa kiinni käsipainoista, joissa vaikuttaa olleen viimeksi kiinni kädet, joissa on ollut magnesiumia :rolleyes:

Todella usein iltaisin ja varsinkin vkl,lattioilla lojuu nuuskapusseja,hikisiä paperipyyhkeitä,nuuska on joskus jopa jätetty kiinni laitteeseen,juurikin tuota mankkaa joka puolella. Vessassa kusta lattioilla kun eihän kovan treenin jälkeen voi osua sinne pönttöön kun kädet on niin hapoilla....
Potkisin ulos salilta samantien tuollaset.
Vituttaa tollaset paskahousut jotka ei korjaa omia jälkiään. Varmaan kotona äiti vielä pyyhkii perseen näiltä vässyköiltä.

Varmaa kotonakin saman näköstä.

Ja missä kunnossa näiden herrojen/rouvien omat kodit ovat?

Varmaan kotona äiti vielä pyyhkii perseen näiltä vässyköiltä.

Ette vissiin koskaan ole olleet reissuhommissa? :LOL:
Joskus nuorempana olin hetken reissuhommissa ja samassa kolmiossa asu viisi muuta miestä. Kuset pöntön edessä lattialla, kaljatölkit pitkin kämppää, leivänmurut pitkin pöytiä ja lattioita.. Hommasin kämppään ensin siivousvehkeet, mutta niitä ei koskaan käyttänyt kukaan. Loppujen lopuksi tilasin siivoojan käymään kerran viikossa siivoomassa.

Mun mielestä ajaa hyvin asiansa nuo hc pro laitteet. Ergonomia sopi itselle hyvin.
Noin saleista muuten ni en jostain syystä ikinä viihtynyt näissä ketjusaleissa, pitää olla just se tietty tunnelma ja oikeat laitteet.
Vauvaparkit mua ei ole ikinä haittannut, en oo oikeestaan ees huomioinut.
Mut ei ne ehkä tiettyihin paikkoihin sovi. Vähän sama ku kävin laivalla ja siellä perällä mis jengi ostaa brenkkua ja dokaa ulkokannella.
Ni joku yh valitti että miten voit vetää röökiä kun hänellä kakara mukana.
Kuka tuo lapsen paikkaan mikä täynnä kännisiä..:sneaky:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom